BamBam Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Mooi Zeeman.Dat moment dat jij het moeilijk had, was er toen iets speciaals gebeurd of zomaar ineens.Ik ben het met je eens dat we moeilijke of nare dingen die gebeuren ook zonder alcohol het hoofd moeten kunnen bieden. Met drank op lijkt het gemakkelijker maar niets is minder waar.De klik die jij hebt gemaakt is iets waar menigeen jaloers op is. Na zoveel gedronken te hebben van de 1 op andere dag helemaal niets en er ook niet naar talen. Kun je dan spreken van mazzel, heb jij geluk gehad of zit het in je karakter.Gek he, mijn vader heeft ook van de 1 op andere dag de fles laten staan. Na de zoveelste uitbarsting in bijna 25 jaar was het ineens afgelopen. Jaren later heeft hij wel weer gedronken. Maar op twee of drie echte uitglijders na drinkt hij zo nu en dan een jonge en kan het daarbij laten. Raar hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 @bambam:Geweldig, 13 weken!!! Ook heel herkenbaar wat je allemaal opschrijft. Dit geeft me wel moed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 BB,Dat van die naar de fles willen grijpen had een "prive" reden. De "normale" drang om te drinken heb ik 'nog' niet gehad. heb nu weer een liter water naast me staan Burp Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 BB,Die borrel, whisky, hoop ik ooit weer eens te kunnen drinken, zou zonde van de fles zijn die ik nog heb staan Ik begin nu ook de voordelen te merken van niet drinken. Slapen gaat beter, kan dingen weer beter onthouden, contact met het gezin zijn weer intensiever en spontaner. Allemaal dingen die ik jaren heb moeten missen. Dus dit jaar een droge verjaardag, een droge kerst en een droge jaarwisseling voor deze jongen.Nu al een borrel nemen durf ik niet. Ik ken mezelf en weet dat het dan niet bij eentje blijft. Ben nu al jaloers op jou vader. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Brrr, Zeeman, ik krijg nu al de griezels bij het idee dat jij die borrel weer zou nemen. Als je zoveel gedronken hebt als jij, kan ik me niet voorstellen dat je dat zomaar zonder gevaar kunt. Maar ja, ik snap ook niets van de moeiteloosheid waarmee jij nu al een maand niet drinkt.Ik kan trouwens ook niet 'normaal' drinken, ik giet enorm veel thee, water en fris naar binnen 's avonds. Maar ik hoorde maandag van mijn fysio dat je dat juist ook moet, als je chronisch hoofpijn hebt. Twee liter is dan niet genoeg, minimaal 3 liter per dag is het advies. Nou, dan ben ik dus goed bezig.Knuffie, ik was er wat laat, maar ben er wel hoor. En nu moet ik dringend een hond uitlaten.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 5 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi ZeemanOok van mij een welgemeende bravo en toch een beetje jaloersheid!!Ik voel me nu heel moe worden en ga naar bed!!Veel groetjes allamaal en tot morgen!!knuffiehoi annaBlij je te horen maar ..; slaapwel (heb pilletje genomen ipv pintje!)Tot morgen!!Ik geloof dat ik ook weer een hond moet nemen, blijkbaar hebben veel mensen hier daar baat bij om nog eens buiten te gaan ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 strijkparel = strijkkralen in NL wij hebben alle mogelijk vormpjes en bussen met kralen, blijft leuk, vind het zelf ook nog leuk.Iedereen leuk ge-Sint?Wij niet dit jaar wel gegourmetterd, leuk en nu naar bed gisteren veels te laat.Doei en goed luchten vannacht dat is killing voor de Gremlins Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Hoi Petra,Ik ben het helemaal met je eens...je slaat de spijker op zijn kop door te zeggen dat je je leven anders moet inrichten....en dat is dus niet "indenken/richten" maar aktie ondernemen... het anders aan te pakken dan voorheen....de 12 stappen van AA helpen mij daarbij..elke dag weer...Anna,Jouw vraag zal ik morgen beantwoorden..welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Welterusten allemaalZzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Allen dank voor uw felicitaties. Weltrusten allemaal, tot morgen.En nee Zeeman, die eerste drinken we gewoon niet!Doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Volgens mij gaat het een hele mooi accordeon worden Marieke. Goed idee van je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 december 2006 Rapport Share Geplaatst 5 december 2006 Fijn kietelen Marieke. Ik denk dat je buurvrouw het wel kan waarderen als je het 's morgens om 8 uur op een repeteren zet.Helaas hou ik helemaal niets over. Dankzij onze onvolprezen (ex)regering kan ik met mijn inkomen niet uitkomen (en al dat geklets dat er geen armoede is als je maar werkt, is precies dat: geklets). Al die frisdrank kost ook geld, en ik koop niet die goedkope van de Lydl of zo, want dat mag mijn zoon niet drinken van de tandarts omdat hij heel veel last heeft van tanderosie. Dus het moet echt Spa of zo zijn. Terugkijkend snap ik eigenlijk niet hoe ik het zolang gered heb met al die wijn. Maar dat was dan ook één van de redenen (hoewel niet de belangrijkste) waarom ik moest stoppen.Ik ga naar bed, drukke avond gehad met vanalles en nog wat. Welterusten iedereen. En morgen alle deuren en ramen tegen elkaar open om de gremlins eruit te tochten.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 6 december 2006 Rapport Share Geplaatst 6 december 2006 Ik was in slaap gevallen bij de kinderen, (vandaar dit tijdstip)bedankt kohtje voor je reactie.Vond het van mezelf wel een goede stap....jammer dat er nu niet zoveel gereageerd werd en wel toen ik wat gedronken had.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden