Spring naar bijdragen

Zondag 19 november


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja katrien en hier nog een berichtje van hermiena.
Als ik na lange tijd hier even 3 dagen lees op het forum dan lees ik berichten van een heleboel mensen die het heel erg moeilijk hebben met de strijd tegen drank en die dapper en moedig strijden. Ook lees ik een hoop herkenning en warmte in die berichtjes maar helaas niet in die van jou. Het is me na al die tijd nog steeds niet duidelijk wat je hier nu komt doen op het forum behalve dan dat je de boel opstookt, en dat is precies de reden waarom ik destijds hier ben weg gegaan. Erken nou eens gewoon dat je een probleem hebt, en doe het niet af met het is mijn levenshouding. Het mag dan jou levenshouding zijn om elke keer bij de lunch een wijntje te drinken maar volgens mij heb je nog steeds een dijk van een probleem!! En als je de berichten van anderen leest ben ik zeker niet de enige die dat vind, dus mijn vraag is dan ook wat kom je hier doen? En wanneer ga je nu eens je problemen oplossen? Je moet eerst goed voor jezelf zorgen voordat je anderen kunt helpen. En dan een beetje met modder gooien, of met pek zoals jij het noemt. Dat vind ik helemaal beneden stand, voor een dame zoals jij. En dan iedere keer terug naar de oud gedienden dat vind ik ook nergens op slaan. Je profileert je hier alsof je de moderator bent terwijl je in feite dus nog regelmatig drinkt. Maar kennelijk wil je niet geholpen worden want als mensen je de helpende hand toe steken dan ga jij weer met modder lopen gooien. Het irriteerd me enorm om te lezen dat je hier nog steeds de boel loopt te verstieren en dan met name dat je houtje steeds zo op de kop zit. Het lijkt wel alsof je jaloers op haar bent. Maar goed, van mij mag je zeggen over houtje, of over Helder of over mij wat je wilt maar feit is wel dat wij alle drie al een hele poos alcohol de baas zijn en dat kunnen we van jou niet zeggen. En ik vind het heel jammer dat je mensen afschrikt door de manier waarop je reageert. Jammer voor jou maar ik denk echt dat je hulp nodig hebt en niet alleen op het gebied van alcohol. Graag was ik langer op dit forum gebleven om anderen te steunen en anderen te laten zien hoe het ook kan. Maar destijds ben ik weg gegaan hier vanwege de sfeer, een sfeer die jij meestal creeerde. En ik zie helaas dat je dat nu nog steeds doet. Ik ga de moderator ( de echte) dus vragen of hij mij uit het systeem wil halen want ik heb er geen zin in om er bang voor te moeten zijn dat mijn verleden tegen mij gebruikt wordt, of tegen mijn dappere vrienden. Als ik uitgeschreven ben dan kun je mijn oude berichten ook niet meer lezen. En dat geeft me wel een prettig gevoel, namelijk ik ben niet meer wie ik toen was en ik ben er te ver voor gekomen om daar nu steeds naar terug te moeten blikken.

Jammer voor de mensen die hier wel oprecht bezig zijn, ik had jullie graag tot steun willen zijn. Heb nog iets geschreven op het draadje van jullie ontmoeting. Hoop dat jullie daar nog wat aan hebben.
En voor wat het waard is, dankzij dit forum sta ik in januari 1 jaar droog.

Jongens zet hem op, en Katrien hou alsjeblieft op met katten. Het zou toch jammer zijn als je iedereen hier weg jaagd.

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve ploeteraars,

Even voor de goede orde: ik heb me eind mei bij het forum aangemeld, maar durfde pas eind juli voor het eerst deel te nemen aan het forum (de bekende drempelvrees :$). Zo'n oudgediende ben ik dus nu ook weer niet!

Ik zit op dag 24 ADB en op twee heftige trekmomenten na, gaat 't me voor de wind. Ik hoop dat ik het voorbeeld van de anderen kan blijven volgen en misschien dat anderen mij dan weer kunnen volgen. Zeg maar, 'n soort van zwaan-kleef-aan effect. Dat zou toch mooi zijn, niet?

Iedereen heel veel sterkte, inzicht, wijsheid en vooral ook humorvolle en mooie momenten.

Liefs,
ZL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu ben ik weer even helemaal wakker. Mathilde, Koekie/Houtje en Hermiena, hartelijk dank voor jullie bijdrage. Het is fijn dat jullie nog steeds zo betrokken zijn bij dit forum.

Katrina, waar dit moet beginnen of eindigen, daar heb ik geen flauw idee van, maar ík vind dit nieuwe begin wel leuk. Ik ben pas 3 maanden ADB, en ik denk dat ik nog veel kan leren van de mensen die dat al langer zijn. Jammer, dat ze destijds vanwege jou weggegaan zijn. Jammer, dat ze vanwege jou ook niet terug willen komen. En mijn constatering - op het andere draadje dat je naar aanleiding van mijn vraag aangemaakt hebt - dat jij de toon van de discussies probeert te bepalen, wordt door hun dus bevestigd. En kennelijk doe je dit al heel lang. En kennelijk is het ook al heel lang onduidelijk waaróm je dat doet. En kennelijk wordt mijn vraag wat je op dit forum zoekt, door anderen gedeeld.

Jammer Hermiena, dat je meteen weer vertrekt, ik had je graag wat beter leren kennen. Klasse, dat je in januari 1 jaar droog staat. Het beste!

En nu ga ik toch echt naar bed, welterusten allemaal.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eikim hoi...,
Soms kun je, zoals Hemien, Houtje, Helder en vele anderen, maar gewoon het beste de vertrekvlag hijsen als je met een iemand moet omgaan die gewoon erg veel lelijkheid met zich meedraagt.
Wij konden destijds niet meer tegen het negativisme van 'een iemand' en hebben het nu zó goed met elkaar dat het bijna niet uit te leggen is.
Een afsplisting, voor mijn part, maar wel met een warm hart voor Alcohol de Baas en alle mensen met dezelfde problematiek die hier meeschrijven.
Jongens, ga door met elkaar, ontmoet elkaar want je kan er alleen maar rijker en beter van worden!
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve tante Til,
Je haalt me de woorden uit de mond, ik had het niet beter kunnen uitleggen, dank je wel.

Anna, en alle anderen succes met de strijd tegen alcohol de baas, want dat is waar het om draait en niet om Katrien. Laat je vooral niet weg jagen en blijf gewoon schrijven. Dat doen wij ook al zijn wij wel met opgeheven vlag vertrokken naar een kleiner groepje waar het veilig en vertrouwd is, waar warmte is en waar iedereen met elkaar mee leeft. Hier op het forum lees ik dat ook. Probeer er uit te halen wat er voor je in zit en probeer negatieve berichten naast je neer te leggen. Het is moeilijk, ik kon het ook niet maar het is wel de moeite waard.

groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Het gaat een stuk beter met me, heb geen onrust meer en rare gedachten.
Ik ben wel ontzettend moe, maar ja we gaan gewoon weer door.
IK ben wel 11 dagen ADB geweest, dus toch weer wat gewonnen, dag 9 is nu taboe.
En morgen alweer dag 4, dus.........

Allemaal lekker slapen, welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...