Spring naar bijdragen

Dinsdag 29 augustus

Badgast

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Allemaal,

In de eerste plaats, heel erg bedankt voor jullie lieve, strenge, maar vooral motiverende woorden van gister. Heb zelf het idee dat ik alleen de strenge woorden verdien maar de rest heeft me veel goed gedaan. Vandaag dus gelukkig wel fris wakker geworden.

Het stomme van zondag was dat ik juist weer meer energie had en de toekomst er heel goed uitziet... en dan toch nog de fles grijpen? Echt heel zonde :(

Maar....ik heb het volgende om naar uit te kijken:
-ik ga m'n baan opzeggen (wat ik al langere tijd wil) en per januari 2007 voor mezelf beginnen
-B. en ik heb de kids gevraagd wat zij ervan vinden als ik bij hun kom wonen...die waren dol enthousiast en vlogen me om de hals....heerlijk!! Dus...samenwonen :)
-huis te koop zetten, financiele druk valt dan grotendeels weg

Dus....ik kan alle energie gebruiken, problemen zijn er amper dus die alco heb ik niet nodig!!

Nogmaals heel erg bedankt allemaal,

Badje

PS: Rufus...ik heb aanstaande zaterdag alweer een concert, weer op Malieveld, dit keer is er Beatstad :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Badgast, je hebt jezelf weer stevig in het gareel? Goed zo, je hebt genoeg redenen om niet te drinken, als ik het zo lees. Voor jezelf beginnen: spannend! Ik zou er acuut de zenuwen van krijgen, maar je hebt hier al lang over nagedacht denk ik. En verhuizen, welnu, daar weet Marieke inmiddels alles van (en Tapas) dus dat moet ook goedkomen. Dus denk bij het concert dit weekend nog maar even goed aan dit afgelopen weekend. Succes!

Tapas, Ikea....LEUK! Mocht je iets kopen wat niet helemaal naar wens is, dan kan ik je de klantenservice aanraden. Ik ga zo met je mee.

Verder voor alle andere lieverds hier, een mooie, droge en zonnige dag (hoop ik).

Rufus, 3 weken officieel nu, hè. We gaan voor week 4, wat jij.

Ik ga het hondje weer uitlaten (droog dit keer) en werken. Tot vanavond.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Welkom op deze zonnige dinsdagochtend in Rotterdam, eindelijk geen regen. Ik heb nu even alles gelezen van gisteravond en wat ben ik blij als ik zoveel positiviteit lees hierzo. Dat is voor mijn vakantie wel anders geweest, ik word er helemaal gelukkig van.

Marieke harstikke goed van je dat je nu een nieuwe kijk op de verhuizing hebt gekregen. Het blijft zwaar maar positiviteit is de helft van slagen.

Badgast wat ga je voor eigen bedrijf opzetten? En alle geluk van de wereld met je nieuwe stap.

Rufus sterkte en goed van je dat je de A laat staan, misschien wordt de prognose dan wel 75

Anna roep me maar als je weer naar de servicebalie van Ikea moet, ga zo met je mee. Hou wel van wat bespiegelingen op een doordeweekse avond.

Tapas, als je klaar bent met verven mogen dan eens bij je komen kijken?

Anjo, meis vanavond ben ik weg maar morgenavond ga ik ergens een telefoon ritselen en bel ik je op. Hou vol hoor, de 1e weken weer werken en alles wat daarbij komt, maakt dat je uitgevloerd bent. Maar laat Jan a.u.b. alleen gaan wandelen.

Lola, lieverd, hoe is met jou. Wijkfeest overleefd of toch niet gegaan? Hoe gaat t met je vriendin.

Alle anderen die ik vergeten ben ga zo door, hou vol. Ik ga nu de afdeling weer onveilig maken en kan pas laat op de avond op t forum komen. Krijg mijn collega teamleiders en manager te eten. Wordt weer zo'n avond dat je wel trek heb in een ww maar niet kan. Lange leve de Refusal

Iedereen werk ze of wat hij of zij ook gaat doen. Succes en liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chinagirl,

Mijn zusje heeft momenteel een winkeltje in (klein-)meubelen en woonaccessoires, zij re-styled op verzoek ook meubeltjes, ook meubels van mensen zelf. Loopt goed, zij kan alleen niet tegen de stress die een variabel inkomen met zich meebrengt, dus ze wil ermee stoppen.

M'n vriendin B. heeft een winkel in baby- en kinderkleding. Ik ga dus de winkelruimte van m'n zusje overnemen, die blijft er dan 1 a 2 dagen werkzaam, meubeltjes zullen dan met name kindermeubels worden en grootste deel vd zaak zal baby-en kinderkleding worden :)

Het lijkt me een sterke combinatie, zeker als ik daarbij bedtextiel en dergelijke ga verkopen, zodat er een aansluiting ontstaat tussen de kleding en de meubeltjes.

Er moet dus een hoop geregeld worden: huurcontract, starterskrediet, nieuwe leveranciers zoeken etc.

Maar...ik heb er zin an!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,we gaan voor week 5 nu.

Dit is denk ik me laatste berichtje deze week want ik moet veel regelen,ik ga weer verhuizen naar de grote stad want ik woon nu in een dorp en er is weinig te beleven en erg weinig werk en ook zit ik te ver van famielie en vrienden dus het is hier erg eenzaam,dus ik ga tijdelijk bij me vriendin wonen en misschien wel langer als dat goed gaat.

Iedereen erg veel sterkte en suc6 met alles en maak er wat van...

groeten van dave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een boel verhuizingen opeens, en nieuwe starten!! niks mooiers om een nieuw begin te maken en dan zonder die stomme alcohol, alleen wil je op weg naar de nieuwigheid nogal wel eens wat hobbels tegenkomen, dus wordt het grootste doel die hobbels droog te doorstaan.

ik ga zo naar Ikea, ben er nog niet helemaal uit. Of ik neem de goedkope pax kasten met goedkope deuren die ik dan zelf nog zou kunnen verfen in de kleuren van mijn huis, of de pax lomen deuren, die mooi glanzend wit zijn... oh.. moeilijk, uiteindelijk zal de beslissing, mezelf kennende, wel in de winkel
vallen... beslissingen nemen is helaas niet mijn sterkste kant

vanochtend hardgelopen en eindelijk eens niet ala aquajoggen, maar droog met wat zon.. pffff.. is ook wel weer eens lekker.. ik voel me daarna toch altijd weer erg goed merk ik.

Okee, iedereen een fijne dag en zodra mijn huis af is mogen jullie het zien hoor! houd ik open huis met ranja!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Nou, dat worden zo straks veel houseparty's met ranje. Wij gaan ook het huis in de verkoop zetten , maar het zal nog wel ff duren voordat het verkocht wordt, want alles staat hier heel lang te koop.
We hebben ons wel laten inschrijven voor een huurwoning, dus nog een verhuizing erbij.

Heerlijk vind ik het altijd bij Ikea, lekker snuffelen en het inderdaad moeilijk om een keuze te maken.

Rufus: Heb je daarom het icoontje met de rugzak, omdat je zoveel bagage bji je hebt. Ik vind het nogal wat, als je zelf het idee, dat je niet oud zult worden. Kun je zelf geen leuke dingen doen nu met je geld en echt gaan genieten, als dat natuurlijk kan, met je hartkwaal.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tapas,

Bedankt voor je opmerking. Met mij gaat het wel redelijk tot goed. Drink nog steeds niet en kan de trek wel goed bedwingen. Omdat ik heb gemerkt, dat er een patroon in zit en ingesleten gewoonten.
Ik probeer die gewoonten te doorbreken en merk dan dat het best meevalt om er af te blijven. Als ik b.v. mijn vogels ga verzorgen neem ik nu niets te drinken mee naar zolder of een glas fris, eerst nam ik altijd een pijpje bier of glas wijn mee. En zo zijn er meer dingen, die gewoon waren geworden en het doorbreken daarvan begint zijn vruchten af te werpen. En daar ben ik erg gelukkig mee.
Ik heb vanmiddag weer heerlijk met onze loopgroep op de atletiekbaan gerend en dat geeft ook weer een goed gevoel.

Ik wens voor vanavond iedereen weer veel wijsheid en sterkte toe.

Een groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HalLo, waar zijn jullie vandaag allemaal, toch niet aan het drinken???

Tapas, heb je een keuze kunnen maken bij Ikea??

Ferry, Fijn voor je , dat je al zo snel je patroon kunt veranderen. Bij mij is het nog lang biet zo. Ik associeer nog zoveel plekken en vooral gezelligheid en een goed gevoel met alcohol.

Mick hoe is het jou vergaan het weekend, heb je het droog kunnen houden of ook schaam schaam, net als Badgast.

Anjo, Lukt het een beetje met het werk,?

Groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwwitje,

Inderdaad waar is iedereen, allemaal naar de kroeg? Aan jus of cola?? Het is erg stil.

Stilte voor de storm.

Sneeuwwitje, wij wachten het maar rustig af. En wat mezelf betreft, ik ben er ook nog lang niet.
Hoop alleen maar dat ik het volhoud, zoals ik nu doe.

Groet, liefs en slaap lekker.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Zoals jullie zien heb ik op dit moment weinig gelegenheid meer om even in te loggen. Ik lees wel overdag af en toe de berichtjes op mijn email (als ik me 's morgens aangemeld heb voor het dagdraadje), maar daar kan ik niet reageren. En mijn zoons zitten vrijwel fulltime achter de computer als ze thuis zijn, dus helaas. Ik was er vorige week al bang voor dat het zo zou gaan. Het is wel wennen dat ik niet af en toe kan reageren. Afijn, morgen ben ik vrij, dus dan moet ik toch af en toe kunnen inloggen.

Inderdaad, wat een hoop verhuizingen. Marieke, Badgast, Dave en over een poosje dus ook Sneeuwwitje. Sneeuwwitje, wil je naar een huurhuis verhuizen in verband met de problemen rond de zaak van je man? Ik weet niet of jullie veel eigen geld in jullie huis hebben zitten, maar kijk uit dat dat niet ook in de bodemloze put van de compagnon verdwijnt. Laat je maar goed informeren.

Badgast, je plannen klinken goed, ik hoop dat het een groot succes wordt.

Marieke, volgens mij krijg je steeds meer zin in. Leuk, en wat fijn dat jullie een maand te tijd hebben om het huis orde te maken. Ik zie het nu al voor me, alles mooi gepleisterd en geschilderd, nieuwe gordijnen, je zult zien hoe fijn het is als alles klaar is.

Tapas, jou opknapbeurt klinkt ook goed. Straks is het net of je ook in een nieuw huis woont.

CG, ik heb binnenkort geen plannen, maar als ik nog een keer naar de servicebalie van Ikea ga neem ik je beslist mee.

Gisteravond had ik - bij al dat wachten bij Ikea - helemaal geen trek, maar vanavond was het weer behoorlijk moeilijk. Het begon eigenlijk al in de auto toen ik onderweg was naar huis. Het was druk vandaag op mijn werk, ik was best moe, en dus zat ik me in de auto al bijna te verkneukelen bij het idee dat ik zometeen een glas wijn kon nemen. Ik heb ernstig tegen mezelf gezegd dat ik het niet ging doen, aan iedereen hier gedacht bij wie het de afgelopen week mis is gegaan, mezelf voorgehouden dat ik het dus ook niet kan, en toch heb ik me tot vijf keer toe zitten afvragen of ik echt niet één glaasje kon nemen. Stel je voor, alsof ik het bij één glas kan houden. Bah, wanneer houdt dat gevoel nou een keer op, ik wordt het beu. Je hebt misschien gelijk Ferry, het is gewoon een ingesleten gewoonte. Maar goed, ik heb het ondanks alles doorstaan, en denk dat ik nu wel veilig ben.

Ik hoop dat jullie allemaal een goede avond hebben.

Anna

Toevoeging: las net je berichtje Ferry, ik zit aan de IceTea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry en Sneeuwwitje,

Ik zat heel braaf aan de cola-light en de spa rood, met de Refusal kan ik echt niet meer drinken, moet zeggen soms baal ik er van maar grosso modo ben ik zo blij met dat spul. Het geeft me zoveel meer rust in mijn hoofd en energie en dat is het belangrijkste.

Vanavond heb ik mijn collega teamleiders en zorgmanager te eten gehad, en ja....... dan heb ik echt wel trek in een wijntje. Sta nu 6,5 week droog maar de trek is nog echt niet weg, wordt wel steeds minder. Hoelang dat duurt geeen idee, maar eens moet het verdwijnen. Ik merk het wel.

Tjonge jonge wat een verhuizingen zeg, de zomer is echt voorbij. Iedereen aan de wandel en Ikea heeft het maar druk met jullie. Wel erg leuk! Ik kan ook nooit beslissen bij Ikea en kom ook altijd met iets terug, het is me nog nooit gelukt om zonder iets te kopen thuis te komen, al was het maar een pakje servetten:huh:

Badgast wat een leuk idee om zo'n zaak te beginnen, dat moet lukken.

Nou jongens ik ben afgetaaid ga nog even wat lezen in bed en dan het licht uit. Morgen om 5.45 uur gaat de wekker weer.

Dus gute nacht und angenehme ruhe.

:sun:CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Anna, wel aan de ice tea proberen te blijven, want het gaat net zo goed met je. IK kan idd ook al van te voren gaan bedenken, van straks ga ik lekker een wijntje of een pilsje pakken. Is zo'n gewoonte geworden

.
Ik heb vandaag de hele dag ontzettende hoofdpijn, ik denk dat het komt van al het afkicken, want ik ben ook al 6 weken aan het afbouwen met de anafranil, (middel tegen straatvreesen paniekstoornissen)
Dat medicijn heb ik 20 jaar gehad, maar ik heb als bijwerking een ontzettend droge mond en daardoor heb ik mezelf aangeleerd om heel veel water te drinken,koffie of ''s avonds cola-light ( alsik geen alcohol drink) Acht jaar geleden dronk ik gemiddeld 8 liter per dag en hat laatste jaar 11liter. Daardoor moet ik heel veel plassen en voora; 's nachts 6 a7 keer. Ik ben daardoor weer heel moe overdag en zo is de cirkel weer rond.

Vandaar dat ik bij de psychiater ben, om mijn medicijnen af tebouwen, ( wel eng)daarnaast ben ik ook bij een psycholoog, die me wil helpen me van het aangeleerde gedrag van het vele drinken af tekomen, deze wil me nog steeds laten opnemen. Want ze zegt letterlijk, als ik er ook nog bier bij ga drinken, dat het dan mijn dood wordt,dan zou ik een watervergiftiging kunnen krijgen. ZE gaf me zelfs nog informatie mee, wat ze van het internet had gehaald, heel raar mens. Ja daar staat in, waaneer je heel hard gesport hebt en je in een keer 4 liter water zou drinken, dan kun je dat krijgen.
Elke keer wanneer ik bij haar vandaan kom, ben ik totaal de weg kwijt, dusweet eigenlijk niet wat ik met haar aan moet.

Morgen wordt het voor mij weer dag 9, de beruchte dag waar het de vorige keer fout ging.

Allemaal lekker slapen en morgen katerloos weer op, behalve ERica want die heeft haar katers altijd in bed liggen.

Welterusten Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo CQ,

Moet je iedere morgen er zo vroeg uit, wat een lange dagen heb je dan.

IK heb dat ook bij IKea, daar ben ik ook nog nooit naar buiten gekomen zonder hebbedingetje, typisch vrouwen, zullen de mannen wel zeggen, maar laat ze maar,

Lola gaat het wel goed met je of ben je ontzettend druk met je vriendin?

Nu ga ik echt proberen te slapen,

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwwitje,

Nou het weekend heb ik behoorlijk mijn best gedaan, niet geheel droog gehouden, maar ik vond het acceptabel. Ik vind het moeilijk, aan de ene kant wil ik eigenlijk helemaal niets en nooit meer drinken en aan de andere kant .... als ik me zo goed kan inhouden en na een paar biertjes al kan stoppen en de volgende dag eigenlijk ook behoorlijk fris uit mijn bed stap, dan vind ik daar ook best wel mee te leven, maaaaaaarrrr........ uit ervaring blijkt, dat ik dit toch vrij moeilijk volhoud. Ik verleg dan toch "stiekum" weer mijn grens en ga dus ook weer door de weeks lopen sjoemelen. Gisteravond had ik dus zo'n bui. Ik had een rotbui en wilde bier, bier en nog ns bier. Ik heb er 5 gedronken (dit was voorheen heel normaal en voelde er nooit te veel van) en de 6e heb ik leeggekiept. Ik vond het gevoel wat ik had niet lekker, ze vielen zwaar en wilde er het liefst zo snel mogelijk van af. Er was lekker voor me gekookt, heb hier maar een klein beetje van gegeten en naar bed gegaan. Vanacht met vette hoofdpijn wakker (voelde als vanouds en baalde hier flink van). Nu voel ik me weer ok. Ik weet het niet. Moet ik dan toch volledig voor het stoppen gaan? Elke keer zijn er weer situaties die zo in combinatie met alcohol gaan. Dit weekend komen er weer van die "speciale" gelegenheden. Tja, zucht.
Ik vond dat verhaal van Koekie wel prettig om te lezen. Dat straalt positieve energie en kracht uit. Het leven is zo lekker zonder alcohol, maar het is zo verdomd moeilijk om het in sommige situaties de baas te zijn. En soms wil ik het niet eens de baas zijn, of denk ik dit alleen maar?
Nou, ik ga nu lekker joggen. Even dat vieze zweet eruit. BAH.
Iedereen weer sterkte. En eigenlijk is het toch ook belachelijk. Als ik al die verhalen zo lees, dan hoor ik iedereen zeggen dat niet drinken veel prettiger is en toch hebben we (de meesten) er moeite mee. Het zou toch zo simpel kunnen zijn. NIET DOEN! Maar ja....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...