Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 augustus


Floortje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!

Ik lees dat het de meesten goed gaat hier! Fijn zeg!
Badgast, je begint er helemaal in te komen he? Soms al bijna geen trek meer, lees ik.
Anna, Tapas, stabiel? 1 dag in de week drinken voor Tapas en de rest niet is toch ook stabiel, lijkt me.

Ferry, ben je ECHT vertrokken? Nee toch? NIET doen nou joh.

Ik heb een week gekampeerd en GEEN wijn gedronken. Moet je nagaan dat we speciaal voor de rose een koelbox op de accu mee haddden.
Daar gingen dus nu de crodino's in.
Het ging heel goed, ik heb wel de briefwisseling meegenomen van mij en tactus tijdens de behandeling. Dat heb ik een keer helemaal doorgelezen en dat motiveerde me enorm.

MAARRRRRRR!!!!!!!!......Gisteravond met de buurvrouw een fles rose gedronken. Ik drie glazen. Ik wilde het eens proberen.
Mijn conclusie: Nee, ik doe het niet meer: na het derde glas begon het weer te wroeten in mijn hoofd: Zijn de winkels nog open? o, jee, er is niks in huis verder, o jee, zelfs de whiskey is op....uh...OEPS!

Nee, ik geloof niet dat ik na twee weken droog staan kan zeggen dat ik al een gezelligheidsdrinker ben.
Voorlopig ga ik dus door op de ingeslagen weg, het mooie was namelijk dat ik er echt steeds minder moeite mee kreeg.

Ik sluit me weer bij jullie aan, jongens!
IK ga niet de dagen tellen maar de weken!
Allemaal een hele fijne dinsdag, het zonnetje komt af en toe tevoorschijn hoor.
Groetje van Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorguh,

Floortje: welkom terug!! Waar ben je geweest?

Weinig nieuws onder de zon, uh....bewolkte hemel, aan deze kant. Voel me langzaam aan wat fitter worden, al gaat het naar m'n eigen zin niet snel genoeg. Maar goed, heb wel gemerkt dat hoe meer ik er op let en hoe harder ik er tegen vecht dit alleen maar averechts werkt. Dus....ik probeer het maar gewoon te accepteren, moeilijk.

Iedereen veel plezier vandaag, take care,

Badje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Floortje,

Leuk dat je weer thuis bent en op vacantie niet gedronken hebt, nadat je toch in een echte wijnstreek bent geweest.
Jammer van gisterenavond, maar je hebt er wel iets van geleerd, hoe snel je weer terugvalt in je oude denkpatroon, Niks meer in huis hebben e.d..2 Wken is inderdaat erg kort om te denken dat je weer social kunt drinken. Ik hoop dat je weer snel de oude draad kunt oppakken en alcohol de baas blijft.
veel succes.

groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Floortje,

Leuk dat je weer terug bent. Ik denk dat gisteravond even nodig was als reminder waarom je ook al weer echt moet stoppen. Ik kan me dat gevoel zo goed voorstellen. Dus welkom weer bij de club, ik ben ook 2 weken gestopt (nu 13 dagen), dus we gaan zo'n beetje gelijk op, samen met Rufus.

Badgast, ik herken me ook wel in jouw gevoel. Je verwacht acuut wonderen van energie en activiteit als je gestopt bent, en dat valt dan best wel tegen. Inderdaad, niet teveel tegelijk willen. Ik hoor toch van iedereen die al langer gestopt is, dat het uiteindelijk wel de moeite waar is. Dus wie weet wat voor moois ons nog te wachten staat.

Mich, dat is de goede instelling, vandaag gewoon doorgaan.

Het zonnetje probeert hier een beetje door te breken, dus ik denk dat ik hem maar even aan ga moedigen. Een fijne dag allemaal.

:rose: Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha lieverds,ik ben terug!!!!!

Eerst een week naar Limburg en dat ging ondanks de vele strortbuien heel gaaf.
Gaf me rust en genoot van de natuur en van sporten en mensen om me heen.

Helaas toen ik terugkwam had ik geen internetverbinding meer.En dat was vet
kl*te wnt ik hoorde toen feiten over mijn familie die verrot waren/zijn.
Ik was te verdrietig voor woorden en heb 3 dagen lang weer gedronken.

Daarna kreeg ik de griep en nu al herstellende wil ik me graag weer melden.Al vind
ik het ook weer eng.Maar echt ik heb jullie nog hard nodig.
Nieuwelingen:welkom!!!
Ik lees nieuwe namen namelijk en die luitjes gun ik ook alle steun
net als mijn "oude maatjes".

Het is tijd voor ADB en minder piekeren voor mij.Die 3 dagen drinken neem ik mezelf
erg kwalijk.Maar ik kan het nog verklaren.Waarom ik nu weer drang heb minder.

Sterkte en succes allen.
:present:Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo floortje
leuk dat je een fijne vacantie hebt gehad en dat je niet gedronken hebt jammer dat het niet goed is gegaan die dag met je buurvrouw maar het is het proberen waard om te kijken of je het bij drie glazen kon houden nu je weet dat het niet gaat dus weer aan de slag met dagen tellen ik wens je sterkte mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo lola
ik ben blij dat je een leuke vacantie hebt gehad wel jammer van je terug val
het is rot om te horen van je familie en dat je ziek bent geweest nog rotter dat je wer ben gaan drinken jammer meisje maar ja zo is het leven opstaan en vallen of net anders om ik wens je veel sterkte liefs mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lola,

Fijn dat je weer terug bent. Heerlijk dat je zo genoten hebt van je week in Limburg, en jammer dat je bij terugkomst slecht nieuws kreeg, internet eruit, weer drinken. Gewoon weer opstaan en verder gaan hoor, en weer op het forum komen. We zijn hier immers vooral om elkaar te steunen als het moeilijk gaat, en pas daarna om elkaars succesverhalen te bejubelen. Dus juist als het mis gaat moet je schrijven.

Wil, hoe vordert je keuken? Ferry en Dave, nog steeds alles onder controle? TomPoes, hoe is het met het gat in je dak? Anjo, hoe was het voor de klas? Niet te veel last gehad van een kater? En Sneeuwwitje, hoe is het jou vergaan gisteravond?
Marieke, ik hoor ook wel eens stemmetjes zonder dat ik wijn op heb. Ze beginnen met te zeggen dat 1 glaasje wel kan, en dan 2, en daarna dat ik beter die hele fles maar leeg kan maken. Daarom probleer ik er niet naar te luisteren.

Mismaff, weet je al iets meer over je elleboog?

Iedereen veel sterkte voor vanavond.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Fijn om Ferry en Mismaff weer te lezen. Ik vind het altijd vervelend als iemand zich genegeerd voelt.

Waar blijft Chinagirl met haar verhalen uit China?

Lola, fijn dat je er weer bij bent. Vind het naar om te lezen dat het even niet ging. Gelukkig ben je er weer. Goed voor jezelf zorgen, meissie. Laat verder iedereen maar even in de plomp zakken.

Ik ben bek af, echt kapot! Ga even wat te eten scoren en dan naar bed, het duizelt gewoon.
Ik heb een collega, die nu voor het eerst les gaat geven. Hij vond zijn oude baan te stressvol, altijd een goede reden om dan over te stappen naar het ouderwijs ;) Heb een tijdje naar hem geluisterd en vond dat hij een zeer orignele kijk op het lesgeven had. Een vergadering over de basisafspraken dat vond hij onzin , hij had een fietsafspraak. Ik heb het vermoeden dat hij heel veel gaat leren in een zeer korte tijd.

Morgen weer een drukke dag, vergaderingen, vossenjacht een BBQ en dan pas donderdag het echte werk. De omslag is best pittig na een paar maanden thuis en het is gek te merken dat ik nu echt last heb van trek als ik thuis kom. Hoe bedoel je gewoonte?

En Anna, om je vraag te beantwoorden. Je kunt gewoon de dag erna Antabus slikken, mits je je lichaam de kans gegeven heb om te herstellen, reken op 1 a 2 uur per glas. Uitgaande van een gezonde lever.
Hoe gaat het met je arm?

Katrina,
Wat zal je dit missen. Het is leuk om te zien hoe mensen elkaar begroeten en er een gezonde spanning hangt in het gebouw. En al die tassen met kind eraan. Prachtig! Maar jij zit volgende week lekker op Kreta waar het vandaag nog 37 graden was.
Ben vandaag bezig geweest met mijn brugpiepers, weer een klas van 30+ er zit een stelletje bij......
Daarvan ken ik nu de namen al, valt mij op dat mijn collega mijn naam ook al kennen. Zou dat onder hetzelfde principe vallen?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
lola

Hai DVDB,hoe is ie???


Je heet Dave toch?


Hier is het tandenknarsen maar ok dat hoort erbij.Jij?


Liefs Lola



het gaat me hier eigenlijk wel redelijk makkelijk af moet ik eerlijk zeggen ,ik heb soms weleens trek maar dat is wel minder als in het begin en ik voel me veel beter zonder de alcohol.

wanneer heb jij dan het meeste trek? ik soms in de avond als ik lekker achter de computer zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Floortje,

Voor mij weer een nieuwe naam erbij op dit forum. Gezellig.
Mijn 3e dag vandaag. Gelukkig koste me het geen moeite, behalve toen ik toch even het zonnetje zag door komen..... staat synoniem aan bier. Gelukkig ging het weer regenen ;-) Nee hoor, ook zonder regen was ik niet voor de bijl gegaan.
Ik hoop dat het wel gezellig was met je buurvrouw en dat je nu weer ADB blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Kan me voorstellen dat je bekaf bent. Het is weer gigantisch wennen natuurlijk, als je er een tijd uit bent geweest. Ik was even alweer vergeten dat je de eerste schooldag voor de kinderen natuurlijk nog geen les geeft, het is welkom heten, kennismaken, roosters uitdelen etc. En dan moet je ook nog je plekje vinden tussen je collega's. Wat voor school is het? VMBO, Havo, VWO, of alles bij elkaar?

Mismaff, je had vanmiddag net een berichtje geplaatst voor mij, dus misschien heb je mijn vraag niet gelezen. Hoe is het met je arm? Weet je al iets meer, wat er nu precies aan de hand is met de zenuwen in je elleboog, en of ze er iets aan kunnen doen?

Dave, fijn dat het zo goed met je gaat. Ik vind soms de trek ook wel minder worden, maar op andere dagen is het weer heel erg. Het wisselt nogal, en ik kan nooit vantevoren inschatten hoe het die dag gaat worden. Dat maakt het soms wel moeilijk.

Mick, heb je alleen trek als de zon schijnt? Dan wordt de winter een makkie voor jou.

Anjo, ik zit ook met spanning te wachten op de reisverhalen van Chinagirl.

Katrina, is de stucadoor inmiddels al bezig?

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna, (sorry verwarde even met anjo)

Ik kan het ook nooit zo goed inschatten hoe het gaat worden. 's Morgens beloof ik mezelf niet te drinken en 's middags / 's avonds kan de trek onweerstaanbaar zijn. Of eigenlijk is dit patroon behoorlijk voorspelbaar.
En nee, ik heb niet alleen trek als de zon schijnt, maar de zon maakt het wel vaak dat ik sowieso ga/ging drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mick, ik heb net de weersverwachtigen zitten bekijken, vandaag wordt even moeilijk maar de komende week wordt er regen, regen, regen en nog eens regen verwacht.... makkie! Is antabus niks voor jou? omdat je smorgens nog geen trek hebt is het makkelijk om het te nemen en de rest van de dag ben je dan veilig want dan kan je gewoon niet drinken.

Ferry en Mismaff, fijn dat jullie weer meeschrijven. Lola, schuldgevoelens leveren niks op, die moet je gewoon in de vuilnisbak mieteren!! zet hem op meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,
Jammer dat het gaat regenen. Hou erg van de zon. Ook als het regent heb ik moeite. Was het maar zo simpel, maar zoals ik al zei maakt de zon het nog eens extra extra extra moeilijk. Dat is een zeer groot excuus om te "mogen" drinken. Dit wil niet zeggen dat ik in de herfst en de winter de drank gemakkelijk laat staan. "Grappig" hoe in ieder geval 2 van jullie mijn woorden zo opgevat hebben. En wat die antabus betreft, ik sta niet zo achter dit soort middelen. Voor velen is dit een goede uitkomst, maar ik wil liever het gevecht aan gaan zonder dat ik iets niet "kan" doen, omdat een middel dat mij opgelegd heeft. Mijn "obsessie" zou denk ik alleen maar groter worden. Net zoiets al een maagband,..het probleem afsnoeren (mijn excuses voor diegenen met een maagband, als het voor jullie helpt en dat de oplossing is, met alle respect. In sommige gevallen is de situatie levensbedreigend en zijn dit soort middelen de redding, dus daar wil ik niets over zeggen, zoook met antabus). Maar ik wil zelf goed onder de loep nemen waar mijn drankgebruik vandaan komt, anders blijft het een gevecht. Ok, zeg nooit nooit, maar ik denk niet dat ik dit ooit zou gaan slikken. Tenminste... nu in ieder geval niet. Heb al zoveel troep, veel plantaardige drugs en heel veel chemische drugs tot mij genomen in mijn leven.... Nee, mij krijg je niet meer zover. Heb er jaaaaren geleden wel eens aan gedacht, maar dat was een andere tijd. En dan alleen al die bijwerkingen.... Nee hoor. Ik wil niets, helemaal niets. Puur natuur. Waar zit de kern van het probleem, daar wil ik niet aan voorbij gaan. Als het voor jou helpt, dan moet je dat natuurlijk vooral doen. Wel goed bedoelt van je, maar nee.... Dank je wel
Vandaag wordt dag 4 en ik ga niet drinken.

Iedereen weer veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...