Spring naar bijdragen

Vrijdag 27 oktober


Anna

Aanbevolen berichten

Deze avond is niet meer bij te lezen. Begin morgen opnieuw, hoewel ik zie dat die ook al weer begonnen is door Katrina...Welterusten allemaal.
Enneh.... ik drink niet, niet omdat het niet mag en niet omdat ik niet wil maar gewoon omdat ik het niet doe.....................

Tot morgen en nog een gezellige avond/nacht allemaal...

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenacht Kohtje. Heeft Katrina een nieuw draadje gestart? Nou ja, ik ben nog met vrijdag bezig. En ik drink niet! (Ja, sap nu)

Ellie en Mick, ik was vroeger ook zo'n feestbeest hoor. Ik ben toen al aan de alcohol gewend geraakt. Zoals Ferry al zei, ingesleten gewoonte. En toen het leven geen feest meer was, vond ik er mijn troost (dacht ik).

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar kan ik van meepraten Mick. Dat nachtbraken lukt bij mij ook al jaren niet meer. Maar ik ben van de kroeg ook jaren geleden al overgestapt op de bank. Tja, en waarom altijd dat glas erbij? Ik voelde me vrolijker, losser, ad remmer, ja, volgens mij zelfs intelligenter. Allemaal schijn natuurlijk, maar dat heb je immers niet door.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna:
Wat ik juist tegenwoordig vaker heb (ook de vorige keer dat ik stopte). Dat ik veel spraakzamer kan zijn en gezelliger zonder alcohol, omdat ik dan veel meer durf te zeggen, omdat ik me dan toch niet hoef te schamen, want ik ben toch niet dronken. Herken je dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Mick, ik ben van mezelf wat verlegen, hoewel je dat hier misschien niet zo merkt, maar dat komt omdat dit op schrift is en dat is voor mij gemakkelijker. Dus ik vond zelf dat ik met een paar glaasjes op gemakkelijker praatte, vlotter was, leuker etc.
Nu merk ik dat het eigenlijk helemaal niet moeilijker is zonder alcohol om gewoon gezellig mee te praten, en valt mijn verlegenheid ook wel mee als ik mezelf maar een zetje geef. En ik denk dat ik vroeger behoorlijk vaak met een dubbele tong gepraat moet hebben, terwijl ik zelf dacht dat ik zo interessant bezig was.:$

Zonde van al die jaren om daar nu pas achter te komen. Maar ja, een mens is nooit te oud om te leren denk ik maar. Ik heb voor het eerst in jaren het gevoel dat ik mijn leven in eigen hand heb, en dat is een goed gevoel.

Anna

P.S. Hang ze Ellie, en daarna welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@joann:
Herkenbaar van die duim. Ik was ook een duimer. Kan het zelfs nu nog wel eens af en toe doen, maar het echte lekkere is er van af. Het eeltbobbeltje op m'n duim is ook zo goed als verdwenen. Ik heb het afgeleerd door een prop watten met plakband om mijn duim vast te tapen. Ja, dat was inderdaad niet simpel. Maar ook afgeleerd.

Dus dat niet drinken, dat gaat je/ons ook lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je meent het Joann, ik was ook een fanatieke duimer. En dat vieze spul hielp bij mij ook niet, dat sabbelde ik er gewoon vanaf tot mijn duim weer lekker was. Ik weet wel waarom ik het deed.

Mijn ex heeft het me uiteindelijk pas afgeleerd, door hem steevast uit mijn mond te trekken, ook als ik sliep.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna:
Waarschijnlijk had jij die jaren nodig. Dat is toch goed. Wat is zonde? Zonde om dat zonde te vinden. Het verleden maakt wie je nu bent. En dat elke dag opnieuw. Dat is leuk, als je bedenkt dat je vandaag niet drinkt. Dat bepaalt gedeeltelijk wie je morgen bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...