Anna Geplaatst 1 september 2006 Rapport Share Geplaatst 1 september 2006 Goedemorgen allemaal,Het begint bijna een gewoonte te worden om een dagdraadje te starten.Mick, fijn dat je besluit om toch maar mee te blijven schrijven. We staan aan het begin van het weekend, dus zet je maar alvast schrap. Of heb je besloten dat je toch wel wat mag gebruiken dit weekend? Doe maar liever niet, na je ervaring van afgelopen weekend.Marieke, veel succes bij de huisarts. Doen hoor! Misschien kan de huisarts iets regelen zodat je eerder bij verslavingszorg of zo terecht kunt?Verder voor iedereen een mooie dag. De temperatuur komt vandaag zelfs boven de 22 graden uit voorspellen ze!Ik ga (raad eens) weer hondje uitlaten en aan het werk. Sneeuwwitje, veel succes met je 2 honden. Bijt Bommel ook alles stuk? (Deed mijn labrador wel als pup.)Anna:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 september 2006 Rapport Share Geplaatst 1 september 2006 Hai, Marieke 44,Ik ben wat aan het rondzoeken geweest en zie wel wat staan over Marieke, maar niets over Marieke 44. Zijn jullie/ben jij één en dezelfde of niet?Als ik jouw verhaal lees wat betreft verhuizen en alcohol krijg ik weer allerlei nare gedachtes en gevoelens. Twee jaar geleden stonden mijn vrouw en ik ook voor een verhuizing. Zoals bij elke verhuizing moet er altijd flink gesorteerd worden in wat weg kan en wat mee gaat. Ik probeerde m'n drankgebruik zo minimaal mogelijk te houden om te voorkomen dat ik met m'n bezopen kop dingen weg zou gooien die niet weg moesten en andersom, maar ik zag zo tegen al dat rotwerk op dat de fles er toch weer flink aan te pas kwam om "het leed maar wat te verzachten". Nou ja, je begrijpt dat de klus er niet leuker op werd. Dankzij keihard werken van mijn vrouw is alles uiteindelijk wat betreft de verhuizing goed gekomen, maar ik was blij toen we eindelijk in ons nieuwe huis zaten.Een goed gevoel heb ik aan deze periode niet overgehouden, ik schaamde me eigenlijk diep, dat ik zo de kantjes er af heb gelopen. Nog weer een jaar later, vorig jaar dus, kwam ik in het Tactus circuit terecht en ben nu na een crisisopname, een diagnostiekopname, een halve deeltijdbehandeling en aansluitend een klinische behandeling zover dat ik vier en een halve maand droog sta, en het gaat me wonderlijk gemakkelijk af tot nu toe, maar wat ik eigenlijk zeggen wil is dat stoppen met drinken niet gemakkelijk is, dat weten we allemaal wel, maar dat het zo de moeite waard is, op het moment zelf, maar ook om terug te kijken wat je allemaal gedaan hebt zonder drank in je systeem. Ik hoop dus van harte dat je je verhuisperiode zonder drank kunt volmaken, het is allemaal wel zwaar, maar met drank wordt het alleen maar zwaarder, zoniet onmogelijk.......Sterkte.Vriendelijke groeten,Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 1 september 2006 Rapport Share Geplaatst 1 september 2006 quote: Originally posted by: marieke44Nouja, in ieder geval maar weer doorgaan, op naar de 2e stopdag maar weer voor de zoveelste keer. Het is even niet anders. Groetjes van Marieke klopt, gewoon per dag niet drinken, ook al is het de zoveelste keer, het zal je er doorheen slepen.probeer niet naar het einde van de maand te kijken, maar naar wat je vandaag kunt en wilt doen.zo'n hoge berg werk ontneemt je anders de moed om eraan te beginnen.stukje bij beetje, dan wordt het hanteerbaar.heel goed dat je de draad toch weer oppakt, je niet laat meeslepen, hou die herinnering aan hoe erg het was deze week maar levend, zoek erbij wat je hier schreef als je toch de neiging krijgt om te drinken.succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mismaff Geplaatst 1 september 2006 Rapport Share Geplaatst 1 september 2006 hallo marieke 44 fijn te horen dat je twee dagen nuchter bent en dat je pillen van de dokter krijg ik hoop dat ze je helpen mij heeft antabus geholpen maar niemand is het zelfde sterkte voor maandag als je naar de dokter gaat mismaff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 1 september 2006 Rapport Share Geplaatst 1 september 2006 Het is zo herkenbaar Marieke44, ik heb gisteren terwijl het echt niet nodig was ook weer mijn wekelijkse fles port genuttigd. Nog net voor sluitingstijd gehaald.. slaat nergens op. het lijkt idd wel of bij mensen zoals wij een periode niet drinken steeds weer ingehaald moet worden. Wat jij doet is wel veel extremer dan wat ik doe, een soort even los zijn van al je gevoelens en gedachten. Letterlijk en figuurlijk van de wereld zijn. gelukkig ben ik te bang om de controle kwijt te rakenHeb jij wel eens laten testen of er psychisch iets meespeelt? want je gedrag klinkt mij wat borderline-achtig in de oren, de heftigheid van gevoelens, de wisselende stemmingen.. hollen of stilstaan, zwart of wit...op zich kunnen antidepressiva daar ook een stuk bij helpen maar die heb je misschien al....Ik wens je veel succes bij de dokter en de verslavingszorg want ik kan me voorstellen dat je elke keer weer schrikt van de dingen die je onder invloed van alcohol doet. Dat doe ik ook terwijl dat hele milde dingen zijn.. en daarna wordt je dan weer zo somber omdat het weer gebeurd is.. Heel veel sterkte Marieke! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 1 september 2006 Rapport Share Geplaatst 1 september 2006 IK moest vandaag om de uitslag van mijn bloedtest. Alles 100% Fijn eigenlijk maar ben een jaar kan ik in beroep. Maar als je al op 100 % staat. DAt wordt moeilijk. iK ga er maar voor.Het komt wel goed en als ik nooit geen auto meer rijden dan wordt het tijd om te verhuizen.Iedereen oren stijf en ga er voor!!!Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 1 september 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 september 2006 Een fijne avond allemaal,Jippieee, het is weekend! Ik heb vanmiddag op mijn werk een half glas wijn op. Het was al voor mijn neus gezet voordat ik ja of nee had kunnen zetten, en ik heb er dus van gedronken. Gek genoeg vond ik het niet eens lekker, maar ik weet niet wat er gebeurd zou zijn als ik het helemaal leeg had gedronken. Maar mijn zoon belde over het eten, en ik heb toen gezegd dat ik snel naar huis moest, en het halve glas laten staan. Ik ben zo blij dat ik het niet opgedronken heb, maar toch had ik eigenlijk moeten zeggen dat ik het helemaal niet wilde.Marieke, val je huisarts niet te hard af. Het is meestal erg moeilijk om op vrijdag nog een afspraak te maken, omdat heel veel mensen nog gauw even voor het weekend willen. Dus kunnen alleen de heel erg urgente gevallen en dan nog bij geplaatst worden. Natuurlijk ben jij ook urgent, maar meestal gaan patiënten met concrete lichamelijke klachten, hoge koorts e.d. dan toch voor. Je hebt in ieder geval medicijnen gekregen, en omdat het eindigt op -pam denk ik dat je er wel een stuk rustiger van wordt, en beter slaapt.Uit je berichtjes van de laatste paar dagen krijg ik het gevoel dat je helemaal in de stress raakt, omdat je bang bent het huis niet binnen 1 maand af te krijgen. Probeer die zenuwen van je af te zetten, en laat het over je heen komen. Je hóeft niet persé alles gedaan te hebben. Begin met de grove dingen, die je alleen kunt doen als er nog geen meubels staan. Dus vloerbedekking, plafonds en wanden kalken en behangen. Daarna komt pas het schilderen van deuren e.d. (zonodig). Maar als het niet af komt kun je ook nog een deur schilderen als je al verhuisd bent. Hetzelfde geldt voor gordijnen. Het is misschien niet leuk, maar je kunt best een weekje iets ouds voor je raam hangen als ze nog niet af zijn. Er is niemand in die straat die dat niet begrijpt. Stel je gewoon in op het standpunt dat het belangrijkste gedaan is als de plafonds, muren en vloer maar af zijn. Alles wat je meer gedaan krijgt is meegenomen. Dan voel je je rustiger, en als je zelf kalm bent, krijg je ook veel meer gedaan en valt het uiteindelijk allemaal mee.Ik heb het zelf 9 jaar geleden ook op die manier gedaan, en geloof me, zodra je eenmaal accepteert dat je misschien niet álles af krijgt valt er een stuk stress van je af. (Ik moest in 5 dagen verhuizen.)Anjo, gaat het inmiddels weer wat beter met je? Begin je al een klein beetje te wennen op school. Wat voor bloedtest moest je precies doen, ik snap het niet helemaal. Was dit nog voor die herkeuring?Tapas, jammer van de port. Ik herken het wel. Nog maar een paar weken geleden zat ik op vrijdag en zaterdag stevig door te drinken, omdat ik het op die dagen mócht van mezelf. Ik pakte telkens een nieuw glas, terwijl ik soms helemaal nog niet het gevoel had dat ik dat persé wilde. Probeer je het wel bij donderdag te laten?Lieve vechters, allemaal heel veel succes dit weekend.Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 1 september 2006 Rapport Share Geplaatst 1 september 2006 Anna, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.Volgende keer gewoon laten staan. Voelt nog beter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 1 september 2006 Rapport Share Geplaatst 1 september 2006 vanavond droog, dus dan laat ik het zeker alleen bij de donderdag, dus het gevaar is weer geweken.Ik heb zitten twijfelen, want ja, een kater wegdrinken is ook weer makkelijk.. alleen dan blijf je bezig....dus vanavond weer een wandje geschilderd en langzaamaan daalt de rust hier in huis neer.. er is nog 1 rode wand, nog een rode deur en een rode radiator.. als die eenmaal gedaan zijn dan is het hier een kuuroord! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 1 september 2006 Rapport Share Geplaatst 1 september 2006 Fijn Marieke en Tapas, dat jullie de draai weer een beetje gevonden hebben. Tapas, wat zal het mooi rustig worden in je huis, als je altijd van die felle kleuren hebt gehad.Ben je trouwens geslaagd bij Ikea?Marieke, ik hoop dat je lekker slaapt en morgen weer een beetje, bij beetje met je nieuwe huis bezig bent. EEn maand is nog lang hoor om te verhuizen,en wat niet af is kan altijd nog, als je maar over bent.Anna, was wel gevaarlijk dat halve glas wijn, maar je bent er mooi door heen gekomen.Anjo, ik snap ook niet over welke bloedtest je het hebt, was het voor je keuring?IK had vanavond en gisteren totaal geen zin in alcohol, misschien dat de campral begint te werken. Zo wordt het wel makkelijk, maar ik zal niet te vroeg juichen, eerst maar eens proberen om maandag de twee weken te halen.Allemaal welterusten en morgen katerloos weer op.Groetjes Sneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden