Francesca Geplaatst 14 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2006 En veel meer heb ik daar verder niet aan toe te voegen!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2006 Dat is een prachtige uitspraak!Anjo, soms moet je eerst op een dieptepunt belanden waarin je niet meer verder kunt om stappen te gaan nemen! zeer herkenbaar helaas! maar nu komt de strijdlust vanzelf weer!!Fran, dat heb jij in weze ook gedaan. Vanuit het nulpunt er een streep onder zetten en in beweging komen.. zo werkt het over het algemeen.. bij mij dus ook...Hier een latertje, ik zit al weken te hikken, had nog een boekje gemaakt maar kreeg het maar niet uitgeprint dus moest het overnieuw maken, ooh wat zag ik daar tegenop, uitstellen dus.. tot ik vanavond dacht, en nu is het afgelopen.... en binnen een uurtje had ik het af.. pffff zo stom dat een grote berg dan toch weer een klein heuveltje blijkt te zijn.. gelukkig maar en nu lekker slapen!!.. en hopen dat ik het morgen eindelijk dan toch uitgeprint ga krijgen op mijn werk... Iedereen morgen weer een frisse start toegewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Goede nacht,Ik was even beneden, want ik ben wakker en dacht, even inloggen, maar een ieder slaapt.Dus ik ga het ook maar weer proberen.ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badgast Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Goede(?)morgen Een Ieder,Dag en nacht 2 zijn een feit, met slechts 1 zweetaanval dit keer Gister wel duidelijk gemerkt wat mijn moment is, stond samen met m'n vriendin te koken en dus te proefen en ooooooh mijn God wat had ik een trek!! Ik zei ook een aantal keer: hier hoort echt een borrel bij hoor!! Maar....de melk smaakte ook goed bij het eten Wel vreemd, van de afgelopen 2 dagen weet ik zeker dat ik geen druppel alco gedronken heb, terwijl er velen dagen zijn geweest waarop ik me afvroeg: heb ik vandaag uberhaupt iets gedronken waar GEEN alco in zit? Dat afvallen zal wel zo snel gaan, je gaat toch zoeken naar "vervangende" dingen, ben normaal helemaal geen snoeperd maar nu..... Ach...zolang die fles maar dicht blijft.Goh...ik ben wel erg op mezelf gefocussed....sorry. Ik feliciteer een ieder van harte met elk behaald resultaat tot aan vandaag en wens iedereen ook vandaag een droge dag!! Succes allemaal!! Tot laterz,Badje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Goedemorgen Allemaal,Tapas, heel herkenbaar... Meestal is het ook niet één berg, maar zijn het er een aantal. Ik merk tenminste vaak dat het andere bergen zijn die me het uitzicht ontnemen op die ene waar ik denk dat ik tegenaan hik.Ferry, nog een beetje kunnen slapen? Badgast, Gefeliciteerd, dat gaat hartstikke goed he? Het is heel normaal dat je de eerste tijd alleen op jezelf gefocust bent, er gebeurt ook zo veel... Niets van aantrekken, komt vanzelf goed! Ons hondje kwam mij vanochtend met een poot in mijn gezicht door de klamboe heen wakker schudden. Ik kan jullie vertellen dat dat niet lekker wakker worden is... Vandaag maar weer eens ouderwetsch hard werken. Er zijn nog zoveel klusjes te doen, en het zou fijn zijn als ik er aan het eind van de dag wat uit de weg geruimd heb. Ik merk dat ik na twee maanden droog weer behoefte heb om nu iets anders in mijn leven aan te pakken. Ik wil wat daadkrachtiger worden in het dagelijks leven. Een scheur in de muur plamuren, de ijskast ontdooien, die krakende plank in de huiskamer repareren, een druppeltje olie in de piepende deuren, jullie kennen het wel. Het zijn maar kleine dingen, maar wel van die dingen die in je hoofd blijven zeuren als je ze niet doet. Dat schuldgevoel gaat toch ergens zitten blijkbaar... Anjo, ik hoop dat je lekker geslapen hebt en dat de dag zich vriendelijker aan je voorstelt dan gisteren.Liefs en succes allemaal,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nemo Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 De twee weken zijn gehaald,op naar de 3 weken.Ik hou het kort dus iedereen veel sterkte vandaag en maak er wat van.Groeten van dave.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Goedemoegen,Ja Twan, ik heb echt goed geslapen weer een hele maffe droom maar deze keer gewoon maf.Wel weer op de bank terwijl ik me voorgenomen had om mijn routine weer op te bouwen. Maar het was gisteren koud dus met dekbed op de bank en ik heb nog net het eind van mijn serie gezien en weg was ik. Ik had mijn wekker meegenomen dus toch redelijk op tijd wakker anders kan ik het volgende week wel schudden natuurlijk.Ik denk dat Tapas en Fran gelijk hebben, als zoiets als dit gebeurd wordt je gewoon heel rustig en wat ik besefte was dat ik gewoon geen keus heb. Ik had op de fiets heel erg veel trek, Ex kwam gisteren overwachts thuis dus ik had hem kunnen bellen en om hulp kunnen vragen voor de Jan dan.Maar dat ging eigenlijk gelijk over toen ik binnenstapte. Tapas heeft gelijk mijn vechtlust is weer terug.Ferry, ik hoop dat je nog goed hebt kunnen slapen.Badgast, ja moeilijk dingen doen waarbij je drinken assoceert ( waar is mijn woordenboek?) maar is echt een kwestie van gewoonte doorbreken. Dag 3 zet hem op.Hoe gaat het met jou Twan?Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Yes go for it girl!!.. en ferry en dave, wat zijn jullie ook goed bezig, ik trek nu weer mijn sportschoenen aan en ga een rondje doen met hond en daarna weer alle 4 de hoeken door.. gaat snel he, ipv 2 schone hoeken zijn er weer 4 onopgeruimde hoeken pffff.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Anjo,Wel goed, dank je... Het is allemaal een beetje 'uneventful' op dit moment. Saai is misschien ook een goed woord. Ik ben iemand met wie het aan de oppervlakte altijd wel goed gaat, afgezien van de dingen van alledag die tegen kunnen zitten. Ben erg goed in het wegdrukken van diepere lagen, zogezegd. Waar ik op dit moment in mijn leven minder blij mee ben is dat mijn dag teveel wordt besteedt aan de dagelijkse beslommeringen en ik eigenlijk te weinig aan mijn werk toe kom, waar het vaak voor nodig is dat er rust in de tent is, en ik op mijn gemak kan nadenken over de dingen die daarin spelen. Tegen de tijd dat de was gedaan is, de hond een aantal keren is uitgelaten, alles is schoongemaakt, de rekeningen betaald zijn, ik heb besloten wat te koken, boodschappen heb gedaan, gekookt en de afwas gedaan is heb ik vaak weinig energie meer over om er daarna nog een werkdag voor mezelf achteraan te plakken. Hubbie werkt buitenshuis en ik ben de huisman, voor het geval dat nog niet duidelijk is... Is een beetje een kwestie van energie verdelen, ik weet het. Maar daar ben ik dus niet zo goed in. Ik had gehoopt dat dat minder zou worden door niet meer te drinken, maar dat is maar ten dele waar. Ik zit op dit moment in een fase waarin ik het nogal oneerlijk vind dat ik niet meer voordeel heb van het voorlopig winnen van die strijd. Maar dan lees ik jouw verhaal bijvoorbeeld weer en dan weet ik weer zeker dat ik geen echte problemen heb en dat ik niet zo moet zeuren.Dus, met mij gaat het eigenlijk wel goed, al blijven er altijd dingen te wensen over.Dave, Hartstikke goed man! Twee rozen voor twee weken, en inderdaad, op naar de drie! :present:Liefs allemaal,TwanEdit: ik heb toch de behoefte om nog even wat toe te voegen... Ik heb natuurlijk wél heel veel voordeel van het niet drinken, wat ik bedoel te zeggen is dat je aan die voordelen ook weer went, en dan weer ziet wat er nog meer op je verlanglijstje stond. Het stoppen met drinken is voor mij dus het begin van een algeheel veranderingsproces, niet meer een op zichzelf staand doel, en dat was het toen ik begon wel. Soms is het frustrerend dat er op andere fronten ook nog zoveel werk te doen is. Maar ja, er is ons ook nooit beloofd dat het leven makkelijk was, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badgast Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Beste Twan,Mag ik vragen wat voor werk je daarnaast thuis doet dan? En is het niet mogelijk om hiermee in de ochtend te starten en daarna aan de "verplichte" nummers te beginnen ? En...sommige dingen die je noemt hoefen toch niet elke dag? Een keertje makkelijk eten, de afwas 1 avondje laten staan, etc.?Misschien wat simpel gedacht, maar er moet al zoveel....en sommigen dingen blijken eigenlijk helemaal niet zo nodig te moeten Groet,Badgast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Hallo Twan,Ik heb nog wel wat geslapen, maar erg onrustig, om de haverklap wakker.Maar dat zal wel over gaan.Een fijne dag . Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Badgast,Ik ben zelfstandig ondernemer. Het is waar dat al die dingen niet iedere dag moeten, maar ik weet ook als ik de afwas een dag laat staan wie de volgende dag een dubbele afwas moet doen... Dat traject ben ik ook al eens doorlopen, alles laten verslonsen tot het echt niet meer kon, was ook geen oplossing. Dus ik doe het nu andersom, de klusjes 's ochtends, en daarna aan het werk. Ben ik ook wat helderder, want klusjes en boodschappen doen kan ik ook met een slaperig hoofd...Ik wil een grotere vriezer, dan kan ik gekookte lmaaltijden invriezen en zo werk besparen...Edit: Ferry, ja... dat gaat over. Bij de één is het na drie nachten over, bij de ander duurt het wat langer, maar na verloop van tijd slaapt iedereen weer min of meer normaal. Ik had zelf het gevoel dat ik opnieuw moest leren slapen. Niet instorten en snurkend de roes uitslapen, maar echt rusten, en dromen. En 's ochtends wakker worden en je die dromen herinneren. Was bij mij heel lang geleden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Hallo Anjo,Zoals ik al aan Twan schreef, onrustig.Maar wat knap van jou, na zo'n enerverende dag, houd vol.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Hallo Tapas, ja ik vind zelf ook dat ik goed bezig ben. Had het zelf niet verwacht.Ga vanmiddag ook maar weer eens de hardloopschoenen aantrekken. En kijken op de atletiekbaan of ik nog wat rondjes kan lopen.Een prettige dag. Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Ferry,Wat is jouw productiedatum?We lijken wel identieke kabriekspoppetjes... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Het nadeel van thuis werken is toch de zelfdiscipline die dat vraagt en de keuzes die je moet maken. Met drinken kun je dat wegduwen en even vergeten.. morgen zie je wel weer.. maar als je stopt met drinken liggen die keuzes nog even knalhard op je te wachten.. dus Twan, je staat eigenlijk zelf ook op de tweesprong waar het draadje van gisteren mee eindigde en dit draadje mee begonnen is.Ik werk ook vaak thuis en herken het wel, vooral klussen waar je tegenop kijkt, maar soms zijn het ook klussen waarvoor ik sta te popelen om eraan te beginnen omdat ze een uitdaging zijn, en voel ik me fantastisch als ze geklaard zijn. Ik heb het voor mezelf ook wel goed verdeeld, 16 uur per week mensen om me heen en de rest werk ik thuis, jammer dat het niet betaald wordt.. mijn droom zou zijn als ik op die manier de kost zou kunnen verdienen.succes met het aanpakken van dingen Twan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Floortje Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Hai allemaal!Anjo, ik heb je met belangstelling gelezen, ik hoop dat er wat rust in jouw tent komt. In zo'n situatie als die van jou laatst, zou je mij ook weg kunnen dragen hoor. Sterkte!Badgast, het gaat lekker he? gewoontes doorbreken, zoals bij dat koken...Melk drinken bij het eten...Ach, toen ik een tiener was DEED ik niet anders... Ik dacht nooooit aan wijn! Maf he? dat je denkt dat het steeds met drank moet nu....Zo te zien vergaat het de anderen ook goed, fijn hoor houden zo.Ik had een enorm rot moment gisteren, we gingen een film kijken, man en ik en ineens zat hij even in de tuin met een sigaar en een biertje. Toen overviel me de trek enorm....ik wil wijn! zei ik tegen hem, met 1 oog op de klok in verband met sluitingstijd winkels.... Ach, je was zo trots gisteren, doe het niet joh.Natuurlijk had hij gelijk en ja, ik was zo trots, en ik kan toch niet op het forum gaan melden: ik kon mijn zwakke momentje niet weerstaan en nu begin ik weer bij dag 1????NEE dus...dag 8 is ingegaan en ik ben er blij om.Morgen gaan we een eekje op vakantie, ik zal aan jullie denken en ik ga er van uit dat er geen wijn de koffer in gaat!Sterkte allemaal!fijne dag en hou je haaks, Floortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Nog net goedemorgen allemaal,Het is niet te geloven. Ik ben gisteravond vóór 24.00 uur naar bed gegaan, en heb tot 9.30 uur geslapen (wel 2x wakker geweest tussendoor). Ik was vorige week ook echt extreem moe, dus ik denk dat ik die extra slaap gewoon nodig heb, en geef me er maar aan over. Ik kan mijn hoofd bijna niet draaien van de pijn in mijn nek en schouder (spier verrekt), dus vandaag wordt er denk ik niet geruimd, maar boek gelezen.Floortje, goed van je dat je niet hebt toegegeven. Een fijne week, en hou hem droog. Misschien kan Twan nog even een zonnedans regelen, of gaan jullie ver genoeg weg om zon te hebben?Ferry, Badgast, Dave en Floortje, ook hartstikke goed bezig, gefeliciteerd. Ik ben benieuwd hoe het met de andere nieuwelingen is? Katharina, Hikkie, Snalco.Anjo, fijn dat je zo vechtlustig bent. Hou dat erin, dan komt het vast goed.Ik ben ook heel benieuwd hoe het met Lola is, en CG.Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Twan,Wellicht ten overvloede. Ik heb jaren geleden thuis gestudeerd en had toen ook heel veel moeite om daar tijd voor vrij te maken, naast de huiselijke beslommeringen. Ik heb toen ook een poos eerst 's ochtends de huishoudelijke taken gedaan, en 's middags studeren, maar voor mij werkte dat niet omdat de huishoudboel altijd uitliep, en ik daarna vaak de puf niet meer had.Ik heb toen een dagschema gemaakt. waarin ik uren voor huishoudelijke klusjes inplande, en ook uren om te studeren, en daar moest ik me aan houden. Voor mij was dat de oplossing. En ik had er bewust voor gekozen om de studie niet de sluitpost van de dag te laten zijn, om te voorkomen dat ik toe moe zou zijn om mijn aandacht erbij te houden.Voor mij was het iets van tot 11.00 u huishouden, dan 2 uur studeren. Dan bijvoorbeeld even iets eten en een wasje draaien. Weer 2 uur studeren, en dan weer een huishoudelijk klusje. Door die ordening kreeg ik veel meer rust, en had ik van beide activiteiten niet het gevoel dat ik iets verwaarloosde. Misschien een tip?Veel succes, thuis werken vergt heel veel discipline.;)Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Bedankt voor het meedenken Anna. Het woord sluitpost is wel helemaal op z'n plek ben ik bang. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus ik ga je tips zeker uitproberen!Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schatje Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Hallo Allemaal,Daar ben ik weer eens. Ik geef de moed niet op en blijf het steeds opnieuw proberen. Ben nu met dag 2 bezig. In het weekend weer een uitglijder, 90 % van de flesinhoud vervolgens door de gootsteen gekieperd. Daarvoor stond de teller op 4. Toch ben ik niet pessimistisch. De periodes van niet drinken worden steeds langer. Ik weet dus hoe moeilijk het is, dus mijn complimenten aan een ieder, die gewoon door kan blijven tellen. Ik weet niet of ik het net als Opa 2 tot het einde van het jaar haal(dat tellen), maar ik wil wel proberen om zover mogelijk te komen.Verder zal ik de huishoudelijke taken nu netjes afwisselen met bijlezen van het forum.Voor Twan: Bedankt dat je zo heerlijk oppeppend bent, dat geeft de burger moed!Schatje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 15 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Pfff. Ik heb het erg moeilijk vandaag...Het is een feestdag hier, en dan voel ik me sowieso altijd erg eenzaam.En vorig jaar had ik een vriendje in deze periode, en dus komen er allerlei herinneringen naar boven.Had ik niet aan de Antabus gezeten, dan was ik vast bezweken, geen twijfel mogelijk.Ik probeer de gevoelens van me 'af te laten glijden', maar het lukt niet.Heb ook een lang bad genomen, maar dat hielp ook niet.Sta ik daar in mijn mooie, nieuwe ondergoed, en niemand die het ziet.Ach ja, ik zal de tristesse maar toelaten.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Fran,Hier een roos om je op te fleuren. Goed dat je de Antabus hebt genomen, want het zou erg jammer zijn als je nu weer zou gaan drinken, het gaat juist zo goed. Geniet lekker zelf van je mooie ondergoed, heb je stiekem je eigen verwendagje.Ik weet niet wat een feestdag bij jullie inhoudt; is er ook op straat vanalles te doen, kraampjes en zo? Dan zou ik gewoon gezellig naar buiten gaan, lekker rondneuzen. Misschien kom je nog wat leuks tegen, of ontmoet je een bekende. Wie niet waagt, die niet wint!He schatje, je gaat hartstikke goed hoor. Vorige week 4 dagen ADB, nu dag 2. Het gaat niet om de uitglijders, maar om de goede dagen moet je maar denken. En als je een smakkerd maakt, gewoon weer opstaan en weer doorgaan.Het is hier ook niet echt weer om vrolijk van te worden. Ik heb vandaag een officiële luiderdag, dus ik kruip weer achter mijn boek.:moon:Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 15 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Anna,Een feestdag betekent dat er niet gewerkt wordt, dat alle winkels gesloten zijn, dat er geen kat te zien is op straat... Misschien valt er ergens in de stad wel iets te beleven, maar ik denk het niet. Bovendien is het hondenweer...Dat ondergoed moet je ook zien als een metafoor. Lees: 'Waarvoor doe ik het allemaal?'Dat is niet zozeer zelfmedelijden als wel een gevoel van diepe eenzaamheid. Ik weet dat het weer overgaat, maar nu is het even moeilijk allemaal.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badgast Geplaatst 15 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2006 Lieve Fran,Hoe kan je nou zeggen dat je eenzaam bent met zoveel steun van alle ADB'rs ? Nee hoor, ik begrijp wat je bedoelt, er zijn zo van die dagen die kunnen maar beter zo snel mogelijk voorbij zijn. Mooie is dat deze dag ook voorbij gaat en je niet gaat/kan toegeven aan de trek!!Jammer trouwens dat het ondergoed slechts 'n metafoor is, wilde al voorstellen dat je een foto plaatst zodat wij je kunnen complimenteren :$ Wat vieren ze dan bij jullie als er geen kip op straat is?There will be sunshine again Groetjes,Badje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden