Spring naar bijdragen

Zaterdag 30 sept. KOM OP!


Mick

Aanbevolen berichten

Hoi forummers,

Gewoon even een praatje pot:
Ik vandaag als bestuurslid van een scoutinggroep mee als kookstaf voor een groepsweekend in Numansdorp. Kreeg net de boodschappenlijst door gemaild, die wil ik toch een stuk met jullie delen:
20 kg aardappels/ 10 kg andijvie/ 6,5 kg boerenkool/ 10 liter bouillon/20 pakken melk/21 broden, de rest zal ik jullie besparen. En dat allemaal in mijn Ka'tje:huh:!!!!!!!!!

Volgens mij kan ik beter van Gend en Loos bellen.

Morgen hoor jullie hoe t is afgelopen en of mijn Ka t heeft overleefd. Veel succes vandaag met t mooie weer en hou vol.

gr. CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Chinagirl:
Dat wordt een echte Hollandse herfstmaaltijd. Moeten er ook nog kinderen bij in je Ka, of zit er een zak aardappels naast je? Wel gezellig zo'n weekendje weg. Gaan jullie de natuur in?
11 weken ADB, geweldig. Dat is lekker. En, gaat het je goed af?

Ik nu vandaag 7 dagen A(lles)DB. Heerlijk. Ben overdag wel regelmatig misselijk, trillerig en aan eind vd dag krijg ik hoofdpijn (herkent iemand dit?), 's nachts gutst het eruit (transpireren) en 's morgens sta ik lekker fris op. Mijn hoofd staat niet stil, maar toch ben ik blij, heel blij. Ik vind ook dat deze ontwenningsverschijnselen erbij horen en vind het ook niet zo erg dat die er zijn, dan besef ik tenminste wat ik mezelf o.a. heb aangedaan. Ik had gister tijdens zo'n "aanval" ook echt zoiets van: "Het is toch belachelijk, dat ik mijn lichaam afhankelijk heb gemaakt van die rommel. Ik wil niet afhankelijk zijn, van niets en van niemand. Bah!." Ik denk dat mijn lichaam best wel trek heeft in alcohol (tenminste, ik kan me niet voorstellen dat een lichaam daar echt trek in heeft), maar mijn hoofd absoluut niet. Ik heb het erg naar mijn zin zo. Heb zin in allerlei dingen, alsof heel veel dingen nieuw zijn. Zo leuk. Ik kan weer genieten van de kleinste dingen. Er is zoveel te doen. Dat drinken (en roken) is ook maar tijddodend en tijdrovend... er gebeurd verder niets meer. Zitten, zuipen, roken, kletsen en uiteindelijk omvallen. Je doet niets (niets opbouwends dan) en toch vreet het energie. Nee, voorlopig blijf ik ADB.

Wat een vrijheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mick,

Zak aardappelen en een krop andijvie naast me, geen kids meer in de Ka.

Wat je beschrijft is zeer herkenbaar, alle ontwenningsverschijnselen horen erbij. De hoofdpijn ook maar dat kan ook omdat alcohol je bloedsuikerspiegel in de war gooit en je nu zonder A je spiegel daalt. Door te weinig suiker kan je ook hoofdpijn krijgen, dit duurt een poosje, voor iedereen verschillend, maar de spiegel moet zich stabiliseren. Wat je eraan kan doen is wat meer moeilijk verteerbare koolhydraten eten zoals bruinbrood met kaas dat soort dingen.

Ik deel je mening wat betreft niet erg de ontwenningsverschijnselen. Dan besef je pas wat je jezelf hebt aangedaan.

Nou ik ga nu de boodschappen doen, succes iedereen en tot morgen.

Joanne volhouden meid

gr. CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals Chinagirl,

Ik laat je wel de groeten overbrengen aan je Ka-tje, maar vergeet je helemaal te feliciteren met je 11 weken ADB. Dat neemt zo wel serieuze vormen aan. Ondanks het feit dat je weet dat je het dus wel kunt blijft het fijn om af en toe een pluim te ontvangen, ik weet het, dus bij deze een grote pluim van mij.

En Mick, jij een evengrote pluim voor je zeven dagen. Leuk dat jij ook zegt dat die ontwenningsverschijnselen niet erg zijn, ook al zijn ze op zich helemaal niet prettig. Maar ze geven wel aan dat er wat met je gebeurt, het geeft aan dat je bezig bent te veranderen omdat de weg is opgehouden. Ik "geniet" ook nog dagelijks van m'n idiote ontwenningsverschijnselen na de rookstop. Moet er zelfs af en toe om lachen. Het valt me trouwens tegen dat ik nog elke ochtend het gevoel heb dat ik de vorige dag een pakje sigaretten opgepaft zou hebben. Maar ja, dat is ook zoveel jaren wel zo geweest, dat dat niet in een weekje weg kan zijn....

Joann, denk erom hè? Probeer die spiraal naar beneden om te buigen. Je kunt het best. Het klinkt misschien ook erg tegenstrijdig als ik zeg dat je lief moet zijn voor jezelf en tegelijkertijd dat je hard moet zijn voor jezelf, maar hard zijn voor jezelf is waarschijnlijk op dit moment het liefste dat je voor jezelf kunt doen..... Horen we vandaag nog wel hoe het gaat?

Katrina, hoe gaat het eigenlijk met jou. Ik zie jou ook zo overal tussendoor schipperen, een goed woordje hier, een grapje daar, weer even later een handige tip. maar heb je zelf alles onder contrôle? Of ben jij er ook zo één die het beste met iedereen voor heeft en er dan stiekem zelf aan onderdoor gaat? Niet dat ik die indruk heb, maar ja, als je goed bent in stiekem........

Goed, ik zie dat iedereen weer is verdwenen, dan ga ik ook maar weer eens wat in huis doen.
Tot later op de dag.

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve en leuke Katrina,

dat zei ik toch al,
dat ik niet die indruk heb...
Maar ja, feit blijft dat als je goed bent in stiekem, dat dat niet merkbaar is, dus daar komen we nooit uit. Geldt trouwens niet alleen voor jou, maar ook voor mij en voor iedereen.
Dan is het maar weer goed dat er ook zoiets is uitgevonden als Vertrouwen...
Ik vertrouw je 100%.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren lekker voor de buis gehangen, en een gezellige avond met mijn kids gehad. Was ook weer een keer nodig. Ik las net dat gisteren een paar mensen het moeilijk hebben gehad. Lola, en Floortje, sorry dat ik er niet was om jullie te steunen. Zijn jullie de avond nog een beetje doorgekomen. Floorte, ik begreep dat het gisteren mis is gegaan (je was aangeschoten zei je), grijp jezelf alsjeblieft vandaag weer bij je lurven en kladden, en hou het droog dit weekend, ja. Hoe wij het doen? Tandhakken, afzien, afleiding zoeken, bijvoorbeeld door te schrijven op het forum. Whatever, als je maar iets anders gaat doen. Het is moeilijk, ik weet het, maar blijf het gewoon proberen.

Ik heb gisteren voor het eerst sinds heel lange tijd weer een astma aanval gehad, en dit keer niet veroorzaakt door een allergische reactie. Het deed mij heel erg denken aan de berichtjes van Ferry deze week, over de terugkeer van zijn straatvrees, en de oorzaken daarvoor. Ik denk dat zo'n astma aanval lijkt op een paniekaanval, het is heel beangstigend. Ik denk dat voor mij hetzelfde geldt als voor Ferry, doordat ik nu bijna 8 weken ADB ben voel ik af en toe veel heftiger, en als ik dan ergens door van streek ben (wat gisteren het geval was), hakt dat er heel erg in. Mijn gedachten razen de laatste paar dagen ook als idioot door mijn hoofd, ik droom me suf, kortom, ik wordt doodmoe van mezelf. En ik kan geen stopknop vinden. Gisteren was ik echt in de mood dat ik me weer even helemaal van de wereld wilde drinken, even niet denken.

Ik denk, dat ik de komende tijd iets minder mee ga schrijven (ik wil wel blijven meelezen), want ik moet echt even voor mezelf een paar dingen zien uit te pluizen. Ik begin langzaam aan te ontdekken, dat er waarschijnlijk nog meer achter mijn jarenlange drinkgedrag zit dan ik tot nu toe dacht. Dat is best eng. Sorry dat ik zo onduidelijk ben, het is voor mij ook allemaal erg warrig op dit moment. Maar ik geloof wel dat ik met mezelf aan de slag moet, wil ik ooit echt van de alcohol af komen. Want het risico van een terugval ligt nog steeds levensgroot op de loer, daar ben ik me wel van bewust.

Allemaal een fijn weekend.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Anna,

Vervelend dat er juist nu het zo goed lijkt te gaan, weer allerlei andere vervelende dingen de kop op steken. Ja, dingen van jezelf ontdekken die je niet of maar heel vaag vermoedde kan heel eng zijn, maar ook heel verhelderend, en als je ze dan goed kunt bekijken zijn ze vaak minder griezelig dan je altijd dacht. Heb je bij die ontdekkingstocht wel enige hulp en steun, dat je niet in een zwarte afgrond valt als je van de schrik je evenwicht verliest...
Even wat minder schrijven is misschien wel goed. Een beetje rust voor jezelf nemen, zoals je gisteravond hebt gedaan, goed voor jezelf blijven zorgen, je grenzen herkennen en respecteren....Vooral goed luisteren naar signalen van binnenuit..
Ik hoop dat je weer wat rust kunt vinden. Je blijft meelezen, maar laat sommige dingen dan ook rustig even langs je heen gaan als dat beter voor je is.

Neem de tijd Anna, en dan horen we tzt wel hoe het met je gaat. Het liefst goede berichten, maar je hebt zelf ook al wel ervaren dat je hier heel goed met minder goede berichten terecht kan.

Liefs en sterkte, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chinagirl,
Hallo meisje ik hoop dat alles goed met je gaat. Ik heb de laatste tijd niet geschreven en ook niet alle mails door gelezen. Ik hoop dat iedereen mij vergeef.
Ik ben een beetje met mij zelf bezig geweest. Moest van de week naar de dokter. Ik had last van hart kloppingen. Ze hebbern een hartfilmpje gemaakt en ik heb een hart stoornis. Dus moet ik nu een halve pil innemen per dag. Nu als dat helpt dan valt het wel mee. Maar Dinsdag moet ik naar de neuroloog. Dan wordt mijn hand na gekeken. Ik heb n.l. dode vingers palm bovenkant en onderkant van mijn hand.Nu zag ik gisteren dat tussen mijn wijsvinger en mijn duim een holte is gekomen. Het lijkt een beetje op iscias, maar het kan ook wat anders zijn. Ook hebben ze een foto van mijn nek gemaakten de dokter die de foto zag denkt dat ik een nekband moet gaan dragen. Het lijkt mij een beetje moeilijk om daat mee achter de pc te gaan zitten. Nu maar afwachten wat de neuroloog gaat zeggen. Ik ben benieuwd. Het heeft een lange tijd geduurd voor ik naar de neuroloog kon. In de tussen tijd kon ik als er echt iets ergs aan de hand was al lang dood zijn.Ze heeben mij wel drie weken eerder een afspraak gegeven. Wand eigenlijk moest ik de 20 ste naar haar toe. Ik las dat je zoveel boodschappen moest doen. Waarom is dat? Ik hoop een berichtje van je te krijgen. doei Mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...