Spring naar bijdragen

zaterdag 23 september


joann

Aanbevolen berichten

Vandaag 10 weken ADB, 13 oktober is nu mijn 1e grote doel dan heb ik het 1e kwartaal volgemaakt. Bij Tactus zit ik in de afrondingsfase en kreeg een compliment dat ik op de goede weg zat. Daarna nog een controle lijst over 6 weken en dan 6 maanden. Dit proces heeft me toch een hoop zelfvertrouwen gegeven. Nu op naar NDB.

Joann

:sun::musicnote: Zo knap dat je toch ADB bent gebleven ondanks dat je t zo moeilijk had. En wat heb je 5 jonkies zeg daar heb je je handen vol aan zeg. Werk je ook nog buiten de deur of vindt je dit wel genoeg? Hoe bestuur je zo'n groot druk gezin:$

Ik zie dat helemaal voor me zwemles 1 of 2 in dat bad en 3 die om je heen rennen in die tropische hitte:huh:. Raakte al van de kook als ik met de oudste ging en de jongste in de buggy zat en meer dan 2 met 4,5 jaar ertussen heb ik niet.

Hoe is t met je husband, weer een beetje bij de mensen. Moest wel grinneken om je verhaal, is hij niet eens bezopen en dan irriteert het je al, kan je nagaan hoe hij zich heeft gevoeld als jij wel bezopen was, ha ha. Mooie spiegels zijn dat toch!!!!!!!!!!

Anna,

Het valt mij tegenwoordig ook op hoe vroeg mensen al beginnen of lopen te zuchten en te steunen om een rosétje. Mijn broer roept altijd als hij een biertje wil, al is t 12.00: Ergens in de wereld is het 17.00 uur dus.......... dan pakt hij een biertje. Maar ja, ook hij en zijn vrouw hebben een probleem maar geven of willen dat niet toegeven. Volgens mij zijn er gewoon veel meer mensen met een probleem dan wij weten en of die dat willen toegeven. Dat gaat pas echt opvallen als je zelf nuchter bent.

Weet je, de Kerst en al die andere feestdagen dat gaat best. Ik heb dat een aantal jaren geleden ook meegemaakt. Het is de 1e waar je nee opzegt en dan is t, bij mij altans over. Het feit dat je fris en fruitig het nieuwe jaar in gaat heeft ook wel wat. Voelt goed. Om toch nog een beetje mee te kunnen doen heb ik wel eens die nep wijn gekocht, druivensap met bubbels maar daar is ook echt niets aan.

Wat betreft de telefoon: mijn mobiel is gestolen in China en eind van de maand krijg ik een nieuwe aansluiting. De huisaansluiting stoort als een gek komt door de internetaansluiting en de echtgenoot is niet van plan er iets aan te doen. Wanneer ik vraag of ik de mobs van de meiden mag gebruiken raken ze in de stress, weet je wel wat dat kost en dan krijgen we van papa op ons donder als we over het limiet gaan!! En echtgenoot heeft een werkmob en kan ik ook niet gebruiken dus.........mam echtgenote is dus telefoonloos:devil:

Petra,

Heb je de avond en nacht door kunnen komen? Fles laten staan? Ik hoop toch wel dat je nog echt steun in je omgeving krijgt en anders hoop ik dat je t ook hier kan vinden.

Kohtje,

Schrijf vooral ook over je NDB dat geeft mij moed en misschien ook anderen en of je nu ADB wil zijn of NDB of what ever DB. Hier kan je t kwijt. Balen trouwens van die muggenbeten, ben je toch echt wel behoorlijk allergisch. Kan je er niet iets voor krijgen van de huisarts?

Zo, ga nu kadootje kopen voor mijn nieuwe nichtje. Ben donderdag weer tante geworden van Esmée Sarah. Mijn jongste zusje is bevallen van haar 1e kindje, mijn meiden zijn helemaal in de gloria, zien allemaal hoe ze op t jongste nichtje mogen passen.

Geniet weer van een frisse zonnige/ bewolkte dag

gr.CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

Joann, fijndat je weer terug bent op het forum, en dat het goied met je gaat. 5 Kids dat vraagt natuurlijk een hele organisatie, ik neem mijn petje af voor je. Veel succes verder en hou vol.

chinagirl, van harte gefeliciteerd met je 10 weken ADB, en op naar het eerste kwartaal:musicnote::present: Ok nog gefeliciteerd met je zus.

Anna, mooi dat je je gisteren staande hebt weten te houden, ondanks de muggen bulten. Hoop dat je er niet al te veel last van zult krijgen. Kun je je een volgende keer niet insmeren met een middeltje zodat de muggen niet op je af komen???

Wie weet hou het met sneeuwwittje gaat???

Iedereen een mooi en droog weekend gewenst

groetjes Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens een tip voor iedereen die last heeft van de muggen. Wij kregen het advies om op onze reis naar China Deet te kopen, dat is HET antimuggen enz middel. Het werkt perfect. Je kan t kopen bij de GGD's maar ook bij Etos en andere drogisterijen. Niemand in mijn gezin heeft ook maar 1 muggenbeet opgelopen. We hebben ons 1 x per dag hooguit 2 x ingesmeerd.

gr. CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Jullie willen niet weten hoeveel jeuk ik heb, en ik loop de hele tijd mijn rechterarm te buigen en strekken om mijn elleboog een beetje soepel te houden. Vreselijk. Ja Joann, ik weet alles van allergieproblemen. Wat een schrik gisteravond zeg, maar fijn dat je toch niet naar die fles bent gaan zoeken. Anders was je nu vast niet zo fris.
Ja, natuurlijk had ik muggenolie moeten meenemen (ik heb ook Deet), maar weet ik veel dat we ergens naartoe gaan waar zo gigantisch veel muggen zitten? Ik heb er stomweg niet aan gedacht. Heb trouwens ook nog nooit zoveel muggen gezien, het was echt gigantisch. Van de huisarts heb ik antihistamine pilletjes, dus die slik ik braaf.

CG, en Katrina, ik liep me gisteren inderdaad ook af te vragen hoeveel mensen er eigenlijk wel niet zijn, die misschien ook wel een probleem hebben, maar het niet (willen) weten. Ik bedoel, als je om vijf uur zo'n gigantische trek hebt, dan is er toch iets aan de hand? Maar ja, misschien kunnen zij het wel bij twee glazen houden. Gefeliciteerd met je 10 weken CG! Top!

Hihi, wat grappig die verhalen over zwemles. Wat een ramp was dat zeg. Ik denk dat dit de grote schrik van alle moeders is. Ik zie me nog zitten in die hal met die andere moeders. En vooral als je een jonger kind mee moet nemen is het een drama. Mijn jongste zat altijd met een vingertje alle vuiligheid uit de rondjes in de rubber mat voor de ingang te peuteren, en daar was hij absoluut niet vanaf te brengen. Vreselijk!
Zullen we ook een boom opzetten over kinderpartijtjes? Dat vond ik ook altijd zo heerlijk (ahum). Een stuk of zes van die kinderen over de vloer, waarvan er altijd minimaal 1 absoluut niet luistert, en ook niets leuk vindt.

Joann, het is mij ook wel eens opgevallen dat het lampje nog een poosje blijft branden nadat je uitlogt. Veel succes met je was. Ik ga ook maar weer eens beginnen met mijn gebruikelijke zaterdagritueel: boodschappen, de was, het huis.

Allemaal een fijn weekend! En Sneeuwwitje, wil je alsjeblieft wat van je laten horen? Geeft niet als het niet goed gaat hoor meisje.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,

Mijn ex was consultant bij een op dat gebied bekend bedrijf destijds. We hadden indertijd ook wel eens een etentje van de zaak, heel chique allemaal, en het was duidelijk te merken dat men het drinken van dure wijn wel gewend was. Zo ben ik ook aan de wijn geraakt. Mijn ex-man was gewend vanwege zijn werk regelmatig zakenlunches e.d. te hebben, en daarbij kwam altijd een fles wijn te pas. Dus bij het eten 's avonds thuis moest er ook altijd een fles wijn open. Hij kocht ook op grote schaal in, want dat deed iedereen in die kringen. Het was dus 2 glazen bij het eten, 's avonds ook nog een glas of wat, en meestal stapte hij als ik naar bed ging over op Jan, of een andere sterke drank.

Nadat we uit elkaar waren heb ik eerst een poosje een stuk minder gedronken, maar toen de problemen me een beetje boven het hoofd begonnen te groeien en ik in een depressie raakte, kwam de wijn weer in huis. Goedkope dit keer, maar toch, ik wist er wel raad mee.

Ik weet uit ervaring dat er in de zakenwereld en de rijkere kringen erg veel gedronken wordt, en je maakt mij niet wijs dat niemand daar een probleem heeft. Gek genoeg heb ik me nooit eerder afgevraagd of het gedrag van mijn ex, en onze problemen, met zijn drankgebruik te maken hadden. Nu denk ik dat dat toch zeker ook een rol heeft gespeeld.

Mijn boodschappen zijn inmiddels binnen. Nu kan de eerste lading was buiten (tja, ik heb wél uitgeslapen) en komt het huis aan de beurt.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Iedereen hartsikke bedankt voor de lieve en ondersteunde berichtjes, Ik heb ook veel PB gehad, die me echt goed hebben gedaan.

IK heb helaas woensdagavond wel gedronken, was net als Marieke 16 dagen ADB,maar ik zag het allemaal niet meet zitten.
WE hadden het hele huis schoongemaakt, omdat de makelaar de volgende dag foto's kwam maken en ik vond het zo erg om hier weg te gaan.
We wonen hiet nu bijna 4 jaar en het is een heel mooi appartement, alles is klaar mooie keuken, mooie badkamer, allemaal weg. Mijn man die wilde sowieso graag verhuizen, want die voelt zich heel erg opgesloten hier. IK vind het niet erg om in een huurhuis te wonen, maar alles was zo mooi af hier. Lekker in het centrum, maar helaas zoals de zaken er nu voor staan moeten we het gewoon verkopen.
Ik heb 5 kleine blikjes bier gedronken, maar de laatste heb ik door de gootsteen gegooid en ben naar bed gegaan.

Ik ben gelukkig weer wat rustiger, dus we gaan er weer voor.

C.Q Proficiat met je 10 weken, ik vind het ontzettend knap.

Dave zag dat jij het ook moeilijk hebt gehad, maar toch niet hebt gedronken. Oh wat sta je sterk in je schoenen, ook al ben je eenzaam.

Anna, ook jij hebt een pluim verdiend, om tussen al die rose en wijn, toch aan de Spa te blijven, alleen jammer van die ellendige muggen.

Ik heb heel snel de berichtjes doorgenomen en wil eigenlijk niemand vergeten, dus de rest ook veel sterkte in de strijd.


Liefs Sneeuwwitje en een fijne zaterdagavond allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onrust en onzekerheid deden gisteren een wedstrijdje
in mijn hoofd
ik leef erg geïsoleerd, vroeg me af of het angst of keuze is
wil ik geen (volwassen) mensen om me heen, behalve mijn vriend'
en een enkele vertrouweling af en toe
verdraag ik het slecht
is het nu juist goed of niet
ben ik alleen of eenzaam of bizar

ik denk dat ik de rust voor nu nodig heb
dat ik me af en toe scherp houd in onomwonden mailwisseling
dat ik me staande houd door centreren rondom wat noodzaak is

er komt een verhuizing aan
wellicht ander (en meer) werk
misschien wel een samenwoonsituatie
mijn kinderen hebben mijn complete aandacht
en de drank blijft in de fles
ik weet dat ik me wel weer aanpas als het moet
dat ik weer de vrolijke en ongecompliceerde meid kan zijn
als het moet
wanneer het moet..................

ik verzorg mijn coconnetje, draadje voor draadje
de rups die vlinder wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, ik ben blij dat je er weer bent. En ik vind het knap dat je het toch bij vijf kleine blikjes hebt weten te houden. Tja, onder spanning staan is voor de meesten toch wel de grootste valkuil denk ik. Jammer dat jullie moeten verhuizen. Maar laat maar over je heen komen wat je toch niet kunt vermijden. Met extra stress schiet je niets op. Heel veel sterkte, en ik hoop dat je een beetje tot rust kunt komen.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, het is een digibeet niet toevertrouwd,
kwam er zomaar een pb in de openbaarheid, bijna............
dank je Anna
misschien is mijn volgende roeping wel DE PEN
of HET TOETSENBORD
erg prozaïsch trouwens, die stijve letters, waar o waar is de inkt
die druipt van de punt van de pen
doorstrepen in plaats van deleten
nieuwe pagina in plaats van return
woordenboekje ernaast (het Witte graag)
in plaats van de spellingscontrole

es war einmal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

snap ik Anna
ik had een pb hier neergezet
dom, gauw ingegrepen, nou er stond niets raars of geheims in, of buitennissigs

en Katrina, nee natuurlijk is er niets mis met dit soort gevoelens
het was meer dat ik er niet goed achterkwam
dat het ongrijpbaar leek
en ik houd helemaal niet van ongrijpbaar, ik houd graag vast

quote:


Ik vraag me wel af


of dat aanpassen van jou


niet ten koste gaat van


jouw eigen gevoelens?


Blijf je cocon goed verzorgen


anders kan er geen vlinder uitkomen.



ja, soms wel, heb je wel een punt
maar daarom is me even niet in dit gevaar storten wel nuttig
adempauze, verpoptijd

en ik heb deze week al aardig niet-aangepast, hele duidelijke piketpaaltjes geplaatst
bij een significant familielid.
het was een vlindertje met een klein hakbijltje................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oww Kohtje
wat een strijd joh, en wat goed van je.
net als alco dooft die zucht naar nico wel weer uit.

eerlijk, echt zeker weten.
en een voordeel voor ons (!) is dat roken sociaal niet meer zo accpetabel is
in tegenstelling tot drinken

roken is aso, net als niet-drinken'
dus, lieve vriend, je komt in het circuit van de Blauwe Knoop
met vlag en wimpel
en we zijn heel lieve, gezellige, sociale mensen
(met een steekje los, dan , denk ik van mezelf, wel een lief steekje dan toch....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, Katrina,
sporen bijster, dat is niet de bedoeling hoor.
ik had het eerder over mijn sociale isolatie
dat ik me niet HOEF aan te passen omdat ik nergens in zit
een kameleon met een spiegel als achterwand

dus ik stort me even niet in de kleurrijke wereld
hoef me nog niet als vlinder te presenteren


en dat hakbijltje was lekker, vooral omdat het maar zo petieterig klein is
dat het niet eens voelbaar is voor een olifant in de porseleinkast.

niets ten nadele van het forum, het is een prima plek om te verpoppen
verpozen
verplegen

dag dag, fijne avond, nacht,
en heel wie weet misschien wel open ik het draadje
vanuit mijn coconnetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra,
Ik probeer even voor mezelf op een rijtje te zetten wat ik van je begrepen heb. Je hebt je na een scheiding in een zakelijk avontuur gestort (?), wat niet goed is afgelopen. Je hebt het dus nu financieel erg moeilijk. Daarbij begrijp ik dat je familie je verwijten maakt, omdat zij bang zijn dat jou problemen hen ook kunnen raken (zie ik dat goed?), en je kampt ook nog met een aantal psychische problemen. Daarnaast heb je echter als ik het me goed herinner ook een paar nieuwe vriendschappen opgedaan.

Je hebt gewoon op dit moment een heel erg vol rugzakje als je het mij vraagt. Dus neem rustig de tijd om alles wat daarin zit een voor een, op je gemak, te bekijken, en te bepalen wat je er verder mee doet. Niet alles tegelijk, de meest dringende dingen eerst. En af en toe weer even dicht, en pas op de plaats.

Succes.
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is verstandig ja, lieve Anna, om het stuk voor stuk en rustig aan te doen.
Maar dat hoort niet bij me, rustig aan.

Ik ben, naast beheerst en rationeel, ook onbesuisd en razendsnel.
Dat is de aard van het vlinderbeestje. Hiertegen strijden is strijden tegen de natuur.

En ik maak mijn familie geen verwijten, mijn moeder verwijt mij dat ik problemen veroorzaak voor haar. Wat niet zo is. Maar zij wel zo voelt. Zij is niet bezorgd om mij hoor, heeft me al verzekerd van haar gedachte dat het niet goed met me afloopt. Ik heb andere gedachten, dat duidelijk te maken was het bepalen van grenzen. Het komt wel goed met mij, of ze dat nou gelooft of niet.
Er was wel een lange tijd dat ik haar geloofde...................

trusten, voor zo direct, Morpheus' armen zijn zacht en warm:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk komt het goed, lieve Petra. Je moet alleen zorgen dat je in de haast onderweg jezelf niet verliest. En ik ben het er niet helemaal mee eens om je fatalistisch neer te leggen bij je 'eigen aard'. Neem me dat alsjeblieft maar niet kwalijk. Ik heb die neiging om me halsoverkop ergens in te storten ook, maar ben in de loop der jaren met schade en schande toch wat voorzichtiger geworden. Ieder mens kan veranderen. Als je maar wil, en er voor gaat. Dat zie je toch al aan het stoppen met drinken?

Heeft jou moeder ergens een lijntje met die van mij? Mijn moeder heeft me ook altijd verzekerd dat mijn partnerkeuze helemaal fout was. En toen ze uiteindelijk gelijk kreeg heb ik haar fijntjes uitgelegd dat ze inderdaad gelijk had, en dat daarmee de kous voor mij af was. En dat zij zich voor de rest van de familie en kennissen schaamde omdat ze een gescheiden dochter had, was haar probleem, en niet het mijne. Dus heb jij maar lekker je eigen mening hoor. Goed dat je dat duidelijk gemaakt hebt.

Je komt er wel hoor, en als je te hard holt, hol je maar weer een stukje terug.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...