Anna Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Goedemorgen,Op gevaar af dat we met zijn drieën tegelijk een nieuw dagdraadje starten doe ik het toch maar. Ik heb al even gewacht en op vernieuwen gedrukt.Daarnet alweer drijfnat geworden. Het lijkt erop dat de herfst nu dan toch begonnen is. Dus droge broek aan, en aan het werk. Terwijl mijn kinderen nog op een oor liggen (herfstvakantie).Iedereen een mooie dag, en hou het binnen droog.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Goedevandaag allemaal,Ook hier lijkt de herfst nu te zijn uitgebroken, alleen de temperatuur is nog steeds (gelukkig?) aan de nazomerse kant. In tegenstelling tot Anna ben ik zowel gisteravond als vanochtend nog wel droog overgekomen van een rondje hondje, maar het geluk zal, als ik zo naar de lucht kijk, wel niet lang meer op mijn hand zijn. Ik word altijd een beetje tweeslachtig van dit soort weer. Aan de ene kant ziet het er buiten allemaal wat sombertjes uit, aan de andere kant nodigt het uit het binnenshuis gezellig te maken en heeft het wat intiems. Maar door de regen lopen maakt me niet echt blij...welk jaargetijde dan ook.Hier is nu ook de herfstvakantie van start gegaan maar daar hebben wij niets mee te maken. Geen kinderen, geen vakantie. Is niet erg, we weten niet beter. Het is alleen te merken met de honden uitlaten, we kunnen makkelijker de weg naar de IJssel oversteken, want minder verkeer. Ik ga nu m'n atelier weer in. Ben bezig een tekening te krassen in een plaatje zink, voor m'n cursus grafiek. Twee weken geleden heb ik voor het eerst een zelfgemaakte etsplaat afgedrukt die wonderwel goed gelukt is. Een voor mij nieuwe techniek waar ik de vele mogelijkheden van aan het ontdekken ben. Ik zit al stiekem te denken aan het herinrichten van m'n ateliertje tot grafisch werkplaatsje. Maar daar laat ik eerst nog maar wat tijd overheen gaan. Vergt ook nogal wat financiële investering. Goed, tot zover. Iedereen weer een succesvolle dag gewenst op welk gebied dan ook. Tot later...Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Goeiesmorgens,Ik sta ook paraat om de deur uit te gaan. Het is gelukkig droog maar dat zal niet zo lang duren denk ik.Volgend weekend gaat de klok een uur terug en dan zijn we weer echt in de donkere dagen. Heb er wel zin in, wordt m'n eerste winter sinds eeuwen dat ik het rijk alleen heb thuis. geen gezeur of controle, niets, just me myself and IWerk gewoon door in de herfstvakantie, kan ik mooi m'n stage uurtjes inlopen..Doegdoeg, tot vanavond.Cato Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Goeiemorgen vanuit een herfstig Rotterdam,Ik voeg de daad bij het woord en ga weer actief meedraaien op het forum. Als ik de verhalen lees van mijn 3 voorgangers dan zie ik ze allemaal lekker buiten lopen met hun hond en dan mis ik dat toch weer zo erg, geen hond, geen kat meer alleen nog een konijn en om die nu aan riempje mee de straat op te nemen gaat me toch echt te ver. Ik vind dat jullie een heftige week achter de rug hebben met elkaar en vind het ook best moeilijk om dan weer mee te schrijven hier op het forum. Hoop dat ik mijn ervaring nog steeds met jullie kan delen en misschien nu ook vanuit de hoek van het NDB, dat blijft toch dezelfde strubbeling als ADB.Ik wil hiermee nog even teruggrijpen naar gisteren over het onderwerp terugval: daar ben ik nog weleens bang voor, ik weet dat 1-tje proberen is na een tijd toch weer een fles per dag. Dat wil ik dus NIET meer. Persoonlijk denk ik dat de kans altijd aanwezig is, niet zo zeer vanuit het feit komop 1 glas kan maar meer op die momenten dat je tegenslagen te verduren krijgt of veel stress hebt of ........vul maar in. Merk dat nu zelf met het roken 14 jaar niet gerookt, 8 maanden geleden begonnen met ADB en door stress nu 6 maanden terug gaan roken. IN het begin 3 sig. per dag nu een half pakje. Ik probeer nu maar het positieve hieruit te zoeken. A: ondanks alle stress heb ik het droog kunnen houden en B doordat ik nuchter ben kon ik heel objectief gaan bekijken wat nu de drang maakt tot of de alcohol of de nicotine en wat ga ik daar aandoen. Ik ben nu 1 dag gestopt met nicotine en 14 weken ADB, ga dus nu echt ontdekken hoe t werkt als ik geen verslavende middelen gebruik. Zou ik dan gaan snoepen, of als een wezenloos sporten, ben benieuwd. Ik weet dat ik een mens van uitersten ben, als ik ergens voor ga dan doe ik t ook voor 200% zowel in positieve als negatieve zin.Zo nu nog even wat minder zwaars:Zit nu lekker met een bakkie koffie van mijn 1e vrije dag van de week te genieten, de meiden slapen nog en hebben de rest van de week hun moeder volledig geclaimd om allerlei leuke dingen te gaan doen. Ga met ze naar de film, jeugdtheater, stad om een winter jas te kopen, vind ik persoonlijk wat minder want ik zie de hele stad maar zal dan 6 uur later waarschijnlijk weer in de 1e winkel eindigen. Ala dat hoort erbij, dat is mijn plicht als moeder, altans volgens de jongste!!!!!!!!!!!,naar Ikea en de kralenwinkel, lekker frobelen met de dames.Zo ikwens iedereen een lekkere herfstige dag om met of zonder hond lekker uit te waaien.gr. CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Hoi Joann,Volgens mij ga jij nu alles weer aan het werk en school is nu pas bijkomen. Nu eerst puinruimen en dan tijd voor jezelf............Hoeveel van die kleintjes heb je nu nog om je heen lopen en hoeveel zitten erop school?Lijkt me trouwens heerlijk als mijn huishouden ook zo vanzelf gaat als de wisseling van de seizoenen. Leuk dat dit niet jouw jaargetijden is, het is wel van mij. Heerlijk warme trui, jas, laarzen aan en maar wandelen. Lopen naar de Rotte, bruggetje over naar het Lage Bergse Bos en zo een uur wegwandelen. Terugkomen thuis, lekkere bak koffie of een cup a soup, kachel aan, boek erbij en CG hoor je niet meer.Lekker knus 's avonds gordijnen dicht, kaarsjes aan, Super.liefs CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Hoi Katrina,We hebben sinds vandaag naast een Marieke 44 ook een Marieke 54. Ze staat nu in wie is wie. Heb haar de tip gegeven om nog iets aan haar naam te doen om verdere verwarring te voorkomen.gr. CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Katrina, lief mens,kalm maar, rustig....komt allemaal wel goed (hoop ik)Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 O, dear Joann,In plaats van wat rust komt alle op tijd naar school, zwemles en weet niet welke andere clubjes weer om je oren gevlogen.Tasjes klaarmaken met drinken en een koek, gym en/of zwemspullen, hebben ze bij jullie schoolzwemmen?, enz enz. Hoe doe je dat trouwens 's morgens 5 kids in de juiste stand zetten, brengt je man ze naar school of doe jij dat. Het idee 5 van die kruimels in de actieve stand, ben je al grijs:o. Eten, tandenpoetsen, schoenen aan, hoe doe je dat, leg je 's avonds hun kleren al klaar en zo ja gaan ze dan prompt weer iets anders verzinnen???????//Nou van mij mag je 2 bakkies hoor voordat je weer in de running gaat, geniet er maar van.\liefs CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Katrina, Ik doe jou denken aan een christelijk liedje?Ik twijfel niet eens, daar word ik niet blij van... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 enneh, gefeliciteerd met 1200 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Lekker nog een paar dagen vrij, thuis met de kachel aan.Na 6 dagen drinken gisteren weer 1 dag niet.Wordt dit mijn nieuwe ritme?Ik hou het de laatste maanden geen week meer vol, het drinken. En dan meestal een dag of 10 droog.Het is al een hele verbetering.Maar na een vrijdag uit en zaterdag een etentje thuis toch weer 10 glazen in 2 dagen.En dat kleine stemmetje dat zegt: wie hou je nu eigenlijk voor de gek?Het vertrouwde licht vergiftigde gevoel weer in mijn systeem. De verhoogde hartslag.Ik ga het maar net als jullie doen, gewoon per dag zeggen ik ga niet drinken.Lees Jan Geurtz "De verslaving voorbij" weer als ondersteuning (gaat over alle verslavingen), hij weet het wel raak en met een beetje humor te vertellen.Floortje, geef de moed niet op!Elke dag is een nieuwe kans.Kom erbij en drink een dag niet.Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 O meid, 3e bakkie helemaal ok. Ik heb zo zitten lachen om jou ochtendstory. Zie dat helemaal voor me 5 kabouters in het gelid en 1 , 2 mars mars. Je hebt gewoon je eigen minipatronde en met zo'n achtergrond moet het goed komen:DEn wat dacht jij, dat je de enige was die zo'n kleintje even thuis liet liggen, ben je mal, heb ik ook wel gedaan hoor met de kids. IK heb dan niet meer dan 2 meiden met bijna 5 jaar ertussen maar deed dat ook echt hoor. 's avonds alles klaarleggen, zetten en dan 's morgens, zeker met de jongste, die gelukkig heleeeeeemaaaaal geen ochtendhumeur heeft ahum ahum, weer opnieuw beginnen.Meid probeer ze zolang mogelijk te drillen nu het nog kan, zodra ze naar het MO gaan is t over, hooguit nog in de brugklas maar daarna vergeet t maarCG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Als ik dit zo allemaal lees ben ik toch wel weer een beetje blij. Hoef alleen mezelf maar met de neus de goede kant uit te zetten. Op zich is dat niet zo moeilijk, maar de goede kant wil nog wel eens wispelturig zijn. Denk ik hem net gevonden te hebben, is ie weer ergens anders. Maar ja, zo zie je nog eens wat van de omgeving.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Kat,Dan had ik misschien toch nog een beetje mzzll met de oudste, over de jongste wil ik t niet eens hebben. Die heeft naast d'r ochtendhumeur, ook een middag, avond en nachthumeur. Kort samengevat gewoon een daghumeur. Heb wel eens t idee dat ze haar verwisseld hebben in de kraamkliniek, maar volgens man en schoonmoeder herkennen ze wel veel in haar, nou ja of ik daaaaaaaaar nou blij mee moet zijn, is nog steeds een beetje dubieus voor mij dan.Kohtje heerlijk toch als je goede kant wispelturig wil zijn lijkt me lekkuh lijkt me nog leuker als mijn slechte kant het wat meer zou zijn. LIjkt me gewoon helemaal leuk:DNou huidige aanwezigen, ik sleep me naar de douche en ga naar Ikea, kaartjes halen voor de film en een binnenkooi voor het konijn, zie jullie weer in de loop van de dag.CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Katrina,mijn denkpatroon is ontworpen op de stelling dat alles nieuw begint en oud wordt.Alles wordt nieuw geeft dus ERROR.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Chinagirl, wat hebben ze veel bij die Ikea bij jullie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Lieve Joann, een baaldag okee, als je maar een verantwoorde baaldag neemt. Ik kom ook niet zo goed op gang, hoor. Was een klein uurtje aan het werk en zit me nu ook een bedorven maag aan koffie te drinken achter m'n laptopje. Snurkende hondjes op de achtergrond. Nog even en ik steek maar wat kaarsjes aan en doe de gordijnen dicht. Het zal wel door het weer komen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Heb je daar verstand van dan??? Of moet je daar een helpdesk voor bellen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nena Geplaatst 23 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2006 Nou ik heb me dus vanmorgen aangemeld onder Marieke54. Er ontstaat hierdoor verwarring.Ik heb geprobeerd mijn profiel te wijzigen, maar dat gaat dus niet. Ik kan mijn inlognaam niet wijzigen.Ik heb gedaan wat er bij Help staat, maar het lukt niet. Iemand nog ideeen.Nou ik heb me dus voorgenomen om vandaag niet te drinken en het dus per dag te nemen zoals het komt. Als ik het nu volhou tot donderdag (heb ik een trouwerij), ben ik al blij.Ben nu op mijn werk en kan dus niet aldoor kijken.Succes allemaal vandaag met niet drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden