Spring naar bijdragen

Woensdag 23 augustus


Chinagirl

Aanbevolen berichten

Ha Anjo, Lola, Erica, Katrina, Floor, Twan, Tapas, Angel6, Mismaff, Marieke, Marieke 44 en alle andere oudgedienden, nieuwkomers Mick Ferry, Badgast en de andere die ik nu nog niet helemaal op mijn netvlies heb.

Ja ja, ik kom echt met verhalen over China maaaaar ik was ziek daar vandaag gekomen, de jetlag viel ook niet echt goed en op mijn werk heb ik een rot bericht gekregen, dus mijn hoofd stond er nog niet echt naar. Even voor de nieuwkomers, mijn man is in mei 50 geworden en heeft als droomwens gehad een reis naar China met ons gezin. Hij, 2 dochters van 15 en 20 en ikzelf dan. Daar zijn we nu net van terug.

Maar goed, hoe was China? Geweldig enorm groot, we hebben 4 treinreizen achter de rug van gemiddeld 14 uur per stuk en dan heb je nog maar een fractie van het land gezien. Het is prachtig landschap, het Karstgebergte, allemaal uitstulpingen ter hoogte van een heuvel ala Limburg die losstaan maar wel begroeid staan, is prachtig. WE hebben daar gevaren met een visserboot op de rivier in de avondzon, door de warmte zag je de bergen in de nevel en dat had iets heel mystieks overzich. 's Avonds zijn we met vissers gaan Aalscholver vissen. De volgende dag met een bamboevlot waarop 2 stoelen stonden, met parasol gaan raften. Een man achter staat dat vlot dan te bomen, het geeft een hoog koloniaal gevoel:)
Het stenenwoud in Guilin heel bijzonder

Peking is modern versus armoede, de Hutongs, zeg maar onze achterbuurten, zien er niet uit, geen stromend water, geen eigen sanitair maar wel allemaal een tv of een gezamenlijke tv. Geen afvalbakken maar een gezamenlijke kar die halverwege de straat stond. Je ruikt de armoede. Ikzelf, man en meiden waren hier nog nooit eerder meegeconfronteerd en vonden dat behoorlijk shockend. Van medegroepsgenoten begreep ik dat het hier nog al 'meeviel'. India schijnt nog veel erger te zijn.

Vervoer met taxi's is een sport op zich. Iedereen houdt zich aan 1 verkeersregel en dat is stoppen voor rood. Verder met z'n 6-en op een 3-baansweg moet kunnen, links rechts inhalen, afsnijden, je van de sokken rijden, fietsers daartussen door, of op de snelweg, riksjas daartussen, van de kleine tuftufkarretjes, alles kan. Maakt niet uit of daar nog politie tussendoor rijdt of niet.

Voor Harry Potter, onze JanPeter Balkende zoals hij daar genoemd wordt, zou het een Wahalla zijn voor inkomsten van boetes

Het is spotgoedkoop, we hebben geloof ik alles gekocht wat los en vastzit en nog hielden we geld over.

Ik laat het hier even bij anders wordt het wel een heel lang stuk, maar het is echt top geweest. Er dwarreld ook nog teveel door mijn hoofd van indrukken, de verwerking is nu pas bezig. Als je meer wil weten dan hoor ik het wel en anders in een PB.

Ja en nu weer aan het werk dat viel niet mee gisteren, zeker niet nadat te horen kreeg dat mijn manager op non actief is gezet. Dit vind ik zo erg, eindelijk iemand die hart voor de zaak heeft, achter haar personeel stond en dan dit. Ze had te horen gekregen dat ze politiek geen gevoel had, boelsh*t. De nieuwe directeur en zij waren tegenpolen en hop daar gaat weer een goeie. Was wel blij dat ik aan de Refusal zat want anders had ik een fles opengetrokken en dat ging nu niet, maar grote goden wat baalde ik van de Refusal!!!!!! Zoals je ziet ben ik ondanks 5,5 week droog staan er ook nog steeds niet. Zonder R zou ik toch weer de mist in zijn gegaan, blijven slikken dus maar toch :(

Nou ik ga meer weer eens naar de ballentent kijken wat ze nu weer voor mij en mijn collega's in petto hebben. Zie jullie vanavond weer.

liefs CG

P.s. Anjo weet jij hoe het met Wen is??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi CG, wat een bijzondere reis moet dat geweest zijn, en jammer dat je eigenlijk zo weinig tijd hebt gekregen om na te genieten. Het lijkt mij een hele ervaring en voor je het weet sta je weer in het leven van alledag met zijn sores en gedoe.

Ik baal daar ook altijd zo van dat de goeie mensen met gevoel in hun donder vaak de dupe zijn in bedrijven tegenwoordig, alles is zo zakelijk geworden. Dan is het helemaal jammer als het je manager is waarmee je het goed kunt vinden. Teleurstelling en boosheid zijn helaas goeie gremlins is wel gebleken... Ik ben dan ook blij dat ik in een echt sociale setting werk waar de mensen voor gaan

Hier gaat alles zijn gangetje, langzaamaan ben ik bezig stapje voor stapje hier en daar wat te schilderen, dus mijn huis is een grote chaos.. ach ik neem er de tijd voor.. verder heb ik gisteren eindelijk een klus af kunnen sluiten waar ik al bijna een jaar mee bezig geweest ben, 2 boekjes voor een amsterdamse welzijnsstichting, flyers, advertenties enz.. Er ligt nog genoeg werk te wachten maar geeft nu wel even rust.

Okee, ik ga me opmaken voor een ochtendje werken.. iedereen een fijne dag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

CG, ga vanavond je berichtje eens goed lezen. Ik ga vandaag een dagje winkelen met mijn zus, in een stad tussen ons beider woonplaatsen in, dat is in dit geval Den Bosch geworden.

Dus tot vanavond, en allemaal een fijne dag.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allen,

en welkom terug Cgirltje!

Ik heb nu dus trek in A.......
Gigantisch en ik ga er niet aan toegeven.Vanmiddag weer gesprek met begeleider
van verslavingszorg.Samen met mijn vriend.
Ik voel me erg rot maar ja.Dat hoort ook bij het leven.

Ieder een goede dag en liefs

Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry lieverds,

ik heb genoeg te vertellen maar het komt er nu niet uit.Ik heb spijt van bovenstaand berichtje.
In die zin,daar komt Lola weer met haar eeuwige trek naar alco.

Ik las wat dagdraden door die ik allemaal gemist had en besefte opeens dat ik
niet vergeten was.Dat ontroerd me wel hoor.

En ik zou graag bijkletsen met Fran,Anjo,Cgirl,Twan,Anna,Erica etc.etc.
En ook de anderen leren kennen want wat mis je veel in een paar weken tijd.

Ik ga voor vandaag!!!!!Hoe eenzaam en sad ik me ook voel.
Er komt misschien zelfs wel iets onverwachts liefs /leuks op mijn pad.Wie weet?!

:present:Lola

ook voor jou zilverlijntje een knuffel en roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi iederen.cg wat een bizondere reis maar jammer dat je daarna die slechte dingens mee moest maken ik vind het erg knaap dat je zolang volgehouden hebt .marieke44 wat leuk dat je gaat verhuizen .ik was paar dagen weg en ben pas terug gekomen ,ik was benieuwd of je het huis aangenomen had? en vanochtend toen ik de dag draad las begreep ik dat je het al gedaan had wat fijn .ik ben meer dan een week bij mijn schoonfamillie geweest en het was heerlijk om een week werwend te worden.wij zouden eerst naar buiteland gaan maar mijn schoonouders hadden een week vakantie met mijn zoon geregeld en wij hadden zoiets ,zonder hen is niet leuk om weg te gaan .dus lekker thuis gebleven.vandaag ga ik zijn kamer opknapen en verven om hem te verassen .het wordt dus een drukke dag .lieve lola heelveel strekte meid .ik begrijp wat bedoel je met die trek maar doorzetten meid ik denk aan je knuffels ziba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal!

Wat een verhaal china girl...Toch goed dat je door de refusal niet kon drinken, hoe een HEKEL je er ook even aan had!
Lola, shitterdeshit dat je s ochtends al trek in A hebt...Moet niet makkelijk zijn, lijkt me. bij mij begint het om een uur of 4 half 5.... dat scheelt een stuk natuurlijk....

Ik moet vandaag wijn en rose in huis halen omdat ik donderdag jarig ben....
Zelf neem ik natuurlijk niks want ik weet dat het schilletje van "lekker een wijntje" flinterdun is.
Klopt geen bal van: lekker een....enz.

Nee....Lekker, ik ga NIET drinken, dat klopt beter hoor.

Offe...de volgende dag: FIJN! Ik heb gisteren niet gedronken..."
Dat zijn toch de lange termijn geneugten zeg maar...

Anna, lekker weer om te winkelen! De nieuwe winterkleding ligt hier en daar alweer mooi te wezen achter de ramen!

Ik ga vandaag een hoop opruimen, want het huis is een beetje een chaos.
Zo kan ik morgen geen verjaardagsvisite ontvangen, snappen jullie wel????

Allemaal een fijne, droge dag gewenst en vooral NIET te veel trek wens ik ons allemaal toe!
Liefs van Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lola,

Wat dacht je dat je de enige was met trek? Nee toch? Ik heb het ook wel eens smorgens als ik denk deze dag maar niet. Dus gooi het er maar uit zonder schuldgevoel, de ene dag gaat beter dan de andere, toch?

CG,
Meid, wat een heerlijke en bijzondere ervaring. Vast houden dat gevoel en wat je manager aan gaat, het is K en we weten allemaal wat voor spelletjes er gespeeld worden.

Ik ben echt moe, en zit weer even midgevecht met de trek. Het is gewoon een domme gewoontetic.
Na 3 dagen werken, zit ik weer helemaal up to date met vergaderingen. Verwachten ze echt dat ik dit allemaal ga onthouden? Ik zeg nu ook weer netjes mevrouw en mijnheer want mijn hersenen hebben het wat namen betreft even opgegeven en de leerlingen moeten nog komen.:D
Ik zal blij zijn als het gewone leventje weer begint, gewoon lekker lessen draaien. Mijn eerste klasje zijn brugpiepers en om 8 uur smorgens. Toch wel leuk om te bedenken dat ik de eerste les van een nieuwe periode in het leven van 32 kinderen mag geven. Wat zullen ze gespannen zijn en wakker! Hopelijk ben ik dat ook, niet mijn beste tijd van de dag. Ik heb nog geen namenlijsten dus ze kunnen me van alles wijs maken morgen. Ik ben blij dat ik nog geen extra taken heb want dit is een school in beweging.
Er gebeurd van alles en ik heb zo veel verschillende nivo's, het ene uur handen en voeten werk bij de praktijk in gestelde leerlingen, het volgende een vwo klas. Oke, ik moet dan van gebouw noord naar zuid dus hopelijk kan ik tijdens die reis even omschakelen. Ze beginnen daar ook met een leertuin. Ik heb daar zo mijn eigen gedachtes over, het viel mij op dat ik de enige ben die beiden gaat doen.
Ik heb daar zo mijn twijfels over, het zijn twee aparte werelden. Op een gegeven moment zal ik moeten gaan kiezen denk ik. Of meerdere vakken of alleen Engels. Maar gelukkig nog niet vandaag.

Tapas,
Je klinkt druk, druk, druk. Rustig aan,he? je huis loopt niet weg.

Ik klim even in mijn bed of voor de tv. Zag dat er leesboeken gebruikt worden die ik nog niet had gelezen
dus heb nog even wat te doen. Het eerste is een pareltje. Vind dat je alles in context moet geven en had vandaag al mijn eerste aanvaring over de leesboeken. Doe dus toch even mijn eigen ding, het is fijn als ze slagen voor hun examen maar net zo belangrijk dat ze een vaardigheid over houden waar ze ook nog wat aan hebben. Kinderen dwingen om iets stoffigs te lezen lijkt mij niet een goede aanzet.
Mijn hoofd zit dus overvol, altijd gevaarlijk. Dus even time-out.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo chinagirl
ik ben blij dat je zo een leuke vacantie hebt gehad je verhalen trokken mij echt aan misschien ga ik er zelf een keertje naar toe lijkt mij spannend ik hoop dat je er meer over gaat schrijven wat goed dat je niet gedronken hebt en ik hoop dat het op je werk beter gaat liefs mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee Ferry, daar ben je weer! :-)

en Marieke,
Nuchter is het afscheid echter en mooier, zeker wanneer je morgen wakker wordt. Ik begrijp wel dat je nu erge trek hebt en zeker nu je "het duiveltje" stiekum een beetje aan het toelaten bent. Geef m een knal en ga verder op je eigen kracht. Je zal je zo sterk voelen.
Zet 'm op! En als je toch valt, sta dan weer op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Als je eenmaal besloten hebt om het toch niet te doen, echt niet te doen en daar volledig achter staat.... kijk eens hoe vrij en goed je je dan voelt. Dat geeft rust, hoef je ook niet meer te twijfelen. En morgen (vanavond al) ben je zoooo blij en dat staat niet tegenover de trek en de twijfel die je nu voelt tov drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Volhouden meis, morgen ben je dan zo trots op jezelf dat je niets gedronken hebt. Probeer het vast te houden. En ja dat is moeilijk maar toch.

In ieder geval van harte gefeliciteerd met je huis. Ik weet nog wel dat ik het ook zo spannend en ook moeilijk vond toen we een huis kochten. Kan je al vrij snel verhuizen of heb je nog tijd om aan het idee te wennen. Wanneer wordt het opgeleverd?

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke44,

Hou a.u.b. vol, dan sta je morgen weer sterker in je schoenen veel sterkte en liefs.

Ja Mick ik ben er weer en ga niet weg.

Katrina, ik zal schrijven over mijn postuurkanaries en Tamme valkparkiet, is beloofd.

Iedereen sterkte vanavond. vriendelijke goeten Ferry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Heerlijk gewinkeld vandaag, en het was prachtig weer. Nee, ik heb nog geen wintermode gekocht, want daar staat mijn hoofd nog niet naar, en bovendien ga ik altijd voor de uitverkoop. Ik heb een paar heel erg leuke dingen gekocht, laatste restjes uitverkoop en dubbel afgeprijsd, dus ik was heel weinig geld kwijt. Dan heb ik er pas echt een goed gevoel over. En lekker op een terrasje gezeten, kopje koffie met een bossebol erbij, dus ook vandaag geen pondje kwijt. Maar het was wel erg lekker!

Chinagirl, geweldig wat een reis. Lijkt me zo leuk om een keer mee te maken. Jammer dat je dan bij thuiskomst zo'n slecht nieuws moet verwerken. Gelukkig dat je er niet bij aan de A kon.

Marieke, ik geloof dat je al over je ergste dieptepunt heen bent. Ook vanavond volhouden hoor, want er is niemand om je tegen te houden als je weg wil. Gewoon nog wat eten, pot thee zetten, en morgen voel je je fantastisch. Het is ook logisch dat je even de zenuwen hebt, en het is ook heel wat, verhuizen. Maar het komt echt allemaal goed. Gewoon tegen jezelf zeggen: "Ik begin nu al aan mijn nieuwe leven."

Ferry, vind ik wel leuk, verhalen over je vogels. Ik heb er zelf geen verstand van, maar mijn zwager heeft ook en volière, en fokt ook parkieten (ik weet niet precies welke, maar ze hebben heel erg mooie kleuren, heel fel, en hij heeft er ook een paar die op kleine papegaaien lijken). Verder heeft hij geloof ik een koppel Japanse nachtegalen en nog andere vogels, maar dat weet ik ook niet precies wat dat zijn. De vader van een vriendje van mijn zoon heeft ook een volière met allerlei vogels, en heeft ook al vaker prijzen gewonnen. Zijn zoon heeft er ook al liefhebberij in. Misschien leer ik zo ook nog eens iets.

Floortje, veel plezier morgen met je verjaardag, en heel veel sterkte! Hou het droog.

Anjo, ik kan me jouw trek wel voorstellen, het is allemaal heel erg veel en druk denk ik, wat er ineens op je afkomt. Probeer thuis maar lekker veel te ontspannen, en denk ook goed aan jezelf. Ga morgen maar lekker met de kids aan de slag, daar doe je het tenslotte voor. En verder af en toe de boel de boel laten. Dat geldt ook voor jou Tapas, rustig aan. Je kunt tenslotte niet alles tegelijk.

Mick, je gaat lekker volgens mij hè.

Ziba, wat heerlijk dat je een week zo verwend bent. En wat leuk dat je je zoon wil verrassen. Veel succes met schilderen.

Mismaff, gaat het goed met je?

Anna; goede zin :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@katrien: Tja, .... soms is dat ook mijn "probleem". Denk ik alles te weten (maar toch ook weer niet) en hup.... daar ga ik weer. Laddertje op, paar treden terug. En waarom ik dan toch weer wil drinken terwijl ik zo lekker bezig ben. Vluchten? maar vluchten van wat? Pffff. Ik wil dan even weg zijn, weg van mijn serieuze hoofd. Nu dag vier achter de rug en geen moeite gehad. Ik kick zo op die discipline. Niet roken, niet drinken, mediteren, sporten. Ook dat kan weer gevaarlijk zijn. Alles kan immers verslafend zijn. Ja, ik ben een mens van uiterste.
Maar goed.. ik ga lekker en voel me goed. Nu is het goed. Ik bekijk het per dag. Wil mezelf niet te veel vastpinnen. Dat werkt het beste. Ik mag drinken, maar doe het niet. Begin inmiddels wel sinds gister aan eind van de middag hoofdpijn te krijgen. Dit had ik de vorige keren ook. Ontwenning.

@marieke: ben benieuwd hoe het met je gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Katrina en Anna,

Eerst wil ik even laten weten dat het erg goed met me gaat. Vandaag van de hulpverlener van Tactus te horen gekregen, dat ik het goed doe. En daar ben ik blij mee, zou het bijna willen vieren, met een glas heerlijke rode wijn. Maar dat doe ik dus maar niet. Wel met warme melk en anijs.

De postuurkanaries die ik kweek, zijn Parijse frisé, Noord Hollandse frisé en de Fiorino. Alle drie de rassen zijn gefriseerd. Vind ik moeilijk uit te leggen, wat gefriseerd nu precies is. Je kunt denk het beste denken aan een kanarie, met allemaal gekrulde veren. Maar die dan op bepaalde plekken van het lichaam zitten. Zoals dat in de standaardeisen staat, die wordt gehanteerd op de tentoonstellingen.
De parijse frisé moet ongeveer 21 cm groot zijn. de noord hollander minimaal 17 cm en de fiorino maximaal 13 cm. Plus dat de fiorino zowel met een gladde kop en met een kop met kuif erop bestaat.
Alle drie de rassen zijn erg bewerkelijk, voor het tentoonstellingsseizoen. Omdat de frisering nogal wat te lijden heeft, van het plukken van de vogels onderling. Begin ik tegen het einde van de ruitijd de vogels apart op te kooien, zodat het plukken dan is afgelopen.

Zo nu wens ik een ieder een aangename nachtrust.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,

Ik was kennelijk inderdaad in de war, maar anders dan jij denkt (ik heb die film overigens ook gekeken). Ik zei Lola, maar bedoelde Anjo. Dus Anjo, bij deze, mijn berichtje was aan jou gericht. En Lola, neem me niet kwalijk. Ik heb het inmiddels aangepast. En met de kids bedoelde ik natuurlijk de kinderen op school. Lola, hoe gaat het inmiddels met jou?

Ferry, bedankt voor de uitleg. Ik geloof dat mijn zwager ook kanaries heeft, en er zitten er ook met pluimveertjes tussen, dacht ik. Ik zal de volgende keer eens vragen wat dat voor een soort is, misschien wel dezelfde. Hij loopt trouwens niet zoveel tentoonstellingen af hoor, het is meer hobby. En door verkoop van de gefokte parkieten kan hij zijn volière bekostigen. Fijn dat je het volgens Tactus goed doet, ik kreeg ook volop lof, afgelopen donderdag en maandag. Voelt toch lekker hè.

Marieke, gaat het nog steeds goed? Kop op, meisje. Zenuwen, emoties etc. mogen allemaal best, je hebt er alle redenen voor. Gaat vanzelf weer over.

Mick, sterkte met je hoofdpijn. Daar heb ik ook heel veel last van gehad, en nog regelmatig. Maar vandaag ging goed, dus mijn dag kan niet meer stuk.

Ik had daarstraks een heel gekke ervaring. Ik had een nieuw pak Spa opengemaakt, en toen ik er een glas van dronk, vond ik het smaken of er afwasmiddel in zat. Toen ik aan het pak rook, vond ik het ook zo ruiken. Voor alle zekerheid vroeg ik aan mijn kinderen of zij er ook iets vreemds aan roken en proefden, en zij vonden het volkomen normaal smaken en ruiken! Het lag dus aan mij! Zou dit de nieuwste fase zijn, of heb ik gewoon een rare dag? Wie weet, ik ga het morgen nog maar een keer proberen.

Voor vannacht, iedereen welterusten. En morgen zonder kater weer op.

:lips: Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...