Spring naar bijdragen

donderdag 24 augustus

tapas

Aanbevolen berichten

Marieke 44 ik hoop zo dat je het gered hebt. Weet je wat helpt bij verhuizen.. lijstjes, je hebt zelfs op internet hier en daar regellijstjes die je kunt downloaden. Die kun je dan afstrepen, dat helpt om er weer wat grip op te krijgen.

Ik ben 4 jaar geleden binnen 2 weken verhuisd, in die 2 weken heb ik dit huis opgeknapt en mijn andere huis ingepakt.. gekkenwerk.. Gelukkig zijn jullie met z'n drieen.. maar als je eenmaal je spullen hebt overgebracht komt de rust ook wel weer.

wat dat laminaat betreft.. als ik nieuwe huurder was zou ik dat acuut overnemen, vloeren zijn erg duur!

Anjo, hou je je koppie erbij? wat een boel ervaringen heb je zo he.. volgens mij ben jij meer een uitvoerder, lekker met de kids een klas runnen. Brugpiepers hun eerste les gaan geven, wat een eer!

Ik loop een beetje over op dit moment. gisteren was ik helemaal kapot. Ik ga vandaag dan ook maar een halve dag werken ipv een hele want begin het overzicht wat kwijt te raken en dat is altijd een gevaarlijk teken! Boekjes zijn naar de drukker maar ik ben dan altijd erg bang dat er opeens allemaal fouten tevoorschijn komen die we nog niet gezien hebben.... zal blij zijn als ze gedrukt en klaar zijn..

Okee, allemaal een fijne en hopelijk rustige dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cgirl, wat een fantastische ervaring zeg zo'n vakantie in China! Ik zou ook best willen reizen naar verre oorden maar dit is door mijn vliegangst onmogelijk, ik heb toen ik 17 was een vliegreis naar Canada gemaakt naar familie en toen was ik niet bang maar naarmate ik ouder wordt word ik ook steeds huiveriger voor o.a. vliegen.

Lola goed van je dat je weer op het forum bent gekomen, ik hoop dat het wat beter met je gaat.

Met mij gaat het minder, en dan bedoel ik niet echt de trek naar verdoving maar krijg de ene domper op de ander te verwerken. Ik ben failliet geweest (persoonlijk) en sinds april uit de faillisement en doordat er geen baten waren, m.a.w. geen geld te halen, zit ik nu met de gebakken peren. Mijn rekening geblokkeert en de nieuwe aanmaningen komen alweer binnen! Ik hoop dat ik snel werk krijg (geld laat ik op een andere rekening storten die van mijn vriend). Ik snap er niets van, als ik een bedrijf had dat failliet was dan zijn er nog genoeg mogelijkheden maar owee als je persoonlijk failliet raakt!

Daarom lezen julliei ook zo weinig van mij, ik denk als alles eenmaal een beetje goed gaat met mijn fin.problemen dat ik er ook weer meer zin in krijg om mee te doen.

Ben gister bij de huisarts geweest en heb een librium kuur van 8 dagen (met inbegrip van afbouw) gekregen en hierna ga ik aan de Campral want merk wel dat ik er steeds meer moeite mee heb om geen drank o.i.d. te kopen.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dat er hier iemand is die er verstand van heeft van wat je kan doen als je faillisement is opgeheven door gebrek aan baten?
Zelfs het geld van de belastingdienst maandelijks die ik terugkreeg houden ze in! Snap er echt niets van, ik bedoel mijn ziekenfonds moet toch ook betaald worden?

Nou ja, misschien hebben jullie tips voor mij.

Dit was even een noodkreet tussendoor, sorry.

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Erica,

Het lijkt me vreselijk failliët te zijn. Geen zeggenschap meer over je eigen geld. Ik hoop het nooit mee te maken. Fijn dat je librium hebt gekregen en zo de draad weer kunt oppakken.
Is het geen idee, om naar de gemeente toe te gaan, daar zit meestal een sociaal raadsman of vrouw, die weten overal van. En kunnen je helpen en alles uitleggen.
Veel sterkte toegewenst .

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Ferry dat is inderdaad een goed idee, ik zou anders ook niet weten en bij de gemeente zijn ze meestal wel gewend volgens mij om met dit soort problemen om te gaan (hoop ik!)

Ga in iedergeval even bellen met de gemeente om te horen of het wel zin heeft om langs te komen, mischien moet je eerst een afspraak maken en dus ga ik liever eerst bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,

Heel verstandig van je, om maar een halve dag te gaan werken als het allemaal wat teveel wordt. Ik hoop dat je het vanavond ook een beetje redt.

Erica, wat een ellende met dat faillisement. Ik het er gelukkig zelf geen ervaring mee. Ik zou in ieder geval het advies van Ferry opvolgen en met een raadgever van de gemeente gaan praten. Ik weet niet of je nu nog schulden hebt, maar de gemeente kan je helpen om alle schulden af te betalen uit een lening bij zo'n speciale bank, waar mensen met schuldenproblematiek terecht kunnen. Dan heb je één lening, dus dat is veel overzichtelijker, en de hoogte van de afbetaling is gekoppeld aan je inkomen. Bovendien kun je een hulpverlener toegewezen krijgen, die je helpt je financiën weer op orde te krijgen en die ervoor kan zorgen dat noodzakelijke kosten zoals ziektekostenverzekering, huur, gas/electra automatisch overgemaakt worden zodra je inkomen binnenkomt, zodat je daar in ieder geval geen problemen mee krijgt. Je houdt dan misschien wel weinig over voor je dagelijkse boodschappen, maar je weet wel waar je aan toe bent, en het geeft een hoop meer rust.

Marieke, wat jammer dat je het niet gered hebt. Slaap lekker uit, en probeer het vandaag opnieuw. Laat de zenuwen niet boven je hoofd groeien meid! De tip van die lijstjes vind ik een hele goede, dat zou ik meteen gaan doen. Het geeft een heel goed gevoel, elke keer als je iets van die lijst kunt wegstrepen omdat het gebeurd is. En je kunt het stukje bij beetje doen, waardoor je niet meer tegen zo'n enorme berg aan zit te hikken. Gewoon iedere morgen je lijstje erbij, en even kijken wat je die dag kunt doen. En 's avonds lekker wegstrepen. Heel veel sterkte!

Francesca, ik weet niet of je af en toe nog op het forum meeleest. Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen bij je therapeut vandaag. Ik hoop dat die je verder kan helpen met de gevoelens waar je onlangs mee zat. Wil je nog een keer laten weten hoe het met je gaat?

Allemaal een fijne dag gewenst. En bij afwezigheid van Twan:
_______________________________________________________________________________________
Het Weer

Weersverwachting voor Nederland
Waarschuwing:
Er zijn geen waarschuwingen.
Vrijwel geen zon en geregeld buien, mogelijk met onweer. Het wordt 19 graden. De wind is veranderlijk en zwak tot matig, kracht 2 tot 4.
Verdere vooruitzichten:
Af en toe zon en geregeld stevige buien, met kans op onweer. Middagtemperatuur rond 20 graden.
_______________________________________________________________________________________

Sorry, ik zou willen dat de voorspelling beter was. Hou het zelf in ieder geval droog!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Erica ik moet je helaas ook een antwoort schuldig blijven maar je zou een kunnen kijken op http://www.nietoptijdbetaald.nl , daar staat iets over wat het inhoud e.d. Ik zou in elk geval eens met iemand van de gemeentelijke siociale dienst gaan praten.

marieke44, Jammer dat je het gisteren niet gered hebt, nu is het zaak de draad weer op te pakken. Niet te lang bij stilstaan en gewoon weer opnieuw beginnen.
Levert natuurlijk ook grote spanning op en nieuw huis en zo, maar je wilt het toch ook weg uit die oude buurt en een nieuwe start maken.
Zie die uitgleider van gisteren maar als afscheid van je oude huis en leven, en vandaag start een nieuw leven in een nieuwe buurt met nieuwe mensen.

groeten Wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anna, Ik wou dat dat kon, wat jij als advies geeft. Ik heb namelijk in eerste instantie een sanering gehad en daar heb je je aan een bepaalde regels te houden zoals geen nieuwe schulden en nog meer. Ik was bijna door de drie jaar sanering heen totdat ik voor de rechter moest komen omdat ik toch nog (kleine) schulden had gemaakt.

Dus met andere woorden: bij die speciale gemeentebank mag ik me helaas niet meer aanmelden.

Nou ja, ik denk maar bij mezelf: er zijn ergere dingen in de wereld. Toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,
Heb een heel vruchtbaar gesprek gehad met mijn therapeute. De praktische uitwerking daarvan ligt natuurlijk geheel in mijn handen. Heb een paar rottige dagen achter de rug, maar bij nader inzien speelden mijn hormonen daarin een grote rol. Had ik niet bij stilgestaan... Gaat nu wat beter, maar nog steeds niet veel zin in schrijven. Sorry, Katrien...

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Katrina,

Een valkparkiet is geen roofdier, je kent ze ongetwijfeld wel. Een parkiet met een kuif en op elke wang een zonnetje.
En de grote kanarie is echt zo groot, maar zijn vogels die niet zo bekend zijn bij mensen die niet in de vogelwereld zitten.
groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Floortje gefeliciteerd met je verjaardag:musicnote:

Ferry, Fijn dat je weer terug bent op het forum

Erica: Rot situatie, zit bijna in het zelfde schuitje.

Marieke 44: Ik heb maandagavond me lazerus gedronken en er achteraf ook spijt van, was de kater bijna vergeten en dacht het kan wel, maar het zal nooit meer kunnen. Het was al 24.00 uur, mijn man ging naar bed en ik dacht eentje of twee kan wel, niet dus.

De rest ook allemaal de groetjes

Sneeuwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai lieverds,

en al denkt iemand per ongeluk dat ik al kids heb-geen probleem hoor!!!
Dus allen,niemand doet hier nu iets verkeerds in mijn ogen.Ik vergis me ook
weleens namelijk.Dus ik ben wel blij met jullie allen.

Ik zit even zwaar en wilde daarom niet op het forum.Maar nu mijn vriend weg is om "meer" te halen van het een of ander trek ik het niet goed.

Heb zoveel gedroomd de afgelopen nachten over een ware liefde of zoiets.En alle
levens van mensen die er niet meer hier zijn.Ik heb gister aan mijn vriend verteld nuchter dat ik
zo niet verder kan.Maar eigenlijk wil ik geen ander dan hem.

Ik wil jullie niet misbruiken hoor maar het wel delen met jullie.

Ik hou dit leven niet vol.Niet op deze manier.En daarmee bedoel ik echt geen suicide hoor.
Al heb ik dat wel overwegen met een therapeut een jaar lang besproken.Maar ik kan dat niet.
Wil dat toch niet.

Met een roos voor allen!!!!!!!!!

En mijn buddy's maar ook een ieder ander kan hiet bij mij terecht.

Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En eh Erica,je kan me altijd bellen.Je weet het meid!!!
Knuffel Lola

Ook voor alle anderen hoor.Maar een enkeling heeft mijn nummer.
Sorry maar dat gaat zo.

Anna en Marieke en zoveel anderen-wat zijn jullie attent zeg.
Kartina bedankt voor je pb.

Ik hoop zo het beste voor iedereen
:light:Lola

Cgirl,hoor ik nog van je?

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Wat zijn er toch veel mensen met grote problemen hier. Ik wordt er een beetje verdrietig van, omdat ik het liefst iedereen zou helpen, maar ik weet niet hoe. In ieder geval leef ik erg met iedereen mee.

Lola, ik wilde gisteren een berichtje typen aan Anjo, maar had per ongeluk jouw naam getypt. Best wel pijnlijk, maar ik ben blij dat je het me niet kwalijk neemt. Ik vind het rot dat je het allemaal niet aankunt op het moment. Natuurlijk kun je dat met ons delen, je kunt toch niet al je problemen alleen te lijf. Volgens mij mag je Twans badeendje ook wel weer even hebben, hij is toch een weekje weg. Kop op meisje, de zon gaat ook wel weer een keer schijnen.

Erica, ik weet zo gauw ook geen opties meer. Toch maar even met iemand van de gemeente gaan praten denk ik.

Francesca, fijn weer even iets van je te lezen. En fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je therapeut. Ja, uiteindelijk moet je het toch zelf doen, dat weet ik, maar zo'n gesprek kan heel goed zijn om alles op een rijtje te krijgen, en te weten waar je moet beginnen, vind je niet? Heel veel succes met alles.

Sneeuwwitje, jammer dat het maandag mis ging. In ieder geval weet je nu weer dat 1 of 2 niet gaat. Dat zal ik zelf ook in mijn oren knopen, want ik vraag me dat ook met enige regelmaat af. Als jij het niet kunt, weet ik wel zeker dat ik het ook niet kan.

Floortje, :musicnote: voor je verjaardag.

Katrina, ja, ik snapte wel dat het een grapje was hoor, maar ik had me echt vergist in de naam, en dat vond ik best wel vervelend.

Ik heb vandaag mezelf vermand (of vervrouwd?) en eindelijk mijn 2 deuren geschilderd. Ben nu wel moe, maar toch voldaan. En ik krijg het spaansbenauwd van de verflucht, maar ja, dat moet maar even. Morgen nog een keer overschilderen, en dan ziet het er toch een stuk beter uit.

Voor iedereen die het moeilijk heeft, en voor iedereen die zijn best doet: :present:

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Vandaag was het best lekker weer en zeker aan het eind van de dag. Ik kreeg er zo'n trek van in bier :-|. Ik reed door de stad en zag de mensen gezellig op de terrasjes zitten. Ik bedacht me om maar niet naar de sportschool te gaan en lekker uit eten te gaan en dat ik daar best 1 biertje of 1 goed glas wijn bij mocht drinken. Ik kwam thuis en in onze tuin was het een gezellige boel van mensen die ook aan een biertje zaten. Er werd mij gevraagd of ik iets wilde drinken. Ik stelde mijn "verlangen" uit en zei dat ik dit even nog niet wist. Goh, ik was even flink in 2strijd met mezelf..... wel, niet, wel, niet, wel, niet......Vervolgens uit eten gegaan en bestelde zomaar fris. En toen had ik dus eindelijk besloten dat ik niet ging drinken. Heerlijk. Dag 5. Ik had het "mogen" (?) doen van mezelf, maar nu wel blij dat ik het toch niet gedaan heb.

@marieke:
Jammer dat het niet gelukt is, maar ook wel herkenbaar. Je had er gewoon ff "zin" in. Na die 3e maakt het niet meer uit, dan heb je toch al "gezondigd" en morgen drink je toch niets meer, dus dan maar even goed nu. Of dacht je dit niet? Dit denk/dacht ik dan meestal, maar dat is natuurlijk onzin. Elk drankje erbij is er 1 teveel.
Nou ja, dan voel je ook weer even hoe verrot zo'n kater is. Morgen weer verder.

Slaap lekker (dat zal vast wel)
en ook voor de anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...