Spring naar bijdragen

Voorstellen


Gast

Aanbevolen berichten

Halo lotgenoten,

twee dagen geleden heb ik jullie forum ontdekt en ben het direct door gaan spitten, maar zal mij eerst even voorstellen.
Ik ben een man van 57jaar, waarvan ongeveer 35jaar alcohol-verslaafd, zeker de laatste twintigjaar erg heftig. Ben nu al 15jaar met een gevecht bezig om te stoppen.
In diverse klinieken vele maanden gezeten, AA bezocht, medicijnen tot mij genomen maar helaas niets mocht baten, terwijl de wil aanwezig was en is.
Ook ik ben door drankgebruik alles kwijtgeraakt, wat vele wel bekent voorkomt denk ik.Gelukkig heb ik een lieve vriendin die mij al tien jaar steund in lief en leed en maar blijft zoeken op internet naar dé oplossing van mijn probleem.
Zij heeft het middel dan ook gevonden, wat voor mij een openbaring is geworden.
Sinds een maand gebruik ik Baclofen, ja, ik weet dat er mensen zijn op het forum die het niet zien zitten, begonnen met 15mg per dag, langzaam verhogend en zit nu op 40mg. per dag.
De eerste week viel niet mee, alle bijwerkingen meegemaakt waardoor ik de achtste dag zoiets had van laat maar ik hoef niet meer.
Toch heb ik snachts om 1uur wederom geslikt en tot mijn grote verbazing de volgende dag heb ik geen druppel meer gedronken. De bijwerkingen werden minder, na drie weken helemaal niet meer en nu na vier weken nog steeds droog en geen trek-zucht (graving) of afkick.
Voor mij niet te geloven dat ik na zoveel jaren van gevecht en narigheid dit nog mee mag maken.
Ik heb nog maar één stelregel en dat is liever een pil dan een fles, want van die pil ga ik niet dood maar wel van die fles !!
Eigenlijk had ik hierover nog niet willen mailen, maar u moet maar zo denken "waar het hart van vol is..."
Ik moet u wel vertellen, dat ik dit doe na overleg met mijn huisarts.
Hij was er niet gelijk positief over maar daar ik de vechtlus heb en er voor ga, ging hij hierin mee.
Ik dank jullie voor de openhartigheid op het forum en hoop het nog vele maal te bezoeken.

sterkte allen bb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fantastisch voor je bb! Als de bijwerkingen van dit middel voor jou acceptabel zijn en het jouw kwaliteit van leven merkbaar verbeterd doordat je geen last meer hebt van graving en dergelijke dan is het toch perfect!
Weet je of er iets bekend is over de werking van het middel op de lange termijn?

Veel geluk!
Jim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jim, bedankt voor je reactie.
Mijn ervaring tot nu is ( na 5weken ) dat ik geen last meer heb van bijwerkingen, helemaal niet van graving, rest van medicatie niet meer gebruikt zoals oa. pammetjes, sta gewoon droog zonder er bij na te hoeven denken. De gedachte eraan alleen al is niet meer.
Wat betreft de toekomst ?
Ik weet alleen dat je het pilletje zal moeten blijven slikken, het geneest niet je verslaving maar is een vervanger van elk soort verslaving.
Als voorbeeld: ik drink niet meer( is mijn prioriteit ), maar ik rook ook stukken minder, ik eet 's morgens weer met een "gewone"bak koffie ( = dus geen borrel erin ), loop weer recht op zonder kromme rug, voel me gewoon tienjaar jonger dus in jouw woorden gewoon perfect.
Wat het in de toekomst doet moet ik afwachten, misschien mijn dosis verhogen, zit momenteel op 40mg. per dag en het gaat goed. Ik blijf in ieder geval doorgaan ( alsof ik het licht heb gezien ).
Ik heb geen aandelen in Baclofen helaas maar kan het iedereen aanbevelen, indien je echt en dan bedoel ik ook echt wil stoppen met je verslaving. Minderen heeft totaal geen zin, je valt onheroepelijk weer terug in je oude patroon, radicaal stoppen is de enige mogelijkheid om te overleven, want je weet je gaat eraan kapot !!
Jim, ik hoop dat ik je vraag enigzinds heb kunnen beantwoorden.
Groetjes en sterkte bb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah 1,
bedankt voor je reactie.
Ik breng mijn dag inderdaad heel anders door, ben weer vrolijk niet meer depressief en hoef niet meer te denken van hoe krijg ik nou die borrel weer in de koffie zonder dat mijn partner het ziet.
Ik sta op ongeveer om 8 à 9uur, neem ( letop ) een broodje en normale kop koffie, daarna lekker ontspannen douchen en ga heerlijk de honden uitlaten, om ongeveer half één twee broodjes en een glas melk ?! 's middags is heel wisselend een beetje sporten, zaken doen, honden uitlaten, boodschappen
( Deka in waarbij ik nu de drankenhal voorbij loop wat voorheen als een magneet op mij werkte ), tegen die tijd avondeten daarna 2x koffie, tv of computer met uitsluitend WATER ( niet te vergeten 4x daags het wonderpilletje ).
Zo ziet mijn dag er globaal dus uit ( saai hé ? ) zonder stress, maar ik voel me gelukkiger dan ooit, daar ik totaal geen behoefte meer voel voor die bende en weer durf te autorijden zonder constant in je achteruitspiegel te kijken of mensen te ontmoeten terwijl je een drank-kegel hebt.
Ja Hannah 1, ik voel me weer een volwaardig mens, tot nu toe perfect !!
Groetjes en sterkte van een Baclofenist bb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou graag in kontakt komen met je vriendin die al 10 jaar lang zoekt naar een oplossing voor jouw probleem! En dit meen ik hoor!! Je kunt me hierover ook een p.b. (persoonlijk bericht) sturen.

Bacoflen, heel goed dat het nu voor jouw werkt. Wees voorbereid: na 3 a 4 maanden komt er terugslag, kun jij niets aan doen, is een chemisch proces in je lichaam. Ook na 8 a 9 maanden chemische nuchterheid slaat de craving weer toe. Dan nog eens na 1,5 jaar. Stop dus niet te snel met Bacoflen!!
Ik heb tuurlijk over Bacoflen gelezen.
Gelukkig heb je er veel baat bij, alle goeds gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi BB,

Goed te horen dat je zo enthousiast bent over Baclofen en dat je, zoals ik begrijp, weer een stukje rust gevonden hebt en ook wat levensvreugde gevonden hebt in de alledaagse dingen van het leven.

Morgen sta ik 2 weken droog en tot nu toe gaat het aardig moet ik zeggen. Nog wel gevoelens van onrust zo nu en dan en af en toe echt veel zin in een drankje, maar er is al beter mee te leven dan in de eerste paar dagen.

Ik zal je tip onthouden en als ik het niet meer vol ga houden eens de site met baclofen info gaan bezoeken.

Jim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo bb,

loopt het nog steeds, het nuchter blijven met de ondersteuning Baclofen?

Ik ben 35 jaar en al ruimschoots 20jaar verslaafd aan alcohol en sigaretten.
Ik drink enkel 's avonds, in 't laat. Gelukkig heb ik 's morgens of overdag niet de behoefte om te drinken.
Ik ben altijd al onrustig geweest van nature, adhd. Ik heb wel een goeie en uitdagende job en gelukkig heb ik die nog altijd. Ik denk alleen dat ik momenteel zo ver heen ben, dat ik het niet kan blijven verstoppen. Ik voel dat ik minder goed begin te functioneren en overdag vooral veel slaap nodig heb. Dat in combinatie met altijd maar drank moeten voorzien, een huishouden, het schuldgevoel, de wanhoop en machteloosheid...
Slopende ziekte, dat alcoholisme. Ziek word ik er van ;-)
Je zal het wel herkennen.

Alles heb ik al geprobeerd, behalve een opname. Omdat ik pertinent weet dat dit me niet zou helpen op termijn. Ik ben er zeker van dat ik na een tijdje weer herval. Ook al besef ik dat anderen daar wel baat bij kunnen hebben. En al die tijd van mijn gezin weg zijn, zou me zeer ongelukkig maken. Zonder enige garantie dat ik nadien weer effectief niet meer zou drinken. Chapeau aan degene die het wel konden opbrengen.

Ik had het boek van Ameisen al gelezen. En ik herkende heel wat van mezelf. Intussen was ik de verslaving voor de zoveelste keer kotsbeu, dus ik ben vandaag naar mijn huisarts gestapt. Hij weet dat ik al van alles ondernomen heb, niets helpt of lukt lang genoeg. Hij ging meteen akkoord om het te proberen met Bacoflen, ook al kende hij dit niet.

Morgen start ik. Vanavond ben ik al aan mijn derde pint, ik drink op dit moment echt tegen mijn zin in. En ik kijk uit naar wat Bacoflen met me gaat doen... Spannend. Want iedereen reageert er anders op. Ik hoop dat ik bij de 88% van de mensen hoor, die er wel iets aan hebben.


En ik hoop bb, dat het intussen nog steeds zo goed gaat met jou. En met al de andere lotgenoten uiteraard.

Fiene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fiene, welkom!

Dit bericht kwam bovenaan te staan. Ik las het en ik zie dat je nieuw bent op dit forum.
Ik ga dus in op jouw verhaal en niet op de rest van daarvoor.

Je bent nog jong en kampt al lang met verslavingen. Goed dat je niet al overdag gaat drinken...
dat scheelt, maar... hoeveel drink je dan op een avond en wat is de reden daartoe?
Ben je ongelukkig? Is het verveling?
(vele redenen denkbaar)
Je hebt een gezin schrijf je. Je wilt vaker overdag slapen? Hoe doe je dat allemaal?

Een medicijn is één ding, maar de wil is een andere (weet ik zelf maar al te goed).
Je zegt: zeker te weten te hervallen na (bv) een opname. Maar eigenlijk geef je het bij voorbaat al uit handen dus (door dat te denken). Waarom zou je hervallen?

Moet je nu dan je hele leven bacloven slikken?

Ik wil je niet te hard vallen, maar wel je eigen woorden laten zien.

Weet je: pak de oorzaak aan: de verveling, je ongenoegens.


Good luck en heel veel suc6 gewenst door een medeworstelaar.

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je geeft het op voor je goed en wel begonnen bent!!!

Bekend is dat het heel moeilijk is in je eentje nuchter te worden. Ik moest naar de AA. Misschien iets voor jou? Je wordt daar gesteund door lotgenoten. En is toch nog iets anders dan een Forum.

Je kunt pillen slikken wat je wilt maar je zult toch zelf de wil moeten opbrengen om te stoppen. Anders werken pillen ook niet of maar tijdelijk.

Ik weet van mijzelf dat ik altijd allerlei uitvluchten zocht om maar weer te kunnen drinken. Bv mijn psychische gesteldheid/ ziekte. Ik had dit en dat en daarom... Maar het waren allemaal smoezen. Er is nooit een reden om te drinken.

Heel veel sterkte.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Fiene,
Wat je ook kiest om af te kicken
en ADB te blijven, wat voor jou
werkt is het belangrijkste, en je moet het zelf
blijven doen. Ook in slechtere of juist euforische tijden.
Houd goed contact met je huisarts zou ik zeggen
en weet: het is het waard, niet makkelijk, maar wel te doen
en als je ook nog met de oorzaken van je drinken aan de slag
gaat heb je weer reden om trots op jezelf te worden en komen
ook genieten en leukere emoties weer naar boven. Succes!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom bb en Fiene,

Ik had er op het forum wel eens eerder over gelezen: Baclofen. Ik ben zelf zonder ondersteuning van middelen nu bijna 3 maanden gestopt en dat gaat voor zover goed. Ik hoop dat het jullie ook gaat lukken om de drank te laten staan, op welke manier dan ook. Hoop dat jullie ons op de hoogte blijft houden van jullie vorderingen met de Baclofen. Dan kunnen anderen die ook overwegen om het te gaan gebruiken nog iets aan jullie verhaal hebben!

Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BB

Goed dat je iets gevonden hebt. Zo'n verhaal als jij verteld maakt me er van bewust dat ik op een punt zit zwaar te gronde te gaan of het relatief nog eenvoudig te keren. ('s ochtends zuipen was ik nog niet aan begonnen) Ik kan me goed voorstellen dat je dat een pil boven de fles verkiest.

Die grote kans op terugval (waar beate het over heeft) na 3 a 4 maand, 8 a 9 maand en 1,5 jaar is dat alleen bij baclofen of is dat een soort algemeen ervaringscijfer?

we gaan ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom bb en fiene,

Ik ben geminderd en wil ook gaan stoppen.
Ik heb even op internet Baclofen opgezocht maar ze zijn er heel positief over. Bijwerkingen op langere termijn is nog niet bekend maar ja..... kiezen tussen alc en.......

Hou ons op de hoogte zou ik zeggen, ik ben heel benieuwd.

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halo Fiene en mede lotgenoten.
Ik heb een tijdje niet gereageerd maar wel veel meegelezen en ben dan ook blij verbaast dat mijn eerste schrijven weer bovenaan staat. Hopelijk maakt het iemand duidelijk, hoe Baclofen je kan helpen.
Uiteraard zoals Cathy56 schrijft moet je wel echt willen stoppen voor je aan Baclofen begint
Ik heb die wil al die jaren gehad en heb er volgens mij echt alles gedaan; kliniek in/kliniek uit en dan heb ik het niet over één keer, goed voor zolang je opgesloten zit maar na je thuis komst ging het (bij mij althans) binnen een week weer fout en dat na opnames van minimaal 8 weken.
Ook diverse medicijnen geslikt zoals refusal-antibus-nalorex-antidepressiva etc. noem maar op en helaas, deze middelen gaven mij meer angst omdat je niet kon//mocht drinken (wat ik wel deed, want dan maar doodziek) maar de trek niet wegnam (bij mij).
Ik had de moed al opgegeven tot mijn vriendin op internet de Baclofen tegen kwam en had iets van ``als dit het niet is, dan houd het op''. Mijn reactie was alleen van: niet weer een pil hé.
Maar goed, toch begonnen na overleg met de huisarts (want die wist ook geen raad meer met me) met lage dosering (15mg.verspreid per dag) langzaam verhogend tot .... en ik moet je vertellen: het helpt !!
nog steeds, al ruim 4mnd droog zonder trek of alleen al de gedachten aan drank !!
Heb de eerst week veel bijwerking gehad waarbij ik zelfs overwoog om te stoppen maar doorgeslikt op het twijfelmoment.
Dag acht stond ik op en realiseerde ik me in de middag pas dat ik nog niets gedronken had, wonderbaarlijk voor mij.
De bijwerkingen verdwenen langzaam en na ruim twee weken helemaal.
Ondanks de goedbedoelde waarschuwing van Beate over terugval heb ik daar gelukkig geen last van (tot nu toe) en wat het in de toekomst doet weet ik niet.
Dat ik het m`n verdere leven moet gebruiken daar zit ik niet mee, want dat moet je ook met die andere middelen of als je bij de AA bent.
Het prettige van Baclofen is ook dat je geen last hebt van afkickverschijnselen bij het niet meer nuttigen van alcohol en je gaat veel minder roken of helemaal niet.
Let wel Fiene, als je gaat beginnen zorg wel dat er iemand in de buurt is, al is het maar de eerste week, het zijn geen snoepjes.
Wil je eventueel naar een kliniek (het heeft mij niet geholpen) dan weet ik een hele luxe voor je, met zwembad/zonnebank/sauna/groot terras/eigen kamer en ontzettend goed eten maar als je doorzet met Baclofen heb je geen kliniek nodig ( het was daar wel heel gezellig zonder alco).
Dus Fiene laat van je horen, ik ben heel benieuwd.

groetjes bb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...