Spring naar bijdragen

zondag 3 september


anjo

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Mijn nieuwe ritme begint gelukkig door te zetten en wordt nu eigenlijk altijd voor 7 uur wakker. Niet altijd een genoegen maar ik ben compleet panish over verslapen en te laat op mijn werk te komen.
Wie gaat er dan ook op een dorp wonen als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer:huh:
Ik zie dat er een heleboel nieuwen bij zijn maar waar zijn Twan en badgast en Fran?

Fijn om te lezen dat het met de meesten goed gaat. Wat een geknok kan het zijn.

Tapas, je huis klinkt als een paleisje. Dat wordt genieten als de avonden donker worden, lekker op de bank van de werk genieten.

Marieke 44, het klinkt alsof je stevig moet knokken op het moment. Goed slapen is gewoon een must, moe zijn is echt een befaamde trigger. Ik hoop dat je een goed gesprek krijgt met je huisarts en hij/zij
je geeft wat je nodig hebt.

Anna, je gaat goed!

Hoi CG, Fijn dat je er nog bent.

Ik heb een wat rotte 2 weken achter de rug. Ik werd ineens geconfronteerd met een oude gewoonte; je komt uit je werk en je neemt een borrel.
Op school begint het een beetje te lopen en ik begon meer dan ooit te balen van die Jan.
Vrijdag een belangrijk gesprek gehad, daar was die bloedtest voor. Om te kijken hoe veel ik eigenlijk drink. Alles was 100%.

Mijn leerlingen zijn leuke kinderen, een klas is wat moeilijker maar ik kan merken dat ik overspannen ben geweest, alles gaat wat moeizamer, ik ben mijn reflexen kwijt, lijkt wel. Deze paar uur zijn meer dan genoeg, meer zou ik niet trekken.

In kort, ik zal harder thuis moeten werken dan ik gewend was maar het plezier komt weer terug en dat was ik vorig jaar helemaal kwijt. Er zijn wat dingen op andere gebieden duidelijker en dat helpt om niet zo veel te piekeren.
Dus ik ga ervoor!

Ik wens jullie allemaal een prettige week toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om van je te horen Anjo, en het is logisch dat in het begin oude gewoontes de kop weer opsteken. Je moet echt weer in een ritme zien te komen wat je lang niet gehad hebt. Het is normaal dat je in stresssituaties terugvalt in oud gedrag.. maar dat gaat vanzelf veranderen als je aan dit ritme gewend raakt!

Ik ben blij om te lezen dat het plezier ook weer langzaamaan terugkomt. Je bent nog maar 2 weken bezig, wacht maar, als je nog wat weken verder bent zul je ook alerter gaan reageren dus sta jezelf toe om nu nog "fouten" te mogen maken (dat stomme perfectionisme ook) Je kent de school nog niet, de leerlingen nog niet.. maar ik denk dat je over een paar weken met je leerlingen kan lezen en schrijven.

Ik vind het iig ontzettend knap dat je dit doet en ook hoe je het doet! Ik had het denk ik niet gered!

Ja, het huis begint te vorderen, ben nog niet helemaal tevreden maar ga zo eerst eens mijn huis weer op orde brengen, een weekje wennen en dan weet ik ook wel weer wat er nog anders moet. Ik gebruik gemiddeld dus ook meer verf.. omdat sommige dingen weer overgeschilderd worden omdat het dan toch niet is wat ik wilde.. hihi.. het is echt een proces! maar dat is nou eenmaal mijn manier van werken.

Okee, het is weer eens een echte binnenblijf en vermaak je zelf zondag, oftewel een kluszondag! iedereen een prettige dag gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, ik ben een van de 'nieuwen'. heb me voorgesteld bij "wie is wie", zeer globaal evenwel.
ik begrijp dat je weer mondjesmaat aan het werk bent na een tijdje eruit te zijn geweest?
die hobbel moet ik nog over, aankomende week.

heb helaas alleen mezelf als meetlat in het gebied van "hoeveel kun je aan" ; in mijn geval is het doorgaan tot je er bij neer valt, ik ken geen ander mechanisme. de 3 maanden thuis voelen nog steeds heel erg prettig, heb geen enkele aanvechting om op dit moment voor mezelf weer iets op te pakken, maar ik besef ook heel goed hoe zeer ik collega's hiermee dupeer, dus ik probeer driftig aan te voelen waar mijn grenzen liggen.
flinke meid hè?
beetje domme meid ook
wordt nog erg (in)spannend allemaal.
nu maar weer even flink(!) gedwongen genieten van de vrije zondag.........:clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede zondag allemaal!

Anjo, fijn dat je weer een beetje in het ritme begint te komen. Het is heel begrijpelijk dat je geneigd bent weer in oude gewoontes te hervallen. Je moet even weer een nieuwe start maken. Ik denk idd dat het over een paar weken nog beter gaat. En niet meer doen dan je aankunt hoor, al zegt die herkeuringsarts dat je helemaal niets mankeert. Dat voel je zelf het beste.

Goed idee om eerst wat te gaan opruimen Tapas. Dan krijg je ook een beter idee van hoe het er uiteindelijk allemaal uit gaat zien. Ik voel me helemaal schuldig bij al die klusactiviteit, want ik heb nog een paar klusjes die ik in mijn vakantie niet meer gedaan heb gekregen, en nu heb ik er geen zin meer in. Ik heb in de vakantie een paar planken opgehangen en mappen gekocht, en nu wil ik een hele berg administratie gaan ordenen en in mappen doen, zodat ik het gemakkelijker terug kan vinden (is ieder jaar bij de belastingaangifte een hele klus). Niet echt mijn lievelingswerkje, maar misschien dat ik er vanmiddag toch maar aan begin. En dan moet ik ook nog een keer een paar kasten uitmesten. Misschien moet ik maar een keer een werkplan maken, want ik blijf het allemaal voor me uit schuiven.

Petra, jij moet maandag ook opnieuw gaan werken na drie maanden begrijp ik? Veel sterkte dan, zal ook voor jou wel weer even wennen zijn. Ben je ziek geweest, of had het met het stoppen te maken?

En inderdaad, waar zijn alle anderen? Wil, is je keuken al klaar? Twan en Fran, we missen jullie. Badgast, hoe gaat het met je? Rufus, nog steeds achter me aan? En Mick, hou je sterk dit weekend hè.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Anna

Petra, jij moet maandag ook opnieuw gaan werken na drie maanden begrijp ik? Veel sterkte dan, zal ook voor jou wel weer even wennen zijn. Ben je ziek geweest, of had het met het stoppen te maken?

Groetjes, Anna



Anna, wil er wel iets over kwijt, omdat het zo veelzeggend was; toen ik met drinken stopte, stopten ook een aantal andere overlevingstruukjes, zoals slapen. toen dat lang duurde, te lang, kon ik er niet meer omheen dat ik niet functioneerde.
een bedrijfsarts zei: alcohol werkte bij jou als anti-depressivum.
er zijn ook mensen die menen dat alcohol depressief maakt, maar niet bij mij.

en nu ligt mijn hele leven overhoop, maar ik heb nog wel een baantje en klamp me daar maar aan vast, voor zover het gaat. geeft je toch het gevoel dat je nog ergens 'normaal' bent als je kunt werken.
met een flink masker op, dat wel.
en ik hoef pas woensdag, maar de rest van mijn zorgen houdt me de overige dagen wel weer zoet.

fijne zondag

en oh ja, die administratie van jou, heb je die soms van mij geleend??????
ik doe de deur van dat kamertje maar op slot denk ik.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Anna,

Natuurlijk ben ik er nog en volgend. Was deze week op de een of andere manier veel vermoeider dan in lange tijd. Dus verschillende keren 's middags een tuk gedaan en ook vroeg naar bed. Nog steeds snel moe. Kan natuurlijk aan het weer liggen en wie weet...na die alcoholloze periode alsnog een reactie?
Ik laat het maar gebeuren. Verder gaat het goed en ik ben aan het experimenteren met alcoholvrije drankjes. Morgen 4 weken droog, jij vast gefeliciteerd met jouw 4 weken en de overwinning op een wel heel geraffineerde Gremlin. Ik moest er even over nadenken, maar het zit zo: "In een halfvol glas durven ze niet, maar owee, pas op voor de halflege glazen". Ik heb ook een serieuze poging gedaan om me te verdiepen in nalatenschappen, executeurs, legitieme porties, onterven etc. etc. Misschien dat ik daardoor wat vermoeid (niet levensmoe) ben momenteel. Ik heb trouwens ook mijn Gremlin ontmoet. Het was afgelopen woensdag. Ik was door een goede vriendin uitgenodigd voor een Tapas-avond in een bodega in de buurt. Ze hadden er een beetje rare boel van gemaakt. Geen uitstalling van heerlijkheden maar iedereen werd bediend aan te krappe tafeltjes met iedere keer e e n Tapas. We doen het culinair, zeiden ze. Niet te vreten! Lange pauzes tussen de "gangen" en veel drankjes. "Nog een wijntje?" Äch, doe niet zo ongezellig", als ik weer een fris bestelde. Uiteindelijk zei ik wat geirriteerd toen ik de Sangria moest voorproeven: "Ik ben van de blauwe knoop"! Reactie: "He, weer zo'n ongezellig type". Uiteindelijk bij de koffie met versiering ben ik voor de bijl gegaan. In een klein glaasje stond een koekje recht overeind, waarschijnlijk (bijna zeker) met drank. Mijn reactie: "Ja, die zijn voor mij!" Helaas was ie in advokaat gedoopt en dat heb ik nooit gelust. Ik moest bijna kotsen, maar dat kan ook van dat vette worstje komen dat ik het laatst had gegeten.
Ik heb het gevoel trouwens dat ik minder getriggerd word om te drinken zo aan het eind van de middag. Ik ga voor week 6, jij ook?

Sneeuwwitje, nu je eindelijk je geluksgetal 9 hebt zien werken, moet 18 dagen ook lukken. Ik duim voor je! Ja, en voor wat betreft mijn icoontje, het rugzakje, had je groot gelijk. Maar ook mag ik er graag op uit trekken met bepakking. Dat is tegenwoordig wel een klein rugzakje, jammer genoeg.

Badgast, baan opzeggen en een winkel opstarten dan noem ik keuzes maken en werkelijk een nieuwe start maken. Ik zou graag eens komen kijken, maar kopen niet...babykleren waren het toch,niet? Je zult het druk hebben, maar je moet wel een (kort)berichtje schrijven. Iets in de trant van: ik heb het druk, alles goed! Er was afgelopen zaterdag weer een concert op het Malieveld, Beatstad geloof ik. Ben je daar Kane weer tegengekomen of is het nu goed gegaan?

Petra, Kohtje en anderen, welkom en deel in de vreugde en smart. Een knipoog af en toe wordt door mij zeer gewaardeerd.

Volgende week mooi weer.

Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Rufus, je bent er nog. Kan natuurlijk gebeuren, een drukke week. Je hebt je goed door je Tapas-avond heengeslagen vind ik. Ja, irritant is dat hè, dat je zogenaamd ongezellig bent als je niet meedrinkt. Is toch jouw zaak, of niet soms. En ik begin langzaamaan te merken dat ik toch ook wel gezellig kan zijn zonder alcohol in mijn lijf. Ben je er al uit, al die erfeniskwesties?

Petra, ik herken wel iets in je verhaal. Ik heb de alcohol ook jarenlang gebruikt als middel tegen mijn vermoeidheid, depressiviteit en niet verwerkte herinneringen. En ik zit nu ook midden in een proces dat ik daar kennelijk alsnog doorheen moet. Tot nu toe kan ik gelukkig wel nog gewoon functioneren. Maar ik moet in het weekend heel veel bijslapen. En ik heb me er maar bij neergelegd dat sommige klusjes dan maar wat langer blijven liggen. Kennelijk heb ik op dit moment heel veel behoefte aan rust en ontspanning, dus geef ik daar in mijn vrije tijd maar aan toe.

Klamp je maar goed aan je baantje vast hoor. Het is op het moment moeilijk genoeg iets nieuws te vinden. En als het even niet gaat, tja, dan moet je je nu eenmaal ziek melden.

Ennuh....ik leen NOOIT administratie van een ander. Ik heb namelijk meer dan genoeg aan die van mezelf.

Eens even kijken of het op dit moment droog is, dan kan ik even met de hond eruit.

Sneeuwwitje, hoe gaat het met Scooby en Bommel?

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi iederen
anijo ik vind het begrijpelijk die neiging tot oude gewoonte maar ik denk als je eenmaal nieuwe ritme krijgt gaat het makkelijk heel veel sucses ik weet zeker dat het straks goed gaat ik ben blij dat je weer plezier in je werk hebt .tapas wat leuk dat je met je huis bezig bent spanend tapas hoe gaat het met lijnen trouwens ?heb je veel afgevallen?ik ben met boek van sonja bakker bezig maar het is moeilijk.petra ik had het ook /geen grenzen met drinken zolang doorgaan tot ik neerviel maar nu ben ik sinds maart mee bezig om te stopen ik drink niet meer ik heb soms erge trek maar opzich gaat het goed
anna sucses met je administratie ik heb nog steeds soms moeite om zonder drinken naar een feest gaan en zonder drank mezelf leuk vinden ,of met verdriet omgaan, knaap dat het jouw steeds beter lukt.
ik was weer paar dagen weg bij ferum maar ik denk dat iederen weet nu dat ik niet altijd makelijk vind om te schrijven ik had het ook erg moeilijk afgelopene dagen .mijn hondje is overlijden .het is heel zwaar ,zij was niet alleen een hondje , maar soort kindje van mij .toe ik naar nederland kwam ,was ik erg eenzaam ,mijn hele famillie was verweg ik had twee honden en die waren mijn maatjes .eentje was twee jaar geleden overleden en deze vorige week.het is echt wennen dat je thuis komt en hoor je geen geluid en en zillige blikjes tijdens eten .ik vind het erg moeilijk en ik mis haar zo erg....maar ik denk dat iwe een goede besllising genomen hebben want de tumoren waren heel erg gegroeid en kanker uit gezaaid .met niet drinken gaat goed behalve in uiteten of feesten maar ik denk als ik vol houd gaat het over.marike44 hoe gaat het met verhuizen ? trowens komt koeki niet meer ophet forum is er iets gebeurt ?ik ga naar mijn zoontje kijken of die slaapt .ik wens jullie een fijne avond groedjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Erica, ontzettend gaaf, proficiat met je nieuwe baan. Het zal de eerste weken wel ontzettend veel energie kosten, Maar zo te lezen ga je ervoor.
Mag je het salaris wel houden, of houden ze wat in, omdat je faiiliet bent geweest, want dan zou het wel extra moeilijk worden.

Tom Poes, Rufus, Ferry, Dave, C.Q, Proficait met jullie droge weken.

Rufus,wat die moeheid betreft, dat heb ik ook sinds ik aan het afkicken ben. Het lichaam had natuurlijk heel wat te verduren met die alcohol en met jouw gezondheid natuurlijk helemaal. Fijn dat je de rugzak ook nag ergens anders voor gebruikt.

Tapas, elke keer wanneer ik jouw alcoholgedrag lees, kon het wel van mijn zijn.
Ik kan nog niet zo goed langs de alcohol lopen in de winkel, heb gisteren weer bier meegenomen en verstopt voor mijn man.

Marieke; fijn te lezen dat jij het nu wel kunt laten staan.

Anna: het gaat goed met Scooby en Bommel, maar wel vermoeiend, het zinnelijk maken en alles wat erbij hoort. Zelfs die oude Scoob wordt weer jong.

Ik had gisteren ondanks mijn campral toch ff weer ontzettend zin in alcohol. De buurvrouw stond op het balkon(IK woon op een appartement en onze terrassen grenzen aanelkaar) met een glas wijn met mij te praten. Ik wou haar het glas wel uit de handen "grijpen"Moest toen nog boodschappen en heb toen bier gekocht.

NU ik het thuis heb kriebelen, de Gremlins weer in mijn nek. Ik kan morgen geen kater gebruiken, want ik ben dan lichamelijk zo kapot en moe, dan heb ik niet de kracht om goed voor de honden te zorgen..

IK ga voor morgen 2 weken, hoop ik

groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke goed plan van die slaappil, ik doe dat inmiddels al jaren omdat ik weet dat ik zonder heel onrustig slaap en dat dat me zo kan nekken de volgende dag. Zo leer je gewoon voor jou de goeie manier vinden om in evenwicht te blijven. Voor mij is het antidepressiva en een seresta voor het slapen.. en natuurlijk zo min mogelijk alcohol.

Rufus ik voelde me helemaal schuldig over jouw tapasavond hihihihi.. wat een slechte tapasbar was dat zeg.. en wat een vervelend gezelschap. heel knap dat je het gezeur hebt weten te weerstaan en wie weet was het ook wel weer goed dat het advocaat was .. en dus niet lekker..

Petra, wat jij schrijft, zo heb ik mijn leven ook geleid tot een jaar of 7 terug. uitersten.. werken en thuis janken en mezelf weer oppeppen om weer te gaan werken tot ik er uiteindelijk weereens bij neerviel, uiteindelijk werkte ik hoofdzakelijk via uitzendburo's en parttime om het vol te kunnen houden.. 2 weken is makkelijker te overzien dan jaren... Elke baan was een uitputtingsslag, en alcohol en seresta hielden me op de been tot ik weer onderuit ging... Uiteindelijk vond ik toen eindelijk de juiste hulpverlening na jaren zoeken en bleek ik borderline te hebben, kreeg de goeie medicatie en heb een dagbehandeling gedaan. Wat het mij geleerd heeft is dat ik wel grenzen heb en dat ik die heel goed in de gaten moet houden, en ik heb leren accepteren dat ik misschien maar de helft kan van wat ik wil, en vooral dat ik niks meer doe wat niet gaat.. hoewel.. dat moet je soms ook weer door ervaring leren...

Als ik je verhaal lees is dat zo herkenbaar, en voel ik weer zo die machteloosheid van toen.. ik wens je echt toe dat je een manier gaat vinden om lekkerder in het leven te komen staan.. met misschien wel medicatie en de juiste hulp want het maakt het leven veel leuker en leefbaarder. Sterkte meis!

Ik ben na jaren WAO nu weer deels goedgekeurd en ben als de dood dat het weer gaat zoals vroeger, en die kans dat het weer zo gaat is ook erg reeel... deze week heb ik een advocaat in de arm genomen om mijn beroepszaak tegen de herkeuring te gaan doen... ik ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vergeet helemaal Ziba te noemen, waarschijnlijk omdat ik er zelf ook niet aan moet denken dat mijn hond ooit moet gaan (gelukkig is ij nu ca 5 jaar oud)
Ziba wat is dat zwaar he, als je een huisdier in moet laten slapen, ik heb dat inmiddels bij 2 katten moeten doen, en dat was al vreselijk, maar als het om mijn hond zou gaan zou ik gek worden denk ik.. Heel veel sterkte de komende tijd, wat zal je je kanjers missen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...