Spring naar bijdragen

Woensdag, 8 november

BamBam

Aanbevolen berichten

Goedendag allemaal,

Eindelijk ingelogd op mijn computer. Vanmorgen kwam ik erachter dat ik een telefoon- en internetstoring had. Heel vervelend op mijn vrije dag. Maar gelukkig is het nu opgelost.

Femmy, goed van je dat je het droog hebt gehouden gisteravond, en lief dat je uit mocht slapen van je zoontje. Een fijne middag in het bos, hebben jullie allebei wel verdiend.

Cato, fijn dat je je dip weer een beetje te boven bent. Veel succes vandaag.

Lianne, leuk dat je er weer bent. Heel verstandig van je om de huisarts om Refusal te vragen, als het je alleen niet lukt. En ik denk niet dat ze in de apotheek raar staan te kijken hoor.

Verder iedereen die het droog heeft gehouden, gefeliciteerd! En voor degenen die het moeilijk hebben, sterkte!

Wat betreft het gebruik van het woord gremlins: ik ben me er heel goed van bewust dat het gewoon mijn eigen gedachten zijn, die in mijn hoofd rondspoken. Ik vind gremlins echter een heel goed gevonden begrip ervoor. Het helpt mij afstand te nemen van die gedachten, ze als het ware van buitenaf te zien, en ze te herkennen voor wat ze zijn. En dat helpt mij weer om er niet in te trappen, dus als het werkt, wat is er dan tegen?
Toen ik net stopte met drinken had ik hele lelijke, die voortdurend heel hard gilden "IK MOET NU DRINKEN!!!" En als ik zeg gillen, bedoel ik ook gillen, het leek wel of die gedachte rondkrijste in mijn hoofd. Nu gaat het veel subtieler. Ineens op vrijdagavond de gedachte dat één glaasje misschien wel lekker zou zijn. Dat ik dat ook best kan nu, ik drink immers al zo lang niet. Of het idee als ik erg gespannen ben, dat een glaasje wijn me wel zou ontspannen. De huisarts heeft het destijds toch ook al gezegd? Af en toe een glaasje is toch helemaal niet ongezond? Sterker nog, men zegt juist dat het gezond is. En ga zo maar door. Door die gedachten te herkennen en als gremlins te betitelen, wordt ik me ervan bewust dat ik ertegen moet vechten.

Wat betreft de nieuwe spelling, ik vertik het om me nog in dat groene boekje te verdiepen, als alles toch weer over een paar jaar veranderd wordt. Voor de laatste twee spellingswijzigingen deed ik jaarlijks mee aan het nationaal dictee der Nederlandse taal. En ik moet eerlijk bekennen dat ik er toch wel een beetje trots op was dat ik nooit boven de 18 à 20 fouten kwam! Sinds die laatste twee spellingswijzigingen lukt het me amper om beneden de 25 fouten te blijven. Ik vind er dus niets meer aan, en doe nu niet meer mee. Kinderachtig misschien, maar naar mijn mening gaat onze taal er niet op vooruit door al die wijzigingen op zo korte termijn.

Zo, nu ga ik hier in huis het een en ander doen.

Tot straks,

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
katrina

Ha die Lianne,

Zo, je bent weer terug.

Ik ben je nog niet vergeten.

Na je opmerkingen over mij

na één dag hier op het forum.

Je snapte niet waarom er

op mij gereageerd werd

Je zei teveel eer voor mij.

Je verwachtte van mij een

venijnige opmerking toch?

Omdat je veel gelezen had.

Je kreeg van mij geen

steek onder water hoor

en krijgt die nu ook niet.

Toch wel fijn een goed geheugen.

Komt af en toe goed van pas.

(geintje)

Et ceci n'est pas une pipe...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef Katrina gelijk begin niet opnieuw en waarom is dit eigenlijk nodig!? Francesca volgens mij wilde je hier ook niet meer zijn..Ik heb een beetje het idee dat je je frustratie hier er uit wil gooien Heel goed maar blijf bij jezelf!!
Probeer je gevoel te vertellen misschien is dat beter dan op andere te gaan pikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca,

met dit berichtje van jou kwets je niet alleen Katrina maar ook mij en misschien meerdere mensen hier op het forum. Je doet het nu voorkomen of aangeboden excuses niet serieus zijn en geeft mij daardoor het gevoel dat mijn aanvaarden van excuses flauwekul is en ook niks voorsteld.
Ik geef Katrina hierin gelijk dat ik dit erg kinderachtig vind..

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien was de reactie van Francesca inderdaad een beetje kinderachtig. Niettemin vond ik het berichtje aan Lianne ook niet als erg aardig overkomen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik weet niet hoe Lianne daarover denkt?

Excuses zijn een mooie eerste stap. Alert zijn op herhaling is een even mooie tweede. Hoe maak je iemand alert op venijnige opmerkingen zonder dat dit ervaren wordt als 'opnieuw beginnen' of een persoonlijke aanval?

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even iets heel anders.

Het lijkt erop dat meerdere delen van Nederland op het moment geteisterd worden door telefoon- en internetstoringen. Zo ook in de wijk waar Lola woont. Ze zou graag even meeschrijven, maar heeft al enkele dagen geen internetverbinding. Verder gaat op het moment alles goed.

Zodra de storing verholpen is, laat ze even iets van zich horen.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

" ...Met de maat die je gebruikt om anderen te oordelen..diezelfde maat wordt gebruikt om jou te oordelen..."

Pijnlijk maar o zo waar..... 3 mogelijkheden :

1. de maat aanpassen...

2. stoppen met oordelen van anderen...

of

3. doorgaan op dezelfde voet en pijn lijden...

Wat mij het beste helpt iedere keer weer is optie 2.... het is alleen jammer dat ik nog vaak genoeg geloof in de illusie van nummer 1 en 3 en dat ik een ander resultaat verwacht...

Katrina je bent een intelligente vrouw en een gevoelig persoon .... je hebt een enorme stap voorwaarts genomen door je excuses aan te bieden...laat je niet verleiden...

Ik vergelijk dit met drinken... radicaal stoppen...ik neem ook geen klein slokje omdat het geen kwaad kan...voor ik het weet zit ik er weer midden in...hetzelfde met cynisme en kritisch zijn...bijna iedere keer levert het mij pijn op en ik doe anderen pijn...hoe graag ik ook wil helpen of hoe goed mijn intenties zijn...het gaat om mijn akties...en vaak ben ik te onbewust om echt goed te weten wat er in een ander persoon omgaat...voor mezelf vind ik het al lastig om te bepalen wat er precies aan de hand is...met mij...

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi allemaal...
Net terug van de apotheek en een halve R ingenomen..
Voelt wel raar.. opluchting overheerst..
Ik wil het 14 dagen volhouden, moet te doen zijn..
iedereen veel succes vanvond.
R nemen voelt nog steeds een beetje als valsspelen maar soms heiligt het doel de middelen probeer ik mezelf aan te praten)
Groet Lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een goede dag gehad. De hele dag lol in m'n werk, liep te zingen en te fluiten, wist gewoon niet wat me overkwam. Thuis nog effe naar het buurt winkelcentrum effe langs de supermarkt en effe bij de slijter naar binnen. En ja hoor, hatsekiflatsie, met de boodschappen weer naar huis. Stukkie vlees, beetje groente en wat krieltjes en verder niks, nada, noppes.
En nu weer achter de PC met een fles sinas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Koh,

Ik stond vandaag voor m'n gevoel stevig in m'n schoenen, effe testen!!
Nog niet zo gek lang geleden kwam ik er 3 tot 4 keer in de week en elke keer naar buiten met een fles gedestileerd, soms wel twee en een paar pilsjes erbij.
3 of 4 liter in de week was gewoon, 1/2 tot 3/4 liter in een uurtje of twee, daar draaide ik m'n hand niet voor om.
Paar biertjes vooraf om de ergste dorst alvast te lessen, ach waar praten we over ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Zeeman, ik vind het in elk geval fijn te horen dat je zo'n goede dag hebt gehad. Ik hoop dat je dat heel lang zo vast kunt houden. En nu dus maar eens aan de sinas. Zit ik sinds deze week ook aan. Beetje jeugdsentiment komt daar om de hoek kijken. Vroeger zo vaak sinas gehad dat ik er niks meer aan vond, maar nu, na jarenlang niet, wel weer lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even tussen de aardappelen en slavinkjes door...
Toen ik vandaag thuis kwam begonnen de kriebels al weer. Ben vandaag wat opstandig grrrrrr.

Een collega vroeg me of ik niet vrijdag met haar wou doorzakken. Nou ik vind het wel moeilijk om dat af te slaan....maar ja, moeten de kindjes weer uit logeren en al dat gedoe. En mijzelf kennende weet ik niet of zo'n avond doorzakken dan wel goed gaat.

Femmy bedankt voor je bemoedigende woorden, sterkte heb ik ook wel nodig.

Katrina, way to go! Je hebt je excuses aangeboden en dat vind ik goed. Dus idd gewoon verder gaan, punt erachter.

Ellie, is refusal een medicijn dat je van de huisarts krijgt als je dagelijks drinkt? Of is het ook bedoeld voor mensen die regematig te veel drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,

Gazeuse (ja, ziet er qua letterbeeld wel goed uit) was in m'n kindertijd ook nog heel erg in. Alleen in het weekend hadden we sinas of 7-up en ook wel Exota waar je heerlijke spoetnik mee kon maken. Maar al die drankjes waar je tegenwoordig uit kan kiezen waren er niet en misten we ook niet.
Jij bent dus ook al heeeeeel oud:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...