Spring naar bijdragen

Maandag 14 augustus


Twan

Aanbevolen berichten

Fran,

Gefeliciteerd, opdracht voltooid! Wat je nu gaat doen? Je gaat naar de middagvoorstelling van een leuke film, of een appeltaart bakken, of je wenkbrauwen epileren, of een boek kopen!

Iets leuks dus, verplicht! :)

edit: weet niet helemaal zeker of wenkbrauwen epileren valt onder leuke dingen doen... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Scheutje badolie voor in je bad Francesca? Geniet er maar lekker van.

Katrina, ik heb een volle auto rotzooi naar de gemeentewerf gebracht, en je kunt het amper zien. Nu stop ik weer, ik vind 1 auto vol altijd genoeg voor een dag. Ik heb een vrij lage zolder, sta dus veel gebukt daar, en daar krijg ik het van in mijn rug.
Als ik toe ben aan het ontwarren en schoonmaken van mijn snoertjes, dan ziet inmiddels de rest van mijn huis eruit om door een ringetje te halen. Maar zover is het nog lang niet. Tip: je moet niet kijken naar die boeken als je ze ordent, want dan kom je er nooit doorheen.

Als de rugpijn gezakt is, eerst nog maar weer een keer het hondje uitlaten (hoop dat het even droog blijft). De schat is zo gelukkig dat ik thuis ben, hij is niet bij me weg te slaan.

Doeidoei, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

badgast goed dat je de 1e dag bent doorgekomen.

Mismaff van harte gefeliciteerd met de 2 maanden ,super goed..

Morgen kan ik zeggen dat ik 2 weken gestopt ben,en dan gaan we langzaam naar voren kijken naar de 1e maand dan.

En wat het weer betreft,regen of zon het maakt me niks uit eigenlijk ik vermaak me wel.

Iedereen veel suc6 weer en sterkte.

groeten van dave...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is het droog.. jaja, de kust, het is al zeker 2 uur helemaal droog... ik zie zelfs stukjes blauw tussen het grijze wolkendek.. dus kom allemaal maar langs!!

Hoe zou het Anjo vergaan zijn? ben erg benieuwd! Anjo, wel vertellen he, als je weer thuis bent!

Katrina was denk ik bang dat Katharina Katerine was.. oei, dat is lastig, en niet zo makkelijk uit te leggen maar er was even iemand op het forum die onder andermans naam ging zieken.. klopt dat Katrien?

Jeetje Fran, wat moet je nu gaan doen? volgens mij ben je veels te snel klaar? of heeft deze opdrachtgever nog meer opdrachten? anders heb ik hier nog wel wat hoeken die je mag doen hihi.. och nee, doe eerst je eigen hoeken maar!

Anna, goed begin van je vakantie, puin ruimen, maar ga je ook nog wat leuks doen?

Iedereen is lekker bezig vandaag, heerlijk om te lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom even bij je aan het strand liggen Tapas, of woon je niet in de buurt van het strand. Ik ben wel toe aan een beetje zon na het ruimen.

Ik ga dit jaar niet weg, wel een dagje gezellig winkelen met mijn zus, en ik heb twee dikke boeken klaar liggen. Ik wil ook het eea in en rond mijn huis doen, want dat is hard nodig, maar met mate. Dus gewoon een paar uurtjes rommelen, en dan weer mijn boekje of zo. We zien wel. Eigenlijk vind ik dat ook wel heel rustgevend, om een keer geen plannen te hebben.

Zal ik bij jou ook een hoekje komen doen? Ik ben nu toch in de mood om op te ruimen.

Dave, die 2 weken ga je wel volmaken nu hè. Goed joh.

:rose:Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hello iederen hoe is het ? met mij gaat ook wel .vandaag was ik boos opmezelf omdat ik zo enorme trek had om te drinken .gelukkig had ik netjes mijn refusal ingenomen .ik kon het dus niet doen .mijn man controleerd of ik iedere dag refusal inneem of niet .ik ga paar dagen met mijn man en kind bij zijn famillie logeren .ik heb wel zin erin om weekje verwend te worden .ik ben heel blij dat ik terug ben en met nootgenoten kan praten .ook bedankt voor jullie berichtjes ik vond het heel lief badankt .heelveel groedtjes en hele fijne dag allemaal groetjes ziba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haa, Ziba ook weer op het honk, gezellig! goed dat je de refusal blijft slikken! en al voelt het niet fijn, toch is het goed dat je man het controleert. Dan kan je niet de fout ingaan en heeft je kindje een nuchtere mamma!!

verdorie net nu ik de hond wil uitlaten begint het weer te gieten grmpfffffff en zo te zien gaat dat nog wel even zo door... dus Anna en Fran, kom maar even mijn linkerhoek uitruimen als jullie toch zo lekker op gang zijn!

Ik woon niet direct aan het strand maar ben er met ongeveer een half uurtje fietsen of kwartiertje met de auto, dus eigenlijk wel heel dichtbij. Ik ben echt iemand die het strand nodig heeft.. Al ga ik er niet heel vaak heen, maar gewoon het idee dat er ergens heel veel ruimte is vind ik heerlijk! op het strand sta je eigenlijk een beetje op de rand van de wereld.... Ik heb ook wel in het midden van het land gewoond maar werd gewoon gek bij het idee dat de zee zo ver weg was.. maf he! voelde me helemaal opgesloten. Dus ik ben dik tevreden hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziba,
Blij dat het beter met je gaat. Ik vind Antabus voor mezelf ook een prima oplossing, dus als jij je goed voelt met Refusal, moet je het vooral blijven nemen! Ik heb natuurlijk nog wel trek, maar ik weet dat ik van de drank af moet blijven wil ik niet doodziek worden!

Tapas, ik heb zelf nog 32 hoeken die ronduit smerig liggen, om nog maar te zwijgen van het midden van elke kamer. :wacko: Je bent wel een bofkont met het weer, hoor! Hier is het al de hele dag aan het regenen. Het is grijs en koud en mijn gaskachel is kapot, dus lekker gezellig lezen op de grond voor de gloeiende neptakken is er ook niet bij. *zieligeblik*

Ja, het was maar een kleine opdracht, maar woensdag komt er weer een dik pak aan, waarmee ik toch wel anderhalve maand zoet zal zijn denk ik. Het is wel vertrouwd werk, wat minder stress zou moeten opleveren.

Anna, wat ben jij een bezig bijtje, zeg! Nu ja, als je kinderen hebt, kun je de boel ook niet zomaar laten verloederen. Misschien moet ik er eentje in huis halen... :P (Arm schaapje)

PFFF, krijg net een e-mail binnen. Moet nog een stukje extra doen.

Baai!
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag All,

Heeft iedereen z'n zwemvest al aan? Wat een *piep*-weer!! Heb ik misschien iets gemist, iets over een voorspelling dat het 7 dagen en nachten gaat regenen en er ergens een ark staat? Of een ander einde van de wereld? Want als dat zo is....dan....dan.....is toch wel een geldig excuus voor 'n drankje? :$

Nee hoor, het gaat best goed, geloof ik. Had alleen vanmiddag ineens de smaak van whiskey in m'n mond (op het werk), ik kon het echt bijna proefen. Was gelukkig maar een vlaag en snel weer weg, maar de trek sloeg wel hard toe.

Ben dus net maar naar de Appie gegaan en heb wat lekkere dingen gehaald, choco-koekjes, paar soorten thee en de anijs voor de melk van vanavond heb ik ook gevonden :)

Ga zo naar vriendin en de kids, dat geeft me genoeg afleiding, hopelijk blijven de gremlins ook vanavond weg, zowel de echte als die in m'n dromen!!

Tot laterz allemaal :clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Ja he he dat het bij jou droog is, het is daarnet allemaal op mij gevallen. Lach niet, tot op mijn onderkleding en ik liet een spoor achter in het ziekenhuis:)

Mijn keuring, het is nu officeel, ik ben GEEN alcoholist want ik drink maar eens in de zoveel weken. Dat ik dan wel een gevaar ben voor zuid-west Nederland, ach peuleschilletje en ik ben helemaal NIET depressief, zelfs niet een beetje en ik ben zeer beslist GEEN borderliner. Want dames en heren, het ligt niet aan mij maar aan de omstandigheden en toen kreeg ik nog even op mijn donder dat ik gewerkt had en vanaf vandaag kan ik dus gewoon weer 100% aan de slag.
Toen het CWI, ach mevrouw maak u niet druk, U heeft een jaar te veel uitkering gehad, geen probleem.
Die wordt nu gestopt en dan betaald U ons toch gewoon terug. Dus toen ik zei dat dat ietwat moeilijk lag omdat ik maar 12 lessen had. Dus net de huur kon betalen en verder nop, ach maakt niet uit. U hoeft zich geen zorgen meer te maken, uw uitkering is vanaf vandaag gestopt en dat zoeken ze centraal verder
wel uit en u weet de machine draait log......
Toen bloedprikken, stom stom mijn paspoort vergeten, vraag het me niet. Ik stond daar te soppen in mijn schoenen toen ze me verzocht even terug te fietsen, het is 10 km!!! En ik kom daar toch wel heel regelmatig. Ik heb niets gezegt, echt niet maar ik mocht plaatsnemen, misschien kwam het omdat ik zo moest lachen.
Toen naar huis, windje tegen en het goot, ik kwam geen cm vooruit en toen had ik zo'n moment, het dikke blauwe boek van de AA staat er vol mee, ik zag de besjes en zo'n stomme knol die ook nog dacht dat hij een veulen was en toen was ik stil en heb ik weer zo moeten lachen.

Jongens, het zij zo. Ik ben dus in een uur al mijn bronnen van inkomen kwijt maar he, ik ben wel helemaal 100% op elk gebied. Dus als ik zou willen kan ik daar nu ook gerust een borrel op drinken want ik heb helemaal geen drankprobleem:rose:

Ik ben echt okay, als niemand een probleem ziet dan doe ik dat vandaag ook maar niet. Ik meen het, ik ben echt okay.


Mismaf, gefeliciteerd meid , twee maanden. Cool!:present::present:

Anna, geniet van je vakantie.

Ziba, fijn dat je er weer bent.

Iedereen nog een prettige avond.

Liefs,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo,

Ik begrijp de details niet helemaal, maar wat ik wel begrijp is dat je dus alleen nog geld hebt voor de huur en ook nog een jaar uitkering moet terugbetalen. Dat lijkt me een onmogelijke situatie. Er moet toch ergens een instantie zijn die wat bijlegt tot je aan het absolute minimum zit? Maar ach, ik ken de situatie in Nederland niet op dat gebied.

Tenzij je dat oké zijn cynisch bedoelde, meen ik het wel te begrijpen. Soms krijg je zoveel te verwerken dat je ineens heel rustig wordt. Het is niet zoals een aantal kleinere problemen waarover je je opwindt. Het is te groot en dus word je ineens gewoon stil. Of krijg je een lachbui. Of zie je het ineens allemaal heel helder.

Ik hoop echt dat je de avond min of meer goed doorkomt en dat je Jan ziet voor wat 'ie is, namelijk de oorzaak van een heleboel problemen, en zeker niet de oplossing. Klinkt natuurlijk heel prekerig, maar denk aan die 12 lessen, die je nu absoluut niet kunt missen!

Knuffel en sterkte!
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik zit te slapen, heb bij gisteren bericht gezet, doe het nu goed.ik heb het gisteren gered. En vandaag gewerk. Ben nu thuis, mijn vrouw is aan het koken, dus nu het glas laten staan, inplaats van wijn maar water. En eerst maar even de hond uitlaten is ook weer wat afleiding. Een ieder ook veel sterkte voor vanavond.
groeten ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedzo Ferry!! en vanavond gewoon lekker aan de spa met bubbels ofzo.. die trek gaat vanzelf voorbij!!

Anjo, ik ken dat, soms moet je gewoon lachen om wat er allemaal gebeurt, dan is het even teveel, of te onwerkelijk.. wat een Klotesituatie zeg.. je hebt al geen geld en moet ze nu nog terug gaan betalen ook? kan een geplukte kip nog kaler? na ja, kijk het maar even aan en als je gronden hebt gewoon in bezwaar gaan tegen de herkeuring met hulp van anderen.

pffffffff!!

heel veel sterkte meid!

en trouwens de zon was hier ook weer weg hoor, al mijn regenkleding en kleding zit in de wasmachine, effe spoelen en uithangen en de regenkleding waterdicht maken, hondje nat, huis vies maar verder gaat het wel! hond mag gewoon maar in 2 hoeken en het midden komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je had een beetje gelijk. Katrina, ik ben altijd cynisch en vol zelfspot.

Natuurlijk ben ik verdrietig want ik had graag de tijd gehad om de scheiding met Jan definitief te maken.
Als je voor je basisdingen moet knokken kom je aan dat soort dingen niet echt toe en zoal sommige weten er hangt nog een moker in de lucht te wachten tot hij op mijn kop kan knallen.

Maar dingen zijn wat ze zijn, niet wat je wilt dat ze zijn. Dus het allereerste wat ik ga doen is de touwtjes zelf weer in handen nemen. Ik ben het meer dan zat om afhankelijk te zijn van anderen, wat zij denken wat ik nodig heb of wat ik moet doen of juist niet.
Dus ik ben echt okay, het is niet anders. Dus ga ik de dingen doen die ik kies om te doen omdat ik het spuugzat ben om in deze positie te zitten. In mijn allereerste berichtje zei ik dat ik kon overleven maar dat leven wat moeilijker was, de kracht zit hem in dat ik kan overleven en of ik nu appels moet gaan plukken, schoonmaken of wat dan ook dat komt wel goed verwacht ik.
Die twaalf lessen zijn me heilig daar ligt mijn toekomst als ik dit rustig en kalm neem zoals het komt.
Doen wat ik moet doen en de rest loslaten en er gewoon op vertrouwen dat ik dit ook ga redden.
En met Jan ben ik nu gescheiden van tafel en bed want kon het al eigenlijk niet van de 50 Euro per week, nu kan het echt niet meer. Het zal nog verder moeten gaan dan 7 dagen, we gaan nu voor de 9.
Het komt wel goed, het is wat het is.

En dank je wel voor jullie medeleven want ik moet toegeven dat ik het moeilijk vind om nu een vriendin of zo op te bellen en dat ik me nu wel ietwat alleen voel.

Liefs,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna en Katharina,

Bedankt voor de Parels van Complimenten die naar me toe komen rollen. Het schrijven op het Forum is voor mij ook altijd een uitlaatklep geweest, maar we hebben eigenlijk toch wel samen vastgestel dat er een tijd van "komen" en "gaan" is....

Mijn enige bedenking tegen die redenering is dat je zo'n brok kennis en ervaring hebt en dat ik een type ben die daar graag anderen mee wil helpen (als ik kan). Ik heb het allemaal meegemaakt, vanaf dag 1, dus ik herken zóóveel, de euforie van het begin, de moeite van na één maand, als de spanning eraf is, het gedoe met je omgeving (nu nog). Alcohol is (meer dan roken) een maatschappelijk geaccepteerd iets en ik heb inmiddels alle situaties van feestdagen t/m verjaardagen en vakantie meegemaakt.

Ook heb je een vorm van rouwproces vind ik, je mist je maatje, dat je helpt de scherpe kantjes van je leven te dempen, toch? Want daarom dronk je toch.....

En zoals ik op het draadje Wie is Wie al zei tegen Katharine en Hikkie: de trek wordt écht minder en ik lig ook om 1600 uur niet meer te kronkelen in de keuken (de mensen zouden gaan denken hè als je dat maanden blijft volhouden).....maar het is wél zaak (geleerd van de Cactussen) om de alcohol volledig vaarwel te zeggen (daar streef ik ook naar) maar ik weet ook dat méér dan één dag vooruit denken te moeilijk is dus ik doe het per dag, en als ik het moeilijk heb (zoals nu, maar ik ben nu niet thuis dus geen domme soap, nieuws etc) dus maar even op het forum mekkeren, bij deze.

Groeten van een reiziger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Anjo, wat heb jij weer een hoop te verwerken gekregen. Ik snap het eigenlijk niet goed. Hoe kunnen ze nu ineens je uitkering stopzetten en ook nog een jaar terugbetaling verlangen, terwijl je niet eens werk hebt op het moment? (Of begrijp ik dat verkeerd?)
Maar je hebt gelijk dat je niet bij de pakken neer wil zitten. Slaap er lekker een nachtje over, laat het even bezinken, en maak een plan. Misschien kun je nog in beroep? In ieder geval een goede reden om de scheiding met Jan definitief te maken. Heel veel sterkte! :heart:

Marieke, wat rot dat je zoveel zorgen hebt om je zoon. Ik herken daar wel iets van. Misschien heb je daarom iets aan mijn ervaringen. Mijn oudste zoon is, na 2x Havo 4 niet gehaald te hebben een opleiding aan het ROC gaan doen. Al na een half jaar was hij tot de conclusie gekomen dat dit niet de juiste opleiding voor hem was. Hij baalde verschrikkelijk, en het ging ook helemaal niet zo goed. In het 2e jaar heeft hij een studie-interesse-onderzoek gedaan, waar ook uitkwam dat zijn interesse niet bij zijn huidige opleiding lag. Maar hij kon ook niet definitief besluiten om een geheel andere opleiding te gaan doen, omdat hij eigenlijk geen zin had weer helemaal opnieuw te beginnen. Tenslotte besloot hij toch maar die opleiding af te maken, om in ieder geval een diploma te hebben. In jaar 3 kwam pas echt de ommekeer, en ging hij min of meer serieus eraan werken. Hij heeft in juli zijn diploma behaald, en gaat nu een HBO-opleiding doen in een andere richting. En weer twijfelt hij enorm of dit wel het juiste voor hem is. Het is al die jaren voor mij ook een grote zorg geweest, maar hij heeft nu tenminste een diploma waarmee hij aan de slag kan (bedrijven belden hem zelfs thuis, net voor de vakantie, met aanbiedingen voor werk), ook als die HBO-opleiding niets wordt.
Adviseer je zoon naar een studiebegeleider te gaan. Misschien kan hij ook zo'n interessetest doen. En als hij uiteindelijk besluit iets anders te gaan doen, of toch maar deze opleiding af te maken, is het in ieder geval wel een bewuste keuze. En een troost, naarmate ze ouder worden, worden ze toch íets serieuzer. Bij mijn zoon brak in ieder geval toch het besef door dat hij toch íets zal moeten.

Aii, ik heb met het gesjouw op zolder toch een spiertje verrekt in mijn schouder. Doet hartstikke zeer, dus Tapas, ik ben bang dat je hoek nog even moet wachten.

Ferry en Badgast, gefeliciteerd met gisteren, en hou je taai vandaag hè.

Ziba, een fijne tijd bij je familie. Laat je maar even lekker verwennen.

Anna met spierpijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anjo,

Wat ik de laatste paar dagen heb gelezen is niet mis, alleen weet ik nog niet hoe ik hierop moet reageren.
Kan alleen zeggen; ik leef met je mee en denk dat je misschien baat kunt hebben. Bij het contact opnemen, met een sociaal raadsman. Iedere gemeente heeft zo iemand. En deze persoon kan je helpen met een oplossing te zoeken, voor je financiële situatie.
Ik kan me voorstellen dat je dat moeilijk vind, maar je bent echt niet de enige, die daar aanklopt.
Die mensen zijn daarvoor aangesteld.
sterkte en groet ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, één goede raad: arnicazalf smeren! Een lekker dikke laag!

Anjo, that's the spirit! NU is het ideale moment om de scheidingspapieren met Jan te ondertekenen en hem voor eeuwig en altijd aan de deur te zetten. Er zal namelijk nooit een 'ideaal moment' zijn om dat te doen. Er gaat altijd wel iets fout in het leven, het ene al erger dan het andere. Je kunt de wereld niet stopzetten tot je je sterk genoeg voelt. Zo werkt het nu eenmaal niet. Jammer, maar helaas...

Ferry en Badgast: veel sterkte vanavond!


Ik heb net een halve spuitbus slagroom naar binnen gewerkt bij wijze van laxeermiddel. Ik hoop dat het helpt! Ik ben altijd klokvast geweest en nu zit alles in de knoop.
Met mijn excuses voor dit stukje 'expliciete' tekst. :D

Fran

Edit: ik heb op zolder nog zo'n elektrisch 'blaasvuurtje' gevonden en hoop dat het nog werkt. Met een verlengkabel erbij kan ik misschien eindelijk deze herfstkou uit mijn ouwe botten verdrijven! Ik had het vannacht zelfs KOUD onder mijn dekbed! Morgen is het hier een feestdag, maar woensdag probeer ik een hersteller te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...