Spring naar bijdragen

Nieuw vroeg dagdraadje!!


knuffie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja leuk is dat hè Stien. De laatste tijd lijken er steeds een soort themadraadjes te ontstaan. Vind ik wel interessant om zo met z'n allen van mening te wisselen over iets wat ons doorgaans allemaal wel min of meer bezig houdt.
En ja, ik heb veel aan mezelf gewerkt en doe dat nog steeds (de ene dag wat meer dan de andere) omdat ik nu ongeveer door heb hoe ik mezelf af en toe bij kop en kont moet pakken en door veel naar anderen te luisteren, vooral ook hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi joann

Al wat minder stressy???Ik hoop het voor je!!
(Niemand is perfect al wordt het van sommigen wel verwacht, denken ze!!)

Hoi kohtje
Ik ken je nog niet goed omdat ik hier nog niet lang kom maar ik kan wel zeggen dat ik altijd veel leer uit jouw antwoorden!!

Hoi stien
Ik neig ook naar perfectie maar dan in mijn relaties naar anderen toe, begrijp je?
Het MOET gezellig zijn bij mij, er MOET een leuke sfeer hangen, iedereen MOET graag hier komen...enz!!Ik probeer dus steeds om het een ander naar de zin te maken terwijl ik me er soms zelf niet goed bij voel!!

Groetjes van knuffie!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, nachtdienst weer achter de rug? Weer fijn een week bijkomen?
Gezellig avondje vieren met de kids. Morgen voor jou een moeilijke dag, sorry ik zal niet veel aanwezig zijn, mijn juty begint voor de avonden. Niks erg, rol ik er weer even makkelijk doorheen zoals je begrijpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik ben al lang terug hoor, en ik had me vergist. Het regende, en flink ook (door het verkeerde raam gekeken), maar ja, zo'n beest moet er toch een keer uit hè. Dus er is nog wel meer fris geworden dan mijn neus, en nat ook.

Stien, om je vraag te beantwoorden: behalve hyper- of overgevoelig zijn op dit forum ook heel veel mensen te perfectionistisch (ik ben zelfs officieel te perfectionistisch voor mijn werk), onzeker, willen ze het anderen tezeer naar de zin maken ten koste van zichzelf, een aantal mensen hebben een psychiatrische stoornis etc. etc. Alles wat je maar bedenken kunt op dit vlak zul je hier tegen komen. Ik denk dat dat deels komt doordat mensen met een drankprobleem dat niet voor niets hebben. Heel vaak is drankmisbruik ontstaan in een poging het rotgevoel of de onvrede met zichzelf te onderdrukken.
Voor een deel is dit forum gewoon ook een dwarsdoorsnede van de bevolking, met dit verschil dat iedereen hier openlijk praat over zijn/haar problemen, terwijl je dat in het dagelijks leven doorgaans niet tegen iedereen doet. Ik ben ervan overtuigd dat er in ieders directe omgeving heel veel mensen rondlopen met allerlei soorten problemen en klachten, waar je helemaal niets van merkt, omdat ze daar niet over praten, en vaak zelfs omdat ze het niet eens van zichzelf weten. Het is ook de herkenning hier die een rol speelt. Maar ik denk dat daar wel een therapeutisch effect in zit.

Joann, wil je dat liedje alsjeblieft laten, nu kom ik er weer in een week niet vanaf. Ennuh, ik heb wel trek in kippensoep eigenlijk, kan je er even doorheen komen fladderen?

Ik heb gelukkig geen last van Sinterklaasspanning. We hebben vorig jaar besloten het voortaan maar met Kerst te doen. Er is geen lol aan als je gewoon de hele dag moet werken of naar school, vind ik. En de spanning is er toch al lang vanaf hè, als ze groot zijn. We hebben afgesproken er gewoon een heel knusse, gezellige kerstavond van te maken, zónder computer en zónder wijn. (Dat eerste zal wel moeilijk worden :frown;).

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De sint heeft zitten denken
wat die jou moest schenken

Ha ha kennen jullie die nog ? over thema,s gesproken! ik kan mij hele drama,s herinneren rond gedichten en gedichten die jaren later nog door de familie gaan, fete,s en tranen. ha ha dus dichten niet doen he?
Ook goede middag

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, het moet!
Ja, dat beangstigt mij ook zo op avonden met visites, vooral als er stiltes vallen. Dan is het of mijn keel dicht gedrukt wordt. Voor mijn gevoel moest ik dat dan altijd of voorkomen of doorbreken.
Gevolg was dat ik vooraf al zoveel denkwerk verricht had, dat ik of moe, of hoofdpijn had.
Hierdoor ben ik gestopt mensen uit te nodigen. Nou dat is natuurlijk niet de enige reden, snap je wel.
Afijn de wisselwerking is er wel ingeslagen hoor, krijg je vanzelf minder aanloop.
Ben bang dat ik dit nu weer ga missen, moet ik ook weer aan gaan werken als ik me wat zekerder voel, en me kan gedragen zonder scrupeles voor mij zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Helder,

Fijn dat je er ook weer bij bent. Ik heb je gemist, joh.

Kohltje,

Sorry, maar ik kwam even niet bij van het lachen.
Die sociale vaardigheidstrainingen hebben mij voornamelijk geleerd om mijn mon te
houden en mijn frustraties te verbijten. Sommige hebben niet alleen een hele harde miond maar vooral ook een hele harde kop. En dan de dagsluiting waarbij sommige echt beginnen met ik ben om zeven ujur ogestaan en de dag dan per minuut te bespreken. Ik wist het al, ik was al die minuten bij hen!

Joann,
is het abnormaal dan om zomaar in het huilen uit te bartsten als je VIJF larfjes hebt rondlopen, vast niet genoeg slaap krijgt en dan ook nog een "kleine" gedragsverandering pronbeert bewerkstellige?
Lijkt me volstrekt normaal.

Anna,
ik probeerde net een pb naar je te sturen deed dit ding weer vreemd. Geef even een teken als het is aangekomen anders typ ik het nogeens.

liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak geen geintje hoor met een sinterklaas avond kan dat allemaal naar boven komen perfectionistisch zijn en de stress en het moeten inderdaad, nu heb ik dat gelukkig niet maar dat zijn de avonden dat je elkaar goed tegen kan komen met wisselende karakers of niet he.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Bewijs van mijn niet gehele geestelijke stabiliteit is hierbij geleverd want ik ben blij en opgelucht tnu ik weet wat er met me aan de hand is.
Ik was zo blij dat ik niet meer boos op mijzelf hoefde te zijn. DAt het gedoe met een bepaalde klas wel aan mij lag maar aan een klier in mijn hals. Daar komt dus hoogstwaarschijnlijk "klieren"vandaan.
En dat ik geen watje ben als ik niet doe wat ik mijzelf acht om te doen.
Ik heb zelf mijn klasjes mogen kiezen en dat is ook fijn.

Ik wacht het dus maar even af en probeer niet te boos op mijzelf te worden.
Woensdag de internist en vrijdag dat radioctieve gedoe, het gaat nu ook lekker snel.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Helder. Toen bij ons thuis de Sinterklaasavond in Surpriseavond veranderde was voor mij ook zwaar de lol eraf. Iedereen klooide maar wat aan, terwijl ik zo m'n best deed.. Niemand nam het serieus en dat kon ik maar niet snappen... heb daar in m'n onmacht en onbegrip ook menige traan om gelaten. Door mijn vervelende gedrag hebben we die surpriseavonden toen maar afgeschaft. Was dus mijn schuld, omdat ik het te serieus nam....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben geen kleine kinderen meer in het gezin, maar onze jongste zoon die nu samen woont heeft er blijkbaar goede herrinningen aan. Sinds 3 jaar weet hij ons om te krijgen toch sinterklaasavondje te vieren. Elk jaar neem ik me voor hier nee op te zeggen, maar ook dit jaar had ik voordat ik het wist een lootje onder mijn neus, schrijven ma. Met verplichting van suprise en gedicht. Hij komt dan ook met z'n schoonfam. Die waren het niet zo gewend en hebben de grootste lol erin om iemand in de sijk te zetten.
Wij vieren het volgende week zaterdag, kwam mij beter uit, omdat ze er weer zolaat mee aankwamen, moet wel suprise enz. weer bedenken. Vanavond is mijn man hulp Piet zoals het al jaren gaat, elk jaar komen verschillende buren vragen om de cadeautjes voor de deur neer te zetten en te bonzen op de deur. Je hoort de kinderen gillen, geweldig toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo,

Ik snap niet helemaal waarom jij zo moest lachen..
Een dagsluiting hadden we niet. Wel 's morgens het dagboeklezen waarin je je leerproces, je ontdekkingsreis beschreef. Hoefde (moest) niet gaan over wat je gegeten had en hoe koud of warm de douche was. Daar heb ik veel van anderen en van mezelf geleerd.. En ook tijdens die SVT-blokken.
Natuurlijk werd er wel gelachen, maar dat is niet wat jij bedoelt, denk ik.

(ik heet trouwens Kohtje, zonder el in het midden, maar dat is een detail...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, niet doen. Gewoon tegen die koters zeggen dat mama het nu HELEMAAL zat is, dat ze nu eindelijk de koppen eens moeten houden en iets rustigs gaan doen, en dat ze ander allemaal NU, ZONDER ETEN NAAR BED MOGEN!!!!!!!!!!!!

En die fles dicht laten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...