Spring naar bijdragen

Maandag 23 oktober


Anna

Aanbevolen berichten

Jeetjemina, wat een drukte op het forum op een gewone maandag. Ik weet niet of ik dat allemaal bijgelezen krijg. Zag in de gauwigheid wel al dat ik het nodige mis. Waar slaat 1201 op?
Kate, ik miste BamBam ook al.

Joann, leg je er nu maar bij neer dat je vandaag een baaldag hebt. Ik laste dat vroeger vaak zelf in na zo'n vakantie. Kids het huis uit, eventjes rust en de boel de boel. Een rotzooi is het morgen ook nog, zoals je zelf al zegt.

Anjo, is het allemaal gelukt vandaag? Bus op tijd en gehaald?

CG, gezellig dat je weer meeschrijft. Gezellig, de hele week vrij. Zou ik ook wel willen, maar ik heb zoveel dagen niet meer. Ik wil met Kerst ook nog een beetje vrij.

Petra, je verhaal over je schijnleven maakte heel wat in me los.

Spreek jullie straks.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ha katrina,

Dat is toch altijd leuk als een leerling dat zegt.
Niet gemeen, gewoon een bevestiging van je kunnen.

Anna,

Ik heb de studiemiddag overgeslagen voelde me te moe en had te veel pijn. Morgen ga ik wel weer met een lading pijnstillers enzo. Eerst maar eens een goedenacht rust. Je hebt nog wat van me te goed en dat komt zodra ik me wat beter voel.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, daar ben ik weer.

Kohtje, ik was nog niet thuis. Wilde gauw nog even lezen en reageren als afsluiting op mijn werk, want je weet maar nooit of de computers het thuis wel doen. Maar er kwam ineens iemand binnen, vandaar mijn snelle afsluiting.

Lola, fijn in je eigen bedje slapen. Maar alleen als je het al trekt hoor. Hoe is het gesprek met de Jehova's afgelopen? Ik ben benieuwd of het goed met je gaat.

Katrina, leuk, die waardering van een oud-leerling. Volgens mij was je een goede juf. Heb je wel flink gekwispeld toen je man je uitliet? Dat hoort erbij hoor!
Over je computer, werk je op een laptop of een gewone pc? Ik zou zo gauw niet weten waarom hij zo langzaam is. Dat kan eraan liggen dat je teveel dingen tegelijk aan het doen bent, maar ik neem niet aan dat jij op grote schaal aan het downloaden bent. Bij een laptop kan het ook zijn dat de accu bijna leeg is, of (als hij al wat ouder is) niet meer zo goed. Daarvan kan hij ook ineens uitvallen. De melding na opnieuw starten dat hij probeert iets weg te schrijven naar een schijf die niet beschikbaar is krijg je vaak als je niet alles waar je mee bezig was had afgesloten voor je herstartte.
Je problemen zouden ook het gevolg kunnen zijn van het feit dat je teveel rommel erop heb staan. Maak je je prullebak regelmatig leeg? Gooi je de weggegooide mail ook regelmatig echt weg? En hoe start je het forum op? Als je dat nog steeds via de site van Tactus doet kan hij daardoor ook traag gaan. Beter kun je, als je op het forum zit, op bestand klikken en dan een snelkoppeling naar het forum op je bureaublad zetten. Dan hoef je niet via de site van Tactus en gaat het sneller. Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Probeer maar wat.

Anjo, waar doet het je allemaal pijn? Begin maar rustig aan hoor, en die anijsmelk lijkt me een goed idee.

Marieke 44, is je gesprek goed gegaan?

Marieke 54, ik ken je nog niet, maar ga even bij wie is wie kijken. Welkom hier.

En verder iedereen een hartelijke groet en een fijne avond.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ik nooit durven Anna, op het werk inloggen op dit forum.
Zit je alleen op een kamer?
Ik zit in een kippenhok. Met vooral mannen die kunnen er ook wat van.
Terwijl ik van rust hou.
Kan ik nu thuis nog even van genieten.

Maar ook weer verplichtingen deze week.
Oa met een vriendin op pad waar het wel gezellig mee was toen we beiden nog doorzakten, maar de laatste tijd kost het me steeds meer moeite om haar oppervlakkige gebabbel aan te horen. En dat gaat maar door.
En altijd als ik niet drink benadrukken hoe verstandig ze zelf ook is, ondertussen de ene na de andere achterovergietend.
Herkent iemand dit?

Ben een beetje somber vandaag.
Kruip maar op de bank met een koffietje en een watertje.
Tot later,

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate, is ook niet verstandig, op mijn werk inloggen. Ik kan het soms niet laten als ik alleen ben (dat ben ik lang niet altijd). Ik neem me voor om het morgen maar niet te doen, ik wil niet dat iemand erachter komt.

Sterkte met je sombere bui. Ik heb dat ook vrij vaak, ik weet vaak niet eens waarom precies, of er zijn een heleboel redenen. Ik heb ook geen idee of dat met het stoppen te maken heeft, denk eigenlijk van niet. Het zal wel gewoon bij mij horen.

Ik dronk altijd alleen, dus wat jij vertelt over je vriendin herken ik niet zo. Wel valt het mij nu heel erg op dat mensen als ze iets gedronken hebben zo overdreven luidruchtig en vrolijk worden. Ik vind het wel grappig, maar voel me dan ook trots dat ik nuchter ben. En ook dat veel mensen juist met een glaasje op heel ernstig eindeloos door zitten te zagen. Denken ze zelf dat ze heel diepzinnig bezig zijn. Ik kan dan nog het schaamrood op mijn wangen krijgen, omdat ik dat zelf dus ook deed. Nu zie ik pas hoe doorzichtig het is, en hoe onbenullig die ernstige zaken vaak zijn.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Kate,

Een kippenhok met mannen....probeer me er iets bij voor te stellen:)

Zou het niet zo kunnen zijn dat jij ziet dat je vriendin zich achter haar zogenaamde verstandig zijn verschuilt om maar niet toe te hoeven geven dat ze ook wel eens een probleem met alcohol zou kunnen hebben? En dat je daar niet tegen haar over durft te beginnen omdat je bang bent dat je haar kwetst.
En dat zij oppervlakkig babbelt om maar vooral niet op "zwaardere" onderwerpen uit te komen, dat ze misschien al aanvoelt dat jij dan misschien die kant op wilt sturen?

Of ben je gewoon moe en heb je helemaal geen zin in gebabbel en word je door je verplichting een beetje somber?

Doe rustig aan, neem ook tijd voor jezelf en geniet in elk geval van je koffie en watertje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik sluit me bij Joann en de kapotte computer aan en baal. Ik gooi het er maar zo uit. Het is op het moment toch een beetje een dooie boel hier, en zo voel me ook. Ik had vandaag niet zo'n leuke dag, heb het al een poosje toch al niet zo naar mijn zin op mijn werk.

Ik probeer al de hele dag positief te zijn, positief te denken, en ben nu zo langzamerhand doodmoe. Dus ik geef het maar op, en geef er voor nu maar aan toe: ik ben gewoon een beetje depressief. En om de feestvreugde nog te verhogen is het net weer enorm beginnen te gieten, terwijl ik natuurlijk mijn hond nog uit moet laten.

Pfffff, ik ben het zo vreselijk beu allemaal. Ik zou me zo twee maanden ziek willen melden, en alleen nog maar doen waar ik zelf zin in heb. Kent iemand dat? Zou dit ook de herfst en de regen zijn?

Ik heb een keer ergens gelezen, of van iemand gehoord (ik vergeet altijd wáár ik iets vandaan heb, alleen de losse boodschap blijft bij mij hangen) dat mensen zich beter voelen in het jaargetijde waarin ze geboren zijn. Mensen die de put in duiken in de herfst (zoals ik) zouden dan in het tegenovergestelde jaargetijde geboren zijn. En bij mij klopt dat, ik ben van de lente, en daar hou ik ook van. En degenen die kunnen genieten van eens stevige storm en hoosbui, zijn dan waarschijnlijk in dit jaargetijde geboren, en hebben hoogstwaarschijnlijk niets met ontluikende planten en een voorzichtig zonnetje.

Een zomermens ben ik ook niet, ik kan niet goed tegen hitte, en al helemaal niet tegen muggen (maar daar leen ik volgend jaar Kohtje voor in). En in de winter vind ik alleen de lampjes en kaarsjes maar gezellig. Herkent iemand zich in die stelling?

Sorry voor het gezeur, maar ik ben opstandig, ik baal en ik heb zin om ergens tegenaan te schoppen. En dat moest ik even kwijt.
Maar ik drink niet, en ben 11 weken ADB. Ik denk dat ik enkele maanden geleden inmiddels al anderhalve fles op zou hebben. En nu niet, lekker puh.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Annaatje,

Kop op meisje, het wordt wel weer lente. Heb je nu niks aan, weet ik. Ik ben ook een voorjaarsmens en heb met de andere jaargetijden ook wat minder. Te koud, te nat, te heet.
Tjee, zijn we al weer een week verder zeg. 11 weken, proficiat. Wel doorzetten hoor. Een beetje miezemuizen op z'n tijd is normaal. Ja, je werk is een probleem dat niet zo makkelijk op te lossen is, maar ook niet als je drinkt, dus daar hoef je de oplossing niet in te zoeken.

Ik wil je volgend jaar wel helpen vervelende muggen te lijf te gaan, maar je wilt ook annoniem blijven. Hoe doen we dat, krijg ik je huissleutel zodat ik op jacht kan gaan terwijl jij werkt? Zien we dan wel weer.

Goed, ik ga weer rondje hondje en dan lekker vroeg naar bed. Ben ook wat moe de laatste tijd.

Tot morgen weer, welterusten.

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina, ik ben misschien nog een klein beetje een wintermens, maar vooral een voorjaarsmens. Ik ben geboren aan het begin van het voorjaar. Ik ben opstandig en wel toch gegaan, en ben nu dus alweer nat. Bah. Ik heb duidelijk niets met dit jaargetijde.

Kohtje, ik ben benieuwd of jij het wel droog houdt met je honden. Die van mij heeft ook nog de fijne gewoonte om zich, zodra we binnen zijn, tegen mijn broekspijpen droog te willen schuren. Ik heb altijd een grote oude badhanddoek klaar liggen, maar meestal lukt het net niet om hem daarmee voor te zijn.

Ik geloof dat de opstandigheid het inmiddels begint te winnen van de depressie. Nou maar hopen dat mijn horoscoop niet zegt dat ik me in moet houden deze week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, ik heb tenminste wel wat gedaan Joann. Veel zelfs, maar het liep evengoed niet lekker. En er zaten nog zo een paar dingetjes tegen, maar daar heb ik geen zin in om dat uit te leggen. In ieder geval was ik het ineens zó zat. Heb ik officieel de pest in, zomaar. Mag ik ook een keer?

Ik zie net dat het al 11 uur is. Moet ik met mijn opgefokte hoofd nog naar bed ook. Nou, dat zal dus ook wel weer een succes worden. Pffff, hoop dat het morgenvroeg over is zeg.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Jeetje al 23.30 zeg.
Drukke dag vandaag gehad.Ben vorige week net gestart met een leefstijltraining bij Spatie. Dit betekend dat ik meer structuur in mijn leven ga opbouwen.

Via schemaatjes langzaam het draadje weer oppakkken qua regelmaat. Op tijd naar bed/ op tijd eruit en 1 taak per dag in huis doen. Ben begonnen met de keuken en daar moet nog heel veel gebeuren i.v.m de vebouwing.

Ben vanmiddag naar de Gallery geweest. Dat is een onderdeel van Spatie voor mensen die nog met- of met psychiatrie in aanraking zijn geweest.
Daar ga ik nu al een jaar 3 middagen in de week naar toe.
Tekenen/schilderen/houtbewerking/ beeldhouwen et

Heerlijk om daar creatief bezig te zijn wat ik thuis ook wel regelmatig doe.
Daarna lekker patatjes bij mijn vriend gegeten en was om 21.30 weer thuis.

Slaap lekker allemaal en tot morgen

Mieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...