Spring naar bijdragen

NU

Mick

Aanbevolen berichten

Ik open maar even een nieuw draadje, omdat ik zo blij ben en eindelijk weer eens zo trots ben op mezelf en dit nergens echt zo in een draadje "past" en het zo graag kwijt wil. Het is pas dag 3, maar ik voel me sterk en vastberaden. Heerlijk.

Er zullen velen met mij dit gevoel delen, denk ik.
En voor degene die het zwaar en moeilijk hebben.... DOE HET GEWOON NIET! Dat is altijd goed en dan hoef je ook niet meer te twijfelen.

@kohtje:
Ga je goed? Heb je al meer lucht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Mick.

Jij viert "pas" dag drie. Hartstikke fijn dat je je er zo goed bij voelt. Aanstekelijk Positivisme...
Ik vier "al" dag vier. Ben ook blij, maar het valt me tegen hoe weinig je er nog maar van merkt. Ik had gedacht fluitend de trap weer op te kunnen rennen, maar het is nog steeds gierend.
Elk overwonnen trekmoment is een opsteker, en het zijn er nog altijd heel veel op een dag. Het gaat nog altijd heel goed. Nog steeds geen ruzie met m'n vrouw (die tegelijk met mij gestopt is)....

(dit gaat over NDB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@katrina:
ja, dat ben ik zeker.

@anna:
graag gedaan. Gaat het met jou ook goed?

@Kohtje:
Ja, irritant he die stomme gewoonte. Het is jezelf weer echt iets afleren. Hoe meer je rookte, hoe vaker je ook natuurlijk dat trekmoment tegenkomt. Gelukkig had ik mezelf al een hele tijd aangeleerd om niet meer 's morgens en overdag te roken en ook eigenlijk niet zonder alcohol. Ik merk ook, dat dit me gelukkig tot nu toe nog niet al te moeilijk af gaat. Alcohol was/is meer (nu dan, vroeger niet. Heb zo'n dikke 20 jaar gerookt) mijn probleem.
Je moet jezelf echt herconditioneren. Ik wist bijv vroeger ook niet wat ik tijdens het wachten van een bus/tram moest doen. Altijd een sigaretje erbij..... Dit kan ik me nu nog maar moeilijk voorstellen. Voordat ik rookte verveelde ik me ook niet zonder sigaret.

Maar ja, het is een verdomd moeilijke verslaving en helaas ook een hele gevaarlijke.

Heel veel sterkte en NIET DOEN... zo simpel eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,

Jij ook gefeliciteerd met dag 4. Het zal nog wel even gieren blijven ben ik bang, want stoppen met roken is meer dan alleen ontgiften. Je longen moeten zich ook herstellen, en dat gebeurt niet in een paar dagen.

Maar over een maand huppel jij de trap op en neer, zul je zien. En over drie maanden zijn je longen schoon. En over een jaar schijnt er zelfs al niets meer te zien te zijn.

Je krijgt straks nog last van overdoseringen gezondheid en energie, en fietst dan langs de ene oever de hele IJssel langs, en via de andere oever weer terug.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...