Spring naar bijdragen

woensdag 13 september

tapas

Aanbevolen berichten

jaaaa.. hij staat nog eenzaam aan de top in ditjes, datjes en dagdraadjes.. pffff

Zo, ik ben er weer, even een slechte periode gehad, het weer, de uwv-omstandigheden, onzekerheden, goeie vriendin in het ziekenhuis, opvanghondje, te druk op het werk, overzicht aan het kwijtraken.. en dat zijn bij mij allemaal gevaarlijke omstandigheden.. dus helaas kwamen de drankflessen weer in huis, het kon me gewoon niks schelen. Het gevoel van " dit is mijn leven en niemand vertelt me hoe ik het moet leven en ik doe wat ik wil" had weer even de overhand genomen en woensdag t/m zaterdag vorige week had ik gedronken.. en toen afgelopen maandagavond ook nog eens...

maar nu is het knopje weer om gelukkig! Het overzicht weer terug, weer grip op het werk, goed gesprek gehad met hulpverleenster en ook het opvanghondje dwingt me om me gewoon niet meer zo "losbandig" te gedragen... maar netjes mijn ritme aan te houden zonder rare dingen te gaan doen. Ik sta nu weer met beide voetjes op deze aardbol. lig netjes vroeg in bed en sta vroeg weer op.

Ik heb net gehoord dat ik mee kan doen met een cursus fotografie wat ik heel graag wilde en waarvoor ik op de wachtlijst stond en ben helemaal blij. Die is op de donderdagavond, na mijn langste dag werken en normaal mijn 1x per week drinkavond. Dus ik ga kijken of ik mijn uren kan veranderen op mijn werk zodat ik donderdag nog maar een halve dag werk en een andere dag een hele. Ook met de bedoeling om mijn drankavond eruit te krijgen.

maar ik ben er dus weer en ga weer vol goeie moed deze periode in!

Wat een boel nieuwe stimulerende mensen! Iedereen een heel fijne dag toegewenst met alweer mooi weer en we gaan er weer voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Tapas.

Jammer, jammer, jammer, maar fijn, fijn, fijn dat je de draad weer hebt opgepakt.(Vandaag ook letterlijk met het dagdraadje). Ach, je moet maar denken, een mens is ook maar een mens, met al z'n zwakheden, maar ook met het vermogen om gedane zaken ten goede te keren.
Goed om te horen dat je die fotografiecursus kan gaan doen. Wachtlijsten zijn een crime als je staat te popelen.. Zelf begin ik eind deze maand met twee cursussen, grafische technieken (etsen, houtsnede etc.) en portrettekenen. Ik ben dan wel beeldend kunstenaar, maar wat extra lessen kan ik wel gebruiken. Portrettekenen is iets wat nog wel de nodige verbetering kan gebruiken, en dan is het prettig als je iemand hebt die je de nodige kritische opmerkingen en aanwijzingen kan geven.
Ik ga nu ook weer aan het werk. Tapas, succes weer, en tot hoors.

Overigens, alle anderen ook een goedevandaag.

gr. Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druk, druk, druk en nog eens druk!
Maar dan wel gezond druk, ben vorige week begonnen met m'n nieuwe baan en krijg nu eerst een drie weekse training. Als ik hierdoor heen kom is dit een enorme overwinning. Een overwinning omdat ik eigenlijk een soort van telefoon fobie heb, dwz als ik moett bellen naar een of ander instantie moet ik eerst mezelf voorbereiden en rook een stuk of wat sigaretten en eerder nam ik ook wel een beste slok of een pammetje (diazepam oa)
Ik heb altijd geroepen dat ik nooit bij een callcentre zou werken en nu......ik hoef gelukkig niet te bellen maar de klanten bellen naar mij en dat vind ik nu minder eng, verheug me zelf op dat ik daadwerkelijk mag beginnen. (sta versteld van mezelf) :angry:

Lieve Lola :present: ben erg geschrokken van wat er met je is gebeurd, hoop dat het nu wat beter met je gaat. Ik ben nog niet helemaal bijgelezen maar het laatste wat ik van je heb gelezen was dat je je vriend niet meer binnen zal laten. Hoop dat je je niet hebt laten verleiden.
Stuur je wel een smsje, en sorry dat ik niets van me heb laten horen.

En voor alle nieuwkomers: hartstikke goed van jullie dat je hier op het forum zitten. Welkom

En voor iedereen een mooie najaarsdag met veel :rose: toegewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
misschien heb je al heel vaak gehoord wat ik nu zeg, dat risico neem ik dan maar gewoon.
als je voor jezelf die vlucht naar drank al inbouwt
"donderdagavond mag het weer"
(nog even afgezien van het feit dat drank geen beloning,maar meer een straf is)
dan ga je andere omstandigheden ook zo interpreteren:
oh moe, oh druk, oh overzicht kwijt
dan is het zomaar steeds 'donderdagavond'.

roept het bij jou angst op om te zeggen: ik drink niet?
ook niet als ik moe ben
in de war ben
teveel hooi op mijn vork heb
want drank maakt al die dingen alleen maar erger;
de moeheid, de verwarring, de overbelasting. NIET BETER
ook niet beter hanteerbaar.
maar je hebt er wel een probleem bij: dat je ook nog eens je zelfrespect en trots kwijt bent.
die weer uit de diepten moet opvissen.; moet je jezelf weer oprapen

het is zo jammer, weet je.

doe maar die donderdagen zonder drank invoeren ja.
en de vrijdagen, en de weekenden, dag voor dag, geen escape meer.
dan heb je zó dat trotse gevoel terug.

Romanski en JanJoris, hoe staat het met jullie heren in de woestijn?
en Johannes, je had je nog verder niet voorgesteld? bij Wie is Wie bijvoorbeeld?
gewoon maar begonnen, wel knap, de knop zo maar om.

Verder iedereen op deze prachtige dag veel sterkte.
Enne Marieke44: verzuchten dat het zulk mooi weer is! foei! geniet er van............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik heb nog even de rest van gisteravond bijgelezen. Jeetje, wat was het gisteren druk, en dat op een doordeweekse dag. Rufus en Kohtje, sorry nog voor de verwisseling, maar de bedoeling wat wel duidelijke geloof ik. Gooi het maar op mijn drukke dag.

Erica, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt, en dat je droog bent! Ik vond de telefoon jaren geleden ook eng, maar dat gaat vanzelf over. Hoe langer je het doet, des te beter weet je wat je moet antwoorden of waarnaar je moet doorverwijzen, en dan is het niet eng meer.

Tapas, want jammer dat het mis gegaan is, maar prima dat je de draad weer opgepakt hebt. En leuk dat je die cursus mag doen. Eigenlijk wel goed op donderdagavond, heb je meteen je traditie doorbroken.

Marieke, succes met weer een dag werk. Fijn dat je zoveel energie hebt.

Nog even voor Floortje, meid wat jammer nou. We gingen zo lekker gelijk op, samen met Rufus. Nou ik help je wel opnieuw te tellen hoor. We geven het niet op!

Nu ga ik mijn boodschappen doen. Ik hoop dat het vandaag zo'n mooi weer blijft.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, alweer een paar berichtje gemist. Ai Joann, wat jammer nou, je ging net zo goed. Maar je hebt er in ieder geval van geleerd dat je dit dus niet meer wil. Wat fijn dat je man zo lief voor je is, daar heb je veel steun aan denk ik.

Petra, ik denk dat je gelijk hebt met je berichtje aan Tapas, al klinkt het misschien een beetje hard. Voor mij zou het in ieder geval wel zo werken, daarom probeer ik het voorlopig ook maar niet om iets te drinken.

Nou, het is echt een dag van nieuwe starten (of hoe zeg je dat). Veel succes allemaal! En nu ga ik toch echt boodschappen doen.

Doei, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal

even een kort berichtje

dag drie , zweet als een otter, slaap niet (heb vanacht tot 5 uur gelezen: de nieuwe Grunberg: Tirza, een boek dat je naar de strot grijpt, vanaf 20 september in de boekwinkel)
verder gaat het beter: de antubus combinatie met oude alcohol lijkt (bijna) uitgewerkt; ik slik dat pilletje maar even niet en hou gewoon (ahum) vol denk ik te weten

voor de doorzakkers: er is elke dag opnieuw hoop weet ik al zijn de valkuilen talrijk
voor de volhouders: keep on going the good work

tot latr
Romanski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal zie iedeeen op zijn eigen manier vallend en weer opstaand omgaan met de drank, voor mij is drank ook geen optie, dat is het enige wat ik me voor ogen moet houden, en dat leven zonder drank eigenlijk ook heerlijk is lekker opstaan zonder hoofdpijn, je beter voelen over jezelf het heeft meer voordelen niet drinken dan wel drinken, dus ja wat wil je nog meer, ik ben inmiddels ook bezig met de taxtus behandeling, ook dat geeft steun .
Dat wou ik even delen.

Lieve Groet Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, Joann, Floortje,
Jammer, jammer, jammer,

Kohtje, ik heb ook potrettekenen gedaan, maar het is alweer meer dan 10 jaar geleden, dat ik mijn hobby, tekenen en aquarelleren, heb uitgevoerd. IK heb vroeger de opleiding L.O.tekenen gedaan, is nu PABO. Ik mocht van mijn ouders niet naar de kunstacademie, want dat was in hun ogen( begin jaren 70 )
"gevaarlijk"

Erica, Ontzettend goed voor je, ik vind het nu al een overwinning:present:

Romanski, Hopelijk gaat het vandaag beter.

LOla, Hoe gaat het?

Alcohol een strijd voor het leven??????

alle anderen, het worden er nu zoveel en ik wil niemand te kort doen, een droge, fijne dag

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

Tapas, jammer dat het fout is gegaan, maar de draad gewoon weer oppakken en verdergaan. Misschien eens nagaan of je niet wat rustiger aan kunt doen op verschillende fronten zodat er niet zoveel druk op je komt te liggen en de verleiding te groot wordt.

Joann, heel bekent vehaal van je, ééntje nemen en dan niet meer kunnen stoppen. Wel goed hou je man reageerde door niet boos te worden maar te steunen en begrip te tonen, want aan verwijten heb je op dit moment niks die maak je je zelf vast al genoeg. Het draadje weer oppakken en weer vol goede moet er tegen aan.

Erica, fijn dat je zo uitkijkt naar je nieuwe baan, ik wens je veel succes en gefeliciteerd met je anderhalve week ADB.

Floortje, jammer van je uitglijder, nu de draad weer oppakken en doorzetten.

romanski, als ik jouw was zou ik nu niet stoppen met de antabus. Zeker niet nu de verscheinselen met de resten alcohol die je nog in je bloed had minder worden.

Het is weer eens zover, er zijn weer verschillende mensen met een uitgleider. Hou kan dit, elke paar weken komt dit voor, dan is er niet één persoon die de fout in gaat maar geleik een paar personen. Heeft dit iets met het weer te maken of de stant van de maan???? Heeft hier iemand een verklaring voor.

groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat een van de moeilijke dingen is de weg echt helemaal af te sluiten , en van binnenuit de beslissing te nemen ik drink niet meer, als je zo ver bent is stoppen minder moeilijk dan doe je het gewoon, en anders ben je nog op die andere weg, de weg naar het stoppen, klinkt misschien wat ingewikkeld, uiteindelijk stoppen we allemaal een keer, iedeeen moet daar zijn eigen weg in vinden.

Hoi Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, daar ben ik weer even. Eefje, wat fijn dat het zo goed met je gaat, en dat je met de behandeling bent begonnen. Ik zat twee weken geleden tegen mijn afsluiting aan, maar vond dat zo eng dat ik met mijn hulpverlener heb afgesproken dat we nog zes weken contact houden. Daar ben ik wel blij mee.

Sneeuwwitje, nu je ADB bent is het misschien een goed moment om weer te gaan tekenen en schilderen? Maak gebruik van het talent dat je hebt, ik denk dat het je veel voldoening kan geven. Jammer dat je van je ouders de kunstacademie niet mocht doen destijds, maar ik denk dat je op die lerarenopleiding ook wel veel geleerd hebt, en je hebt tegenwoordig heel veel cursussen om het een en ander weer op te halen.

Katrina, ik heb er bewondering voor dat jij het volhoudt in beperkte mate, verdund te drinken. Je moet weten dat ik daar ook jarenlang met wisselend succes mee bezig ben geweest. Steeds viel ik na enkele weken echter weer terug in mijn oude drinkgedrag. Toen ik de behandeling bij Tactus begon zat ik ook alweer zo'n 2 à 3 maanden op 2 à 3 glazen per dag, in het weekend meestal iets meer. Ik verdunde mijn witte wijn ook met water en heel veel ijsklonten. Mijn hulpverlener bij Tactus adviseerde me om in ieder geval twee dagen per week helemaal niet te drinken, en het was best wel een schok dat me dat totaal niet lukte. Ik hoef je de redenen en smoezen die ik had om toch een glas in te schenken niet uit te leggen denk ik, die kennen we allemaal wel hier. In ieder geval raakte ik helemaal gefrustreerd van dat dagelijkse gevecht tegen de behoefte aan nog méér. Maar ja, het is voor iedereen anders denk ik.

Romanski, ik ben het met Wil eens, volgens mij kun je nu juist beter niet stoppen met de Antabus. Veel succes in ieder geval.

Wil, het valt mij ook op dat als het mis gaat, dat altijd met meer mensen tegelijk zo is. De volle maan is helaas weer weg, zou het daaraan liggen? Of aan het mooie weer? Geen idee. Wanneer ga je ook alweer verhuizen?

Zo, ik ga weer verder. Mijn zoon is al thuis, en zit te popelen om achter de computer te mogen.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romanski, je bent een grote jongen
met, naar ik begrijp, ervaring in stoppen.
stop je nu met Antabus omdat je de bijwerkingen zo vervelend vindt?
of omdat je je sterk genoeg voelt?
dat is me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.

als het de 2e optie is: oei, wees voorzichtig
het klinkt als een prachtige dranksmoes ja.

en bijwerkingen hebben een leuke bijwerking
dat ze weer verdwijnen...............
daarvoor hoef je het dus niet te laten.
conclusie: wel nog maar even op Antabus vertrouwen!

Katrina, wat een duidelijk verhaal.
1 ding valt me op: verdunnen........gats
dan drink ik veel liever niet
dat is toch niet lekker?
dan kun je toch beter een half of kwart glas onverdund nemen
en daarna weer spa?

al met al is jouw verhaal een 'bewijs' dat het wel kan
ongedwongen omgaan met drank
voor een klein gezelschap vermoed ik is het mogelijk
ik ben voor mezelf erg bang dat ik daar niet bij hoor
ik drink om de verkeerde reden
nl de roes te ervaren

zonder roes heeft het leven
voor mij ook genoeg te bieden
no risk voor mij.
en ik ben niet obsessief bezig met drank
alleen hier lezen en schrijven houdt me alert
is mijn computer uit, dan speelt het niet.

Alle herstarters: goede moed gewenst
gewoon niet willen drinken
schrijf de katers van vandaag maar uit
en hang ze op de plek waar de glazen of flessen staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poe, hee,

ik begin een beetje (boel) het overzicht te verliezen over wat er op een dag allemaal geschreven wordt. De laatste dagen is het zo veel, en dan ook nog ineens weer allemaal namen erbij die ik alleen maar ken van berichten van (ver) voor mijn tijd. Met die mensen gaan de verhalen gewoon verder op het punt waar ze weken geleden ophielden, en daar ben ik niet of nauwelijks van op de hoogte cq bij betrokken. Hoeft ook helemaal niet, en het is ook allemaal heel logisch, maar ik ga nu maar wat selectiever lezen en reageren, anders zou ik er een dagtaak aan hebben.

Dit is geen oproep om het alsjeblieft kalmer aan te doen, hoor, integendeel. Ik vind het wel gezellig, al dat gebabbel door elkaar heen. Ik vergeleek het gisteren voor mezelf een beetje met een receptie. Iedereen is met elkaar aan de praat, je zegt wat hier, je hoort wat daar, maar alle gesprekken volgen is onmogelijk.

Wat die verschillende terugvallen, of zoals ze hier vaak ietwat vergoelijkend genoemd worden: uitglijders, betreft, het is inderdaad vreemd dat het eerst een tijdje erg goed lijkt te gaan en dan ineens een aantal tegelijk. Tijdens m'n behandelperiode was dat ook vaak zo. Als we zondagsavonds na een weekeindje thuis weer in de kliniek kwamen, was de eerste vraag aan elkaar: "en, alles goed gegaan?". Wekenlang ging alles goed, bij iedereen, soms ééntje met een terugval, en dan ineens was er weer een weekend geweest waarin wel vier of vijf mensen (van de zeven à acht) een terugval hadden gehad.
Een algemene oorzaak is daar nooit voor gevonden. Ieder had uiteenlopende redenen voor z'n terugval gehad. Ach ja, de (volle) maan, het warme weer, feestdagen, het kunnen allemaal oorzaken zijn, maar voor iedereen een andere.
Hier op het forum leek het ook de goede kant op te gaan, maar nu ineens achter elkaar slachtoffers. Maar ja, we moeten maar zó denken, op deze manier behoudt het forum z'n bestaansrecht. En dan heeft die gekke Cruyff wéér gelijk met z'n "alle nadeel hep suh foordeel".

Gr. Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

Ik ben een van die mensen die even weg was van het forum. Vond het wel grappig om je bericht te lezen want ik ervaar het eigenlijk ook een beetje zo. Ik heb even tijd nodig om aan de "nieuwe bewoners" te wennen. Even de stem in hun berichten te horen. Is ook niet vreemd en het duurt meestal ook niet lang
voordat iedereen een plaatsje heeft in mijn hoofd.

Romanski,

Ik begrijp dat je je naar voelt. Misschien heeft het wel heel weinig met de Antabus te maken meer met de afkick. Die kan echt pittig zijn en kan echt een paar dagen duren zoals je zelf ook wel weet. Als je het kunt probeer nog even te blijven slikken want je hebt ook even tijd nodig om aan de gedachten ervan te wennen. Ik was echt altijd tegen het gebruik van Antabus maar het heeft mij toch ontzettend geholpen
toen ik eenmaal de stap had gezet.

Joann,

Het is inderdaad net zoals met fietsen. Het belangrijkste is gewoon weer terug op het zadel te kruipen.
En dan rijd je voordat je het zelf weet zonder van die hulpwieltjes.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anjo, hoe gaat het, nog zo druk op je werk?

Kohtje: Het klopt wat je zegt, vorige maand gingen er ook een hele boel tegelijk de fout in, toen dachten we ook, dat het aan de volle maan zou kunnen liggen. Zou hier al eens een onderzoek naar zijn geweest?

Het valt me wel op dat de mannen op dit moment sterker zijn, dus misschien hormonen (vrouwelijke)
Het is een blijft allemaal suggestief.

Ik ga naar deel 2 bij de internet behandeling en ik heb de afspraak gemaakt met mijn psychologe om te stoppen en op de een of andere manier krijg ik het daar opeens Spaans benauwd van.
maar ik weet uit uitvaring dat het beter werkt, dan me zelf af en toe wat te gunnen, het wordt dan meer toe, dan af. Alhoewel ik bijna geen trek meer heb, dus waarschijnlijk helpt de campral. Soms heb ik het wel hier , of dat komt omdat ik hier met alcohol bezig ben. ( figuurlijk danwel te verstaan)Hebben jullie dat ook?

Moet wel zeggen, dat ik nu beter begin te slapen, de dromen zijn weg en heel langzaam kom ik zelf ook weer terug, want ik begrijp nu wel, dat ik mezelf kwijt was de laatste jaren.

Mijn kleine pup, doet het goed, we hebben alleen zijn naam veranderd, van Bommel naar Bikkel, want ik noemde hem echt zo vaak Borrel, ik dacht zo kom ik nooit van de drank af.

Liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Anjo en Katrina,

ik ben blij dat jullie dat zo zeggen. Ik begon al een beetje aan mezelf te twijfelen. En dat terwijl er tijdens mijn diagnostiekopname een test is gedaan om m'n geheugen en i.q. in kaart te brengen, waaruit naar voren kwam dat beide boven het normale gemiddelde lagen. Ik kreeg nu de gedachte dat als ik met bovengemiddeld geheugen en i.q. al zo'n moeite heb de gesprekken hier te volgen, hoe moeten dat geheugen en i.q. dan geweest zijn voordat ik aan de drank raakte? Was ik soms een soort Einstein en snapte ik daarom nooit waarom iedereen op school zo moeilijk deed? Ik vond er op school geen bal aan, lette dus nooit op, haalde vaak erg lage cijfers, en kreeg daardoor het gevoel dom te zijn. Wat later dus weer resulteerde in alcoholmisbruik.Maar goed, ik zal mezelf tijd gunnen om, zoals jij dat zo mooi zei, Anjo, de stemmen in de berichten te gaan horen.

Sneeuwwitje, of er onderzoek gedaan is naar die oorzaken? Geen flauw idee, maar het zou me niks verbazen als dat inderdaad het geval zou zijn. Ze doen en deden naar de gekste dingen onderzoek. En zo niet, dan is er hier op het forum misschien wel een of andere wetenschapper die daar brood in ziet. Of dat we er gezamenlijk onderzoek naar gaan doen op het forum. Ervaringsdeskundigen genoeg, zou ik zeggen.

Ik ga koken. Tot vanavond waarschijnlijk.

Gr. Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOi Wil,

Ik denk dat het de stand van de maan is, verandering van seizoen, na de vakantie weer aan het werk, school, hurry hurry. Andere omgevingsfactoren, misschien overmoedig, zooooooo herkenbaar, 1tje kan wel, laat maar waaien. Allemaal valkuilen waar we toch telkens weer instinken en achteraf zo'n spijt van hebben. Belangrijkste is denk ik: uithuilen, scherven oprapen en weer verder gaan. Niet denken ik moet weer opnieuw beginnen maar verder gaan waar je gestopt was. Vooral blijven denken dat je een gewoon mens bent met al zijn goede en slechte kanten en dat perfectie niet bestaat. Bewust zijn van waar je mee bezig bent is, denk ik, het aller belangrijkste. Zolang je maar voor ogen houdt wat je wil en waarom.

Dus iedereen die een uitglijer heeft gehad, hou vol, pak de draad weer op, haal jezelf niet naar beneden maar accepteer dat doelen niet altijd in 1 of meerdere keren gehaald worden maar op dat moment komen wanneer jij er aan toe bent. Iedereen die geen uitglijer heeft gehad volhouden, moeheid, obstipatie, zweten, wiebelig zijn enz. het hoort er allemaal bij maar het gaat echt over. Denk aan dat frisse hoofd, de kater die nu uit logeren is, energie die weer terugkomt. Beloon jezelf voor elke week die je weer gehaald hebt.

liefs en iedereen suc6 CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romanski,

Blijf die Antabus nu slikken dan kan je gewoon niet meer drinken, dat geeft rust en hoef je niet constant met jezelf in conflict te zitten wel of niet drinken. Door te blijven slikken bouw je een bepaalde bloedwaarde op waardoor je lichaam went aan de medicijnen en de bijwerkingen verdwijnen.

Zet 'm op man, kom op.

gr. CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Kohtje, je hoeft echt niet aan jezelf te twijfelen.Toen ik na 3 weken China terugkwam had ik t gevoeld dat er een heel nieuw forum was ontstaan. Heb me daar echt onwennig doorgevoeld en miste mijn oude maatjes. Begrijp dat jij dit hebt met ons, maar met elkaar maken we het forum en hebben we elkaar nodig.

Ik begin nu een beetje te wennen aan iedereen. Het is net als met een nieuwe baan, aftasten, toenadering zoeken, kijken hoe anderen reageren en dan ook wat van jezelf laten zien, dat is mijn ervaring. Daarna krijg je ineens een heleboel vrienden erbij waarbij de 1 je meer aanspreekt dan de ander netals in het 'echte' leven.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...