Spring naar bijdragen

Dinsdag, 7 november


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Femmy,

Niet van te voren al denken dat je het geen weken vol gaat houden. Dit is de valkuil voor zovelen..Per dag denken, voor jezelf overzichtelijk houden. Elke dag is er een.
Niemand om je aan te horen is vervelend. Ik weet het, mijn vrouw heeft ook jarenlang niemand gehad om haar verhaal na haar werk aan te horen, ik was niet beschikbaar...Zij heeft toen een voor haar geschikt forum gevonden waar ze haar ei kwijt kon en veel steun heeft gevonden. Jij hebt dit forum toch. Daar zijn we toch voor, meid.
Klaag maar lekker, hier. We zullen ons best doen je weer wat op te vrolijken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy, vervelend dat je je zo rot voelt. Zal ik even een potje thee voor je komen zetten? Mag jij even lekker op de bank medelijden met jezelf hebben, vind ik niet erg. Vermoeidheid en stress op het werk zijn voor mij ook grote valkuilen. Dan vind ik ook altijd dat ik wel wat verdiend heb, maar in feite beloon je jezelf er niet mee. Hou je dat maar voor ogen.

Dit soort avonden worden wel wat minder heftig, en ze nemen ook af, maar ze zijn na drie maanden nog steeds niet helemaal over. Sorry dat ik je moet teleurstellen. Het is beter te doorstaan, beter uit te zitten. Maar bijvoorbeeld afgelopen vrijdag zat ik er even helemaal doorheen, en toen heeft het maar heel weinig gescheeld of ik was gaan drinken. En dan was het echt niet bij een klein beetje gebleven, ben ik bang. Maar het is me gelukt er niet aan toe te geven, en ik denk dat dat me twee maanden geleden niet gelukt was. Dus het gaat beter, maar het kost tijd. Ik weet trouwens niet of dit niet voor iedereen verschillend is.

Mijn gebruikelijke moeilijke avond is de vrijdag. Na me de hele week ingehouden te hebben (zo'n 4 glazen, soms 5) 'mocht' ik altijd op vrijdag, en dan was het einde vaak goed zoek. Nog steeds heb ik op gewone vrijdagavonden wel een gevoel van trek. En de laatste tijd komt daar steeds vaker de gedachte bij dat het misschien best wel kan, na drie maanden... Nieuwe gremlins? Ja, die beesten komen steeds met nieuwe truuks op de proppen.

Niet toegeven Femmy, wegmeppen die beesten. Morgen ben je blij dat je het niet gedaan hebt!

Sterkte, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, dat is zo.

Zelf heb ik door de drank toch wel een en ander moeten missen van de opvoeding. Kwamen ze thuis met verhalen lag pa te ronken. Jaja, maar hopenlijk gaat dat veranderen. Om straks de eventuele kleinkinderen ook zo op te voeden ??? Nee, lijkt me geen goed idee. Maar voorlopig ziet het er de eerstkomende 9 maanden niet naar uit dat ik opa wordt, ben ik ook nog te jong voor ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga toch m'n dagboek van tijdens m'n behandeling nog eens doorspitten. Ik vraag me namelijk af waar het hem in zit dat ik na m'n laatste terugval op 14 april van de ene dag op de andere gestopt ben met drinken en vooral hoe het komt dat ik vanaf die datum geen enkele keer ook maar de geringste trek heb gehad. Is toch raar? Ik voel me zo langzamerhand of ik alleen maar een theoretisch alcoholist ben, alsof ik helemaal geen praktijkervaring heb opgedaan.... Terwijl ik toch ook niet voor de kat z'n viool een half jaar die kliniek heb bezocht..
Maar ik heb absoluut geen moeite met andere mensen die drinken, ik schenk 's avonds voor mijn vrouw altijd een glaasje Martini in zonder dat het water me in de mond loopt en zonder me ook maar een greintje zielig te voelen omdat ik aan de sinas ga. Ik heb vrede met geen alcohol, heb me daar helemaal bij neergelegd, hoef niet voor mezelf en/of anderen te bewijzen dat ik sociaal kan drinken. Ik geniet van het feit dat andere mensen mij nu serieus nemen en ook van mij kunnen genieten, kortom ik voel me een fijn mens....Daar zal het wel mee te maken hebben....
En ik vind het soms pijnlijk te lezen hoe moeilijk anderen het hebben zonder dat ik daar direkt wat aan kan doen. Ik gun iedereen zo het gevoel dat ik zelf heb bij alcohol, namelijk geen gevoel, maar hoe breng ik dat nou over????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oud, ja wat is oud. Ben 48, volgende maand 49, maar voel me soms nog 20, maar dan komt vadertje tijd en die zegt:"nee ouwe, dat kan jij niet meer..."
En ook door het ouder worden kan je minder tegen de alcohol dan vroeger, en dat wil je ook wel eens vergeten, je bent geen 20 meer, en geen 30 en geen 40. Afijn je vat hem wel hoop ik.
Heb jij dat nooit gehad dat je een stuk van je kinderen kwijt was, figuurlijk dan, als je gedronken had???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze vraag over het hoofd gezien van de familie.

Mijn vrouw weet het wel, die vroeg 's avonds nadat ik mij had aangemeld, (alsof ze het wist....), hoe het met mijn alcohol probleem zat en of ik van plan was er nog iets aan te gaan doen.
Toen ben ik maar met de billen bloot gegaan en haar verteld dat ik ermee bezig was. dat ik op een wachtlijst sta en via een forum over mjn probleem in discussie ( beetje zwaar woord hier ) was.
De kinderen weten het niet, tenminste niet van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar Joann, dit was niet de eerste keer dat ik stopte. Ik ben de laatste vijf jaar wel zestig keer gestopt met de beste bedoelingen en dat liep ook steeds stuk, en dan ineens die ene keer gaat het zoals nu. Er moet ergens iets gebeurd zijn. Als ik dat weet zal ik het jullie meedelen....Ik weet uit ervaring heel goed hoe moeilijk het is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Koh,

Nou dat ben ik ook van plan. Ik zit nu een paar dagen op het forum en de waarheid gebiedt mij te zeggen dat ik er steun aan heb, tot nu toe dan.
in het verleden wel eens met m'n vrouw gesproken als ik weer eens teveel op had, maar die zei altijd dat ik het maar zelf moest oplossen en dat zij niks kon doen voor me. Toch is ze al die jaren bij me gebleven, volgend jaar 25 jaar getrouwd, en de problemen zijn toch ook niet van gisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach jee,
hier komt Floortje
weer hoor. altijd met goede zin en voornemens....ja dagen gaat het goed...en nu alweer twee dagen een fles wijn per avond...drinkt man mee...maar toch..
elke avond in bed met....goh jammer....krijg ik kanker....of wat voor ziekte dan ook....
ben niet goed bezig dus.....
wil ik wel ophouden was jullie vraag...
heb ik erg over nagedacht. ja dacht ik....maar ik denk nee dus....ik hou er niet mee op.....

ben ik er niet klaar voor?

Gr Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje, als je er niet klaar voor was kwam je hier niet op het forum. Je bent er wel klaar voor maar kunt nog niet of durft nog niet....Je zult toch de sprong moeten wagen..


En verder niet om jou Floortje, maar ik ga nu naar bedje toe.....
Tot morgen allemaal en welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...