stien Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Moesje, sterkte en ook heel veel plezier. Observeer de anderen (heb ik ooit eens hier op het forum gelezen) heb je nog meer lol en minder moeite met een limo te nemen. Laat je vanavond nog even horen hoe het gelopen is?Anna, dat is goed bericht. Kan me voorstellen dat je haast niet kan wachten tot het morgen is.Dan heb jij het ov niet meer nodig! En wat zal je die fiets ritjes in de regen missen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Moesje,waarom toch zo bang voor dat zinnetje: 'ach, drink toch een glaasje'. Je hoeft toch alleen maar te zeggen: 'nee, echt niet'. Of ben je bang dat ze je dan een trechter in je keel zetten en je vol gieten tegen je zin in? Laat ze maar eens zien waar Moesje voor staat. Een kerstborrel zonder alcohol. Een verstandige kerstborrel. Een verstandige Moesje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Hou die stijgende lijn vast Moesje. En echt waar, het is heel leuk om nuchter die steeds luidruchtiger en lolliger wordende mensen te zien.Moesje, je snapt natuurlijk wel dat als er een stevige bui is, ik gauw de fiets pak om er maar geen druppel van te missen. Trouwens, in de regen lopen met de hond vind ik ook héél leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Hé Anna. Nou val je door de mand. Jij wilt het dus helemaal niet droog houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Hoi allemaal,Een verslaafde is niet zwak...met wilskracht heeft het ook al weinig te maken...Een verslaafde heeft een psychische aandoening...draadjes zitten hier en daar niet goed aan elkaar....Alcoholisme is een ziekte , een mentale obsessie die zo sluw en slim is....Zolang de obsessie er is is de kans groot op een terugval....een obsessie is ook drank bij anderen tellen , de hele dag bezig zijn met vechten tegen de gedachten aan drank etcetc...Ik heb het 15 jaar op wilskracht geprobeerd....nooit gelukt....Enge situaties hebben mij altijd maar heel kort nuchter gehouden....is voor mij ook niet de oplossing het kon altijd nog erger...Succes allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Doon en Moesje,Als je echt serieus je probleem wilt aanpakken ga dan niet naar een kerstborrel.....Ga je niet dood van en je carriere staat echt niet op het spel....Waarom op de rand van de brug lopen als je net uit het water komt ??Ik heb de eerste paar maanden al die feestjes gemijd.... ik ken mezelf.....En nog steeds nuchter en clean ... al ruim een jaar.... geen slok ..... geen pijnstiller of slaapmiddel etcetc....Maar ja.... ieder moet het voor zich doen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 En Ziza weet heel goed dat ik het hier niet mee eens ben.Dat het idee dat je een 'ziekte ' hebt voor sommigen goed werkt, dat het idee dat je 'aanleg' hebt of een bepaald 'gen' kan helpenmaar niet voor mij.Dan zou ik het buiten mezelf plaatsen, dan zou ik alleen mijn ziekte maar hoeven erkennen.Ik ben nooit ziek geweest, kon altijd stoppen met drinken.Dat ik het niet deed had wel zeker met (gebrek aan) Wilskracht te makenbij mij welEn ik ken nog wel een paar anderen ook die gewoon hebben gezegd:Ik drink niet omdat ik niet wil drinkendie afhankelijkheid wil afleggenmezelf serieus wil kunnen nemen.Daarna begon het helingsproces bij mij.Maar ja, ik denk dat jouw uitgangssituatie een andere was dan die van mij Ziza.Dus: laat iedereen bepalen wat voor hem of haar werkt.Voor mij is dat de kracht in jezelf te zoeken, bij anderen werkt de kracht buiten zichzelf als beeld en houvast beter.Maakt niet uit.Als je er maar uit komt, uit die verslaving.Toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Sorry,Ik had niet goed opgelet. vanmorgen was er nog niemand op het forum en toen ik uitgetypt was was Laume voor geweest.Okay, ik weet weer precies waarom ik dit niet meer wilde. Vanmorgen ging nog redelijk maar ik ben nu compleet afgeserveerd. Eigen schuld etc..Cato, niet te overhaast zijn met stoppen met je studie. je voelt je K%4 en je bent hoogstwaarschijnlijk wat oververmoeid. Werk hebben waar je het naar je zin hebt en waar je wat voldoening uit haalt is zobelangrijk. Je weet niet wat de toekomst je brengt en een goede opleiding zorgt wel dat je meer keuzes hebt om bijv. part time te werken of iets anders op te gaan doen. En toch nog rond te komen.Misschien toch een goed idee om wat modules te laten vallen en eerst je stage af te ronden.Anna, heel verstandig van je om even time-out te nemen. Ik hoop dat je vlug wat beter voelt, probeer een filmpje te pakken. Vorige week naar The Holiday geweest, lekker voorspelbaar maar genieten van een ontzettend lekkere man en een Happy Ending. Dus leek op geen kanten op het echte leven en dat is soms heel erg lekker.Doon, ik ben een keertje wakker geworden in een politiecel. Geloof me, wil je niet. Wel met behulp van een cocktail slaaptabletten en niets eens zo heel veel alcohol maar je wilt het echt niet. Ik was thuis en wilde alleen slapen, dus niets uit en in de auto stappen. Ik wist van niets. De uren, dagen en maanden erna zijn kristalhelder. Hoe groot of klein je ook bent of hoeveel je denkt te kunnen drinken, gewoon niet doen.En wat is een afbouwschema met drank? Oprechte belangstelling want ik kan me daar niets bij voorstellen. Satja heeft eens een stuk geschreven of TIQS, je kunt het vinden bij tips en adviezen.Het komt erop neer dat het verslavende stukje al in een drankje zit.Houtje,Mens maakt tooch niet uit wat je zingt? Volgens mij is zingen echt heel gezond vooral als je het in een groep doet. Is je trek al wat weg?Ja, dat Verdonk gedoe houd mensen bezig. Zelf moest ik ontzettend lachen om wat een stukje dat in de Metro stond vanmorgven. De mannen van geschiedenis hadden het er maar druk mee, het schijnt gewoon tegen de wet te zijn. Het mag dus eigenlijk niet.Mijn dag was ietjes minder, ik heb een leerling verwijderd uit de klas. hij:"' maar ik deed toch niets'', ik:het is zelfbescherming, ik wil voorkomen dat ik je iets aandoe.'" Zie ik later zijn moeder lopen, ik ben dus niet de enige, en dacht; zonde van het ventje. Echter hij vraagt erom, hij is echt heel vervelend.Ik geef hem dus maar elke keer een time out maar zijn mentor zegt dat ik hem moet verwijderen.Met zo'n ventje zou hij nooit geen les krijgen en dat kan nooit de bedoeling zijn.Maar het kan ook niet de bedoeling zijn dat ik met een kater is een groot woord maar ik voelde me wel ellendig en schuldig etc. voor de klas sta.Vandaag weet ik het niet zo goed meer. Ik ben het zo beu en aan de andere kant denk ik, ik ga toch niet verliezen van een fles?Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 quote: Originally posted by: SallyIk heb er al 2 op, voudt, maar zonder is nog moeilijker. Sally Zolang je dat geloof, Sally, waar zit dan jouw behoefte en motivatie om te stoppen?Wil je een moeilijker leven dan je nu hebt, dat zou ik persoonlijk namelijk niet willen.Maar goed, ook ik weet als geen ander welke andere denkpatronen een mens ontwikkelt met alcohol op. Schrijven hier met drank op is niet het meest effectief, en ook niet zo heel erg prettig voor al die anderen die zo hard hun best doen om dat nou juist te voorkomen.Probeer in te haken en steun te zoeken, voordat je drinkt.Of bel iemand van de AA, of een andere hulplijn als je het moeilijk hebt.Snap je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Anjo, je wil het niet verliezen van een fles toch? Dus neem je je nu voor om het ook niet te gaan verliezen. Doe die fles weg, zodat je niet in de verleiding komt. Zet een pot thee, maak eten voor jezelf, en doe de deur dicht zodat je er niet uit gaat op zoek naar een nieuwe fles.Voel je niet schuldig over die leerling, later zal hij je misschien ooit dankbaar zijn voor wat je nu deed. Sommige mensen moeten het hard leren. En jij hebt het volste recht jezelf in bescherming te nemen.Sally, hou het bij die twee, geef niet toe aan meer. Ik ben het met Petra eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Sally,Alleen op wilskracht lukt ook. Maar het is wel zaak de onderligende dingen aan te pakken.Heb je me al vergeven voor mijn opstandige berichtje? Bedoelde het niet zo was opstanding en boos.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Lieve Anjo, ik schreef dat vanmorgen toen ik er nogal doorheen zat. Ik ga maar wel door met de opleiding, nog maar 16 weken dus daar moet doorheen te komen zijn denk ik. Hoop ik. Ik ga in het geheel een stapje terug nemen hoewel ik niet zo goed voor me zie welk stapje dat dan is maar...komt tijd komt raad.liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Beste Cato,Ik probeer maar een pbtje naar je te sturen maar mijn computer wil niet zo.Eerst lekker uitrusten en dan voel je je vast beter.liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Cato, goede beslissing hoor, anders heb je alles voor niets geinfesteerd. Nog even en je hebt dat papiertje, heb je toch nodig voor de toekomst. Kun je altijd voor een baan op terug vallen. En op elke school is het team weer anders, straks heb je het voor het uitkiezen!Sommige berichtjes op dit draadje vindt ik niet prettig. Gisteren vertelde ik al dat ik me schaamde om over een uitglijder hier op het forum te spreken. Maar op het moeilijkste moment van de dag lees ik hier berichtjes over al schaamteloos drinken voor 18.00uur. Sorry hoor, heb het zelf al moeilijk genoeg.De wil om iemand er doorheen te slepen is er wel, dat hebben jullie bij mij ook gedaan.Maar dit slepen wordt mij even te zwaar, het gaat hier niet meer over een trekmoment die is al verre van geweest. Ik geloof waarachtig dat ik mij zit op te winden achter dit scherm, hoezo niet willen drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doon Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 zoterug van de kerstborrelik dacht van tevoren......doon gewoon niet zeiken lul....je drinkt gewoon niet...helemaal geen issue van makenik zat aan een tafel en ik merkte hoe het roofdier in mij de alcohol rook...Het was een soort viand voor me ineens.ik he 5 flesjes cola light gedronken.Het ging heel erg makkelijk eigelijk.GEWOON NIET DOEN EN LACHEN OM AL DIE DOMME GEDACHTEN EN ADICTBELAZERIJTJES DIE JE LICHAAM JE WIL DOEN GELOVEN..nu zit ik thuis heb ff niets om handengelukkig de pcer is herrie bij de buren en ik kan daar nu niet tegen..ben rusteloos...beetje misselijk en wat hoofdpijnstom gedoe zeg...geeft al weer aan hoe verslaafd ik benen ik weet dat het geen schitterend leven is wat ik tegemoet ga maar het is beter dat ik niet of weinig drinkben blij dat ik niet met een slok op ben gaan rijden....nou ja blij...ik doe het gewoon niet meer.Ik ben ooit marinier geweest en heb veel meegemaakt.We hadden codes en ik probeer hier nu ook een code van te maken.Het is nu even belangrijk een beetje te gaan ontgiften en ik mag dat niet te snel doen.iedereen bedankt voor zijn steunxxdoon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Ja dat had ik al in de gaten Anjo, van je pc.Houd jij jezelf onder controle nu? Het is ook een rotmaand maar over een paar daagjes gaan de dagen al weer lengen. Je bent ook weer volop aant werk nu toch? En er zit flink wat boosheid over die oetl*l van een dokter in je. Laat het gaan, geen Jan meer nu. Oke makker??! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Hoi Petra,Het begint met het erkennen van de ziekte...dit is pas de eerste stap....en die zit van binnen net zoals de oplossing uiteindelijk van binnen zit....ik geef helemaal niemand de schuld dat ik verslaafd ben...het ligt niet aan factoeren van buiten....iemand die met 1 been wordt geboren kan er zelf ook weinig aan doen dat ie zo geboren is...zijn/haar verantwoordelijkheid ligt in het ermee omgaan...Kanker zit toch ook niet van buiten ? Of HIV ? Ik kan er niets aan doen dat ik een verslaafde ben...de ziekte van verslaving heb en hoe die ziekte in elkaar steekt...maar als ik het eenmaal weet is het wel mijn verantwoording om er wat aan te doen....en te blijven doen...Als je eenmaal weet dat je HIV hebt zul je naar alle waarschijnlijkheid wel aktie gaan ondernemen...of je doet niets en gaat snel dood...hetzelfde met kanker...Misschien een harde vergelijking maar ik vind het wel kloppen...Maar ik ben het helemaal met je eens dat je moet doen wat werkt voor jou....1 ding..als je telkens terugvalt dan werkt het NIET....wees dan bereid om iets anders te doen en niet in een circel te blijven...Sommige van ons staan op het punt te verliezen...begint met baan en familie/partner...en uiteindelijk je leven...ik heb het meerdere malen gezien en zie het nog steeds om me heen...En dat is geen leuk aanzicht....Deze ziekte is de enige ziekte die in je oor fluistert dat het NIET hebt...en dat het allemaal de schuld is van je omgeving....zolang je dat gelooft (en dat noem ik buiten jezelf plaatsen) is er weinig tot geen hoop op stoppen en gestopt blijven...en dat weet ik maar al te goed uit eigen ervaring... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Doontje, Heeeel veel water drinken en vruchten eten de komende tijd. Help je lijf maar flink.En slapen zo veel je kan, dan geneest je lijf ook.En dat van die code? Vind ik goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 quote: Originally posted by: Ziza1 ding..als je telkens terugvalt dan werkt het NIET....wees dan bereid om iets anders te doen en niet in een circel te blijven... Sommige van ons staan op het punt te verliezen...begint met baan en familie/partner...en uiteindelijk je leven...ik heb het meerdere malen gezien en zie het nog steeds om me heen... Hoi Ziza, we zijn het denk ik wel eens hoor, dat bedoelde ik ook met de opmerking dat mijn situatie een andere was dan de jouwe: ik ben 1 x gestopt met drinken en dat was afgelopen maart en ik zie geen reden om dat op te geven. Ik ben ook niet labiel of twijfelend daarin.En ik val ook onder jouw "sommigen" maar dan andersom.Ik ben mijn werk juist kwijtgeraakt omdat ik door mijn nuchterheid kon inzien hoe fout en slecht dat voor me was, ziek geworden daarvan en failliet gegaan.Net na een scheiding waar ik financieel ook niet goed uitkwam.Freedom is just another word for nothing left to loose...........En die vrijheid laat ik me niet meer ontzeggen, ik heb geworsteld en ben op eigen kracht boven gekomen.Ofschoon ik elke dag moet knokken, het gaat niet vanzelf, maar het gaat wel.Steeds beter.Ik pleit zeker niet voor mijn manier, want het is de keiharde manier. Als je het niet alleen kunt moet je het ook niet alleen willen, daar heb je gelijk in.Als wilskracht niet werkt moet je elders zoeken.Het generaliserende van "het kan gewoon niet op wilskracht" wilde ik alleen even weerleggen. Het kan heel vaak niet, dat zie ik ook wel.En ik ben niet maatgevend en het is ook niet mijn verdienste. Het is gewoon gelukt, meer niet.Mijn verhaal. Ik ik ben geen marinier geweest, maar misschien heb ik wel zo'n soort mentaliteit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Sally, sorry als ik zo hard overkwam. Heb zelf nog zo mijn moeilijke momenten en dat is van 16.00uur tot 21.00uur. Hierna denk ik mag straks naar bed met of zonder inslapertje. Het is niet mijn bedoeling je van het forum te jagen. Laat weten dat je de volgende laat staan en overgaat op thee, spa, limo maakt niet uit. Heb je,je al aangemeld voor tactus therapie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doon Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 marieke....ik zie er niet tegenop maar het is nieuw voor mij niet op zo'n borrel te gaan drinken.Het is zoon gewoonte geworden.Het laatste half jaar heb ik elke avond teveel gedronken...uit het werk naar de supermarkt...twee breezertjes en dan even langs mijn stamkroeg voor 2 kopstootjes(borrel met bier) en thuis nog even nawijnen met 1 fles of meer.Het zit in heel mijn systeem vandaar die focus op die kerstborrel.Ik wil alle valkuilen zien en mijzelf absoluut niet serieus nemen als het om mijn verslaving gaat.Ik lees wel bizarre dingen hier wat alleen mijn voorland kan zijn als ik zo doorga.Ik weet dat ik een grote discipline kan hebben voor iets dus daar probeer ik het mee te doen.Maar hulpgroepen,opgenomen worden,en whatever heb ik nog nooit meegemaakt dus zijn er vele waarschuwingen op dit forum.ik drink nog wel maar bouw af..ik wil volgende week proberen niet te gaan drinken.kijken hoe mijn lichaam reageerd...heb gelukkig mijn sportdank iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Doon, knap hoor. 5 cola'tjes, je bent nu vast luidruchtig van het boeren. Heb je geen gevoel, van zo dat heb ik overwonnen! Elke nieuwe situatie die ik meemaak zonder alcohol krijg ik een gevoel van overwinning, zie ik kan dit wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Hoi Petra,Ik ben ook nog nooit marinier geweest hahahaha....mmmm....misschien is dat het wel..hahahahaDank je voor je reaktie...je bent een leuke , eigenwijze (in positive zin!) vrouw...En inderdaad .. iedereen zijn eigen struggle....en verhaal.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 sally heb je een pb gestuurd, waarom reageer je niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 14 december 2006 Rapport Share Geplaatst 14 december 2006 Links bovenaan staat sleuteltje met berichten, hierop klikken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden