Spring naar bijdragen

Vrijdag 10 november

Anna

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 262
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alcoholisme erfelijk!?

Ik weet het ook niet,wel vaak gehoord dat het erfelijk is....En inderdaad het kan bij je verborgen blijven of er uit komen daar geloof ik ook zeker in.... Bij mij is het er zeker goed uitgekomen omdat ik niet echt verantwoordelijk hoefde te zijn voor dingen....Geen kinderen, relatie,s met mannen die ook veel dronken werk waar het heel normaal is dat je van een goede borrel houd noem maar op!! Dan valt het niet eens op dat je niet zonder meer kan je blijft gewoon door gaan met zuipen(drinken) Totdat ik nu ouder word en er zelf gewoon genoeg van heb dit leven wil ik niet meer......maar o wat vond ik me leven fijn met alcohol!! en o wat was ik eigenlijk aan het vluchten en alles aan het kapot maken om me heen..... M,n verantwoordings gevoel is gelukkig weer terug en ik vind het niet erg om alleen te zijn...Liever alleen zonder drank!! Dan met iemand en weer met drank en alle ellende erbij....

Bambam ik herken het de leuke clown uithangen met een borrel op en alles durfen echt stoer was ik soms ..... Het is bij mij ook echt onzekerheid en leuk gevonden willen worden...Nu denk ik heel stiekem nou dan vinden ze me maar niet leuk of grappig jammer dan. Maar ik ben wel gewoon mezelf en ik doe me niet beter voor dan ik ben...... En ik moet zeggen het bevalt me wel eigenlijk ik ben best wel leuk hihihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellie, en BamBam, ik heb ook altijd dat gevoel gehad dat ik met alcohol op leuker was. Ik durfde meer, was heel gevat, had meer lol. Maar ik begin steeds meer te merken dat ik die dingen eigenlijk ook wel kan zonder alcohol. Ik heb ook al van meerdere mensen gehoord dat ze me in positieve zin vinden veranderen, maar ze weten niet waar dat aan ligt. Alleen mijn kinderen weten namelijk dat ik veel te veel dronk, en dat ik daarmee gestopt ben. Sommige mensen valt het wel op dat ik op een feestje of een etentje helemaal geen glas wijn meer pak, maar die wisten niet hoeveel ik dronk. Vind ik wel lachten eigenlijk, dat mensen iets aan me merken, maar ze weten niet wat.

Marieke, fijn dat je steeds beter in je vel gaat zitten. Lekker muziek blijven maken hoor. En wat geeft het dat je (nog) geen accordeon speelt, ze mogen blij zijn met een goede toetsenist. En ook leuk voor je, dat je man ook mee kon doen. Blijven jullie nu samen gaan? Lijkt me gezellig.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, dronk jij op feestjes dan heel weinig? Ik kan me herinneren dat je een x schreef dat je feestjes vervelend vond omdat de rest niet zo snel dronk. Heb ik dat goed onthouden? Ik bestelde voor mezelf wel es twee bier want ik dronk zoveel sneller als de rest, of is het dan de rest. Gelukkig had ik ook drinkmaatjes die mijn tempo goed bij konden benen.
Ha, ik had me al es afgevraagd of jij secretaresse was of iets met taal deed. Jij maakt nl bijna nooit een spelfout. ff by the way.

Nog wat. Ik heb steeds zo'n trek sávonds. Kan ook door de kou komen. Zal toch nix met niet drinken te maken hebben?

ff wat spelfouten weghalen, er zijn grenzen. Ben moe, niet stiekum aan de schnapps hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BamBam, als ik met iemand mee kon rijden dronk iedereen me te langzaam ja. Maar ik kon niet altijd met iemand meerijden, en dan dronk ik dus hooguit één of twee glazen. En zat op hele kolen om naar huis te gaan en dóór te drinken.

Die trek heb ik nu ook wel weer een beetje, vrijdagavond hè. Dat doet het hem nog steeds bij mij. Of bedoel je trek in eten? Dat heb ik de eerste paar weken ook heel erg gehad, nu is het minder. Heeft toch met het niet drinken te maken denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik veel eettrek. Maar ik denk dat ik overdag te weinig eet.
Dranktrek heb ik bij vlagen. Zoals vorige week vrijdag toen ik de honden uitliet tegen 17.30 Ik kwam langs een leuk kroegje en ik had toch zin in bier! Wooow Eerst een de Koninckje en daarna Amsterdammers voor de dorst. Niet gedaan hoor.
Drink nu sterrenmix en eet speculaas. Lekker veel, mezelf verwennen. Oke doei Baantjes is begonnen. Tot de pauze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ben er weer even. We zaten naar een film (DVD) te kijken, houtkacheltje aan, maar we vielen alletwee zowat in slaap. Ook hier heerst het vermoeidheidsvirus, denk ik. Dus we hebben de film maar gestopt..Dus nu weer even bezigheidstherapie op het forum..Valt een beetje tegen, ;t is alweer zo stilletjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...