Spring naar bijdragen

terug van weggeweest


ekstertje

Aanbevolen berichten

Hallo Dinah,

Welkom terug:present:
Ik heb even een zinnetje uit je tekst hieronder weggezet:

"Ik voel me er niet goed bij en wil ontzettend graag weer stoppen, eigenlijk vandaag nog".

Wat houdt je tegen Dinah? Begin er vandaag mee! 24-02-2011 is een mooie datum voor je eerste alcoholvrije dag. Mij heeft het geholpen om de drank die ik nog in huis had staan weg te doen en het drankenpad in de winkel even te mijden. Ook ben ik dagelijks even op het forum en heb ik hier een maatje gevonden waarmee ik meer privé zaken kan delen. Dit alles heeft mij ermee geholpen om nu ruim 3 maanden niet te drinken. Merk ook dat ik daar stevig in sta, al ben ik me bewust dat dit gevoel een dun draadje kan blijken te zijn.
Ik dronk net als jij 1 fles wijn per dag, soms meer en soms dagen niks. Ik vond het stoppen niet vreselijk moeilijk, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Zelf had ik in het begin vooral last van slecht slapen, nachtzweten en een slecht humeur. Je bent natuurlijk al eerder een periode gestopt geweest, dus je weet ongeveer hoe het voor je is. Misschien zijn er ook voor jou dingen die je in huis kunt halen die het stoppen gemakkelijker maken? Bv. lekkere kruidenthee, een natuurlijk slaapbevorderend middeltje, ontspannende muziek, hobby spullen om je bezig te houden, etc.

Hoop van je te horen hoe het gaat:present:
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Dinah

Ook ik ga binnenkort weer stoppen.
Morgen misschien, maar in ieder geval in het weekend want komende maandag begin ik met een nieuwe baan en heb ik daarvoor mijn energie en tijd wel nodig.

Heb inderdaad ook gemerkt dat niet drinken ook prettiger is.
Ben ook iets van 9 weken zonder geweest eind vorig jaar en begin van dit jaar 2.5 week.
Maar de verleiding is zo groot en wanneer je maat weet te houden heeft het ook niet de grote nadelen.
Alleen die maat zit er bij mij niet in.
Succes verder, hoop nog wat van je te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kunnen jullie wel maatjes worden Dinah en Cyntia? Dan kunnen jullie elkaar extra steunen via PB-tjes. Zelf heb ik ook een maatje en het is prettig om de meer privé zaken ook met iemand te kunnen delen.
En als jullie nu samen stoppen schept dat ook een band:present:

Dinah, fijn dat het gelukt is: je eerste droge dag zit erop;) Viel het je mee? Vandaag weer een dag erbij en voor je het weet zit je eerste week er op:D En oei...ik ben jaloers:$ heb je een dijkhuisje? Die vind ik zo mooi!

Cyntia, voor jou dag 1 dan?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dinah

Sorry dat ik niet eerder reageerde.
Natuurlijk wil ik maatjes worden maar ik kan nu ik weer ga werken alleen in de avond online zijn en op dinsdagavond kan ik door mijn studie helemaal niet online zijn.

Is het de laatste 2 dagen verder goed met je gegaan?
Zelf vind ik zaterdagmiddag altijd erg moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dinah,

Fijn dat je de weg terug naar dit forum hebt gevonden.
Ik zou het fijn vinden als jij je verhaal ook bij T HEMA'S RONDOM ALCOHOL inzicht in terugval, zou willen zetten. Hier kunnen mensen makkelijker terug kijken over dit onderwerp en er lering uit trekken.

Succes hier en alvast bedankt.

Liefs Myriam Bijna 4 weken droog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...