Spring naar bijdragen

Maandag 23 oktober

Anna

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Goed Marieke 54, dat is in elk geval een eerste stap. Langzaam aan beginnen met lopen, maar niet te grote stappen, dan is het gevaar van struikelen meteen zo groot. Als je dit lukt tot aan donderdag kun je dan altijd nog overwegen om ook tijdens die bruiloft niet te drinken of in elk geval om het te beperken...

Dat met dat profiel wijzigen weet ik ook niet zo te vertellen. Ik meen wel eens gehoord te hebben dat dat via de moderator gaat, maar daar zullen anderen je ongetwijfeld meer over kunnen vertellen.

In elk geval ook welkom hier op het dagdraadje. Soms wordt er hier maar wat aangekeuveld, maar ook serieuze zaken komen hier aan bod, hoor. Dat wisselt elkaar hier af....

Veel succes en ook plezier hier...

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Mijn manier van denken en daaruit volgend mijn akties (dat is wat ik doe) hebben mij lange tijd gevangen gehouden in mijn aktieve verslaving. Voor mij zit het probleem in mijn manier van denken dat altijd doordrenkt was met negativiteit en dat regelmatig nog steeds de kop op steekt...
Het duiveltje in mijn hoofd vertelt mij dat ik vandaag rustig aan kan doen terwijl ik bepaalde verantwoordelijkheden heb..en afspraken..dit heeft mij een aantal keer in de problemen gebracht het afgelopen jaar..ook ik heb afspraken bijv. in de het huis en met de kinderen terwijl ik ook 40 uur werk..en die liet ik soms voor wat het was omdat ik geen zin had of moe was en ik hield me niet aan de afspraak met mijn partner..met als gevolg een geirriteerde sfeer...ook heb ik er een handje van om pas op het allerlaatse moment dingen af te zeggen...of ik probeerde op slinkse wijze er onder uit te komen...en dit is voor mij precies de manier waarop ik altijd al geleefd had...vandaag leer ik betrouwbaar te worden door betrouwbaar te zijn...en mijn afspraken na te komen ongeacht hoe ik me voel , of ik nu wel of geen zin heb...en het resultaat voor mij is door daaraan vast te houden is dat ik me steeds beter ga voelen over mezelf...niet gelijk (of soms wel) maar na verloop van tijd en standvastigheid...lukt het altijd ? nee ....is het altijd makkelijk ? nee... maar het loont zeker....
Langzaam maar zeker begin ik te leren dat het niet alleen over mij gaat maar dat ik slechts een onderdeeltje ben van een groter geheel...(mijn gezin)....(mijn werk)...
Wat mij ook helpt is dat ik besef dat wat ik voor mijn gezin doe ook goed voor mij is..
Het duiveltje in mijn hoofd kan niet samenwerken met mij als ik het tegenovergestelde doe van wat hij voorstelt...ik probeer hem te leren herkennen via de ervaring van andere alcoholisten die mij zijn voorgegaan...en nu nuchter zijn en hun leven anders zijn gaan leven...wat ook helpt is de consequenties van mijn besluit door te denken...
Vandaag moet ik dingen wel anders doen anders veranderd er niks..en als er niks veranderd ben ik zo weer aan het drinken en gebruiken...Wat kan ik vandaag anders doen in vergelijking met gisteren ?

Inspiratie komt als gevolg van aktie en niet andersom..als ik ga wachten op het juiste moment of op de juiste gedachte dan kan ik wel eens lang moeten gaan wachten..met alle gevolgen vandien...
Het blijft lastig maar het is zeker de moeite waard om het te proberen....

Allemaal heel veel succes vandaag.... en het gaat alleen maar om vandaag...

Groetjes

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allen,ik ga straks weer naar huis.

Uitslag van het gesprek.

Ik wil zo graag weer in mn eigen bed slapen en niet daar.

Lieve Jo,sorry ik had je de verkeerde naam doorgegeven.Waar ik maar een paar uur
geweest ben.Spreek je snel.

Vandaag helpt de hulpverlening mij om de Jehova's getuigen die hielpen
mij overstuur te maken weg te sturen.Tuurlijk mag een ieder hier dat geloof aanhangen.Maar ik werd er erg naar van.
Dus niet voor mij.

Als ik toch kies om opgenomen te blijven laat ik een aantal mensen weten waar en hoe.
Vandaag thuis wil nog steeds niet zeggen dat ik het al trek.

Veel liefs allen van Lola
:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Herfst tja.... gelukkig zijn het nog niet echt donkere dagen.
Gisteren avond fietste ik naar huis door de regen eerst baalde ik maar daarna vond ik het best lekker de geur van de regen en bomen. Ik zetten mijn negatieven gedachte om naar positief en voelde me beter!!

Dit heb ik vaak in m,n gedachte o de herfst donkere dagen,regen enz....bah en daar ga je in je negatieven gedachten. Dan word ik passief en daar zit ik dan....
Nu probeer ik het om te draaien naar oke donkere dagen gezellig kaarsen aan nieuwe warme jas aan....straks sneeuw misschien ijs lekker schaatsen!!!

Ik weet dat het waarschijnlijk niet altijd helpt of gaat lukken maar het is voor mij iets om te proberen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartstikke goed van je, Marieke 54.
Zet 'm op :present:
Misschien is het een idee om je helemaal opnieuw te registreren als je graag een andere naam wilt.
Van mij hoeft het niet hoor, ik hou jullie wel uit elkaar.
Ben benieuwd of je gezinsleden zullen reageren als je niet drinkt.

Je kunt van alles zeggen zonder te liegen: ik wil wat meer aan mijn gezondheid gaan denken, ik voel me fitter/helderder/minder slaperig zonder wijn.
En als de sfeer ernaar is en je durft het kun je ook zeggen dat je je de laatste tijd te afhankelijk bent gaan voelen en dat niet meer wilt.

Lola, sterkte meisje.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate ik dacht dat jij ook helemaal was gestopt met drinken!?
Het lijkt me best moeilijk om een paar dagen wel en dan weer niet.. Heb ik zelf ook geprobeert en voor ik het wist dronk ik toch weer veel,,s te veel!!

Ben wel geïnteresseerd naar dat boek!?

Ik ga weer dag voor dag verder....vandaag drink ik niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Joann!

Tja inderdaad moet je het zelf doen. Ik heb wel de therapie bij tactus gedaan maar dan om te minderen. Hielp absoluut maar je moet het ook zelf doen!! Op het moment dat je er mee bezig bent gaat het super maar zoals alles vervaagt het weer na een tijdje en verval je weer in het oude patroon....

Het heeft me wel geholpen om nu naar mezelf te kijken en te denken ik wil dat leven niet meer!! En ik zit dankzij tactus nu hier en ben verder dan ooit te voren....

Ach Joann alles op z,n tijd denk ik dan maar... Jij ook succes he!!

Liefs Ellie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

betrouwbaar te worden door betrouwbaar te zijn...en mijn afspraken na te komen ongeacht hoe ik me voel , of ik nu wel of geen zin heb...en het resultaat voor mij is door daaraan vast te houden is dat ik me steeds beter ga voelen over mezelf...niet gelijk (of soms wel) maar na verloop van tijd en standvastigheid...lukt het altijd ? nee ....is het altijd makkelijk ? nee... maar het loont zeker....

Ziza

En zo zie je maar dat voor verschillende mensen heel verschillende dingen opgaan terwijl ze met een zelfde verslaving kampen.

Wat ik bedoel?

Dat ik juist door zo betrouwbaar en trouw te zijn, altijd maar weer standvastig, zonder 'zin-in' te leven
in de drank ontsnapte.
Compleet uitgewoond van al die verplichtingen en dat keurige gedrag aan het einde van de werkdag mijn welverdiende glaasje nam.
Op zoek naar het even niets
wat ik ook vond.

tot ik niet meer zonder kon, niet op de rand van de afgrond of in een leeg pakhuis, nee, gewoon hier thuis
in mijn modelwoninkje
op mijn modelbankje
met mijn modelgezinnetje

niet meer zonder de alcohol kon

en toen ik de drank losliet, mezelf ontworstelde
TOEN was er pas de afgrond
geen keurig werkkringetje meer, met dito collegaatjes
geen auto meer (nou, te leen wel)
huis te koop
geen dagelijks werk
klinkt allemaal zielig, dat is het niet, zo voelt het ook niet,
maar het is wel nodig als katharsis
als reiniging van alle zogenaamde keurigheid en volgzaamheid

ik lig niet in de goot en dat dreigt ook niet
maar het is wel even slikken, als beloning voor het ozo flinke stoppen met drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,
jouw beloning is toch dat je zo goed door hebt waar het mis had kunnen gaan
dat je haarscherp ziet wat je kwijt had kunnen raken, maar zonder drank kunt behouden?

Maak je dus maar niet druk dat het misloopt bij jou
zo ziet het er niet uit.

En hoe/waarom ik het volhoud?
Ik leidde een schijnleven
dat vermoedde ik een beetje
maar het werd pas duidelijk toen ik mijn troostdrank kwijt was

een schijnleven is geen leven
doen alsof je gelukkig bent
levert je niks op

En ik ben iemand met veel wilskracht
uithoudingsvermogen
zo houd ik het vol
omdat ik geen troost wil vinden in drank
en niet in geld
en niet in materie
maar in echte warmte, nabijheid, interesse, vreugde,
liefde, passie
daar is geen geld voor nodig, nou een klein beetje
net genoeg
dat kleine beetje heb ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Vaak heb ik heel veel ideeen en plannen voor dit leven...er zijn er maar weinig uitgekomen tot nu toe..
Maar ik ben ook pas net begonnen met leven zonder alcohol en drugs...
Mijn intenties om het goed te doen en om het nu (anders) aan te pakken worden alleen maar beloond (en niet eens zoals ik het zou willen) als ik ook daadwerkelijk wat doe...
Mijn partner heeft niks met mijn intenties...ook mijn baas niet...zij kijken naar wat ik daadwerkelijk doe en geven daar hun reaktie op...heel lang heb ik dit niet begrepen..ik was toch van goede wil ? en vervolgens schoof ik mijn verantwoordelijkheid af met allerlei smoesjes , "nee morgen ga ik beginnen" , "waarom maak jij daar zo'n punt van ? " ik heb toch maar besloten om het zus of zo te gaan doen" of ik was gewoon heel erg angstig om te falen en dan besloot ik om toch maar niets te doen...met als gevolg dat ik geen steek opschoot en dat mijn partner echt niet meer begreep wat ik aan het doen was...zij kan alleen zien wat ik doe en niet wat er zich binnen mij afspeelt..ook al vertel ik dat wel maar dat maakt de verwarring vaak alleen maar groter hahahaha...

Als ik besluit om met de bus naar Amsterdam te gaan vanmiddag en ik blijf vervolgens in mijn stoel zitten dan kom ik nooit in Amsterdam..wat ik wil zeggen is dat een beslissing zonder aktie niets oplevert...en ik heb echt heel veel beslissingen genomen hahahahaha....
Pas als ik aktie onderneem gaan dingen veranderen...

Als je besluit om te stoppen met drinken en het lukt .. perfect...
Als je besluit om te stoppen met drinken en keer op keer lukt het niet.....probleem...
en voor mij zat het probleem niet in de beslissing maar in de uitvoering....

Als ik telkens dezelfde aktie doe en ik verwacht een ander resultaat dan houd ik mijzelf voor de gek...
en nog regelmatig heb ik hier last van....
maar voor de oplossing van mijn drink en drugsprobleem heb ik een weg gekozen die al door velen is doorlopen met succes...en die weg was ik nog nooit gegaan... en het werkt nog ook....

Kies een pad dat werkt en blijf niet te lang hangen in iets wat niet werkt...welk pad dat ook is dat maakt niet uit..als het maar werkt...

groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra een beetje verwarrend maar ben je nu dus gelukkig zonder drank en zonder schijn leven of lees ik dat je liever daar was gebleven met drank enz enz....

Het lijkt mij ook beter zonder schijnleven dat houd niemand vol!!!

En als je sterk bent word jij echt wel weer gelukkig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza ik herken het hoe vaak ik ook van allerlei plannen heb of had maar gewoon niks doen en blijven zitten.....Dat is ook iets wat ik heb met de p.c hihihihi Nu bedenk ik me dat ik soms een hele middag mag niksen en andere dagen moet ik bepaalde dingen gaan doen en dan ook daadwerkelijk aktie in dat lichaam hihi

Het is bij mij vaak of heel erg veel MOETEN en dat is ook onrustig of weer helemaal niks dus PASSIEF zijn ben nog opzoek naar de tussen weg.....

Zo blijf ik opzoek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja als het zo simpel was van we stoppen er gewoon mee en dat was het, dan zaten we hier niet op het forum.
Boeken passen bij mij, ik leer er wat van.
En ik blijf het net zolang proberen tot het lukt, stoppen met drinken.
Op mijn manier. Net zoals ieder zijn/haar manier.
Dat boek waar ik het over had wil je de verslavingsillusie laten inzien. Zodat je het niet alleen op wilskracht hoeft te doen. Verder zal ik er maar niet over uitwijden.
Het is voor mij meer dan boekenwijsheid, het gaat nl over mij.
En ook als het dan toch niet lijkt te lukken, komt er in bepaalde situaties toch nog heel wat bovendrijven, van zie je wel.... Uiteindelijk heb ik er toch profijt van.

Petra, bedoel je dat je na het stoppen niet meer door kon met een leven dat het voor jou blijkbaar niet was?
Dan is het zeker de moeite waard geweest om te stoppen. Beter de pijnlijke waarheid dan een schijnleven, dat heb ik zelf ook een aantal keren ondervonden. Uiteindelijk wordt het beter.

Joann, wat doe je het goed. Petje af, echt waar.

Waar is Bambam gebleven?

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...