Spring naar bijdragen

Woensdag 25 oktober


BamBam

Aanbevolen berichten

KOhtje:

Je hebt wel gelijk, dat men er niet om moet liegen,
maar soms kunnen mensen zo door zaniken
en als je dan al niet te sterk in je schoenen staat
en er misschien mensen op visite zijn,
waar je het echt niet tegen wilt zeggen,
ja dan...........ga ik voor een leugentje om bestwil.

Katrina: Gaat het nu weer iets beter met je dan gisteren?
Ben blij dat je humor houdt , ondanks alles.
En cynisch, och...niets mis mee.

Marieke: Ik heb vorig jaar ook een crematie gehad van mijn zwager,
we moesten na de tijd ook aan de borrel, i.p.v. koffie en brood.

Liefs Sneeeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Te laat Katrina, het is al gemaaid. Nou ja, dan nog maar een keer. Warm weer is in ieder geval goed voor jou, daar heb ik dan nog een keer maaien wel voor over.
In deze tijd moet je het trouwens wel vaker doen, want het gras droogt niet meer. Iemand wel een geprobeerd lang nat gras te maaien? Dat is een ramp hoor.

Ferry, waar ik vandaan kom is het gebruikelijk om na een begrafenis een uitgebreide koffietafel te gebruiken. Na afloop daarvan wordt er over het algemeen ook nog geborreld. Dat was al zo toen ik klein was, niets nieuws dus. Maar op de rouwkaart staat doorgaans geen invitatie tot borrelen, maar een invitatie voor de koffietafel. Dat is dus nieuw voor mij. Ik vond het in het begin erg vreemd dat in de regio waar ik nu woon alleen maar een kopje koffie met een stuk cake gebruikt wordt.
Dat van die muziek wist ik wel. Is ook logisch, want lang niet iedereen wil nog een traditionele (christelijke) begrafenis. De muziek waarvan je altijd gehouden hebt is toch veel mooier?

Volgens mij heeft Joann haar hele huis op de kop gezet na die douchepartij vanmorgen. Het hoeft niet allemaal vandaag hoor Joann.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och heden, zit ik een berichtje te typen, blijkt er inmiddels alweer vanalles geplaatst te zijn. Soms doe ik iets (ik weet niet wat) waardoor ineens mijn hele berichtje verdwijnt. Kan ik weer opnieuw beginnen. Herkent iemand dat?

Kohtje, je hebt natuurlijk gelijk dat eerlijk zijn het beste is. Alleen vind ik het nog steeds een pijnlijk onderwerp om aan te kaarten. En de mensen om mij heen hadden ook niet in de gaten dat er iets aan de hand was. Als ik een feestje of zo had (wat niet zo vaak voorkomt) was ik nog nuchter als ik daar aankwam. En hield ik het drinken ook wel in de hand. Ik had wel vaak kringen onder mijn ogen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die nu ook nog heb. Ik slaap nu eenmaal slecht. Ik hoefde dus nooit ergens verklaringen voor te geven.

Moet ik dan nu, terwijl ik nu niet drink, alsnog iedereen tekst en uitleg gaan geven? Ik voel daar niet voor, ben toch bang voor veroordeling achteraf. En misschien scheelt het dat jij zelfstandig werkt. Ik kan me niet voorstellen dat ze op mijn werk precies hetzelfde over mij denken, als ze het weten.
Dus ga ik geen uitleg lopen geven. Als ik niet drink, drink ik niet. En als men daar geen genoegen mee neemt heb ik hoofdpijn.

Katrina, ik heb wel vaker gemerkt dat jonge mensen het schokkend vinden dat hun ouders nog seksuele gevoelens hebben, of oog voor schoonheid van de andere sekse. Laat ze maar wachten tot hún kinderen de leeftijd hebben dat ze dat schokkend vinden.
Je eerlijkheid siert je. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat ik gedaan zou hebben. Waarschijnlijk zou ik het niet eens meteen in de gaten gehad hebben dat de rekening niet volledig was. Maar als de serveerster kastekort heeft, moet ze dat uit eigen zak bijbetalen, en dat zou ik wel zielig vinden. Dus ik denk dat als ik het gezien had, ik het toch wel gezegd zou hebben.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOi,

Ik zeg tijdens visite of andere gelegenheden gewoon dat ik geen alcohol mag vanwege het feit dat ik er slecht tegen kan, en dat is geen leugentje, en dat ik medicijnen slik die niet met alc.ingenomen mogen worden, ook geen leugentje. Tot nu toe heeft nog niemand aan me gevraagd wat voor medicijnen ik slik, zelfs niet waarom ik niets meer drink. Dat vind ik eigenlijk nog bizarder. Alleen als ik zwanger was dronk ik niet en anders raakte ik m behoorlijk.

CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai, allemaal, wat een boel verhalen. Ik had geen tijd om alles te lezen vandaag. Ben hardstikke druk geweest.
In ieder geval gisteren weer niet gedronken dus inmiddels 2 adb dagen en vandaag, terwijl ik eters had, ook nog niets gedronken. Vanavond lukt het dus wel weer.
Alleen morgen zie ik erg tegenop, want ik weet dat ik niet zo sterk in mijn schoenen sta. Morgen heb ik een trouwerij, vandaar. Maar we zien wel hoe het gaat.
Ik ben nu al blij met deze dagen.
Voel me trouwens erg vrolijk en heb vannacht ook redelijk geslapen.
Ben echt blij en behoorlijk actief. Dus nog geen echte afkikverschijnselen. Alleen heb ik af een toe een nerveus gevoel in mijn maag. Misschien is dat het.

Succes weer allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lola, fijn dat je weer op internet kunt. Maar ik word wel even verschrikkelijk boos hoor. Nee, niet op jou natuurlijk. Waarschijnlijk weet je wel wat ik bedoel.

Heb je nog een telefoontje gehad vanmiddag?

Pas alsjeblieft goed op jezelf.

:heart: Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...