Spring naar bijdragen

Donderdag 19 oktober


Mick

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ivm mijn lsd-bericht van gisteren.

Is enkel informatief bedoeld, wil niet aanzetten tot gebruik ervan, alleen jammer dat de wetenschap het niet verder onderzoekt.

Ook mijn bijdrage ivm de kale inktzwam is informatief bedoeld, maar dit kan je zonder probleem gebruiken als je kennis hebt van paddenstoelen

EN SPECIAAL AAN KATRINA (katrien, horen, zien en misschien beter zwijgen) HIER ZIJN WE WEER, AL WAS HET MAAR OM JE GEEL EN GROEN TE KRIJGEN.


Ik versta in ieder geval de hetze niet tegenover mijn persoon en de rolstoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Pion,
de Wetenschap heeft al veel onderzocht over alcohol en wat steeds komt bovendrijven
is dat er 1 remedie is: niet drinken!.
en als je onverhoopt wel drinkt en behept bent met onhandige erfelijke achtergrond
zijn er hulpmiddelen om ondersteund te worden.

Maar als mens, met een paardensterke geest en wil, moet je het glas niet nemen.
Gelukkig is er prima te leven zonder drank.
Daar is de mensheid dan weer goed af.

Het heeft iets Middeleeuws in mijn beleving om op zoek te gaan naar het wondermiddel
de Alchemist, heb je dat boek gelezen? Doen!
Het wondermiddel zit besloten in de menselijke natuur, die mengeling van kracht, gevoel,
triestheid en vreugde.
Welk ander wezen kan zich verheugen over de schoonheid van een herfstblad?
Welk wezen ziet hoe zwaar de dag op hem leunt?

zo, dat was de filosofie voor vandaag. op naar de uren in het verschiet.
voor mij vandaag een zwoegdag, hoofdbovenwaterhouddag.
ook zo'n dag kent gelukkig een einde
en ik drink niet, dat helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@pion:
ik begreep jouw vraag over die lsd enzo wel. Ik heb vroeger regelmatig lsd en paddestoelen gebruikt. Het heeft inderdaad mijn visie over bepaalde dingen definitief veranderd. Ik raad het niemand aan om te doen, want drugs raadt je nou eenmaal niet aan. LSD kan volledig fout uitpakken en men moet er best wel sterk voor in zijn schoenen staan. Het is niet iets wat je zomaar moet proberen en al ZEKER NIET met DRANK. Wat je met LDS kan bereiken, kan je ook zeker bereiken in nuchtere toestand. Ik zou eerder aanraden om te gaan mediteren, dat is de beste drug tot inzicht (vind ik).

@petra:
Ik sluit me volledig bij jouw verhaal aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Pion,

Ik wil best geloven dat je het puur informatief bedoelde. Ik zou willen dat er iets bestond dat je maar evn keer hoefde te slokken maar gezien alcoholisme meestal meerdere oorzaken heeft heloof ik niet dat een goede of een slechte trip daar de oplossing voor is. Wat LSd aangaat heeft de geschiedenis al bewezen
dat het prima samengaat met drank.

Volgens mij ben je nog niet zo lang op het forum dus weet je niet dat er in het verleden grapjassen geweest zijn die het leuk vonden om de stok in het kippehok te gooien. Jouw opmerking leek daar een beetje op.
Gezien dit forum bestaat uit voornamelijk gevoelige mensen en dit forum bedoelt is als een veilig plekje
was het resultaalt dat een paar mensen zich zo onveilig begonnen te voelen dat ze met het forum gestopt zijn. Ik ga ervan uit dat dit niet je bedoeling was.

In ieder geval was het dat en niet zo zeer je icoontje waar Katrina op reageerde. Haar gevoeligheid voor rolstoelen is ook vrij duidelijk als je haar berichten leest. ze heeft daar een goede reden voor.

Pion, je hoeft niet iedereen aardig te vinden, dan negeer je ze maar val niemand persoonlijk aan aub.
je hebt er namelijk ook zoveel andere mensen mee als het forum weer als onveilig wordt ervaren.



Met liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen,

Jullie waren snel. Ik sluit me helemaal bij petra aan. Mooi verwoord ook.

Cato, voel je je al wat beter?

Ik zat mij gisterenavond weer te verbazen over mijn grote gave om het wiel uit vinden om vervolgens weer op een vierkant wiel te gaan fietsen.
Verliezen in mijn werk, de boel laten versloffen en dan als het toch te veel wordt toch te drinken.
Een paar weken geleden liep ik alleen door een heel mooi stukje natuur, we deden aan teambuilding maar ik was te laat dus liep ze tegemoet. Het was zo mooi en ik voelde me gewoon tot rust komen, ik vond het bijna jammer toen ik de groep vond.
Het zit me gewoon een beetje dwars, wat is het toch dat je na lang nadenken de levenswijze vind die bij je past zodat je niet je kunstmatig hoeft te ontspannen maar die vervolgens gelijk vergeet als het echte leven weer komt kijken? Het is natuurlijk gewoon goed voor jezelf zorgen en daar ben ik nu eenmaal geen kei in. Heel vaak krijg ik het idee dat ik mijzelf ondermijn. Is er iemand die dat herkent?

Ik hoop dat iedereen een prettige dag heeft.

liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Anjo, je hebt gelijk wat betreft veiligheid op het forum. Dat houdt echter wel indat dit voor iedereen geldt. Gisteren had ik geen zin om erop te reageren. Van actie komt reactie Maar nu jij de opmerking van Katrian gaat uitleggen aan Pion moet me toch iets van m'n hart.
Het zal zo zijn dat Katrina redenen heeft om ergens op te reageren maar daarbij moet je ook rekening houden met anderen. Ik weet niet waarom iemand gekwetst kan zijn door een icoontje. Ik kan wel iets bedenken of er naar gaan raden maar weten doe ik het niet.
Als je reageert en dat komt vervelend over dan mag iemand anders daar iets over zeggen of vragen. En vergeet niet, een ander kan ook gekwetst zijn en redenen hebben om op die manier te reageren.
Belangrijk is dat als je iets schrijft je jezelf ook afvraagt of het constructief is en hoe iets over kan komen. Dat zou voor iedereen moeten gelden.
En het kan niet zo zijn dat je iets op het forum schrijft, wat iedereen leest, wat een ander misschien kwetst, dat daar niet iets over gezegd zou mogen worden.
We zijn hier om de alcohol de baas te worden. En we proberen elkaar daarin te steunen, want het is moeilijk genoeg.

Heb een goeie dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

Goedemorgen allemaal,




Anjo, je hebt gelijk wat betreft veiligheid op het forum. Dat houdt echter wel indat dit voor iedereen geldt. Gisteren had ik geen zin om erop te reageren. Van actie komt reactie Maar nu jij de opmerking van Katrian gaat uitleggen aan Pion moet me toch iets van m'n hart.


Het zal zo zijn dat Katrina redenen heeft om ergens op te reageren maar daarbij moet je ook rekening houden met anderen. Ik weet niet waarom iemand gekwetst kan zijn door een icoontje. Ik kan wel iets bedenken of er naar gaan raden maar weten doe ik het niet.


Als je reageert en dat komt vervelend over dan mag iemand anders daar iets over zeggen of vragen. En vergeet niet, een ander kan ook gekwetst zijn en redenen hebben om op die manier te reageren.


Belangrijk is dat als je iets schrijft je jezelf ook afvraagt of het constructief is en hoe iets over kan komen. Dat zou voor iedereen moeten gelden.


En het kan niet zo zijn dat je iets op het forum schrijft, wat iedereen leest, wat een ander misschien kwetst, dat daar niet iets over gezegd zou mogen worden.


We zijn hier om de alcohol de baas te worden. En we proberen elkaar daarin te steunen, want het is moeilijk genoeg.




Heb een goeie dag.



Helemaal mee eens. Iedereen mag en kan reageren, zowel Katrina, als Pion, als Ajno, als Bambam, als ik, als....
Er kan niet voorkomen worden dat mensen reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bambam,

Je hebt helemaal gelijk. Natuurlijk is het de bedoeling dat niemand een ander met opzet kwetst en het was ook niet mijn bedoeling om mij er in te gaan mengen. Maar ik had echt even het gevoel van hier gaan we weer. En vandaar mijn reactie.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik geloof dat alles wat er te zeggen valt over schrijven en reageren, al dan niet kwetsend, en veiligheid op het forum nu wel de revue gepasseerd heeft. Ik sluit me bij voorgaande sprekers aan, en met name ook bij Anjo, want als ik me niet vergis heb ik van de periode waar zij het over heeft het staartje meegemaakt.

Marieke, hoe ik het vanmorgen met je? Ik hoop dat je het zover in de hand hebt kunnen houden, dat je niet de plaatselijke kroeg met een bezoek bent gaan vereren? Wat was er aan de hand, je ging net zo lekker. Probeer de volgende keer dat je het even niet meer trekt hier mee te komen schrijven, in plaats van een fles open te trekken.

Kohtje, kwispel terug.

Mick, leuk dat je er weer bent.

Iedereen een fijne dag. Hoewel ik niet zo zeker weet of dat voor mij gaat lukken. Ik ben vannacht wel drie keer wakker geweest, en er ligt hier een bult werk waar ik nooit doorheen kom (zucht). Nou ja, we zien wel, ik kan niet meer dan mijn best doen.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna:
dank je wel. Ik ben er de hele tijd al, misschien wat minder actief. Ben nog steeds ADB en dat gaat goed. Dit weekend 4 weken. Ben daar best trots op. Ik voel me goed, maar toch ook niet helemaal. Het lijkt wel, alsof ik nu pas de dingen voel die ik moet voelen en dan heb ik het vooral over lichamelijke dingen, zoals moeheid, pijntjes her en der. Herkend men dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

De enige reden dat ik dronk/gebruikte was omdat het mijn perceptie van de realiteit veranderde..ik dronk en gebruikte puur voor het effect dat het gaf..In het het begin was dat fantastisch..de impact was zo groot en ik had eindelijk een manier gevonden om mijzelf comfortabel te voelen in de wereld..dit was het gevoel waar ik zolang naar op zoek was !! Ik gebruikte iets (drank en drugs) van buiten om mijzelf compleet te maken van binnen..en het werkte voor een bepaalde tijd..maar na verloop van tijd had ik steeds meer en steeds vaker drank/drugs nodig om mezelf lekker te voelen want van mezelf was ik meestal rusteloos , geirriteerd en ontevreden...na de HAVO heb ik geen school meer afgemaakt omdat ik de drang om te drinken/gebruiken niet zelf kon overwinnen , boze ouders , verontwaardigde vrienden die mij niet begerepen..niets kon mij stoppen ook wilde ik dat zelf heel graag...ik was overgenomen door mijn ziekte..alcohol en drugs zouden mijn leven regeren voor lange tijd..de ziekte alcoholisme had mij in zijn greep en ik was kansloos tegen de destructieve werking van deze ziekte.. Dit is het mentale deel van de ziekte..ondanks dat ik alleen maar in meer ellende terecht kwam bleef ik geloven in het fabeltje dat op een dag ik wel gewoon kon gebruiken net als normale mensen en dat het goed zou komen. Ik was op het punt aangekomen dat ik de realiteit (ik heb een megaprobleem) en fantasie niet meer uit elkaar kon houden..ik gaf iedereen de schuld , de omstandigheden , mijn ouders , mijn vriendin etcetc.. en gebruikte dat als excuus om weer te gebruiken met als gevolg nog meer elllende...Het fysieke deel van de ziekte is dat mijn lichaam allergisch is voor alcohol en drugs want zodra ik de eerste neem kan ik niet meer stoppen..ik kan niet 1 biertje drinken mijn lichaam schreeuwt om meer en meer en ik ben kansloos daartegen...dus als mijn hoofd telkens zegt dat ik kan gaan drinken (zelfs als ik het niet wil) en terwijl mijn leven en dat van anderen ook al in puin ligt ; mijn lichaam na de eerste slok alleen maar meer wil ben ik machteloos en is mijn leven totaal onhanteerbaar geworden.. dit is jaren zo gegaan.....
Wat betreft alcohol en drugs ben ik niet in staat geweest om een gezonde en weloverwogen beslissng te maken.. Er was geen keuze meer...ik ben verslaafd..

Dit was voor mij de eerste stap naar herstel...van deze allesslopende ziekte....

groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan Anjo,

Het is de derde maal dat katrina me persoonlijk aanvalt ivm dat icoontje, de eerste twee keer liet ik het maar zo, maar als ze echt volhard in de boosheid moet ik wel reageren.

Je hoeft de rollen dus niet om te draaien en de schuld op mij afschuiven.

en .... ik schrijf niet veel en nog niet lang .... maar ben hier toch al aanwezig sinds juni 2005.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, ik herken dat zeer. Ben nu 6 weken adb en vier ndb. Ben erg moe, heb al weken last van zere keel. Beetje zeurderig. En ook al ga ik wel sporten, toch voel ik me lusteloos.
Een paar dagen geleden waren er meer mensen die het hier over hadden. Combinatie niet meer drinken en naderende najaarsmoeheid?
Zit ook niet lekker op m;'n werk, dat zal er ook mee te maken hebben. Heb me ook ziek gemeld, ik ben te moe, trek het ff niet. Gedeeltelijk met werk en gedeeltelijk zal ik moeten zoeken naar een andere manier van omgaan met teleurstelling, boosheid en verdriet. Dat zoop ik natuurlijk eerder altijd weg en dat doe ik nu niet meer.

M'n bloed laten testen om lichamelijke dingen uit te sluiten. Morgen hoor ik daar meer van. Het lijkt ook wel alsof ik het gedonder op m'n werk beter vol kon houden toen ik nog dronk. Dat is natuurlijk niet zo maar soms denk ik dat. Ik geef nu meer toe aan hoe ik me echt voel en kan zaken ook niet meer camoufleren.
Stiekum vind ik het soms ook teleurstellend dat ik niet elke ochtend flitstend m'n bed uitstap maar ja daar zal ik nog wat meer geduld voor moeten hebben.
Goed van je, vier weken adb!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Toen ik stopte met drinken en gebruiken heb ik zeker de eerste 2 maanden o.a. problemen gehad met slapen , angstaanvallen (bang voor vogelgriep hahaha ik ben echt ziek) , nerveus en snel geirriteerd en eten. Mijn hoofd vertelde me dan dat toen ik nog dronk/gebruikte hier geen last had...wat weer een fabeltje was want ik was gewoon aan het kapotgaan toen ik nog dronk/gebruikte..deze ziekte is zo sluw...met behulp van stappenwerk samen met mijn sponsor, andere mensen bellen en naar meetings gaan is de obessie na stap 5 verdwenen en ook niet meer terug gekomen...en nog steeds elke dag doe ik stappenwerk om er voor te zorgen dat die obsessie wegblijft...ik hoef vandaag geen keuze te maken of ik wel of niet drink/gebruik want het probleem is weggenomen...zoals beloofd in de 10de stap van het AA boek...

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo
er moet me nu toch even iets van het hart
wat een gezeur over die icoontjes
waarvoor zijn we hier nou eigenlijk
om icoontjes te bekijken en te bekritiseren
of om elkaar te steunen met onze strijd
laten we hier alsjeblieft geen woorden aan vuil maken en
het forum gewoon gebruiken waar het voor bedoeld is
zo nou nu maar hopen dat mensen me nog aardig vinden
maar dit is gewoon mijn mening en ik denk het al een hele tijd
en nu heb ik het gewoon opgeschreven zo!
met mij alles weer oke verder
lekker geslapen en weer vol goede moed de strijd aan
succes vandaag allemaal
liefs eva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...