joann Geplaatst 21 september 2006 Rapport Share Geplaatst 21 september 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Hoi Joann,Fijn je terug te zien, en wat fijn dat je inmiddels alweer even droog bent. Laat de draak maar lekker slinken.Vandaag tot 12.00 uur werken en dan gaan we teambuilden. Ik ben waarschijnlijk pas om een uur of tien vanavond thuis, dus ik zal niet online zijn. Kohtje, dan moet je het even met je eigen vrouw doen. En nee, natuurlijk schaam ik me niet om geen glas wijn te drinken, alleen de verbaasde gezichten als ik nee zeg vind ik niet zo prettig. Drukt me er ook weer met de neus op hoe gretig ik vroeger was.Het wordt alweer een mooie dag, dus geniet er allemaal van. Marieke, veel succes alweer met je huis. Tapas, hoe ik het gisteren gegaan?Allemaal een fijn begin van het weekend alvast. Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Stiekem toch een goed plan Joann.En heel goed dat je je zelf zo eerlijk onder ogen ziet.Er komt best wel wat bovenallemaal emotie die je stuk voor stuk(of een paar tegelijk) kunt ontmaskerenlieve meidje komt er wel en laat die fles maar staanhou je slaap in de gaten ;laat het niet uit de hand lopensterkteen verder, balen, stevig balengisteren een 'slemp'aanval ', zonder alco maar tochveelzeggendveel te veel te onverwerkte shitveel te veel belastingde terugslag van dagen manisch gedonderhollen of stilliggen is het nog vaakben als de dood voor dit weekenden ik krijg die angst niet ontleedheb het even niet in de handmaar ik weet ook wel dat het vanzelf maandag wordtook als ik me slecht voel...................goede dag voor iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Dag lieve Petra.Wat je aan Joann schrijft is denk ik voor jou zelf ook van toepassing. Vervelend dat je zo tegen het weekend opziet en dat je de vinger niet achter de oorzaak kunt krijgen. Ik hoop dat je alsnog de belasting die je teveel is kunt reduceren tot draagbare proporties. Hou in elk geval het forum als vangnet achter de hand en dan wens ik je toch nog een fijn weekend.Gisteren in de loop van de dag voelde ik me wel weer wat opknappen. Jammer dat toen ik me weer redelijk voelde de dag al weer om was. En nu voel ik me weer verschrikkelijk, maar dat komt wel weer bij in de loop van de dag. Nu ga ik, zij het met tegenzin, toch maar met de stofzuiger aan de gang(huisman, hè) want met twee honden in huis is dat een verplichte dagtaak. Volgende keer wil ik een aquarium!!!Liefst zonder vissen...Tot later op de dag.Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 quote: Originally posted by: Kohtje Ik hoop dat je alsnog de belasting die je teveel is kunt reduceren tot draagbare proporties alsnog gaat wel lukken, maar zeker niet de eerste maanden.het is niet anders, ik heb mijn zakelijk avontuur niet overleefdterug naar het absolute "af" en in dat proces leer je snel zien wie en wat je kan helpen.en wat werkelijk waarde heeft in je levenik wens het niemand toe, echt overal afstand van te moeten nemenen toch zie ik het positieve erin, de nieuwe start, je niet meer te hoeven blind staren op waar je je geld aan uitgeeftomdat er geen keuze is.te weten dat je intuïtie je niet bedriegt is ook zoiets mooisik wist al dat naaste familie een extra probleem ging vormenin plaats van dat je er steun aan kunt ontlenen, en ja hoor:"wat heb ik hun aangdaan , al die zorgen die ze nu over zich krijgen uitgestort." (geen enkele zorg concreet maar afijn)vriendschap, betrokkenheid, empathie beginnen pas echt hun betekenis te tonen in dit soort omstandigheden.ik heb er niet zoveel van nodigeen klein beetje op afstand volstaat.ik floreer het beste in moeilijke omstandighedenik sta mijn mannetje welik kan goed alleen zijnheb alleen zo'n hekel aan verlaten worden............ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Joanne,Blijf aub schrijven. Het helpt echt. IK weet hoe rot en hoe moeilijk het is. Gelukkig ben je hier met mensen die je begrijpen. jE hoeft niet alleen Joanne te zijn. Wij begrijpen je en als het nieuws niet altijd goed is, So what? Lukt het je niet, geeft toch niet? Wij hebben het allemaal wel ens zelfs de oude rotte.Dus al gaat alles shity blijven schrijven, meiske. Het komt goed, uiteindelijk komt het goed.Echt waar, geloof een oude rot nu maar. Dit monster is te verslaan en heeft hij even de overhand, jammer dan. Blijf bij ons en het gaat je lukken! Ik heb alle vetrouwen in je! Dus laat me niet voor lul staan. Al duurt het maanden eens lukt het je wel. En dan hangen de slingers. Zo niet probeer mij dan prive.Ik ben het type horen zien en zwingen.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Petra,Blijf schrijven. Je weet nooit wat voor antwoord je krijgt. Dacht je nu echt dat je de enige was.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Natuurlijk blijf ik schrijven naar je Of de andere forumleden hier iets aan hebben betwijfel ik.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 22 september 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 22 september 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Ha Joann, Fijn dat je er weer bent, en nu volhouden hoor. Maar wat heavy alleen met 5 kinderen, ik had al genoeg aan 2 kids waar dan ook nog eens bijna 5 jaar tussen zat. Dus waar kan een mens zich druk overmaken:o, alleen dat is achteraf.Hoi Kat, ben altijd weer blij om je stukjes te lezen, heerlijk dat staccato schrijven.Ben maar even hier sta op t punt naar een vergadering van het scoutbestuur te gaan. Mijn meiden hebben allebei op de scouting gezeten, de jongste is alweer een paar jaar gestopt, de oudste is nu leiding bij de bevertjes. Zelf ben ik een aantal jaren terug als secretaris in het bestuur gestapt. Dat is zo leuk om áan zo'n groep deel te nemen. Als kind moest ik er niet aandenken om aan zoiets 'dufs' als de padvinders mee te doen. Gelukkig is bij deze groep vooral het plezier en de sociale groei het belangrijkste. Daarnaast zijn ze een kleine gemengde groep wat heel verfrissend is.Nou meiden, ik ga jullie nu ook verlaten dus prettige avond en tot morgen.Kohtje nog beterschap gewenst ziek lekker uit, kan je straks weer volop al je proza kwijt hier.Petra, meis wat ontzettend rot voor je, hou vol en blijf schrijven, kan je in ieder geval de rottigheid van je afschrijven.Anjo, wat fijn weer wat van je te lezen, tot gauw, nog 1 week dan ben ik ook telefonisch weer te bereiken, vreselijk geen mobiel meer en geen huistelefoon. Ik merk nu hoe vaak ik toch nog belde of gebeld wordt.Verder iedereen weer heelveel succes met ADB, prettige avond.gr. CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Hallo allemaal,Ik heb nog niet gelezen wat er allemaal vandaag geschreven is, maar ik wil even kwijt dat ik na een hele middag vossejachten (onderwijl trachtend de muggen van mijn lijf te houden) en een avond met lekkere stokbroodjes met kruidenboter, salade en barbecue met Spa, weer thuis ben. Vijf (dankzij mijn allergie opzwellende) muggenbulten rijker, maar nog steeds ADB. En dat was best wel knap, want met dat mooie weer en al die glaasjes witte wijn en rosé om mij heen, leek één zo'n glaasje toch wel erg lekker. En dat lijkt het me nog steeds, maar hier thuis staat (helaas/gelukkig) niks koud, en ik heb inmiddels een antihistamine geslikt. Dus we doen het niet!Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Lieve Anna.Hier word ik helemaal vrolijk van. Mooi nieuws, en je enthousiasme en trots straalt van je berichtje af. Ook al was het moeilijk, toch volgehouden. Goed gedaan, meid. En heb je nou nog veel commentaar gehad over je Spa-tjes? Jammer van die muggenbulten. Ik krijg zelf ook altijd van die plakkaten op m'n rug en dikke polsen en enkels van een enkele muggenbeet. Na een paar uur zijn ze echter bijna niet meer terug te vinden, alleen nog van die ellendige jeukplekjes.M'n vrouw en ik hebben besloten te stoppen met roken. Ik wil weer een strijd aangaan nu alcohol geen echte strijd meer voor me is. Mijn vrouw is het roken eigenlijk ook meer dan zat (van zichzelf dan hè) en dus stoppen we samen. Hebben we 15 jaar geleden ook al eens gedaan, toen hebben we het drie jaar volgehouden. Eén sigaretje voor de gezelligheid was toen het begin van weer niet kunnen ophouden. Hetzelfde verhaal als met alcohol. Vanaf morgen dus weer een nieuwe poging. Maar daar zal ik jullie hier verder niet mee vermoeien. Wel kan ik me dan weer meer inleven in moeilijke momenten want die zullen er ongetwijfeld komen.Ik hou het voor vandaag maar even hierbij. Ben nog steeds niet helemaal in vorm. Morgen misschien weer beter. Welterusten alvast, iedereen.Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Hoi Kohtje,Herkenbaar je verhaal over NDB. Ben zelf in mei weer gaan roken na 14 jaar niet gerookt te hebben en zit nu echt te balen, alweer tig x gestopt maar tot nu toe zonder resultaat. Ook hierbij weer hetzelfde verhaal als met ADB. Smoezen zat maar stoppen ho maar. Misschien en ik zeg ook echt voorzichtig misschien sluit ik me wel bij jou en je vrouw aan. Gedeelde smart is halve smart.Anna, meid hartstikke goed van je dat je ADB bent thuisgekomen. Kan en mag je echt trots op zijn:present:Joanne, doen die 2 kids van je naar de scouting te laten gaan. Leren zoveel van is echt meerwaarde. Ga een paar groepen bij jou in de buurt af en misschien een tip: kijk voor een gemengde groep dat is echt leuk. Maar dit is echt persoonlijk.Nou ik ga aftaaien want zit te knikkebollen achter het scherm.Goeie nacht en tot morgen,gr. CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Anjo, leuk weer iets van je te lezen. Gaat het goed met jou?Joann, hou je sterk dit weekend zeg. Lijkt me heel zwaar, het weekend alleen met 5 kids, en ze zijn ook nog zo klein. Kan niemand je af en toe even helpen als je alleen bent? CG, heb je geen telefoon op het moment? Hoe is dat zo gekomen, want dat heb ik gemist? Wat vervelend.Kohtje, ik ben allergisch voor muggenbeten. Ze zwellen bij mij op tot ik een plek van zo'n 5 à 6 cm doorsnede heb, worden heel warm, en houden heel veel vocht vast. Ze zijn dan ook knalrood, het lijkt echt op een ontsteking. Met name als het in de buurt van een gewricht is heb ik er erg veel last van, want dat hele gewricht zwelt dan op zodat ik het een paar dagen bijna niet kan bewegen. Het enige wat helpt is natte compressen, antihistamine slikken, en als ik veel pijn heb Ibuprofen (helpt ook tegen de ontstekingsachtige verschijnselen). Ik heb er nu een op mijn voorhoofd, waar zich nu al een aardig ei begint te ontwikkelen, een op mijn linkerbovenarm, een in mijn nek die ook aardig dik wordt, en helaas twee op mijn rechterelleboog, die nu al behoorlijk dik begint te worden. Van het vooruitzicht dat ik hier weer een week zoet mee ben word ik niet echt vrolijk, en daarbij zie ik er morgen en overmorgen niet uit. Met name die elleboog is heel vervelend. Gelukkig had ik een lange broek en sokken en gympen aan, anders hadden mijn benen ook nog onder gezeten. In juli heb ik een keer 2 dagen niet kunnen lopen door een muggebeet in mijn enkel, die drie keer zo dik als normaal was. Ik was toen net met de internetbehandeling begonnen, en heb toen van de ellende héél veel gedronken.Veel succes met niet roken. Het is voor mij al heel lang geleden dat ik daarmee gestopt ben, en ik heb ook niet zo lang gerookt (ooit begonnen als tiener, want dat deed iedereen in die tijd, op mijn 21e gestopt i.v.m. zware astmaproblemen, even weer gerookt toen mijn vriend stopte en weer begon, en vanaf mijn 23e helemaal niet meer). Ik herinner me dat ik de meeste trek had in een sigaret als ik iets gedronken had. En aangezien jij dat niet meer doet, valt het misschien wel mee dit keer. Alcohol en nicotine werkt namelijk op elkaar, de alcohol verwijdt je bloedvaten, en nicotine vernauwd ze. Daarom krijg je als roker dus trek in een sigaret als je drinkt. En beterschap verder!Hoe is het met alle anderen hier op het forum?Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Ja Joann, dat liedje ken ik wel. Alleen heb ik eigenlijk nog steeds trek, erger dan ik het in tijden gehad heb. Maar ik ga er niet aan toegeven. Dat zou toch zonde zijn, nadat ik het er net zo goed vanaf gebracht heb.Wees maar blij dat je er niet bij was. Al die glazen om je heen. Wat me wel opviel was dat een heleboel mensen zo rond vijf uur al liepen te verzuchten dat ze toch echt wel zin in dat glaasje rosé hadden. Viel me vroeger nooit op. Ik had echt zoiets van hé, zij hebben misschien niet echt een probleem, maar dit lijkt toch wel verdacht veel op mijn eigen gevoel van heel kort geleden.Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 NEEEEEE!!! Niet doen hoor Joann. Je moet er toch niet aan denken dat je morgen met je vijf kids én die gigantische kater zit? Ik hoop dat je het niet in huis hebt. Bij mij werkt dat best goed, gewoon niet in huis halen, en met name ook niet koud leggen. Kostte me in het begin heel veel moeite, want dan stond ik daar in de supermarkt te twijfelen of ik de komende dagen wel door zou komen. Maar het helpt echt.En als je het wel in huis hebt: zover mogelijk weg zetten, iets anders pakken, en iets anders gaan doen.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Ga maar lekker slapen hoor Marieke. Ik kan me levendig voorstellen dat je moe bent. Wanneer ga je precies verhuizen? Ik hoop dat je, als alles achter de rug is, lekker tot rust komt. Dat heb je wel verdient.Liefs, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 september 2006 Rapport Share Geplaatst 22 september 2006 Ik drink ook veel fris hoor Joann. Net zo vaak als eerst een glas wijn, alleen zijn die glazen veel groter. Bovendien is Spa goed voor het ontgiften.Als je maar geen 8 liter of zo gaat drinken, want dat is ook weer niet goed, vraag maar aan Sneeuwwitje.En prima hoor, dat je niet naar die fles gaat zoeken.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden