Spring naar bijdragen

zaterdag 21 oktober


cato39

Aanbevolen berichten

"Stel jezelf voor als grenzeloos, met een kans bij elke bocht in de weg, en dat is wat je zult
scheppen. Als je beperkingen opwerpt zul je die ook vinden. Vergeet niet dat je moeiteloos
die energieen aantrekt die jouw versie van het leven steunen.
Elk moment dat je in jezelf gelooft schep je een stuwkracht die je voortdurend lichte en
prachtige alternatieven van het leven brengt."

Barbara Marciniac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedevandaag,


Ik vind al dit soort citaten wel mooi hoor, en er zit een heleboel waarheid in, maar als je je teveel op dit soort theorie baseert, het zoekt in mooie woorden en zinnen van anderen maak je dan van je eigen leven ook niet een soort theorieboek? Wordt leven dan niet net zo iets als zwemmen of fietsen dat je uit een boekje geleerd hebt?
Ik vind een citaat pas mooi als het achteraf blijkt te passen op een daadwerkelijke manier van leven, alsof het citaat door jezelf geschreven zou kunnen zijn. Maar een wedstrijdje mooie citaten vind ik doodvermoeiend en ik zie op het laatst door de bomen het bos niet meer. Ik ben geneigd alles voor waarheid aan te nemen met het gevaar dat ik mezelf kwijtraak en het idee krijg dat ik niets goed doe. Terwijl ik weet dat ik het momenteel wèl goed doe, maar het klopt niet met wat anderen zeggen.
Daarom zou ik het fijn vinden als we ons wat meer konden beperken tot eigen ervaringen, zus en zo is het bij mij gegaan, zonder richtlijnen voor "de enige juiste weg".

Anna, je hoeft niet bang te zijn dat ik het vandaag op een zuipen zal zetten. Ik hoef nog steeds niet, ik geloof nog steeds in mezelf.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goedemorgen.

Mij afhankelijiheid vroeger was zo groot dat ik dezelfde mens met dezelfde kwaliteiten wilde zijn als de mens die ik niet alleen bewonderde maar verafgoodde.
Deze door mij gekozen mensen waren mijn enige houvast in mijn leven.
Op mijn werk had ik zo iemand en toen die persoon ontslag nam liet deze mij zonder het zelf te weten ontredderd achter...
Gotfried Bomans was mijn favoriete schrijver.
Ik werd G.B door als B. te gaan praten en te schrijven, zels een borrel te gaan drinken wat ik vies vond.
Ik had geen idenditeit.
Mijn zoon vertelde op een avond dat ik "niemand" was toen ik nog dronk.
Ik was al "niemand" voordat ik het eerst glas naar binnen wipte.

Nu mag ik graag boeken lezen die mijn ontwikkeling ten goede komen zonder dat ik mij daarin verlies.
Ik overleg niet meermet het mannetje in mijn hoofd maar met mensen om mij heen.
En met mijn kinderen is het weergoed gekomen.
Een fijn wekend allemaal.
Vandaag drink ik niet.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje jammer van gisteren maar vandaag is weer een nieuwe dag!

Ik had gisteren mijn laatste vrije dag en die is grondig verpest door een afspraak die niet doorging,
helaas was men vergeten het aan mij te melden. Eerst heb ik een uur staan wachten op de bus, vakantieregeling, toen 5 Euro uitgegeven aan een treintaxi want de aansluitende bus ging ook pas een uur later om vervolgens voor niets aan de rand van het stadje te staan waar de volgende bus, juist je raad het, pas weer over een uur ging!
Ben maar gaan lopen, rondje stad gedaan en in zo'n goedkoop winkeltje voor 4 Euro een supergoede dvd gekocht. Ach als ik nu toch geld aan het uitgeven ben voor pietjansnot dan mocht het.
Ik was boos en nukkig en dat kleine duiveltje bleef maar zeuren waar ik nog pissiger van werd. Weer staan wachten op de bus grrr.

Gelukkig waren jullie er dus mijn nukkigheid wat van me af kunnen schrijven. Heb de deur op slot gedaan, gordijnen dicht, telefoon eruit, grote pot thee gezet, badjas aan en met dekbedje op de bank film zitten kijken. hij was echt heel goed en ben prompt nadien op de bank in slaap gevallen.

Kon eigenlijk niet want ik MOET nog van alles wat ik dus zo ook ga doen eenmaal gedaan gaan mijn schouders misschien ook wat minder pijn doen, ach spanning moet ergens in gaan zitten.

Mijn punt zijnde, vervanging kan wonderen doen. natuurlijk kan ik niet elke keer een dvd gaan kopen of de boel de boel laten maar vanmorgen zit ik zonder schuldgevoel en na een leuke avond achter de computer. Ik deed dat van de zomer wel vaker als ik trek had, wat koop ik liever een fles jan of ijsjes, nootjes, crodino etc. Allemaal luxe dingetjes maar het hielp wel. Nu heb ik het wat zwaardere geschut nodig want mijn hoofd blijft maar doorgaan en mijn centjes zijn op dus vanavond wordt het een fris opgemaakt bedje met een goed boek en natuurlijk mijn thee.
Het duiveltje zit er nog steeds, vindt hij fijn zo'n gespannen lichaam met een vol hoofd maar ik heb mijn plan al gemaakt.

Het allerbelangste is dat ik deze week bijna Jan vrij door ben gekomen. Ik weet het is niet 100% maar in vergelijking met andere vakanties is het een stapje vooruit. Mijn haar is geknipt, de tabak van mijn tanden, ik heb wat nieuwe kleren en geen wallen of een gevoel van algehele uitputting.
Morgen gaat de schooltas weer open en begint mijn werkweek. het spijt me dat ik zo veel over mijn werk heb gepraat maar voor degene die mij niet zo goed kennen. Het is vorige jaar geheel mis gegaan, en ik heb echt het gevoel gehad de laatste weken dat ik nog nooit eerder voor de klas had gestaan, ik had het bijna niet gered. Mijn werk was mijn alles, meer passie dan werk en het is vreemd om dan het gevoel te hebben dat je niets meer kan en dat het even geen passie meer is maar werk dat goed MOET gaan.
En als dan 15 uur al niet lukt.... Katrina bedankt voor de ideeen, ik ga er wat mee doen.
Jullie ontzettend bedankt, jullie hebben me er weer doorheen getrokken.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy.

Je bent wat hard voor jezelf. Een kind heeft heeft voorbeelden nodig om zijn eigen persoontje te worden.
Hoogstwaarschijnlijk had je die niet in je directe omgeving, het klinkt ook niet alsof je veel zelfvertrouwen heb meegekregen dus is het toch logisch dat je je vastklampt aan een persoon, of je hem nu kent of niet, die het in jouw ogen goed doet.
Het klinkt mij alsof je niet gekregen hebt wat je in je ontwikkeling van kind naar volwassen mens nodig had.

Het belangrijkste is dat je nu je eigen persoon bent en nog meer zal worden. Drank probleem of niet een heleboel mensen zullen dat nooit doen, die doen en denken wat van hen verwacht wordt.

Ik heb nog steeds voorbeeldfiguren nodig om van te leren. Ik ben gelukkig wel altijd geweest wie ik ben, een heftig persoontje met haar eigen ik. Werd absoluut niet gewaardeerd door mijn omgeving en toen ben ik mijzelf gaan verlochenen en dat houd geen mens vol. Gevolg is bekend. Het gekke is dat ik terug naar de bron moet en jij op weg naar de bron bent. Leuk. Komen we misschien tegelijkertijd aan.
Wie zei ook al weer dat de reis belangrijker is dan het aankomen?

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

Ben vandaag ook weer dankbaar om sober en clean te zijn..
Gratitude is an attitude.

Alcoholisme onbehandeld heeft een afschuwelijk plan ; hij zorgt ervoor dat alcohol de rode draad in je leven is en blijft . hij vertelt je dat jij ok bent en al die anderen zijn "onwetend en stom" , hij zorgt ervoor dat je dronken in de auto stapt , hij zorgt ervoor dat de mensen die om je geven je uiteindelijk verlaten omdat ze je wel uit kunnen kotsen , hij zorgt ervoor dat je alleen blijft , hij sloopt al je relaties met andere mensen omdat hij de volledige aandacht van jou wil en jij kan niet anders dan luisteren , hij zorgt ervoor dat je je baan verliest , hij zorgt ervoor dat je je kinderen verwaarloost , hij zorgt ervoor dat je partner enorm veel leed aandoet ,hij zorgt ervoor dat je je zelfwaarde verliest zodat je nog meer aandacht aan hem kan schenken , hij zorgt ervoor dat niet meer in staat bent voor je zelf te zorgen , hij zorgt ervoor dat je je rekeneningen niet meer betaald , hij sloopt je lichaam kompleet van binnen , hij zorgt ervoor dat je op plekken wakker wordt en jij zelf geen idee hebt hoe je er bent gekomen , hij zorgt ervoor dat je de werkelijkheid niet meer van fantasie kan onderscheiden , hij zorgt ervoor dat je je probleem blijft ontkennen , hij zorgt ervoor dat je in een kliniek terechtkomt , of in een gekkenhuis , uiteindelijk heeft alcoholisme onbehandeld maar een weg : een afschuwelijk leven tot de dood er op volgt....en vul de lijst zelf maar aan...dit was een stukje van mijn leven toen ik dronk en gebruikte..

Ik ben blij dat ik vandaag niet meer zo hoef te leven.. de obsessie is weg....
Dankzij AA en het 12 stappenprogramma...

Groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ziza,

allemaal waar. Maar doordat hij ervoor zorgde dat ik in een kliniek terecht kwam heeft ie me uiteindelijk zelf van hem losgescheurd. Nu leven hij en ik ver van elkaar tot mijn grote tevredenheid. Nu kan ik hem eens goed van een afstand bekijken, bijna weer zoals ik dat als kind deed bij mijn vader, die hem ook altijd bij zich had...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allemaal,

Sneeuwwitje, aiii, wat een rotavond heb jij gehad. Jammer dat je het toch niet volgehouden hebt. Maar alles wat je uitgekotst hebt had je in ieder geval niet meer in je lichaam. Lijkt me alleen niet zo'n fijne manier om de vrijdagavond door te brengen :( Zullen we het vandaag dan toch maar bij thee en Spa houden? Ik hoop dat je geen kater hebt. Niet meer schuldig voelen, dat heb je gisteren al gedaan. Vandaag is een nieuwe dag.

Floortje, ik las je berichtje gisteren, maar wist niet zo gauw wat ik ermee moest. Ik begrijp dat je het moeilijk hebt op het moment. Ik weet niet of Houtje nog vaak meeleest. Maar kun je het niet gewoon op het forum kwijt, bij degenen die hier wel zijn? Probeer het eens.

Kohtje, ben het wel met je eens wat betreft een overdaad aan citaten. Het citaat dat ik gisteren opschreef, had mij juist heel erg getroffen omdat ik de eerste keer dat ik het las het gevoel had dat het over mij ging. Vandaar dus. Verder ben ik niet zo'n citatenmens.

Ziza, uit jouw berichtjes krijg ik altijd het gevoel dat voor jou alcoholisme iets is wat buiten jou staat, dat jou iets aandoet. Zo ervaar ik dat niet. In mijn ervaring ben ik het toch altijd echt zelf geweest die elk glas pakte en naar binnen goot. Wat voor goede redenen ik daarvoor ook had, de beslissing nam ik zelf. Alcoholisme liet mij geen dingen doen, ik deed ze zelf, omdat het duiveltje in mijzelf zit. Vandaag ben ik het duiveltje de baas, net als gisteren en (gelukkig) al een aantal weken hiervoor. Maar ook dat doe ik zelf, presteer ik zelf. Dat is mijn waarheid. Ik ben niet trots op wat ik allemaal gedaan heb met drank in mijn lijf, ik ben er wel trots op dat ik alcohol vandaag de baas ben.

Marieke, laat je vandaag nog iets van je horen? Please.

Allemaal een fijne dag.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het zo, dat als je alles uitkotst dat je dan alles weer kwijt bent? Volgens mij wordt de alcohol al vrij snel in het bloed opgenomen, en dat kots je dus niet meer uit. Maar ik gis maar wat hoor. Ik zat te denken aan bloedproeven waar ze alcohol in kunnen meten en zo....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Nou dit is dus weer dag 2 begin weer van voor af aan maar voel me wel weer sterk om het te gaan volhouden.

Een mooi begin cato!

Wat ik steeds jammer vind is dat ik nog steeds niet echt Ziza,s verhaal lees meer een beetje buiten jezelf dat komt nog wel denk ik!?

Fijne dag en ik drink vandaag niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo ik ben niet hard voor mezelf maar de regel die Kothje schreef ..bang zijn zich te verliezen in... herinnerde aan mijn machteloosheid een eigen leven te lijden, machteloos te staan tegen over drank.
Niet op eigen benen kunnen staan en als enig houvast mij vastklampen aan mensen mijn enige bestaansrecht..
Ik kijk terug op een deel van mijn verwerkingsproces en dat is niet hard maar verdrietig en pijnlijk.
Die pijn is nodig om geestelijk te ontwikkelen.
Volgens mij Anjo gaat het er niet om tegelijk aan te komen maar belangrijker is hetzelfde pad te bewandelen.

Rudy.



Je bent wat hard voor jezelf. Een kind heeft heeft voorbeelden nodig om zijn eigen persoontje te worden.

Hoogstwaarschijnlijk had je die niet in je directe omgeving, het klinkt ook niet alsof je veel zelfvertrouwen heb meegekregen dus is het toch logisch dat je je vastklampt aan een persoon, of je hem nu kent of niet, die het in jouw ogen goed doet.

Het klinkt mij alsof je niet gekregen hebt wat je in je ontwikkeling van kind naar volwassen mens nodig had.



Het belangrijkste is dat je nu je eigen persoon bent en nog meer zal worden. Drank probleem of niet een heleboel mensen zullen dat nooit doen, die doen en denken wat van hen verwacht wordt.



Ik heb nog steeds voorbeeldfiguren nodig om van te leren. Ik ben gelukkig wel altijd geweest wie ik ben, een heftig persoontje met haar eigen ik. Werd absoluut niet gewaardeerd door mijn omgeving en toen ben ik mijzelf gaan verlochenen en dat houd geen mens vol. Gevolg is bekend. Het gekke is dat ik terug naar de bron moet en jij op weg naar de bron bent. Leuk. Komen we misschien tegelijkertijd aan.

Wie zei ook al weer dat de reis belangrijker is dan het aankomen?



Anjo


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieverds,ik ben er even.

Ik ben met leuke meiden/manneen opgenomen.Ik zit zelfs alweer te stangen
en geinen met elkaar.Krijg ook vele knuffels.

Ik ben en blijf wel ongerust om velen van ons.Daarom mag ik steeds maar kort.

Hele lieve knuffels:sun:lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kohtje,blijf geloven in jezelf jongen!

Sneeuwwitje,ik voel je pijn maar meis we moeten echt kappen met A.......
Dit is geen verwijt naar jou hoor!

Katrina,heb nog steeds geen pb van je gehad.Stomme pc hier.
Al ben ik blij dat ik er soms achter mag.Al is het kort.


Hier is alcohol taboe en dat is heel goed voor mij!

Kusjes Lola

En als er iemand wil reageren,please.Ik mag niet lang meer achter de pc in verband met mijn
rusttijden.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ziza het lijkt of je naast dat wat je schrijft staat toe te kijken..
De emotie ontbreekt.
Veel weten is nog niet voelen.
Gegroet
Rudy


hallo allemaal,



Ben vandaag ook weer dankbaar om sober en clean te zijn..

Gratitude is an attitude.



Alcoholisme onbehandeld heeft een afschuwelijk plan ; hij zorgt ervoor dat alcohol de rode draad in je leven is en blijft . hij vertelt je dat jij ok bent en al die anderen zijn "onwetend en stom" , hij zorgt ervoor dat je dronken in de auto stapt , hij zorgt ervoor dat de mensen die om je geven je uiteindelijk verlaten omdat ze je wel uit kunnen kotsen , hij zorgt ervoor dat je alleen blijft , hij sloopt al je relaties met andere mensen omdat hij de volledige aandacht van jou wil en jij kan niet anders dan luisteren , hij zorgt ervoor dat je je baan verliest , hij zorgt ervoor dat je je kinderen verwaarloost , hij zorgt ervoor dat je partner enorm veel leed aandoet ,hij zorgt ervoor dat je je zelfwaarde verliest zodat je nog meer aandacht aan hem kan schenken , hij zorgt ervoor dat niet meer in staat bent voor je zelf te zorgen , hij zorgt ervoor dat je je rekeneningen niet meer betaald , hij sloopt je lichaam kompleet van binnen , hij zorgt ervoor dat je op plekken wakker wordt en jij zelf geen idee hebt hoe je er bent gekomen , hij zorgt ervoor dat je de werkelijkheid niet meer van fantasie kan onderscheiden , hij zorgt ervoor dat je je probleem blijft ontkennen , hij zorgt ervoor dat je in een kliniek terechtkomt , of in een gekkenhuis , uiteindelijk heeft alcoholisme onbehandeld maar een weg : een afschuwelijk leven tot de dood er op volgt....en vul de lijst zelf maar aan...dit was een stukje van mijn leven toen ik dronk en gebruikte..



Ik ben blij dat ik vandaag niet meer zo hoef te leven.. de obsessie is weg....

Dankzij AA en het 12 stappenprogramma...



Groetjes,



Ziza


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lolameis,

zoals ik gisteren al zei, doe dat nou niet, je zorgen maken over ons. Laat ons maar even schuiven, sterk eerst zelf maar eens goed aan. Daarna zien we wel weer.\
Toch wel erg fijn dat je vanuit je kliniek even het net op mag. Wat is dat voor kliniek...Had ik niet, destijds....
Wens je heel veel vooruitgang, rust en warmte..

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja,sorry Ziza maar ik vind persoonlijk het gekkenhuis een naar woord.

Ik wil je echt niet afvallen of kwetsen maar er zijn mensen die af en toe een time-out nodig hebben
in psych.kliniek.En dat is geen gekkenhuis.

Liefs Lola

Dit klinkt mischien bot maar zo bedoel ik het niet.
Ik vraag je alleen rekening te houden met onder andere mij.Ik kan
er namelijk niet om lachen.

Maar ik ga uit van het idee dat je niets verkeers bedoelde.
En ik ben geen kreng.Voelde me alleen wat aangetast in mijn eigenwaarde,die toch
al niet groot is.Ok?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo erg dank je wel Katrina,

Daar ben ik blij mee hoor.De meiden en mannen zijn hier ok.
Maar ik werd verdrietig om dat gekkenhuis uitspraak.

Volgens mij is dat ongepast.
En dom ben ik dus niet.Wie ook in de war is of psychische problemen heeft
hou respect.
Katrina dat zeg ik dus niet tegen jou want jouw insteek en respect ken ik.

Allen:present:liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou het er maar op dat in België een psych. kliniek nog gekkenhuis heet. Ze spreken toch een wat ander taaltje wat ik ongewild toch altijd met een korreltje zout neem. Vriendelijk bedoelt dan, hè? Want ik ben van nature nogal vriendelijk van aard. Soms wel eens helaas, maar ach....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola,
Ik hoop dat je een beetje tot rust komt, dikke kus.

Anjo, dat verhaal over die bussen die niet komen en afspraken die niet doorgaan.....het lijkt veel op een droom die ik wel eens heb. Leg ik voor mezelf uit dat ik op een bepaald gebied zoekende ben of de verkeerde weg neem. Toen ik jouw verhaal las kreeg ik zo'n surrealistisch gevoel.
Compliment voor hoe je je er doorheenslaat.

Kohtje, laat je niet in de war brengen door al die citaten.
Ik vind ze zelf wel leuk en probeer te kijken of ze in mijn werkelijke leven kloppen, en dat is lang niet altijd zo, maar voor een ander slaat het allemaal nergens op.
Vind het wel leuk om te lezen hoe ieder zijn eigen gedachten en verschillende ideeën heeft.
Ik geniet van jouw levenswijsheid Kohtje, die is puur en oprecht en geleefd.

Het woord love vond ik gisteren ook wel een beetje overdadig haha en nu zit ik met dat liedje in mijn hoofd: "love is the message and the message is love...."

Ellie, goed dat je het gewoon verteld hebt niemand eet je hier op hoor. En je begint niet opnieuw, je zet gewoon weer een volgende stap.
Sneeuwwitje, ik betwijfel of het nou zoveel beter is om jezelf te laten overgeven. Ik weet er niet zoveel op te zeggen, behalve neem het jezelf niet zo kwalijk als je een misstap zet.
Nee ik kan het niet een schop onder de **** geven als iemand niet direct zijn doel haalt.
Jezelf nog schuldiger voelen helpt volgens mij niet.

Anna wat ga je goed, toppie en petje af.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...