Spring naar bijdragen

Maandag 14 augustus


Twan

Aanbevolen berichten

Fran, ik heb geen Arnicazalf, wel die korreltjes. Ik denk dat ik maar even wat spierbalsem probeer. Ennuh, ik weet eigenlijk niet of slagroom wel goed is voor de stoelgang. Ik had zaterdag een kilo pruimen gekocht, en nu gaat het als een trein. En van dat hele donkere brood, moet je morgen eens proberen.

Anjo, goed advies van Ferry, zou ik idd eens proberen. Ferry, gaat alles nog goed vanavond. Ik begin alweer uit de gevarenzone te geraken. Vorige week had ik dat pas na 22.00 uur, maar ik geloof dat het ergste nu iets vroeger over begint te gaan. Of misschien heb ik wel gewoon mijn dag. In ieder geval gaat het vandaag weer lukken, dus een goed begin van week 2.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nu ja, die slagroom was ook wel lekkere trek, hoor...
Maar ik heb al sinaasappels uitgeperst, nectarines en pruimen gegeten, een kokosbar naar binnen gewerkt voor de vezels... Morgen maar weer pruimen kopen. Die lekkere blauwe eierpruimen zijn er weer! Doen me aan mijn grootmoeder denken, alweer zo'n 1000 jaar geleden intussen...

Haha, Anna, jij komt ook al met pruimen aanzetten! Als we zo doorgaan, lijkt dit wel een forum voor oude dametjes... Spierzalf, pruimen voor een vlotte stoelgang, warme melk met anijs. Hihihi *kraakstemmetje*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste ferry,

Dank je wel, ik heb vanmorgen mijn aanvraag voor sanering ingedient bij de gemeente. Het lag al een paar maanden op mijn bureau maar ik twijfelde omdat ten eerste er een schuldvraag is. Had jij kunnen voorkomen dat je in die situatie bent gekomen? Te hard werken en je dan in het weekeinde te lam drinken om de administratie goed bij te houden is geen goed teken. Ik wil niet cynisch zijn echt niet, maar als je werkt en je kijkt intelligent uit je ogen maar je hebt gewoon een drankprobleem en dat is dan je eigen schuld. ( ben ik het eigenlijk nog mee eens ook) Echter niet al te ver van mij vandaan woont een vrouw die nog nooit gewerkt heeft maar wel alle postorderbedrijven voor jaren van hun voorraad had bevrijd, en die kreeg het wel.
Ik moest er vandaag toch zijn voor mijn bewijs van goed gedrag ( tja, het was zo'n dag) en dacht hup wie niet waagt wie niet wint.
Maar ik vind het echt lief dat je reageerde. Ik hoop dat je goed slaapt, anijs met melk schijnt te werken.

Dames, pruimen????????? Als dat niet werkt Fran, ik weet dat je rookt, een zwaar shagje met zwarte koffie op je nuchtere maag. Maar dat is echt een paardenmiddel, zo vies.

Eerst dacht ik, iemand wordt gek, kachel nu maar het is inderdaad ijskoud. Dus ik ga zo met mijn badjas, sokken en dekbed op de bank even de tweede aflevering van Silent Witness op de Beep afkijken.
Slapen moet gaan lukken, ik zit nu al te knikkerbollen.

Slaap lekker!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Ja, ik ben gescheiden maar heb bijna altijd gewerkt behalve toen de meiden klein waren. Toen de meiden
uitgepuberd waren werd het tijd om wat aan mijn relatie met Jan te doen ( Johnny Walker) en omdat ik geen vast contract had betekende dat ik ontslag moest nemen. Ik heb mijzelf op laten nemen in kliniek.
Omdat er hier maar heel weinig scholen zijn en ik niet wilde verhuizen vanwege mijn zoon ( co-ouderschap) kreeg ik een uitkering over mijn part- time baan en omdat ik in het onderwijs werk(te) en borderline kenmerken en een alcohol probleem viel ik ook gedeelte in de WAO.
Vorige jaar ben ik gaan werken in de Randstad, full time plus minimaal 4 tot 5 uur reistijd en omdat ik heel erg chaotisch ben maar echt voor mijn vak ga heb ik mijzelf met de behulp van Jan overwerkt en is er iets misgegaan met mij uitkering. Ik had hem stopgezet maar dat was niet gebeurd en ik heb niet op tijd ingegrepen. Ik heb nu weer een nieuwe baan maar part time, mijn huisarts en de rest vonden
dat eerst niet goed want ik was echt behoorlijk overspannen maar na aandringen eigenlijk smeken van mijn kant mocht het wel. Dat is globaal het verhaal.
En ik mocht gewoon gaan zitten omdat ik en de heleboel onder liet lopen met regenwater dat van mij afstroomde maar er blijkbaar toch rook uit mijn oren kwam. En de vrouw die mij prikte 2 straten van mij vandaan woont maar eigenlijk mag het niet. Mazzel, maar ik had ID bij maar net niet de die ik nodig had.
Het was niet een doorsnee bloedtest.

Wat je zoon betreft al mijn sympathie, ik zit nu op puber 3 en het is soms echt heel leuk en soms tot waanzin drijvend. Wat moeilijk voor ze is is het begrip tijd voor jongens pas uitontwikkeld rond hun twintigste. Dus een baan en iets dat ze echt willen staat en nog ver af en is gewoon razend moeilijk.
Toekomstperspectief hebben is lastig. Maar vaak valt het kwartje zo rond 16-20, heel globaal gesproken.
Een decaan of studiebegeleider kan hem helpen om uit te vinden wat hij wilt, zoals Anna al zei.
Mijn kinderen hebben mij grijze haren bezorgd maar kwamen dan op eens op de proppen met iets en gingen er dan ook voor. Zo jammer dat je niet van te voren weet dat het goed komt, wat het meestal wel doet want ik blijf pubers toch wel heel leuk en apart volk vinden, vooral als ze niet van mijzelf zijn.

Sterkte en ik hoop dat het huis echt gaaf is.

Liefs,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Je uitleg was aan Marieke, maar ik begrijp nu ook wat beter je probleem. Dat laten versloffen van de administratie als je een slok op hebt ken ik ook. Gelukkig is het bij mij nooit zo uit de hand gelopen, maar ik heb ook een poos niet gewerkt, toen het met een van mijn kinderen niet goed ging. En heel veel betalingen automatisch laten lopen helpt ook, als je tenminste genoeg op je rekening hebt staan.
Ik denk op zich wel dat ze over die teveel betaalde uitkering wel een betalingsregeling willen treffen, als je daarom vraagt. Maar ik snap die herkeuring niet, om te zeggen dat je na al die toestanden (alcoholgebruik, opname in kliniek, overspannen, borderline) wel weer 100% kunt gaan werken. Lijkt me eerder dé manier om je weer terug te krijgen bij Jan. Niet doen hoor, meid. Kan je huisarts niet helpen? Hij was het toch al niet eens met die parttime baan? Ik zou echt in beroep gaan hoor.

Je ervaringen met je zoons kan ik volledig onderschrijven: jongens zijn volgens mij idd later met het vormen van een toekomstbeeld. Mijn jongste gaat nu ook naar het vervolgonderwijs, maar die heeft gelukkig een duidelijker beeld van wat hij wil. Nu maar hopen dat de opleiding hem niet tegenvalt. Je lijkt me trouwens een hele goede onderwijzeres.

Veel sterkte, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Meid, wat een hoop ellende. Ik wist vanmiddag niet zo goed wat ik erover moest zeggen omdat ik de toon van je bericht niet helemaal vatte. When it rains, it pours is het toch? Ik vind je heel sterk, dat je niet bij de pakken neer gaat zitten maar meteen aangeeft wat je allemaal niet wilt doen. De moed zou een mens bij minder in de schoenen zakken... Petje af!

Ik denk dat de tip van Ferry over de burgerraadslieden een hele goede is. Al is het alleen maar omdat je dan iemand hebt die samen met jou de boel kan inventariseren en je er niet helemaal alleen voor staat. Zij kunnen je in ieder geval de weg wijzen in het woud van instellingen, en samen met jou een weg vinden uit dit woud.

Het klinkt wel als een kruispuntmoment voor je, vanmiddag zo op de fiets. We hebben er allemaal wel een paar in ons leven, zo'n moment waar je later op terugkijkt en denkt: vanaf dat moment heb ik besloten dat...

Laat me weten als ik iets voor je kan doen!

Liefs en succes,
Twan :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...