Spring naar bijdragen

Dinsdag 15 augustus


Francesca

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hallo,

Zo weer eens lekker hardgelopen, geeft weer een goed gevoel, maar de trek wordt er wel weer erger van. Net of je leeg bent en dat moet vullen met alcohol.
Maar dat doen we maar niet, eerst even lekker eten en dan douchen.
En dan zien we wel weer.
groeten Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry,

Nee hoor, niet doen, ben jíj gek? Je hebt een enorm voordeel op ons niet-sporters (echo echo), jij bent lekker snel van je afvalstoffen af, zodat je weer snel het heertje bent... Niet weer dichtgooien met alcohol, zonde! Gooi er maar een lekkere pot thee in, of ijskoud water met bubbels!

Leeg is goed!

Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tapas,

Staar je niet blind op een baan loper, ik loop ook op straat, maar op de baan loop ik persoonlijk lekkerder
Omdat het lekker zacht is en dat is beter voor je gewrichten. En wat de tijd betreft ligt ook aan je leeftijd.
En trouwens tijd,maakt toch niets uit, als je er maar plezier in hebt.
Ik hoop nog eens met je praten over het lopen.
groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

Zo ik heb mijn alcoholschrift weer bij, mijn opgaven gedaan en ja het is al een stuk minder geworden.
Online is toch wel goed, je vult zonder blikken en blozen je alcoholschrift in.
Schrik gelukkig niet meer zo erg als de eerste weken.
Ik ben nu al 3 uur aan het vechten tegen de alcoholtrek, zo erg als vandaag heb ik het nog niet gehad, maar ja het is mijn 3e alcoholvrije dag en dan ga meestakl de fout in. Stom stom stom

Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fran, Anna, Twan, Floortje, Anjo en alle anderen,

Rufus is vanavond 8 geworden. Dan zit er een week en een dag op. Ook Floortje is 8 geworden. Floortje gefeliciteerd. Gaan we lekker of niet? Ik ben een beetje druk geweest. Zondag op aanraden van Twan's weerbericht naar de kust geweest en ja hoor, schitterend weer. Zelfs gezwommen, nou ja, twee keer door de stroming onderuit getrokken (het water kwam slechts tot m'n navel). Vele kilometers langs het strand gelopen om bewonderende blikken voor mijn nu (bijna) weer stralende jongegodenfiguur op te vangen van dikke duitse toeristen (enig narcisme is mij niet vreemd). Van welk geslacht maakte mij niets meer uit. Helaas, helaas, ik werd straal genegeerd, dus doodmoe en gedeprimeerd thuis gekomen en toegegeven aan een kwellende behoefte: een doos belgische bonbons leeggevreten. Hielp echter niet tegen depressie bij mij en de buik zwol ook weer op. Gisteren geprobeerd de aanhoudende depressie te bestrijden met leuke dingen. Ik heb een reisje geboekt eind september naar een warm land en me opgegeven voor een cursus yoga. Verder twee nieuwe brillen aangeschaft met giftig groene monturen(een halve om te lezen en te loeren). Bovendien gisteravond aan mijn beste vriend onder een pot turkse thee (jij krijgt ook geen drank, want ik ben gestopt! Hehh???) opgebiecht dat ik een alcoh....ik krijg het nog steeds m'n strot niet uit...ben. Ik heb wel natuurlijk alle berichten gelezen. Sommige mensen krijgen er wel van langs!

Anjo: Het heeft me nogal bezig gehouden wat jij meemaakt en ik vind het superknap van je hoe je een en ander probeert te verwerken en het helpt ook om het op te schrijven en met ons te delen. Goed advies om met een gemeentelijk raad/hulpgeefster in gesprek te gaan. Je hebt die gemeente uiteindelijk toch nodig om je inkomen aan te vullen tot minimaal bijstandniveau (er bestaat ook bijzondere bijstand). Het lijkt bij jou nogal complex te liggen met een part-time baan en ook deels arbeidsongeschikt. Misschien heb je recht op WW. Gaat het allemaal niet erg soepel, wat voor de hand ligt, dan zou je bij de gemeente kunnen aankloppen via die raadsvrouw. Dat kan de zaak versoepelen. Denk eraan: met honing vang je meer vliegen dan met azijn. Maak haar medeeigenaar van je probleem. Heel veel succes en dat je moed moet houden dat hoef ik niet te zeggen. Want daar heb je zat van.

Fran: Op een feestdag je verdriet binnen laten. Perfect! Omarmen die hap! Lekker wegbleren die ellende en niet wegdrukken. Super, dan ben je er inderdaad zo vanaf. Ik wilde dat ik het van mezelf mocht. Ik vind dat dus wijs. Klasse. Ik maak echt geen grapjes. (Nu weer wel) En dan als een duvel uit een doosje ga je paaldansen! Misschien zit er een koppeling in met die nieuwe lingerie? Of had je daar al aan gedacht?

Twan: ik herken me nogal in jouw woorden: ...Ik ben nogal goed in het wegdrukken van onderliggende lagen...
Nu de eerste euforie van het stoppen wegebt, en dat is gisteren begonnen, merk ik dat het echt het begin van een lange reis wordt. Ik wist natuurlijk wel dat er allemaal oude zooi opgeruimd moest worden. Maar dat kan je lang lekker verstoppen. Nu niet meer. Lastig! Komt dat ook aan de orde bij de internetbehandeling of moet je uiteindelijk toch op de divan? Ik ben ooit eens bij een psychiater geweest, maar dat is een ander verhaal...

Groet van Rufus

keep going strong!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ga maar ff dom lullen, want ik moet toch over die trek heen komen. Ben net met mijn hond wezen wandelen, kruising golden retriever en bobtail. Ik woon in het centrum en liep zo langs de cafe's en terrasjes. Ik dacht bij mezelf als me nu iemand roept en zegt kom erbij, PILSJE, dan had ik het waarschijnlijk nog gedaan ook. Loop volgende keer als ik weer zo'n bui heb wel door het park.

Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, sluit me volledig bij vorige spreker aan: volhouden! Je zult zien dat na een paar dagen de scherpste kantjes van die trek afslijten. Je leert er beter mee omgaan. Ik heb er ook nog steeds last van (dag 9), maar het is beter te verdragen dan een week geleden. Zet de keukenwekker, ga wandelen of douchen of breien of hardlopen, zet een pot sterke thee, maar hou vol.

Rufus, leuk weer van je te horen. Weet je, volgens mij hebben die Duitsers gewoon geen smaak. Goed dat je je probleem met een vriend gedeeld hebt. Dat vergt een hoop moed. Ik heb het in ieder geval nog niet op kunnen brengen om er met anderen over te praten. Het drinken hield ik verborgen, het stoppen dus ook. Heel knap.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Rufus, met jou gaat het wel goed! :D
Maakte me al een beetje zorgen, maar dat was dus niet nodig.

Ik zat ook al te denken dat ik als een stoeipoes zou overkomen met die lingerie en dat paaldansen, maar ik denk dat de meeste vrouwen het wel zullen begrijpen. Als je mooie lingerie voor jezelf koopt, betekent dat dat je goed in je vel zit. Dat je jezelf iets moois gunt. Dus dat is een teken dat het goed met me gaat. Ik bedoel maar: in het ondergoed van je overleden moeder rondlopen wijst toch op een zekere vorm van verwaarlozing... Dat paaldansen beschouw ik meer als sport, hoor. Maar ik heb muziek nodig. Gewoon rondjes lopen of gewichten heffen zegt me niks. Ik moet ritme kunnen combineren met spiercontrole en esthetiek. (Chic gezegd, hé!)

Sneeuwwitje, blijf maar lekker achter de ocmputer hangen tot de trek wegebt. En dan je bed in! Er staan jullie blijkbaar nog zware tijden te wachten, en de verleiding is dan natuurlijk extra groot om alles te verdoven, maar eigenlijk kun je je net nu geen extra ellende veroorloven. En echt, de trek vermindert beetje bij beetje. Vandaag (dag 13!), had ik het echt zwaar, maar ook dat is overgegaan. En nu ben ik blij dat ik ervaren heb dat pijn ook zonder drank overgaat. Een mens is sterker dan hij denkt, hoor! Ook jij!

Ferry, jij gaat ook goed, hé! En Floortje, en Anna, en Dave!

En hoe zou het met Badje zijn intussen?

Over 20 minuutjes begint deel 2 van een dubbele aflevering van CSI. Daarna ga ik lekker slapen. Nu het zo koud is komt mijn kat weer lekker bij me liggen. Gezellig!

Trusten allemaal!
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje,

Schrijven helpt echt, hoe denk dat ik aan zoveel bijdragen kom. Puur schrijven om maar met iets anders bezig te zijn dan met zal ik wel, zal ik niet.
Dit is gewoon een K tijd voor je man en jou maar vaak is de gedachten aan iets dat gaat gebeuren zwaarder dan wat er gaat gebeuren. Het is angst en vaak ook schaamte omdat iedereen wil voldoen aan het mooie plaatje. Maar soms heeft het leven daar niets mee te maken en gaat het allemaal mis.
Ik hoop dat jij en je man elkaar hier in kunnen steunen. Vaak heb je dan de neiging om in jezelf te kruipen. Niet genoeg geld sucks, het maakt het leven een stuk moeilijker maar je zult versteld staan wat je kunt als het moet. Ik heb het gevoel dat je nu voornamelijk bang bent en dat is natuurlijk en doodnormaal. Ik denk aan je.

Ik vind het echt heel lief van jullie dat jullie zo meelevend zijn, het doet me goed. Soms is het al gewoon fijn als iemand rot voor je zegt. Of als je een heel lief berichtje krijgt.
Toen ik hier pas was ben ik mij gaan realiseren hoe belangrijk het is om positief te denken, niet onrealistisch maar positief en te proberen bij de dag te blijven. Om eerlijk te zijn was ik weer even kwijt maar nu heb ik het weer hervonden.
Ik ben zoooooo stijf van mijn gevecht tegen regen en wind maandag dus ik kruip weer met dekbedje op de bank. Ik ben bek af maar dat komt hoogstwaarschijnlijk ook door die maffe droom.

Iedereen een goede nachtrust en slaap lekker.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat jij het paaldansen als sport bedoelde hadden we al begrepen hoor Fran. Dat schijnt het ook echt te zijn, ik heb tenminste al vaker gelezen dat het heel goed voor je conditie is. Dus zet'm op.

Sneeuwwitje, de computer is natuurlijk ook heel goede afleiding ja, dus blijf maar lekker zitten. Ik val alweer om van de slaap, ondanks het uitslapen. Ik denk dat ik nu die vermoeidheidsaanval heb, die jij vorige week had Fran. Toen kon ik er niet aan toegeven, omdat ik nog moest werken. Dus moet het er nu maar even uit. Ik kruip dus lekker met mijn boekje in mijn warme bedje, en wens jullie welterusten.

Tot morgen, Anna:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Allemaal,

Dag 3 is zo goed als een feit!! :)

Vanmiddag wel weer een moeilijk moment gehad, weer rond etenstijd en tijdens het eten maken, ik had echt vreselijke trek. Maar niet aan toegegeven, eten klaargemaakt en toen lekker buiten gaan zitten met een kop thee en boek :)

En net op de weg naar huis sloeg de twijfel toe....het gaat toch goed...ik voel me prima....1 biertje kan toch geen kwaad? Ben maar een stukje omgereden, niet langs de avondwinkel...ik krijg nog een fobie voor die dingen.

Iedereen alvast weer heel veel sterkte, wilskracht, gezond verstand, etc. voor morgen...en voor nu... slaap lekker :lips:

Tot morgen,

Badgast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...