Spring naar bijdragen

Nieuw vroeg dagdraadje!!


knuffie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal
Hier een klein berichtje ven knuffie!! Ik ben 1u vroeger kunnen stoppen doordat we met een extra nachtdienst waren!! Ik ga nu snel gaan slapen en dan mijn laatste nachtdienst!!
Ik hoop dat ik maandagavond hier veel steun zal vinden want dan zal ik het terug héél moeilijk hebben!!
Op voorhand bedankt en aan allen een zeer leuke, fijne dag gewenst zonder kopzorgen!!!
Een dikke knuffel van knuffie!!!
;):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Knuffie,

Lekker gevoel, vandaag je laatste nachtdienst. Alleen jammer dat je nu al zo opziet tegen maandag. Maak je niet te druk meid, zenuwen van te voren maken het er niet beter op. Laat maar gewoon komen zoals het komt. En je mag hier steun komen zoeken, dat weet je. Slaap lekker!

Anjo, heb je een fijne verjaardag gehad gisteren, en Marieke, je zoon ook? En Houtje, hoe is heb met je bekkenklachten?

Iedereen een fijne zondag!

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Anna,
Ik had gezegd dat ik het niet wilde vieren. Mijn huis was een puinhoop, ik zag het niet zitten.
Smorgens heerlijk gebabbeld met mijn oudste dochter die in Engeland woont, mijn schoonmoeder en wat vriendinnen en ik was weer klaar voor mijn bed.
Komt mijn moeder binnen met een doos vol met taart en zo. Ex en andere dochter hebben de witte tornado laten vliegen en even later kwam mijn zus en broer met aanhang.
Het was supergezellig!
En ze zijn ook weer netjes op tijd weg gegaan. ik blijf maar denken;WATJE!!
Het is moeilijk om je manier van denken te veranderen, schijnbaar.

Ik heb donderdag na de diagnose de fles weer gepakt, kleinste maatje Jan.
Is bij mij een patroon, er gebeurd iets heftigs en vaak krijg ik dan zin in een borrel.
Ik ben niet doorgeschoten en het gevoel is nu weer weg.
Zo gaat het nu al maanden, weken droog en er dan ook niet aan denken en dan gebeurd er waat waar ik even niets mee kan. In mijn geval de woede die ik tegenover mijzelf heb gevoeld de laatste twee jaar, je kan ook niets, je bent weer eens moe of waarom zit je nu weer te janken,mens.

Ik ben er dus ook nog lang niet. Ik lees jullie berichten en lees de wanhoop het blijven denken aan draa
aan drank. IK weet nog zo goed hoe dat voelde, ik ben wel eens in wanhoop naar de dokter gegaan, ik trek dit niet. Verkeerde dokter blijkt 4 jaar later, ha ha.
wat ik over wil brengen is dat dat rotte gevoel in je buik echt overgaat. Het gaat geleidelijk en op een dag merk je dat je nog maar twee keer aan drank heb gedacht en nog wat dagen later nog maar een keer. Echt dit gevoel blijft niet.

Bij mij komt het gevoel terug bij onzekerheid en bij schoolvakanties, zoals jullie weten.
Jullie hebben me toch maar mooi de herfstvakantie door gesleept!
Mijn dank.
Iedereen een pretige dag!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Epona,

leuk dat je meeschrijft. Op je vraag over melatomine, zo heet het toch he, kan ik je geen antwoord geven. Totaal geen ervaring mee.

Je kunt gewoon meeschrijven op het draadje van vandaag, anders gaan de draadjes zo door elkaar lopen. De discussie wordt dan wel weer opgepikt.


Ik moet zeggen dat sinds ik niet meer drink ik beter slaap dan ooit. De eerset nachten waren wel een ramp met zweten en veel wakker maar daarna prima. Gelukkig maar, niet kunnen slapen is een ramp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Anjo,

Dat teruggrijpen naar alco tijdens of na het beleven van een heftige emotie is ook zoooo herkenbaar. Ik had dat niet alleen bij negatieve ervaringen maar ook bij heftige gevoelens van blijdschap. Uit een gevoel van euforie een borrel pakken. Om het te vieren als het ware. Het leek wel of ik geen heftige emoties mócht voelen, alsof die getemperd móesten worden. Want stel je voor dat mensen me raar zouden vinden, dat ze een verkeerde indruk zouden krijgen van die altijd zo rustige en zelfverzekerde Koh ... dat is wat ik met hulp van alcohol naar de buitenwereld wist uit te stralen, of ik alles onder controle had.

In werkelijkheid ben ik zo onzeker als de pest, misschien wel te onzeker, wat door alcohol ook weer in stand werd gehouden. Omdat ik nooit mezelf kon en durfde te zijn.

Nu ik na een jarenlange worstelperiode wel min of meer mezelf kan en durf te zijn kom ik er nog steeds elke dag weer achter dat ik gewaardeerd word om wie ik werkelijk ben. Als ik nu eens wel echt boos durf te zijn en ik kan duidelijk aangeven waarom dat is, zie ik tot mijn stomme verbazing dat er begrip is voor mijn boosheid en dat mensen rekening met me houden. Dit voelt zo fijn dat alleen daarom al die boosheid voor een groot deel verdwijnt. Hetzelfde geldt voor de andere emoties: angst, verdriet en blijdschap.

Pure emoties zijn zo mensen eigen dat het delen hiervan veel herkenning geeft. Het zijn onze oersignalen naar elkaar. Hoe puurder je die met elkaar deelt, hoe puurder je elkaar kunt begrijpen. Door ze te versterken of juist temperen met alcohol maak je het beeld troebel, zowel voor de buitenwereld als voor jezelf en voor je het weet zit je alleen op een eilandje van onbegrip, word je gek gevonden of gewoon als die eeuwige zuipschuit waar geen zinnig woord mee te wisselen valt gezien.

Het loslaten van alcohol om emoties (weer) een eerlijke kans te geven is een proces, een ontdekkingsreis waar je vele onverwachte en soms griezelige dingen tegenkomt, maar als je hier een dagboek van bij zou houden, gewoon met de hand geschreven in een schrift, zodat je langzaam schrijft en dus je denksnelheid moet verlagen tot schrijfsnelheid (wel netjes schrijven, dus met aandacht) dan kun je je gevoelens heel bewust in kaart brengen. Ten eerste brengt deze manier rust in je hoofd en lichaam, ten tweede hou je er een mooi naslagwerk aan over om jezelf af en toe eens in terug te zien. Ga je bepaalde patronen herkennen waar je op voort kunt borduren, leg je op papier je eigen fundering vast...

Ps. Wat is een klein maatje Jan ook alweer? Heb het wel eens ergens voorbij zien komen, maar kan het me niet meer voor de geest halen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou maar zo kunnen, BamBam. Ik weet het echt niet meer. Toch ook hier een tikje Korsakof denk ik. Nou ja, als het niet veel erger wordt kan ik ermee leven. Mijn levenslijn kan ik in russische namen uitzetten. Beginnend met Pavlof (het zien van een fles doet me het water in de mond lopen), dan jarenlang Smirnof (geen uitleg nodig) en dan verder Korsakof (ook geen uitleg nodig)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een goedemorgen allemaal.Wat heb ik een houten kop zeg,ja eigenschuld, ik weet het! Vandaag neem ik absoluut niets! Eerst zo even naar oma, daar hebben de kids hun schoentje mogen zetten en vanmiddag maar wat studeren voor een cursus, of ik val in slaap o0p de bank. Ook wel lekker. Nou luitjes, kom vandaag nog wel weer even terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo, wat leuk zo'n verrassing op je verjaardag! Fijn dat je zo'n gezellige dag hebt gehad. Ik ben trouwens benieuwd of je al een nieuwe huisarts bent gaan zoeken. Dat zou ik in jouw geval wel doen, want het vertrouwen zou bij mij wel weg zijn. Begrijpelijk, je reactie van donderdag. Ik ben blij dat het bij een klein maatje is gebleven.

Marieke, gezellig dat je zus er nog een dagje is. Ik heb vanmorgen een vroeg rondje met de hond gedaan, en ben toen nog even lekker terug gekropen. Mag op zondag van mij :)

Kohtje, ik gebruikte alcohol, behalve als een soort verdovingsmiddel, ook om meer zelfvertrouwen te hebben. Als ik jouw berichtje lees vraag ik me een ding af. Je zegt dat sinds je niet meer drinkt, je gemerkt hebt dat mensen rekening houden met jouw gevoelens, als je maar uitlegt hoe je je voelt, en waarom dat zo is. Dat is hartstikke fijn, en een extra stimulans om niet meer te drinken. Maar heb je in die 7 maanden nooit meegemaakt dat dat niet gebeurde?

Ik heb hier op het forum al vaak aangegeven dat ik moeite heb om mensen te vertellen hoe ik me voel, en waarom dat zo is. De reden daarvoor is dat ik al heel vaak ervaren heb dat mensen juist helemaal geen rekening hielden met mijn gevoelens. Hoewel het me nog steeds veel moeite kost, heb ik in de afgelopen vier maanden dat ik niet drink (nou ja, bijna 4) toch een aantal keren eerlijk tegen mensen gezegd hoe ik me ergens onder voelde. Ik heb inmiddels gelukkig al meerdere keren ervaren dat ik veel te veel voor andere mensen invul en veronderstel, en dat dat heel vaak niet klopt. Dat is een enorme opluchting, en dat helpt mij ook gemakkelijker gewoon te zeggen wat ik op mijn lever heb, of om uitleg te vragen.
Maar ik heb ook al een aantal keren meegemaakt dat mensen inderdaad volkomen maling hadden aan mijn gevoel, of mijn mening. En daar word ik ontzettend onzeker van. Dat bevestigt dan weer het beeld dat ik als kind al van mijzelf heb gekregen, dat ik niet de moeite waard ben, niet interessant genoeg ben, dat ik een nietszeggend persoontje ben dat gewoon gebruikt, en verder genegeerd kan worden. En juist dat gevoel deed mij altijd naar de drank grijpen.
Mijn ervaring heeft me ook geleerd dat mensen die rustig en beheerst overkomen vaak al een natuurlijk overwicht hebben, waardoor er beter naar ze geluisterd wordt (zelfs als ze in feite niets zinnigs te zeggen hebben). Fysieke kenmerken, zoals lengte, hebben daar ook iets mee te maken. Ik ben klein en onzeker, en straal dat ook uit, dus er wordt met enige regelmaat over mij heen gewalst. Het is natuurlijk gemakkelijk om dan te zeggen dat ik niet zo onzeker moet zijn, maar als regelmatig bevestigd wordt dat mijn mening van nul en generlei waarde wordt gevonden, is dat niet bevorderend voor je zelfverzekerdheid.

Hier op het forum heb ik daar veel minder last van. Hier ben ik een mooie brunette met een koptelefoontje, die best wel haar zegje kan doen. En bij deze weet dus iedereen dat ik niet zo groot ben. :D

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He ukkepuk, toch weet je oinmiddels wat waar een beetje vandaan komt. En dat is ook wat waard. Zeker lijkende mensen hoeven dat helemaaaal niet te zijn. Jij kent ze die macht toe en 'zúllie' nemen dat dan ook.
Ik heb een b*k als een, nou ja vul maar in en lijk alles zeker te weten. Nou en je weet inmiddels, door mijn verhalen, dat dit vaak helemaal het geval niet is.

Zeggen dat je je niet zo onzeker op moet stellen heb je nix aan. Toch kun jij je afvragen of het klopt dat al die mensen zich niets van je aantrekken of dat jij dat zelf laat gebeuren. En je kunt je afvragen of mensen die over je gevoel heen walsen het wel waard zijn dat jij je daar zo duk over maakt. Zijn die mensen echt belangrijk voor je of zijn het passanten. Als ze echt belangrijk zijn is het de moeiete wellicht waard om nogmaals dat gesprek aan te gaan. Zijn het passanten, tja, dan is het de vraag of je daar energie in wilt/moet steken.

Maar ik kan me voorstellen dat je verdrietig wordt van het gevoel genegeerd te worden, is ook niet fijn.
Toch ken ik ook wel ukkepukken die zich niet aan de kant laten zetten en de aandacht wel naar zich toe weten te trekken. Lengte is niet alles, toch?

Ga rondje met het hondje, later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen, geen houten kop meer, lekker uitgeslapen en helder. Energie komt weer terug.

Anjo, toch heel leuk geworden je verjaardag, zo zie je maar weer. Misschien dat ik in de toekomst ook weer eens mijn verjaardag moet gaan vieren, ik blijf maar 26!

Bambam, jij hebt mazzel dat je zo goed kan slapen, bij mij lukt dat niet helemaal, droom veel waar ik nogal eens van wakker schrik. Ik denk dat ik ook nu pas heel veel begin te verwerken.

Marieke, gisteren drooggehouden, vandaag gewoon op herhaling, voor allen succes.

Anna en Kohtje, die emoties waar jullie over vertellen, op dit moment schrik ik af en toe van mezelf, kan soms zo heftig reageren, wat ik niet gewend was van mezelf. De alcohol had dat bij mij behoorlijk afgevlakt, ik sloot me gewoon af. Nu zit ik daarmee in de knoop, jank om dingen waarvan ik nu zeg je bent een volslagen idioot. Alles moet ik weer in banen zien te leiden. En ook ik ben maar 1.56 m, dus ook niet groot. Ik schijn erg evenwichtig en zelfverze!kerd overtekomen, mensen trekken zich aan mij op wordt gezegd. Nou ik zal je vertellen, dat ik heel erg onzeker ben. Soms denk ik, ik weet echt niets helemaal niets . Maar blijkbaar heb ik een ingebouwd automaatje die het van me over neemt, als ik direct moet handelen. Dan is er geen tijd om natedenken, en dan gaat alles juis goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een ukkepukje! gezelli, maar zoals jij schrijft Stien zien ze jou niet over het hoofd. Mischien kun jij die andere ukkepuk wat tips geven. Hoge hakken misschien??? hihi.

Stien dat slapen is fijn, dat realiseer ik me ook terdege. Wat bij mij helpt is als ik niet laat op de avond meeschrijf op het forum. Als ik me te druk maak of teveel emoties rond laat tollen slaap ik slecht in en slaap ik onrustig. Ik moet ook geen spannende boeken lezen, of in ieder geval niet mee beginnen want dan wil ik het uitlezen, hoe laat het ook wordt.
Misschien heb je hier wat aan, even een blokje om voordat je gaat slapen wil ook wel helpen. Ik weet niet of je in jpuw buurt s'avonds, veilig, een blokje om kunt maar het is het proberen waard. Wat mij ook helpt is lekker douchen voordat ik naar bed ga.
Nou bekijk maar es of je er wat aan hebt.

We hadden het laatst toch over het slikken van vitamines. Deed jij dat nou ook of was dat iemand anders, vitamine b nog wat ofzo.

taalfoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zo'n lui figuurtje, nou ja lees michelienpoppetje. Als ik 'savonds zit, dan zit ik ook, niet vooruit te branden. Maar ik heb het forum inderdaad geleerd om bijtijds te stoppen. Niet te lang en bijtijds naar bed, als ik een moeilijk moment 's avonds heb kijk ik op de klok en denk dan nog 2 uurtjes en ga plat. Moet vol te houden zijn. Ik praat de laatste tijd ontiegelijk inmezelf, constant corrigeren.
Wat die vitamines betreft, daar weten de anderen veel meer over, zelf slikte ik al jaren vit.B-complex en ben de laatste week overgestapt op thiamine dat is een grotere dosis vit B1. Heb ik hier op het forum gehoord, ik dacht dat zal geen kwaad kunnen. Nu zoek ik nog iets tegen botontkalking ik zit natuurlijk boven de 50, en moet daar ook iets aan doen.
Betreft die hoge hakken, tja moet een ieder zelf beslissen, ik blijf graag plat lopen, kan ik me beter verschuilen als dat nodig is. Een iets andere kijk op de zaak, zeer slechte voeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, heeft gelijk een kleine Jan is de kleinste fles whiskey uit zelfbehoud gaat de dop eraf
dan ging die in het verleden ook niet meer op. Nu niet meer, ik drink hem zelfs niet meer op.
Een trucje zelfbedrog, ik omleid het gevoel van o jee ik heb niets meer. Kennen jullie dat gevoel?
Nu drink ik genoeg of te veel maar voor mijn doen binnen de grenzen en de volgende dag gooi ik wat over is door de gootsteen meestal zit er dan nog meer dan de helft in.

kohltje heeft helemaal gelijk, het zit in de pieken en daar ga ik nu wat aan doen. Beter worden en dan aan een andere manier van werken om die spaning te kunnen door breken.

Net als de vorige schrijvers ben ik ook erg onzeker maar kon tot voor kort heel zelfverzekerd overkomen. Ik weet nog dat ik in een groepsessie vertelde dat ik onzeker was en toen de hele groep over me heen kreeg. Niemand die me geloofde er was maar een man die naar me toe kwam en zei dat ik het dan heel goed kon verbergen.
Ik ben ook niet zo heel groot maar had blijkbaar toch genoeg overwicht om een groep tieners rustig te krijgen en te houden.
Mijn schildklier is blijkbaar overactief en dan ben je ook niet meer rustig en kalm, mijn masker viel in duizend stukjes.

Je idee van een dagboek is een heel goed idee. Wat ik ook altijd doe voordat ik ga slapen is dankbaar zijn voor je "zonnestraaltjes".

Je schildklier kan behoorlijk veel verstoren en als je dan ook nog de ziekte van Pfeiffer er bij optelt
en je weet dat niet dan wordt je zelfbeeld danig verstoord.
Dus ik accepteer nu even dat ik om niets zit te huilen en zooooooo moe ben.
Hopelijk gaat het op school beter nu mijn drukste klassen naar een vervanger gaan en wacht ik het maar rustig af. Een goede vriend zei dat ik beter kon afwachten totdat ik behandeld werd en dat dan de stukjes wel op zijn plaats zouden vallen.

Stien bij de HEMA heb je multivitamines voor de vrouw van 50+ volgens mijn psychiater de beste en de goedkoopste.

Kan iemand mij vertellen waar Lola is?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te lang doorgegaan met de surprises Joann? Nou ja, als je suf en duf bent slaap je waarschijnlijk goed vanavond moet je maar denken. En zo hep elk nadeel ook weer se foordeel.

Hihi, ik loop ook altijd op platte schoenen hoor Stien, ik kan niet lopen op hoge hakken. Maar als je nog tips hebt om zelfverzekerd over te komen wil ik ze wel uitproberen. :)

BB, een mooi boek moet bij mij ook uit, lig ik tot 3 uur te lezen in mijn bed, terwijl ik de volgende dag moet werken. Dat schiet niet op, dus begin ik meestal alleen in de vakantie aan een nieuw boek. Wat betreft je opmerking over mensen die niet naar me luisteren, het is niet alleen mijn gevoel hoor. Bij sommige mensen weet ik dat ik me er niet zo druk om moet maken, omdat ze voor mij eigenlijk helemaal niet belangrijk zijn. Maar pijn doet het even goed.
Maar met sommige mensen word je nou eenmaal regelmatig geconfronteerd, dus dan moet je er toch iets mee. Zo heb ik een collega (ja, die met de ellebogen) die ook een gigantische rug heeft, en de eigenschap zich niets aan te trekken van wat ik vind (ze trekt zich overigens ook niet veel aan van wat anderen vinden). Na een stuk enorme zelfoverwinning kan ik er inmiddels redelijk met haar over praten, dus dat scheelt al. Dat ze regelmatig met de rug naar me toe gaat staan, heeft ze op dat moment helemaal niet in de gaten. Zij is op dat moment alleen met zichzelf bezig, zíj wil iets zien of horen, en dan staat ze er niet bij stil dat ze iemand anders uitsluit. Ik heb inmiddels met haar afgesproken dat ik het tegen haar zeg als ze het weer doet, en dat zij zal proberen er een beetje rekening mee te houden. Voor het overige is ze erg ingenomen met haar eigen mening en haar eigen denkbeelden, dus afwijkende opinies of gevoelens van andere mensen daarover komen gewoon niet bij haar binnen. En ze ervaart dat zelf niet als een probleem, dus ze is ook niet van plan daar iets aan te gaan doen. Ik weet dus nu in ieder geval hoe het zit bij haar, dus ik probeer er verder ook maar geen energie meer in te steken. Maar ze bevestigde, dat ik inderdaad een persoon ben die ze veel gemakkelijker negeert dan anderen. Ik wek kennelijk een bepaald gevoel bij haar op, dat het haar niet uitmaakt wat ik denk of voel. En ik denk dat ik dat dus bij meer mensen doe, maar ik heb geen flauw idee wat ik daaraan moet doen. Misschien moet ik er ook niets aan doen, maar gewoon zo laten, en leren me er niet druk over te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, begrijp dat je het erg moeilijk hebt, door je schildklier enz. Het zal toch een tijd zijn van vnl afwachten wat de onderzoeken gaan uitwijzen. En wachten bij ziektes kan zeer beangstigend zijn.
Je hebt mijn volle begrip, welke klas krijg je nu?
En je houdt er een dure hobby op na, elke keer die gootsteen gelukkig maken?
Dan beter inderdaad een dagboek schrijven.
Ook ik heb een achterdehandje hoor, maar laat hem tot nu toe dicht. Maar het geeft mij een rustiger gevoel. Anders had ik nog wel eens dat ik vlak voor sluitingstijd alsnog op mijn fietsje sprong. Die onrust is daardoor afgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja guys & dolls daar ZIJN we weer.

Vitamine B (liefst in een complex) wordt aangeraden bij veel alco-gebruik, ook de Tactus begint daar over volgens mij.

Kruidvat of Hema zijn prima, mijn natuurgeneeskundige zweert bij Lamberts of Orthica (dat verkoopt ze zelf gna gna zo dom ben ik niet).

Ik heb na 13 maanden geen drank af en toe nog zo'n zin in een borrel vooral als ik verdrietig, eenzaam, moe en boos ben (die combi is echt dodelijk) dus ik heb nooit wat in huis, inmiddels weet iedereen wel dat ik geen drank in huis heb. Uitleg laat ik achterwege, ze denken maar.

Tja, en dan ben je 1.80+ meter en dan..... moet je altijd van kinds af aan achter in de klas, omdat anders niemand wat kan zien, je moet altijd opzij omdat je in de weg staat, je moet je altijd iedereen helpen omdat jij "groter" en "flinker" bent, en ik heb ook nog bepaald geen wespetaillen (of wespentaille dat laat ik in het midden) dus dan ben je sterk denkt iedereen en kan iedereen je als pispaal gebruiken wat "ach, jij kan daar wel tegen". Nee, nee, nee dus. Ik kan er NIET tegen, ik ben niet sterk maar onzeker en bang. Ach jij bang? Ja, zo bang dat ik soms mijn bed niet in- of uitdurf. Belachelijk!!! Tja, en toch is het zo. En ik heb een enorme grote b*k ontwikkeld en daarom denken de mensen nóg meer dat je alles wel dan hebben en dat is dus niet zo. Die grote b*k is mijn olifantshuid om niets te voelen, regelmatig word ik erop gewezen dat ik onaangenaam, te direct en bot overkom, terwijl ik eigenlijk puur van goeie wil en menslievend ben en graag anderen help maar ho maar dat iemand dat van mij verwacht. Moeilijk hoor en niet leuk. Ik kan door mijn "formaat" niet minder goed of minder slecht het leven aan, en echt, hoe vaak ik nu nog hoor (ik hóór het gewoon niet meer) ....

dus groot zijn en groot zijn, zijn twéé dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, sorry Houten, als ukkie ben ik inderdaad geneigd te denken dat grote mensen in alles groot zijn. Wat natuurlijk onzin is. Een voordeel voor jou is wel dat als iemand je de rug toekeert, je niet naar die rug hoeft te staan staren.

We zouden wel een mooi koppel zijn, groot met een grote b*k + klein en onopvallend, en allebei zo onzeker als de p*st, met voor mij als voordeel dat ik lekker achter je weg kan kruipen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...