Spring naar bijdragen

Zondag 12 November


Lianne

Aanbevolen berichten

Tsja, als ' nieuwkomer' wilde ik het draadje niet openen.. maar het is al na negenen..!
En dat voor een forum van ADB ' ers zonder kater!!
Of zijn jullie andere hele spannende dingen aan het doen haha!

Voor diegenen die gisteren gedonken hebben: spijt is een emotie die heel veel energie kost..
Zet het om in vertrouwen en hoop..
Het feit dat je bezig bent om te stoppen is iets waar je trots op moet zijn.
Desnoods two steps forward en one step back... maar we komen er echt..

heb gisteren niet gedronken.. maar ja, ik slik dan ook sinds woensdag refusal, dus das niet zo moeilijk..
Merk wel dat ik steeds neer twijfel om die refusal te nemen, want ik kan ook heel matig drinken, 2, 3 wijntjes..
Maar dat af en toe doorslaan zat er ook tussen..
Fijne dag iedereen..
groet Lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

He gelukkig Lianne, en ik zat te wachten op iemand die het draadje zou openen.
Meid, wat nou nieuwkomer, fijn dat je weer meeschrijft. Goed van je dat je niet hebt gedronken. Kjk wel uit met die gedachte dat een paar wijntjes moeten kunnen he, het blijft gevaarlijk.

Ik heb lekker geslapen, nix gehoord, aan éen stuk door liggen ronken. Heerlijk.

Marieke gefeliciteerd met je 23 dagen ADB, klasse.

Fery, weer een overwinning, goed van je.

Joann, opstandige puber, hoop dat je lekker geslapen hebt. Volgens Marieke mag je bij een 'uitglijder' wel gewoon doortellen. Vandaag de schouders er weer onder, kop erveur en beste beentje voor.

Alle andere ADB-er, bijna Adb-ers, heb een goeie zondag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bambam de blonde friezin!

Ja, dat is het verradelijke.. ik kan het heel vaak wel, maar heb ook al veel te vaak met katers in bed gelegen en dingen uitgehaald die godzijdank altijd goed zijn afgelopen..
Vandaar nu de refusal.
Maar ik moet idd een beetje doel gaan stellen, want ik doe het nu dag per dag en dat is ook niet goed.
Heb me kunnen aanmelden voor de internet behandeling (dank voor de tip zeeman!) maar dat heb ik weleens bij annazorg gedaan en dat vond ik niks, veel te vrijblijvend.

tot later allemaal..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een rustige zondagmorgen.

Lianne, ik zie je niet meer als "nieuweling"hoor,
wel goed dat je niet gedronken hebt.
Ik zou de raad van Bam Bam maar opvolgen, want zo gauw je denkt, dat je wel een of twee glaasjes kunt drinken, gaat het misschien een keer goed, dat is mijn ervaring.
Maar de keer erna ga ik dan ook volledig de fout in, met de gedachte, ik kon het de vorige keer ook, dus moet het nu ook kunnen.
Dit is volgens mij jezelf voor de gek houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi sneeuwwitje..

Dank voor je bericht..

Hoeveel dronk jij dan en hoe lang en je ADB?
Het ziet er ook zo gezellig uit als andere mensen een wijntje drinken en dan denk ik: dat wil ik ook..
Of ik bedenkt theorieen van.. door de week niet maar in het weekend wel..
kost veel energie..
en dan die katers..:
' ik geloof dat ik griep heb/krijg..." haha!
Maar ik vind het vooral bij het eten zo lekker..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag,

Ik heb vannacht nogal onrustig geslapen. Steeds had ik de neiging om op te staan om dingen op het forum te zetten, heldere ingevingen die (bij mij in ellk geval) vaak in de stikdonkere nacht opwellen. Maar het was me te koud om onder de dekens uit te komen dus ik dacht het maar te moeten onthouden tot overdag. En ja hoor, zoals gebruikelijk, met het terugkeren van het daglicht vervaagden de lumineuze ideeën als maanlicht voor de zon. En nu weet ik nog maar flardjes van wat vannacht zo'n logisch helder verhaal leek.
Een paar van die flardjes kan ik hier nog wel met jullie delen, maar het totale verhaal zal wel weer tot vannacht of een andere nacht op zich laten wachten...

-Moeten is funest, willen is de insteek tot ontspanning
-Niet kijken naar wat je niet (meer) kunt maar naar wat je (nog) wel kunt
-Je bent wie je bent, in de puurste vorm, dus zonder toevoeging van middelen
-Je wordt geaccepteerd en gerespecteerd om wie je bent (in die puurste vorm dus)
-Niet mogen komt van buiten, niet doen komt van binnen
-enz. enz.

Dit klinkt als een uit het hoofd geleerd rijtje van dooddoeners, maar zoals ik al zei, het was een compleet en duidelijk verhaal, volkomen logisch op dat moment, geen speld tussen te krijgen, maar ik heb alleen deze brokjes mee kunnen nemen naar vanochtend. Wie het kan mag er iets van bouwen eventueel met wat toevoegingen aan het rijtje.
Dat is de pest bij mij, ik weet het ergens in m'n onderbewustzijn allemaal zo mooi te verbeelden, maar als ik het dan wil delen komt het zo rottig en verwrongen naar buiten.

Ik wil hiermee eigenlijk alleen maar zeggen dat ik dan niet de oplossing voor een ieder kan aanreiken maar dat ik wel degelijk met jullie allemaal bezig ben. Gelukkig is niet elke nacht zo onrustig, ik kom wel aan m'n rust toe, dus niet bezorgd worden, zo erg is het allemaal niet. Ik blijf gewoon net zo lang op het forum m'n losse flodders afvuren tot er misschien eens een allesomvattend antwoord staat. Kan wel tot in de oneindigheid duren, waarmee ik m'n forumverslaving meteen een doel heb gegeven.
Ik schrijf hier niet omdat ik het mag of moet maar omdat ik hier schrijf...vanwege de liefde voor het forum...

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joanneke, zo is het maar net, we klimmen gewoon die berg op, ( ik heb trouwens wel hoogtevrees, echt waar heel erg)
Maar zonder de dalen geniet je niet van de pieken.

Oh Kohtje, dat heb ik ook, niet alleen bij het forum, maar ook in het dagelijks leven.
Bij zonder toevoeging van middelen bedoel je alcohol waarschijnlijk, want tja, ik heb ook campral en soms heb je die middelen even nodig, om op de top te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemoren Bobbers,

Zeeman is weer wakker, lekker geslapen en zo fris als een hoentje achter de PC. Eerste bak koffie alweer naar binnen, zometeen de tweede en laaqtste (mijn maag).
Net effe zitten bijlezen over moeten en willen en over de klick-klack-pats-boem-boing-eureka ervaring.

Bij mij is die twee weken geleden gekomen. Ik heb al vaker geprobeerd te stoppen, maar dat duurde nog geen 24 uur, altijd wel een excuus in de buurt, de weg van de minste weerstand zogezegd.

Twee weken geleden nog dronk ik 3 tot 4 liter gedestileerd in de week en als aanvulling ruim een kratje bier en een flesje wijn bij het eten, al moest ik die laatste wel delen (balen).
Maandag ochtend, morgen twee weken geleden stond ik zoals gewoonlijk om 06:00 uur op om na het ochtendritueel beneden een borrel achterover te slaan en een flesje bier naar binnen te gieten, tijd: 06:45 uur, hoorde sinds een jaar ook bij het ochtend ritueel.
Om 07:10 uur de vuilnuis aan de stoep gezet en toen kwam het, ik werd misselijk en stond naast het huis te kotsen. Afijn toch in de auto naar het werk. Halverwege werd ik weer misselijk, auto aan de kant en weer kotsen, vervolgens auto omgedraaid en 'ziek' naar huis. Thuis weer m'n bed in en geslapen tot 11:45 uur. Werd kletsnat van het zweet wakker en lag helemaal te shaken. Vlug een limonade glas met jenever, twee flessen bier naar binnen en om 12:00 uur was ik weer een beetje het ventje, behalve trillende handjes en een beetje zweten.
De rest van de dag geleefd op jenever en bier, nee geen vast voedsel, bah.
Dinsdag thuis gebleven, nog steeds 'ziek' en rustig aan gedaan met de drank. Toen kwam het gevoel van: "waar ben je in vredesnaam mee bezig ???????".

Dit als het eerste deel van mijn bijdrage, ga nu een bakkie doen met moeders en kom straks wel terug voor het vervolg. Effe bijkomen, dit hierboven weten zelfs mijn vrouw en kinderen niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja nog iets Kohtje,

Willen is de insteek, dat klopt, maar we willen allemaal wel, maar dan moeten we wel in ons zelf blijven geloven.
Ik heb ooit gelezen, dat geloof in jezelf voor wilskracht gaat.

En als ik dan weer terug kijk, na 20 jaar geleden, dan komt er weer wat bij me boven.
Ik zei altijd tegen mezelf, ik kan het... ik kan het..... Ik geloofde echt in mezelf en dat gaf me zo veel wilskracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, ik moet even weg.

Krijg net bericht, dat mijn vader vannacht in elkaar is gezakt.
Hebben ze verdorie geen dokter gebeld.......
en ons ook niet.
Zegt mijn moeder, ik heb jullie vannacht wel gebeld, maar ze liegt haar hele leven al
en tegenwoordig heb je van die telefoons waar je op kunt kijken , wie er gebeld heeft.
Oh, man die blijft liegen tot aan haar dood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allemaal,

Ik heb ook lekker geslapen, de feestgangers niet eens horen thuiskomen. Vanmorgen om 8 uur even hondje eruit, en toen weer terug in mijn bed. Ja, uitslapen kan ik ook nuchter.

Lianne, ik vind je ook geen nieuwkomer meer hoor. Goed van je dat je niet gedronken hebt.

Femmy, een fijne dag vandaag. Heb je je vriendinnen al uit bed gebeld?

Zeeman, wat een heftig verhaal. Ik kan me wel voorstellen dat dan ineens je ogen opengaan. En ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat je geen afkickverschijnselen hebt. Moet dat misschien nog komen? Ik hoop voor jou van niet.

Sneeuwwitje, sterkte met je vader.

Marieke, jij ook sterkte met je buikpijn.

Kohtje, ik zit je flarden te overdenken. Ik ben het grotendeels wel met je eens, in ieder geval dat je bent wie je bent, zonder toevoegingen. Dat ben ik in de laatste weken heel sterk gaan ervaren. En moeten is inderdaad funest, dat is juist ook mijn probleem. Met dat geaccepteerd en gerespecteerd worden heb ik nog veel moeite, dat is mijn onzekerheid. Word ik wel geaccepteerd, en word ik wel gerespecteerd? Dat vraag ik me dus altijd af.
Wat betreft het niet mogen, dat ervaar ik dus anders. Oorspronkelijk komt niet mogen van buiten ja, bij mij werd het in mijn jeugd al opgelegd, evenals het moeten, die twee gingen hand in hand. Maar als je jarenlang in een keurslijf van moeten en niet mogen gedwongen wordt, dan gaat dat keurslijf op een bepaald moment deel van je uitmaken. Zo is het bij mij althans gegaan. En zelfs als niemand je meer oplegt wat je moet of niet mag, dan ga je dat jezelf wel opleggen. Want op de een of andere manier kun je niet meer zonder dat keurslijf, het is iets vertrouwds. Ik heb nu ontdekt dat ik nog steeds mijn eigen keurslijf in stand hou, dat ik nog steeds even streng voor mezelf ben als vroeger mijn moeder, en later mijn partner was. En ik denk dat ik me daaruit los zal moeten leren maken, want gezond is het niet, zo voelt het ook niet.

Alweer een opgave erbij. Pfff, ik word er een beetje moe van, kan iemand zich dat voorstellen? Vandaar dus ook een gat in de dag geslapen.

Een fijne zondag allemaal.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,
Dat van die afkick verschijnselen snap ikzelf ook niet. Wel heb ik af en toe 'koud zweet' op mijn voorhoofd, maar tot nu toe is dat 'gelukkig' alles. Geen getril, geen onzeker gevoel ik weet het niet.
Misschien mazzel ?? Ik heb er geen verklaring voor, en wie weet, komt het nog, hoop van niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

In de allereerste plaats sterkte omtrent de berichten rond je vader. Hoop dat het allemaal nog meevalt..

Ik wil even doorgaan op wat je gelezen hebt, dat geloof in jezelf voor wilskracht komt. Daar ben ik het mee eens..Je kunt iets nog zo graag willen, als je er zelf niet in gelooft gaat het een keer mis. Maar je kunt ook ergens in geloven en door recalcitrant gedrag de wil missen. Dan ga je in verzet tegen je eigen geloof om anderen op je kromme (alcoholisten eigen) manier te laten zien dat je je eigen weg wel kunt gaan...Dat is dus jezelf en anderen voor de gek houden. Dat bedoel ik met willen is de insteek tot ontspanning. Willen in jezelf te geloven.
En met middelen bedoel ik in dit geval inderdaad alcohol. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor andere verslavende middelen. Campral zie ik als hulpmiddel. Zonder klimgerei is het moeilijk de berg te beklimmen, want een comfortabel wandelpad is het in de meeste gevallen niet.

Lieve Katrina,

Je wordt geaccepteerd en gerespecteerd om WIE je bent,
niet altijd om HOE je bent.
Hoe je bent kan veroorzaakt worden door invloeden van buiten af.
Hoe je bent kan in conflict zijn met wie je bent.
Wie je bent zit onaantastbaar diep in jezelf...kan omgeven worden door "hoe je bent"schillen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, de spijker op zijn kop

Quote
Maar je kunt ook ergens in geloven en door recalcitrant gedrag de wil missen. Dan ga je in verzet tegen je eigen geloof om anderen op je kromme (alcoholisten eigen) manier te laten zien dat je je eigen weg wel kunt gaan...Dat is dus jezelf en anderen voor de gek houden.
unquote

Dat was nou precies mijn probleem en dat heeft bijna 25 jaar geduurd om daar achter te komen, de patsboem van eerdere discussies

Tjemig te pemig, beter had je het niet kunnen verwoorden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou mijn kastje eens moeten zien, ik lijk wel een drogist..
Hepafyt van bional helpt de lever ontgiften en magnesium/calcium is ook een heel goed preparaat, ook van bional. (ik heb geen aandelen hoor)

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de katers en alle andere ellende van de drank tot daar aan toe vond maar wat voor mij het zwaarst weegt is A: bang voor ziekte in de toekomst en B: dat drank (wijn) mij altijd dikker maakt.
Het is ook de combi met wijn/uit eten/toastje etc.
Ik drink sinds woensdag niet en ik kin het al gelijk merken aan mijn kleding.
Wel is de verleiding groot om dan als ' troost' iets te snaaien van snoep of zo, wat ik normaal gesproken dus helemaal niet doe..

Die refusal is handig, maar je hebt toch weer zo'n moment van : stel dat ik het vanavond nou niet neem en dan vanf morgen weer.. (dat in je bloed blijven valt erg mee met een halve per dag)
ik ga nu snel innemen voor ik weer ga twijfelen..
groetjes iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...