Spring naar bijdragen

Zaterdag, 11 november 2006


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Lekker hoor zo,n dagje naar een sauna centrum!! En natuurlijk niet gedronken m,n vriendin nam een wijntje en ze zei neem er ook 1 ik had zoiets van nee ik drink even niet. O zei ze dan neem ik ook niet....nou ik vind je moet gewoon nemen als je wilt zei ik! Even voelde ik me schuldig. Grappig is dat je zou bijna een wijntje nemen voor haar anders voel ik me schuldig....Uiteindelijk niet gedaan maar ging even door me hoofd!!! Ik nam een potje thee en het gesprek ging weer ergens anders over maar was even raar!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bam Bam, Ik kan me de reactie wel voorstellen, als je thuis komt en vertelt dat de therapeut zegt, dat je de alco waarschijnlijk nog nodig hebt.
Dit versterkt het drinken alleen maar, denk ik.
Maar ik begrijp het maar al te goed, het is in onze ogen een "hulpmiddel"om te pijn en het verdriet te verzachten en het leven iets aangenamer te maken.

Ik denk weleens, zit ik 4 uur te zuipen en ben bijna twee dagen beroerd.
Ik ben toch niet goed snik, maar alla.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad helemaal geen punt alleen merk je wel dat mensen zoiets hebben van o nou dan neem ik ook niet!!! En dat maakt het voor mij weer dat ik me schuldig voel! Tenminste daar kom ik nu opeens achter eigenlijk....Ik zou dus bijna gaan drinken zodat een ander zich goed kan voelen. Ik ben gewend m,n eigen gevoel opzij te zetten voor een ander....Vaag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellie, ik ken dat ook. Kennissen van ons nodigden mijn vrouw en mij laatst voor het eten uit. Die kennissen lusten wel een flink glas wijn normaal gesproken, en mijn vrouw mag ook wel eens wat drinken, maar toen we daar waren dronken ze alleen fris en mijn vrouw kreeg ook geen wijntje aangeboden. Nee, wij drinken niet zoveel, heel af en toe....Was nieuw voor me en heb gezegd als ze dat een volgende keer weer flikten dat ik dan niet meer zou komen...Zijn ze nou helemaal gek? Niet drinken omdat ik erbij ben...terwijl ik ze al wel honderd keer verteld had dat ik er totaal geen moeite mee heb. Ze vertrouwen me gewoon niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luitjes,
Deze ouwe rot gaat naar z'n vrouwtje. Ik heb haar net een Bessen ingeschonken, ja echt waar. Bij haar blijft het maar bij 1 en daar doet ze een uur over ???????
Schaaltje met Sushi op tafel gezet en we gaan er wat van maken, die bes aan de bes en pa aan de spa.
Over gerechtigheid gesproken, la me nie lache.
Misschien tot vanacht en anders tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom stopt iemand na, pak en beet, 22 jaar drinken van de éen op andere dag. Ik weet het niet.

Ik was die dag met een vriendin naar de sauna. Ik had net vakantie gehad, voelde me ziek, was totaal niet uiotgerust, had heel erg veel gedronken gedurende die vakantie, eigenlijk de hele afgelopen zomer. Ik dronk altijd elke dag al maar het werd steeds meer.
Ik had met die vriendin een gesprek. Zij is op de hoogte van mijn drinken.Haar man is ook een probleemdrinker. We hebben veel daarover gesproken. Ik vertelde haar dat ik het zo zat was elke ochtend wakker te worden met dat rotgevoel. Weer gefaald, weer niet gelukt, ik ben een loser, een sukkel, een eikel, waardeloze nietsnut, onbetrouwbaar watje enz.
Ik ging naar huis, heb niet gedronken en ben het vanaf toen per dag gaan bekijken. Ben nu 9,5 week verder en heb nog steeds niet gedronken. Hoe kan dat nou? Was het de klick, was het PATS of was het BOEM. Het zal me aan m'n r**t roesten, ik drink niet.
En ik weet eerlijk niet waarom nu wel. Wat is er nou zo anders dan. Waarom nu wel en al die tijd daarvoor niet? Snappen jullie het nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, ik sluit me aan bij het niet snappen. Bij mij was het ook zoiets geloof ik. Na jaren proberen het ineens helemaal beu zijn. Geen PATS en BOEM gehoord, maar misschien heb je ook stille.

In ieder geval gun ik jullie je PATSBOEM hoor, Marion en Fran. Dat hij maar snel mag komen.

Brrrrrrr, ik ga even mijn pyjama aandoen, ik ben helemaal nat geworden met de hond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...