Spring naar bijdragen

Dinsdag 15 augustus


Francesca

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hoi Francesca,

Ik ben het met Anna eens, dat mooie ondergoed mag je best zelf van genieten.

Ennne... is er nog iets anders waarmee je jezelf een beetje kan opfleuren: chocola, lekker smaakjesthee. een goed boek of een leuke film. Misschien is het feest alleen ook leuk?Heb je nog ergens een vriendin die je al heel lang eens moest bellen?

Sterkte,
Schatje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, hoor! Het ondergoed is heel erg echt. Vorige week dinsdag gekocht om mezelf te belonen voor mijn droog staan en omdat ik het gewoon nodig had.

Maar ik ga jullie eens een geheim verklappen waar ik dankzij mijn therapeute nog niet zo lang geleden achter gekomen ben: je moet verdriet gewoon toelaten. Het ondergaan en ervaren en voelen. Ik heb het daar zelf heel erg moeilijk mee, en dat is ook de voornaamste reden waarom ik verslaafd geraakt ben aan alcohol. Ik wilde het niet voelen, en dus dronk ik het weg.

Als je verdriet gewoon toelaat en die emotie accepteert als iets wat bij het leven hoort, dan gaat het ook weer over. Dat is wat ik vandaag dus gedaan heb. Ik wil niet per se iets leuks gaan doen of afleiding zoeken. Verdriet heeft evenveel rechten als vreugde.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je je moet gaan wentelen in zelfmedelijden. Dat is iets anders.

Een verdrietig mens hoeft niet per se opgebeurd te worden. Gewoon zeggen van 'Huil maar lekker' doet minstens zoveel deugd.

Komt misschien verwijtend over, maar zo is het niet bedoeld. Ik wilde gewoon even dit stukje persoonlijke levenswijsheid met jullie delen.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik begrijp het. Het leven is niet altijd leuk, maar het is niet goed om je gevoelens altijd te onderdrukken. Het hoort bij het leven en geeft er kleur aan.

Toch vind ik het goed van je dat je op de een of andere manier een beloning hebt bedacht voor je goede gedrag, ook al is het een...........onderbroek(?)

Groetjes,
Schatje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Francesca,

Goed dat je, je medicijnen hebt ingenomen, het zou zonden zijn als je door je verdriet een terugval zou krijgen.En ik weet uit ervaring, dat het toelaten van verdriet je sterker maakt. En vluchten je alleen maar zwakker.

sterkte en liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haaa, nog een hardloper! Ik heb vanmorgen weer mijn 6 km gelopen en de tijd ga ik niet zeggen hoor .... zeker niet tegen een atletiekbaanloper!

Fran, je hebt weer zo gelijk, mijn therapeut had een paar wijsheden waar ik nooit blij mee was maar die zo waar zijn

1. Het is zoals het is
2. het gaat zoals het gaat
3. je moet leren verdragen

waarom moeten we altijd maar vrolijk zijn, en mogen we nooit verdrietig, ongelukkig of boos zijn? Verdriet betekent dat we rouwen om iets en rouwen is nodig om iets een plek te geven en los te kunnen laten... na de rouw komt er weer een nieuw begin. Eigenlijk is verdriet een heel mooie en belangrijke emotie!!

dus Fran, geniet ervan vandaag (grmpffff) en ik ga je lekker toch zeggen, al vind je het niet fijn om te horen, dat je ontzettend goed bezig bent!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca,

Het is inderdaad jammer dat je je vandaag niet zo goed voelt, maar het hoort er inderdaad bij... hoe vervelend ook. Je geeft het zelf al heel goed aan, en die therapeute van jou heeft wijze woorden gesproken. Ik zou daar de volgende aan willen toevoegen: beter geen vriendje en nieuw ondergoed dat geen vriendje en oud ondergoed.

Ferry, wat ik bedoelde was dat we dezelfde icoontjes hebben en daarom net identieke poppetjes zijn uit de fabriek, vandaar dat ik vroeg naar je productiedatum.

Schatje, bedankt voor je lieve compliment!

Net even gaan wandelen met de hond in het park, waar ik een vrouw tegenkwam die met zes blikken bier in een plastic zakje op een bankje zat. Werd daar toch wel heel triest van, en besefte me weer dat zo'n beetje iedere situatie waar je in kunt belanden soms een kwestie is van drie minder goede beslissingen nemen in je leven...

Heeft iemand de film "Sue" gezien?

Liefs allemaal,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben net even naar de huisarts geweest, hondje uitgelaten, en lees me hier bij terugkomst toch een stapel wijsheden. Je hebt helemaal gelijk hoor Fran, verdriet moet ook zijn plaatsje hebben, en beleefd worden. Ik ben daar zelf altijd een beetje bang voor, vandaar dat ik denk dat iedereen die in de put zit meteen opgebeurd moet worden. En Tapas, jouw therapeut had het ook helemaal goed gezien.

Toevallig had ik daarnet net zo'n soort ervaring als jij Twan. Ik was na de huisarts even bij de supermarkt, en zag een vrouw voor mij 3 flessen sherry, en nog wat kleine dingetjes, afrekenen. Ik kreeg daar een heel raar gevoel bij, maar ik was ook heel blij dat ik daar niet stond met die flessen. Ik kreeg bijna de neiging om tegen haar te zeggen dat ze ook mee moest komen doen bij ADB.
Hoe zou ik een paar weken geleden op mensen over gekomen zijn met al die flessen wijn?

Volgens de huisarts heb ik een tenniselleboog. Knap hè, zonder te tennissen! Nu moet ik minimaal een week met een brace lopen, en als ik weer ga werken even de arbo-arts inschakelen, om te kijken of er iets aan mijn werkomstandigheden verbeterd kan worden. Misschien andere muis of zo.

Twan, wat diepzinnig, die opmerking over die minder goede beslissingen. Je hebt waarschijnlijk gelijk, alleen vraag ik me wel eens af waarom sommige mensen voor de rest van hun leven "gestraft" moeten worden voor enkele verkeerde beslissingen in hun jeugd. Ik zet gestraft tussen aanhalingstekens, omdat er natuurlijk ook wel positieve dingen zijn. Als we toch bezig zijn met verdriet.

:(Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dave,

Het is niet specifiek een film over alcoholisme, gaat meer over het aantal minder goede beslissingen die soms staan tussen geluk en de afgrond. Heel aangrijpend, heel mooi gedaan. Geen vrolijke film, maar een aanrader voor de liefhebbers.

van www.cinema.nl:

Sue
1997
regisseur Amos Kollek
acteur Anna Thomson

Sue is volgens regisseur Kollek een 'verhaal over de vervreemding in de grote stad', en dat pepert hij er al meteen aan het begin van de film goed in. Zijn hoofdpersoon Sue, een eenzame, stuurloze vrouw in New York, wordt tijdens een gesprek met haar huisbaas op de rug gefilmd. Alsof zelfs de camera geen oog voor haar heeft. Eenzaam is ze, en werkloos, ze heeft een huurschuld, en bij alles wat ze doet lijkt ze te dwalen. Alleen tijdens haar sollicitatiegesprekken maakt ze de indruk nog greep op haar leven te hebben. Maar eenmaal op straat of thuis op de bank is ze nergens meer. Kollek baseerde zijn scenario op ervaringen van vrienden en eigen observaties in oa het Central Park van New York. De film werd in Berlijn met oa de Fipresci-prijs bekroond.

Edit: andersom is het natuurlijk ook zo dat er vaak maar drie goede beslissingen staan tussen een situatie waarin het minder goed gaat en één waarin het beter gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haai!

Gaat alweer stukken beter. Zonet naar Oprah gekeken en er zat een stukje in over paaldansen. Dat heb ik altijd al willen leren, lang lang voordat het een hype was! Heb meteen gegoogled en er zal waarschijnlijk een paaldansschool geopend worden in mijn stad, als alles goed gaat. Heb ik toch wel een mailtje gestuurd dat ik meteen de lessen wil volgen als die school er komt!!! (Heb geen eigen vervoer, dus andere cursussen lukken niet.)

Volgens mij past dat heel goed bij mij, na een leven van ballet! Je wordt er lenig en sterk van, krijgt er sterke armen van (goed tegen het wapperen) en volgens mij valt het ook wel mee wat belasting van de knieën betreft! Duimen dus maar!!!

Ben blij dat ik vandaag ervaren heb dat verdriet en slechte momenten ook vanzelf overgaan. Met dank aan de Antabus. (Toch wel flink van mezelf dat ik eindelijk die stap gezet heb!)

En nu even naar de winkel. Pruimen kopen. (En sigaretten.)

Liefs,
Fran

Rufus, waar zit je? Gaat alles goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, Fran. Ik wist dat het iets met Maria te doen had maar niet meer precies wat.
Tja meid, zelf was/ben ik er ook zo een die verdriet liever ontloopt en zo ben ik dus ook met Jan in aanraking gekomen. Het is inderdaad beter om het toe te laten en het gewoon te laten zijn.

Sorry Twan, ik ben het niet met je eens, beter een vriend en geen onderbroek.:)
Ik zei toch dat ik maf gedroomt had;)
Over die verdeling van tijd heb ik na lopen denken, hoe deed ik dat vroeger met 2 pubers, 1 baby een man die altijd offshore zat, een baan en een studie? Er zijn natuurlijk wat dingen veranderd want toen hoefde ik niet zelf te poetsen maar wel koken en de kleine schoonmaak en de strijk. ik wilde je een brilliante tip geven maar ik weet het niet meer behalve dat mijn dag toen wel 5 uur langer was nu plof ik savonds echt op de bank en val in slaap. Ok, ik ben nu 44 en niet meer 33 maar dat kan niet een totale verklaring zijn. Ik denk dat verandering of de wil om te veranderen gewoon heel veel energie vreet vooral omdat er zoveel bij komt kijken. Misschien een beetje geduldig zijn?
Trouwens, ik weet wel dat als ik inspiratie heb bijv. voor een lessen serie of een project, ik dan ineens wel weer energie heb en dingen in kan passen.

Floortje, ik las er juist in dat je wel toegegeven had. In dat geval, geen dag 1 maar gewoon door gaan toch? En een hele fijne vakantie! En geen flessen wijn in je koffer stoppen, die verkopen ze daar vast ook. Vakantie is toch een moeilijke periode voor velen.

Koekie, ik hoop dat jij het vandaag beter hebt.

Anna, dat wordt dus verplicht op de bank met een goed boek, niet schoonmaken etc. Je hebt vakantie en
je arm heeft rust nodig.

Tapas, je gaat weer goed! Fijn om te lezen.

Ferry, slapen kan soms een crime zijn net zoals twan zegt. De dromen blijven wel even maar slapen zal met een weekje of twee meestal wel weer lukken.

Ik ben zelf even naar de tandarts geweest, hij heeft geboord en geduwd maar hij stuitte op iets hards, dus ik gelijk met mijn mond vol watten, mijn hersenen kunnen het niet zijn. Hij heeft de moed opgegeven,en nu zit er een watje met oplosmiddel en een noodvulling in mijn tand en moet ik over een paar weken terug komen maar veel hoop heeft hij niet. Het is een voortand en die kan ik nu dus kwijtraken, ach who cares. Ik blijf maar lachen nog steeds. Moest 45 min. wachten op de bus en ben toen maar gaan lopen. Is niet echt een straf hoor als je je tactustechnique gebruikt en loop je eenmaal het is hier heel erg mooi en het regende maar een beetje. terwijl ik aan het lopen was zie ik een Dubbelfris verpakking liggen en moest ik aan Marieke 44 denken! Het moet allemaal niet gekker worden.

Ik krijg bij vlagen ontzettende trek maar dat is een restantje van vorige week, denk ik. Kan er ook goed mee overweg, niet negeren en geen aandacht geven en dan ben ik het ook weer zo kwijt.

dvdb, Heb je in duizend stukjes al gelezen van james Fry? Op de site smoking gun kan je lezen wat hij vergroot heeft en dus niet geheel non- fictie is. Zelf vind ik het niet zo'n punt maar wel leuk om te lezen.
Dan heb je ook nog de site bigjim en dat is zijn web site, wel grappig. het blijft vreemd volk die Amerikanen

Waar is Opa 2?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, wat staat dat glas wijn daar te doen onder je bericht?!

En bij nader inzien: een nieuw vriendje en alleen maar oud ondergoed* lijkt me ook niet ideaal. Als ik het dus positief wil bekijken: het nieuwe ondergoed is er al, nu alleen nog een nieuw vriendje om het aan te tonen! :D

Er is ook zo'n film over toeval. 'Sliding doors' heet 'ie geloof ik, met Gwyneth Paltrow (die met heel ergerlijk Brits accent en door naar neus praat).

Meisje mist net de metro omdat de deuren voor haar neus toegaan. Wil taxi nemen maar wordt overvallen. Meisje komt te laat thuis. Te laat om haar vent met een andere vrouw te betrappen, waardoor ze dus niet weet dat hij niet deugt. Hetzelfde meisje, maar in een andere dimensie, komt vroeger thuis dan normaal, en betrapt haar vent met een andere vrouw. Meisje 1 wordt ongelukkig, meisje 2 leert een nieuwe vriend kennen en wordt wel gelukkig. De twee levens gaan elk een heel andere kant op, gewoon door dat ene toeval van de metro missen.

Sorry, kan het niet duidelijker omschrijven, maar het gaat erom dat ook toeval je leven een heel andere wending kan geven. Is een beetje een tegengewicht voor Twans film, waarin je eigen keuzes en verantwoordelijkheid centraal staan.

Fran

*Ondergoed: betekent hier niet alleen degelijke katoenen onderbroeken, maar ook lingerie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm... niet helemaal hoor. De film gaat meer over hoe hard de maatschappij is en hoe makkelijk het is om in de goot te belanden. Sue (de hoofdpersoon) heeft het niet makkelijk, maar ook niet echt moeilijk. Doordat ze haar baantje kwijtraakt raakt ze haar huis kwijt, gaat op straat leven, etc. Het is meer een "Het wordt allemaal minder"-film...

"Sliding Doors" herinner ik me nog vaag, wel mooi volgens mij, iets moralistischer herinner ik me. Toeval in films is trouwens meestal moralistisch, de 'goeien' hengelen altijd in de vijver met de grootste vissen...

Anjo, die afspraak staat! Maar dan naar 'Cars', met een goed glas Grenadine!

Bob jij of Bob ik?

Twan ;ijscometeenparapluutje:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Tjonge wat is er een hoop gebeurd met jullie.

Anjo: Ik heb je verhaal gelezen en vind, dat je het ontzettend goed doet en niet naar Jan hebt gegrepen.
Je hebt je energie nu wel nodig, sterkte
Ik zit qua geld een beetje in het zelfde schuitje als jou. Mijn man zijn zaak gaat waarschijnlijk failliet, omdat zijn vennoot hem belazerd heeft. Mijn man is vorige week ingestort en zit onder de pillen. Ik heb ook nog maar een paar euri's en toch de kracht om niet dronken te worden. Ik kom elke keer niet verder dan dag 4, maar toch, ben al 3 weken niet meer dronken geweest, vandaag is dag 3, heb ontzettende trek.

Marieke 44: Nieuw huis, nieuw begin en wat je zoon betreft, lekker laten puberen. Ik werk al 9 jaar met pubers en ik vind ze hartstikke tof. ( de meesten dan) ik denk dat het allemaal wel goed komt, vooral jongens zijn vaak moeilijker, meiden praten meer en gaan vaker hun eigen weg.

Badgast , Floortje, Anna, Katrien, Dave, Tapas, Ferry en iedereen die ik ff vergeten ben, want er is een twee dagen zoveeeeeel geschreven proficiat met jullie "droge dagen"

Tom Poes, waar ben je, gaat het goed met je??????


Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, je klinkt heel opgeruimd en sterk, way to go meid. Tapas, fijn dat jij ook zo goed gaat.

Hmpff, ik heb m'n dag niet helemaal vandaag. Ik heb alweer vreselijke trek, pijn in mijn nek van die verrekte spier, de arm valt nog wel mee als ik er niets mee doe, en hoofdpijn weer terug. De trek op het einde van de middag en begin van de avond begint een beetje als iets vertrouwds te voelen. Zo van o ja, het is er weer. De scherpe kantjes zijn er wel iets vanaf, maar het wordt er niet minder om. Kan niemand een beetje zon regelen?

Fran, het was dus zo'n saaie feestdag, ja, dan snap ik het. Goed dat je er alweer bovenop bent. Is Maria Hemelvaart in België nog steeds een officiële feestdag? Hier al heel lang niet meer, als ik me niet vergis.

Ik mis Rufus, Sneeuwwitje, Katharina, opa2. Hoe is het met jullie? En Zilverlijntje (maar die kan niet zo vaak online), en nieuwe Snalco. En weet iemand hoe het met Lola is?

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, sorry Sneeuwwitje, ik zie net dat je online bent. Alles goed?

Lees net je stukje daarboven, wat rot voor je. Ik vind je heel sterk, dat je het toch nog zo goed volhoudt. Kan die vennoot niet aangepakt worden? Heel veel sterkte, zet 'm op.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...