visje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Hoi Kohtje ik reageer even op jouw bericht aan Knuffie. Ik ben zelf ook nog steeds aan het heen en weer wippen. Nog niet ADb, kan dit blijkbaar nog niet op dit moment, de vraag is kan ik beter wegblijven hier tot ik wel de knoop heb doorhakt? Ik denk het zelf wel, want met verhalen aankomem van Ja sorry jongens vandaag lukte het even niet, daar kunnen jullie ook niets mee, en ik ook niet. Ik voel mij schuldig met mij verhalen van d ene dag weer wel en de andere dag weer niet. Misschien terugkomen op het moment als het kwartje wel is gevallen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Sorry twee keer bericht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Visje, ik kan zo met je mee komen zwemmen. Bah, ik ben drijfnat geworden van mijn rondje.Knuffie, in feite probeerde ik je in mijn vorige berichtjes (heb je ze allemaal gelezen?) een beetje hetzelfde te vertellen als Kohtje. Je moet een keer door die zure appel heen bijten, en dat eerste pintje echt niet pakken.Ik begrijp je wel hoor, ik heb ook jaren in de smoezenfase gezeten. Altijd was er wel een goede reden waarom ik vandaag die eerste wel moest pakken. Maar die redenen zullen er ook altijd blijven. Daarom zei ik, maak een lijstje van de redenen die je hebt om het niet te doen. Neem je voor om niet te drinken, en bij iedere smoes die er in je opkomt om het toch maar wel te doen, hou je die lijst voor je neus, en lees je die voor.En niemand heeft gezegd dat het gemakkelijk is. Maar doordat je een week niet gedronken hebt, is bij jou de lichamelijke afkick tenminste niet zo erg. Alleen jouw hoofd moet eindelijk eens die beslissing nemen: vandaag doe ik het niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Visje, neeeeeeeeeDit bedoel ik helemaal niet. Tuurlijk niet wegblijven. Wat willen jullie dan? terugkomen als je "genezen"bent? Hier kun je je wederwaardigheden melden. En dat dat met vallen en opstaan gebeurt is heel gewoon, jammer maar waar... En tips en adviezen kun je hier ook volop krijgen. Verhalen van "vandaag lukte het even niet..." horen er bij, maar dan moet je erbij vertellen waarom niet. En je moet willen stoppen of minderen, als je maar weet wat je wilt. Dat is de eerste stap, de rest komt dan later wel, maar met hulp van de mensen hier gaat dat een stuk minder eenzaam dan in je uppie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 HalloJoann, wat een rot bericht. Hou je sterk he, niet gaan drinken nu, dat kun je er nu helemaal niet bij hebben. Hopelijk mag knullie mee naar huis, dat hoop ik zeer voor jullie!Topi, de spreuk heb ik ook gejat hoor, rvth gebruikt de spreuk al langer. Hij is nu, wegens internetstoring, niet zovaak online.Maar mooi dat het jouw, net als mij, ook aanspreekt. Deze houden we erin.Rondje hondje en dan in m'n eigen mandje.Anna, koop een staatslot, wie weet....RAF trio gefeliciteerd met weer een week erbij, goed gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Sneeuwwitje, morgen moest je naar ziekenhuis toch? Sterkte, laat gauw van je horen oke? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Visje, om jouw vraag aan Kohtje ook te beantwoorden, ik vind het heel fijn om te lezen als het je gelukt is niet te drinken. Dus blijf dat alsjeblieft melden hier. Je zegt zelf ook dat je heel veel herkent in wat je hier leest, en dat je er iets aan hebt. Dat is een goede reden om hier te blijven meelezen en schrijven. Ik was de eerste weken dat ik hier meeschreef ook niet ADB, en daar had ik het ook moeilijk mee.Ik denk dat ik iets meer met jouw mededeling dat je het vandaag niet gered hebt zou kunnen, als je wat meer kon uitleggen wat er aan de hand is, wat de reden is dat het toch weer fout is gegaan. En het zou ook wel prettig zijn als het ook voor jezelf duidelijk zou zijn wat precies je doel is. Als iemand hier vertelt dat hij of zij gedronken heeft, en ik krijg het gevoel dat die persoon daar zelf niet zo erg mee zit, dan kan ik helemaal niets met die mededeling. Ik heb dan ook geen zin om daar aandacht aan te besteden.Maar als iemand de fout is ingegaan, bijvoorbeeld zoals Femmy gisteren vertelde, en ik merk duidelijk dat diegene daar heel erg mee zit, en daar heel graag verandering in wil brengen, maar dat het zo moeilijk is, dan wil ik graag proberen daarbij te helpen. Snap je? Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 BamBam, jij alvast gefeliciteerd met morgen. Een extra grote pluim, want het was een zware week de afgelopen week. Ben je door al je boodschappen heen gekomen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 He Ellie, jij ook gefeliciteerd met twee maanden adb. Begint het al een beetje te wennen?Anna, ben je de dag een beetje doorgekomen op je werk. Waardeloos die auto van je, ik wens je toe dat je er niet teveel kopzorgen van hebt. Maar ja dat zal niet meevallen he.Welterusten mensen, tot morgen.BB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Hoi kohtjeIk begrijp heel goed wat je bedoelt!! Ik wil zeker op een andere manier omgaan met drank maar volledig stoppen wil ik niet want ik denk dat het me moet lukken om alleen in het weekend iets te drinken! Ik wil dus niets drinken tijdens de week! Ik drink ook nooit tot ik volledig 'weg' ben, ik stop als ik me draaierig begin te voelen! Ik kan dan zelfs niet meer drinken anders moet ik overgeven, begrijp je? (ik ben nu wel héél eerlijk, hoor!) Ik drink ook nooit tijdens mijn nachtdiensten dus denk ik dat het me moet lukken om tijdens de week ook niet te drinken! Ik weet dat ik hier reeds op voorhand zeg dat ik het moeilijk zal hebben en er dan toch mee begin, dat is juist de reden dat ik hier kom want ik heb dat al duizend keer met mezelf gedaan! Dit forum is echt voor mij de eerste stap die ik zet om minder te drinken en de eerste keer dat ik aan mezelf (en jullie) toegeef dat ik te veel drink! Ik hoop dat je door dit berichtje een beter beeld krijgt van mij!ik ben ook al héél blij dat je niet boos op me bent en dat je me wil helpen om meer duidelijkheid te vinden in wat er moet gebeuren!! Ik beloof je alvast dat ik morgen niets zal drinken en steeds jouw woorden in mijn gedachten zal houden!veel groetjes van een al wat opgekikkerde knuffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Knuffie en Visje,alsjeblieft niet weggaan hier, gewoon blijven.. trek je van mij maar niks aan. Ik bedoel het allemaal niet zo erg als dat het er misschien uitkomt...Voor nu wens ik iedereen een rustige nacht (jij ook Joann, en jij ook Sneeuwwitje) en welterusten. Tot morgen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Hoi Kohtje, wat is genezen He ?dat zoek ik nog steeds.Is genezen een dag niet en een dag wel? Voor mij was dat voorheen elke dag, nu zoek ik daarin : niet elke dag. Of dat op langere termijn goed is weet ik niet, im ben al blij dat ik nu een dag nee kan zeggen. Ik bliijf wel mee lezen hoor, en af en toe blub ik er wat uit! maar face to face is denk ik toch voor mij beter. Misschien meedoen met de meeting is een optie voor mij, mar dit is weer zo eenmalig. Ik weet het nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Dank Anna, dank!Ja het was een zware week, heb me erg rot gevoeld. Gelukkig hielp het vroege slapen wel, was de avond zomaar om. Thuis heb ik er minder last van. Is de trek nog niet helemaal over maar beter te hanteren.Maar ja, weer een hindernis doorstaan, en volgehouden. Voel me daar tevreden over. Nu nog wat meer energie en dan begint het ergens op te lijken. Koh wat denk je, zou ik wat energie van die zwarte pieten kunnen krijgen, waarvan jij denkt dat ik daar zo op lijkOp naar de volgende week,stap voor stap, uur na uur, dag na dag, week na week!Alleen vandaag heb ik niet gedronken.Kopje thee en nog een koekje en moed verzamelen voor het rondje, regent weer lekker hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Okee, Knuffie,Ik ben blij dat ik dit berichtje nog net even lees voor ik ga slapen.Een mooi voornemen en ik wens je voor morgen alvast succes. Slaap lekker en morgen zien we je hier weer verschijnen, goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Hoi annaIk heb zeker al jouw berichtjes gelezen maar jij doet het op zo'n lieve manier dat ik me niet aangevallen of echt aangesproken voelde, begrijp je? Blijkbaar had ik eens een schudding van iemand zoals kohtje nodig om bij de les te blijven!! Ik heb net een berichtje gestuurd als antwoord op kohtje, lees je het ook even? Terwijl ik het schreef zijn hier heel wat andere antwoorden gekomen want ik kan nog niet snel typen!!Groetjes, bedankt voor je lieve reacties (daar heb ik ook nood aan ,hoor!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Anjo, Nog gefeliciteerd met je verjaardag.Anna, Rufus en Ferry, weer een weel erbij, proficiat.Zeeman, proficiat met je 5 weken. Ik heb nog niet alles nagelezen, maar ben de hele dag al een beetje onrustig voor morgen, want dan is de operatie.Ik ben zaterdag heel erg dronken geweest, op ons sinterklaasfeest samen met de kinderen.De kinderen vroegen me op een bepaald moment om te stoppen, maar nee, als moeder gedronken heeft wordt ze eigenwijs en wil ze niet stoppen.Dit is wel een jaar geleden,dat ik zoveel gedronken heb, maar volgens mij heb ik nu wel de patsboem gekregen, om definitief te stoppen. Althans zo voelt het nu.Ik heb gisteren echt de hele dag geslapen en vannacht ook, lag totaal in coma. Dit WIL ik niet meer, zelfs vandaag ben ik nog niet lekker.Goh wat kan een mens diep zakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Knuffie, nood aan hebben is dat Belgisch voor behoefte hebben aan?Serieuse vraag hoor, geen flauw geintje.Visje welke meeting bedoel jij. Je wordt niet adb van een eenmalige meeting volgens mij. Daar zul je toch echt meer voor moeten doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Marion, als de PATSBOEM dan nu blijvend is heb je in 'stijl ' afscheid genomen, moet je maar denken.En fijn dat je zo'n ellendige kater hebt gehad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Hoi Anna, zoals ik al eerder meldde is denk ik drukte en veel aan mijn hoofd hebben voor mij een valkuil., De dec. maanden zijn denk ik voor mij geen gvoede maanden om te stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Hoi kohtjeSlaapwel en morgen kom ik hier weer en kunnen we wat meer praten,ok? Ik ben alvast blij met het begin vandaag!!knuffie!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Bam Bam, soms moet je weer even met de neus op de feiten gedrukt worden en dat was bij mij het geval, gisteren.Knuffie, lukt het je vanavond, om alcoholvrij te blijven, na je nachtdiensten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Sneeuwwitje dat lijkt me in dit geval een understatement, hihi.Maar ik wens je sterkte morgen en laat gauw van je horen oke?Groet BB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Hoi BamBamJa, dat is hetzelfde! Als jullie nog belgische uitspraken niet begrijpen, vraag maar raak, zo ben ik tenminste weer met iets bezig, haha!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Als het goeg gaat, ben ik woensdagmiddag weer hier bij jullie.Ik zal de steun de komende weken wel nodig hebben, maar ik ga er voor!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst 4 december 2006 Ook eentje van rvthIn Belgie zeggen ze; doe stille voort, ook mooi. Laten we dat maar gaan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden