Spring naar bijdragen

Zaterdag, 11 november 2006


BamBam

Aanbevolen berichten

Ja, Sneeuwwitje, ik had mijn doel heel overmoedig op een maand stoppen gezet, terwijl ik eigenlijk nog het liefst van al wilde invullen dat ik 'tot morgen' wilde stoppen. Toen ik na 18 dagen op mijn bek ging, was mijn doel naar de vaantjes, en daarmee ook mijn motivatie. Was toch al hopeloos. Heb toen gevraagd of ik een nieuw doel mocht stellen, maar tegen dat het zover was, was het voor mij al voorbij...

Ik denk dat de therapie niet voor iedereen werkt. Hangt een beetje af van je karakter en gevoeligheden. Bovendien kon ik me totaal niet vinden in die standaardvragen. Maar voor anderen werkt het dan weer prima.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marion, ik heb het precies andersom gedaan dan jij. Misschien was dat gemakkelijker. Ik maakte de keuze om te minderen. In feite natuurlijk omdat ik eigenlijk geen afscheid van het drinken wilde nemen, ik was als de dood. Ik vond het al geweldig als het me lukte om één glas minder te drinken dan voor de behandeling, maar de eerste weken was in feite helemaal geen succes.
Toen ik besloot dan maar te proberen een poos helemaal niet te drinken, was dat dus wel mijn vrijwillige beslissing. Ik hoefde dat niet van de behandeling. Feitelijk was mijn hulpverlener toen op vakantie, dus hij kwam er pas bij terugkomst achter dat ik al twee weken niet had gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Jullie hebben gelijk, het definitieve loslaten is moeilijk en daar zit volgens mij de beroemde klick.

Neem b.v. Zeeman ( ik roddel weer even over je) hij heeft het waarschijnlijk pats boem definitief losgelaten, dat had ik 20 jaar geleden ook. Niks mee aan de hand, er was gewoon een klick.
Ik heb die definitieve klick nog niet gekregen en dat geeft weer de angst van het loslaten.
Snappen jullie het nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Joann,

Wat lees ik nou ? Jij wil bij de pakken neer gaan zitten ?
Toen ik mij voorstelde op dit forum kreeg ik vrij vlug een persoonlijk berichtje van je, remember ?
Sinds die tijd heb je een apart plekje in m'n hart gekregen. Jij was de eerste vreemde die me begreep, jij was de eerste die zei dat ik er niet alleen voor stond. Nu zeg ik het jou, je staat er NIET ALLEEN voor. Net zoals jullie mij hebben geholpen kunnen wij jou helpen. Ik ga het gewoon proberen, we kunnen toch ervaringen uitwisselen. Stoppen kan altijd nog.
Alle wind in de zeilen nog aan toe, laat die fles staan ga ff lekker ouweho....
Meissie moet ik dan alleen verder ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het ook Marion, en Kohtje ik ben het niet met je eens. Ik heb de afgelopen paar jaar meerdere pogingen ondernomen, ook bij MinderDrinken, maar de klick kwam niet, en het lukte ook niet. En toen ik hier begon lukte het in het begin ook niet. Maar op een bepaald moment was die klick er kennelijk wel, al weet ik niet precies waardoor. En die eerste twee weken was ik doodsbang, bang dat ik het niet kon zonder wijn, bang om los te laten. Maar op de een of andere manier lukte het me dit keer wel om door te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, ik heb groepstherapie gedaan. Vroegen die therapeuten steeds welke functie drank voor me had. Ik snapte er nix van. Ze zeiden ook dat er iets vervangends voor in de plaats moest komen???
En dat ik de drank misschien nog nodig had.
Nou, ikke dat thuis vertellen, oei waren de rapen nog niet gaar. Dat wilde mijn lief niet horen. Ruzie over gehad niet normaal. terwijl ik helemaal niet snapte wat de Thera's bedoelden.

Ik denk het nu beter te begrijpen. Omdat ik zoveel verdriet, angst enz had zocht ik een uitweg in de drank. Daardoor werden mijn problemen alleen maar groter maar dat ff terzijde.
En ik durfde niet los te laten omdat de wereld erachter zo beangstigend was.
Nou ja, ik weet niet of het ergens op slaat, nee correctie, het slaat wel ergens op maar ik weet niet of ik goed uit kan leggen. Ik ga ook zo in de rust, en denk er morgen over verder. Lees nog wel ff mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KOhtje, Ik heb even nagedacht, waarom het 20 jaar geleden in een keer is gelukt, tenminste ben nog 1 keer na 9 weken de mist ingegaan met een fles wijn. Mijn zwager had zich die dag opgehangen , hij was 32.
Daarna heb ik het in een keer gered.

Ik denk dat loslaten PATS is en de klick BOEM,
dus een PATSBOEM reactie, volgens mij komt het tegelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Anna, ik had het bij mezelf moeten houden. Bij mij ging dat zo. Zolang ik nog bang was om de fles niet meer in m'n buurt te hebben als ik emoties onderging kon ik niet zonder het vangnet Alcohol..Pas toen ik mezelf geleerd had m'n verdriet, angst, kwaadheid en ook vreugde te verwerken zonder alcohol kon ik het vangnet verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...