Spring naar bijdragen

Nieuw vroeg dagdraadje!!


knuffie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Joann, laat de fles staan a.u.b. je bent niet voor niets aan de tactus therapie begonnen. Liggen de kinders te bed? Verman je , eerst je huiswerk maken, tactus heeft begrip, maar je moet het wel maken hoor, ook al is het nog zo moeilijk en confronterend. Ik ben eergisteren niet voor niets door het lint gegaan. Kom op, ik trok me net zo lekker aan o.a. jouw op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben een sufkut (haha, waar heb ik dit eerder gehoord), maar heb besloten de draad weer op te pakken. Ik wil NOOOOOOOOOIT meer drinken. Heb ik dit niet eens eerder gezegd? Nee, ik zeg altijd... vandaag drink ik niet of ik drink zolang niet meer. Nooit meer drinken lijkt me wat te hoog gegrepen, toch durf en wil ik het nu toch eens uit spreken. Eigenlijk wil ik ook niet meer. Aan de ene kant vind ik het leuk en ben ik gezellig sociaal bezig, maar aan de andere kant ben ik moe, heeeel moe. Ik vind het elke keer zo moeilijk om langer dan (2 maanden?) te stoppen. Voel me op een gegeven moment zo'n saaie Trien, wil meestal vroeg weg op feestjes en ben graag alleen en dit is het tegenovergestelde wanneer ik drink. Ben dan de gezelligheid zelve. Maar ja.....
Ik zit in een rare periode. Ik word deze week geopereerd en daar zie ik erg tegen op. Mijn hormonen stuiteren.
Ik heb de hele week niet mee gelezen en heb nu ook niet bij gelezen. Ga dit zo wel gedeeltelijk doen. Wilde me nu graag weer melden en roep om hulp en steun.

gr, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick,
ik snap dat je opziet tegen de komende week. Sterkte alvast.

Wat betreft de steun, geen probleem. We benne op de wereld om mekaar, mekaar, mekaar om mekaar te helpen, nietwaar. JAAAAAA

Wat ik me afvraag; hoe denk je over twee maanden de saaiheid te lijf te gaan en te voorkomen dat je weer het schip ingaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, ja ik denk ik ga ook even op het forum kijken!!! Ben gelukkig droog de dag doorgekomen, viel wel mee.
Joann, jammer joh, maar ik snap het helemaal. Ben ook zo vaak gek geworden van die kleintjes. Het drukke van de kinderen gaat op een gegeven moment over, maar ja, dan het puberen! Kan je weer gillend gek worden!
Sterkte joh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mick,

Fijn dat je je weer even laat horen.
Moet jij ook al geopereerd worden deze week? Is het een zware operatie of valt dat mee? Maar ja, elke operatie is iets om tegen op te zien. Ik word zelf al helemaal bleek om de neus van het woord ziekenhuis.
Ik wens je in elk geval erg veel sterkte.

Waarom vind je jezelf nou een saaie Trien? Omdat je vroeg weg wilt van feestjes? Vind je jezelf saai of ben je bang dat anderen je saai vinden...

Hier zullen we je weer van harte steunen als je je hier meldt, dat weet je wel. Wat is er gebeurt dat je nu wel wilt en durft te zeggen dat je Nooit meer wilt drinken?
Ik heb je hier duidelijk een tijdje gemist en moet dus weer een beetje bijgepraat worden... er ontbreken wat stukjes van je.. maar dat komt wel weer.

In elk geval namens mij, welkom terug.

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, ik ken je niet, maar evengoed welkom. Zie voorgaand bericht.
Ik heb inmiddels wel teruggelezen en krijg de indruk dat jij op dit forum een knipperlicht bent.
Heb je inmiddels een besluit genomen, stoppen of minderen. Krijg de indruk dat toen je bij de AA was min of meer voelde dat je al een beslissing moest nemen en dat dit uitgedraaid is op nee.
Nu je een operatie moet ondergaan gillen je hormonen om hulp, ik weet niet wat je precies van het forum verwacht, maar de operatie moet je toch echt zelf ondergaan evenals het minderen of stoppen met alcohol. Vertel, misschien dat een van ons je daadwerkelijk in nood steun kunnen bieden, wat is er aan de hand! Wat is werkelijk je probleem, we staan er open voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, dag is klaar voor vandaag.
Rondje met het hondje en dan naar bed.

Mick, laat gauw weer wat van je horen.

Visje, goed gedaan, op naar dag 2.


Joann, niet te diep zakken he, morgen is er weer een dag, kom aan, schouders eronder. Spreek je morgen.

Weltrusten allen, slaap wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, probeer daar toch achter te komen. Stoppen met drinken is stap 1, daarna komt de rest.

En hoe saai kan het nou zijn om iets eerder te vertrekken van een feest waar de rest meestal liederlijk dronken wordt. Wat je mist zijn te veel herrie, te hard lachende mensen die na verloop van tijd vervelend worden, ruzie krijgen, gaan huilen,moete kotsen en zo voort.
Dus?????

Succes meid, ik hoor het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kohtje:
Dank voor je reactie. Ja, inderdaad... het woord ziekenhuis... brrrr en operaties al helemaal. Ik ben er als de dood voor. Gek he, die narcose vind ik al vreselijk terwijl ik vroeger regelmatig bewusteloos ben geraakt door alcohol en drugs en dit toen niet als eng heb ervaren.
Er is trouwens niet echt iets gebeurd waardoor ik nu zeg dat ik Nooit meer wil drinken, ik ben alleen maar weer moe van mezelf. Niet drinken maakt niet (nog niet) gelukkig, maar wel drinken al helemaal niet. Moeilijk om zo even in een paar regels bij te praten en weet ook niet of dit nodig is. Ben blij jouw reactie te lezen. Toch weer een beetje thuis komen voelt dat.

@stien:
Jij ook welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...