Spring naar bijdragen

Nieuw vroeg dagdraadje!!


knuffie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

O ja, Anna,

het gebeurt me nog regelmatig dat het uiten van gevoelens op onbegrip stuit. Ik ben ook nog maar in de oefenfase en misschien blijf ik dat ook de rest van m'n leven wel... En het kan me ook nog altijd een gevoel van onzekerheid, van niet meetellen geven... Maar ik grijp niet meer meteen naar de fles, zoals ik dat in het verleden wel meermaals gedaan heb. Nu kan ik echter vanuit die onzekerheid, net als jij, wel gaan kijken wat er dan schort. Ligt het aan mij? Soms wel, ik kan nog altijd niet geheel onbevangen met m'n emoties omgaan. Wel kan ik ze beter herkennen en analyseren. Ik kruip dan even in een soortgelijk harnas als waar ik met drank in kroop, alleen is dit harnas makkelijker te openen en te sluiten. Hier kruip ik met m'n volle verstand in, hier word ik niet in opgesloten.
In dit harnas stippel ik dan een 'plan' uit hoe nu verder te gaan. Vaak betekent dat dat ik m'n gevoel duidelijker moet maken naar m'n omgeving.
Er zijn inderdaad ook mensen die niet openstaan voor andermans emoties. Die hebben wat dat betreft een bord voor de kop. Het zegt meer over die persoon dan over jou. Zelf had ik ook zo'n bord voor de kop toen ik nog dronk.
En dan kan je eigen onzekerheid zichzelf ook nog in stand houden door die onzekerheid zelf. Als je onzeker overkomt nemen mensen je minder makkelijk serieus, denken ze gemakkelijk over je heen te kunnen lopen. Waardoor je je dus weer onzeker gaat voelen. Tijdens m'n behandeling viel ik ook vaak weg in groepsdiscussies terwijl ik best het een en ander te vertellen had. De peuten viel dit wel op en ook tijdens de blokken Sociale Vaardigheidstraining zag ik wat er mis was. Deze blokken werden altijd op video opgenomen en dan later weer afgedraaid, zodat je jezelf kon zien. Ik bleek veel te zacht te praten. Ze hoorden me vaak letterlijk niet. Het klinkt heel negatief, maar het is een feit dat de grootste schreeuwers het best gehoord worden. Die hardere stem heb ik me met heel veel moeite en gevoel van schaamte toch min of meer kunnen aanleren, en wat bleek? De combinatie van harder praten met iets zinnigs te vertellen hebben (waar het bij veel harde schreeuwers nogal eens aan ontbreekt) dwingt respect af. In het begin was iedereen verbaasd dat ik zo hard praatte (ikzelf niet in het minst) maar toen het me wat gemakkelijker af ging telde ik mee, werd er echt naar me geluisterd. Sterker nog, ze begonnen me in sommige gevallen om advies te vragen of om m'n mening...

Ik ben dan niet een van de kleinsten (1,92 meter) maar geloof me dat als ze dan je rug naar je toekeren je jezelf ook heel klein kan voelen. En Anna, ik hoef dan wel niet tegen ruggen aan te kijken maar ik constateer dan dat mensen me met de nek aankijken. Is ook niet leuk...



En Joann, JE LAAT HET, HÈ??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy, als je klaar bent graag hier ook nog ff dweilen:D

Joann, die lieve, prachtige, goedluisterende, schatigge, geweldige, fantastische kinderen van jouw VERVELEND???? dat bestaat toch niet!

Teveel snoep worden ze hyper van, van teveel tv kijken ook. Schop ze in de tuin, pas weer binnenkomen als ze luisteren, ooooohhhh.

Vandag waren er wel meer dingen die ik wilde hebben, schoenen, jas, sjaal, borden, dat gaat goed, gnagna. Maar wat ik moest kopen heb ik nog niet, zucht. Maar dat komt nog wel.

Femmy, goed van je hou vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Kohtje, ik praat niet heel zacht, en ook niet onduidelijk. Heeft met mijn niet geheel optimale gehoor te maken. Mijn moeder vond vroeger zelfs dat ik schreeuwde, maar zo erg schijnt het ook weer niet te zijn (heb ik bij anderen nagevraagd). De kunst is alleen om je mond open te doen hè, als je het gevoel hebt er niet bij te horen. En nee, de aanblik op een nek lijkt me ook niks.

Joann, ach ja, die buien heb je gewoon af en toe, vooral als je voor het eerst een aantal dagen niet gedronken hebt. Denk erom wat Kohtje tegen je gezegd heeft! Juist nu moet je er doorheen.

Femmy, goed van je, gisteren niets gedronken. Uit de vicieuze cirkel ontsnapt. Goed plan om morgen toch maar eens met de huisarts te gaan praten over wat je dwars zit.

BamBam, allemaal voor Sinteklaas, die inkopen? Ik hoop dat je alles op tijd bij elkaar krijgt. En als je alsnog met die dweil in de weer moet, mag je hier ook even komen. Of Femmy.

Jongens, ik geloof dat het even gestopt is met regenen, en ik ben gestopt met mijn zelfopgelegde zondagtaak, dus nu is het tijd voor een rondje met het hondje.

Doei, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi joann
Ik begrijp je, hoor!!!
Ik zit ook soms met mijn handen in mijn haar als ze zich voor de zoveelste keer vervelen!!?!?!?
Alle speelgoed en knutselgerief is plots niet meer interessant!! Alleen ik ben dan hun pispaaltje!!
Constant de oren van mijn hoofd zagen...Pffft!
Samen liedjes zingen of een gezelschapsspel spelen helpt hier soms!!
Ik hoop dat er toch nog iets verstopt zit in jouw trucendoos!!
Veel groetjes van knuffie!!

Hoi anna
Even lekker buiten!! Amuseer je hé!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, als ik dat zo lees heb je al heel veel gewerkt aan jezelf. en nog steeds een doener. Erg knap hoor. Je hebt er de moed voor gevonden, doorgaan dus.
En geloof het of niet, wat je deelt hebben wij echt weer denk werk aan. Ik leer van je, want wat me vooral vandaag opvalt op het forum is dat het merendeel knap onzeker is van z'n eigen. Ieder probeert hier mee om teleren gaan, een eigen weg in te zoeken.
Ik zit me net even af te vragen of dit ook met perfectionisme te maken heeft. In mijn werk neig ik daarnogal toe. Misschien zijn daar door ook mijn verwachting naar anderen toe te hoog?
Hebben hier nog meer forum lezers last van?

Ja, Joann, het weer speelt parten vandaag voor iedereen, voor de kinderen is dit juist een extra spannende tijd. Veel kinderen hebben gisteren, of krijgen vandaag al de sint cadeautjes. Iedereen moest het eigenlijk op een en dezelfde dag vieren, toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...