Spring naar bijdragen

Dinsdag, 7 november


BamBam

Aanbevolen berichten

Ik ga slapen. ik ben het denken beu. Ik laat wel horen hoe het gesprek morgen is gegaan, maar toch denk ik dat het niet meer gaat werken...............helaas............want ik mis hem verschrikkelijk. Ik kan hem niet dwingen van me te houden. Bedankt voor de raad en het luisteren..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Pluim,

Je weet niet wat er precies in zijn hoofd omgaat.... geef hem tijd...als ik je een suggestie mag geven...
ga niet met hem in discussie....respecteer zijn mening...en wees er voor hem....ook hij heeft pijn op dit ogenblik...niet alleen jij....

Het is harstikke goed dat je nuchter bent....klasse...en goed dat je hierover praat.....

Take care

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

lekker naar de sauna geweest. Beloning voor 9 weken adb en (Kohtje , ea,niet te jaloers worden) 7 week Ndb!

Ben nu lekker moe en rozig. Kacheltje is alweer aan en ik zoek vroeg m'n mandje op. Mag morgen tegen 7.00 uur opstaan om weer naar m'n werk te gaan.
Schrijf niet meer teveel mee. Wordt m'n hoofd te vol van en dan slaap ik niet goed.

Zeeman, al 56 uur nuchter. Goed van je. Je schrijft dat het bevalt, denk aan die momenten als je eht moeilijk krijgt.

Joann, laat ik morgen geen slechte berichten over je krijgen want dan krijg je een verbale flik om je snuit! Hou vol meid, je bent zo goed bezig.

Voor de rest, harde werkers, en aanverwante zielen, heb een goeie avond, drink van alles als er maar geen A in zit en we spreken elkaar morgen.

BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, man, jouw verhaal is het mijne. Mijn vrouw en ik gaan nog steeds eens in de twee weken naar een partner-relatie groep, waar ook veel aandacht aan de partners van (alcohol)verslaafden wordt besteed. Zij hebben nog meer te lijden van de verslaving van hun partner dan de verslaafden zelf. Wij (verslaafden) kunnen/konden ons altijd indekken, afsluiten van de buitenwereld doordat we zelf de drank tot ons namen..De partner staat naast de relatie ook midden in de (sociale) omgeving en moet zijn/haar leven helemaal aanpassen aan de nukken van "ons". Als "wij" veranderen wil dat nog niet zeggen dat de partner ook zomaar weer kan terugveranderen. Elkaar (weer) leren begrijpen en vertrouwen is een kwestie van lange adem. Maar er kan ook onherstelbare schade zijn aangericht. Met hard aan jezelf werken (beide partijen) kan er dan misschien nog gelijmd worden, littekens zullen echter altijd zichtbaar blijven. De mate van ontsierendheid van deze littekens zou dan wel bepalend kunnen zijn voor het voortduren van de relatie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB, ja hoor, het was nog leesbaar. Het bleken trouwens niet alleen haar blunders te zijn, ze had er niet alleen aan gewerkt. Welterusten, slaap lekker.

Ziza, bedankt. Ik hoop je nooit in te halen.

Kohtje, mooi gezegd. Zoals ik hier wel eens aangehaald heb dronk niet alleen ik veel, mijn ex-partner ging nadat ik naar bed ging altijd nog tot diep in de nacht door met gedestilleerd. Het gekke is dat ik me destijds nooit afgevraagd heb of het alcoholgebruik iets te maken had met de manier waarop onze relatie ziek was, of de manier waarop hij zich gedroeg tegenover mij en onze kinderen. In onze sociale omgeving was veel drinken normaal, dus wij zagen dat destijds niet als problematisch.
Achteraf denk ik dat het zeker een rol heeft gespeeld, misschien wel een heel grote, maar het is na zoveel jaren moeilijk hier precies de vinger op te leggen. Hoeft voor mij ook niet, ik ben blij dat ik ervan af ben.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, sorry, je bent er wat mij betreft wel erg bekaaid vanaf gekomen. Vanochtend heb ik heel summier en in het algemeen iedereen gefeliciteerd, maar 3 maanden is wel even een zeer aparte en grote pluim waard. Dus bij deze alsnog een privépluim.

En Ferry uiteraard ook een grote privépluim voor ook 3 maanden ADB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

Ook dat was een reden om steeds weer naar de fles te grijpen. Zie je het voor je, de eerste net over de pubertijd heen, komt de tweede, en dan een paar jaar nog eens de derde. Ik heb geloof ik ruim zes jaar met pubers gezeten. De jongste is er nu gelukkig grotendeels vanaf, pppfffff. Tel daar nog de midlife crisis bij heb, de penopauze heet dat geloof ik, en je hebt de ideale shake

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...