BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Zo komen we wel aan de 200 berichtjes en ik ben inmiddels zo flauw als een potje met peren. Maar vermaak me goed.Goed van je Joann dat je het droog gehouden hebt! Klasse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 quote: Originally posted by: BamBamStien, ik ben niet zo van het geduld dus.. Onze Sal wordt 4 of 10 januari geopereerd en is in het ziekenhuis met laptop en tv. Hij staat al die tijd al droog en dat bevalt hem wel goed WOOOFFFF En het eten was buitengewoon lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 BB, fantasie slaat wat op hol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Zo, ik heb de nodige spa en ander fris op. Ga zo slapen. Een goedenacht nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 BB, fantasie sloeg op je 12 stappen die je bedacht had, kan er nog wel 12 verzinnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Hahahaaaa, ik lig in een deuk en da's leuk.(Dat is 1 van de 12 reuzenstappen...humor! )Vraag maar aan de Zeeman.Joanneke, het is goed je weer zo lekker optimistisch te lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Visje, welterusten.Joann, rustig aan doen, er komen nog meer dagen hoor, langzaam afkicken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Joann, heel goed idee om weer mee te gaan schrijven. Als je nu een paar weken goed je best doet schiet je mij misschien wel voorbij, want ik sta op het moment toch wel op erg eenzame hoogte wat het aantal postings betreft. Zet hem op meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 quote: Originally posted by: BamBamLady ik weet het, jij bent een man die eerst een vrouw was en toen lid werd van de AA en toen via het programma spoorloos je doodgewaande familie terugvond en toen bleken ze ook allemaal aan de drank dus daar schoot je nix mee op en toen ging je trouwen en toen ging je scheiden en nou zit je met ons opgescheept! Heb ik nu 12 stappen. Tjonge teveel thee en water doet ook rare dingen met een mens!? Hahahaaaaaa, ik lig nu zowat onder m'n computertafel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Hoi Kohtje,Erg om te horen dat je oude gabber dood is. Je weet dat het zo ongeveer z'n tijd is maar tegen beter weten in hoop je dat hij altijd bij je in de buurt blijft. Een leuke herinnering lijkt me dat hij op 2e kerstdag nog zo lief heeft gespeeld met kinderen. Een hond die tot op het laatst vrolijk was en zin had in het leven. Ik kan me voorstellen dat hij in zijn enthousiasme net even te hard voor zijn zwakke hart de trap is opgerend. Misschien een mooie dood. Hij zal gemist worden.Een tijd geleden heeft iemand hier op het Forum, ik weet echt niet meer wie, in een vergelijkbare situatie, het volgende stukje aan iemand anders gestuurd. Ik had het bewaard. Het is vast wel goed als ik het doorstuur aan jou. En misschien was je toen al op het Forum en ken je het al.............Er is een plaats in de hemel die Rainbow Bridge heet.Als een dier, dat een hele sterke binding heeft met iemand hier, overlijdt, gaat dit huisdier naar Rainbow Bridge.Daar zijn graslanden en heuvels voor al onze speciale vrienden zodat ze kunnen rennen en samen kunnen spelen.Er is genoeg te eten, water en zonneschijn en onze vrienden zijn er warm en comfortabel.Alle zieke en oude dieren worden hersteld in gezondheid en kracht;die gewond of verminkt waren worden weer ongeschonden en sterk, precies zoals wij ze ons herinneren in onze dromen.De dieren zijn gelukkig en tevreden, maar er is een klein ding: ze missen allemaal een speciaal iemand, iemand die achtergelaten is.Ze rennen en spelen samen, maar er komt een dag waarop er een plotseling stopt en in de verte kijkt.Zijn heldere ogen staan strak; zijn lichaam begint verlangend te trillen.Opeens breekt hij uit de troep, vliegt over het gras, sneller en sneller.Je bent gezien en wanneer jij en je speciale vriend elkaar eindelijk treffen, houd je hem stevig vast in jullie vreugdevolle weerzien, om nooit meer gescheiden te worden.De vrolijke kussen regenen op je gezicht; je handen aaien de liefdevolle kop en je kijkt weer in die vertrouwde ogen, zolang al weg uit je leven, maar altijd aanwezig in je hart.Dan kruis je Rainbow Bridge, samen........De laatste 10 jaar heb ik op Texel, vlak bij Den Hoorn, midden in een prachtig natuurgebied, een plek bepaald waar mijn geliefde dieren hun as uitgestrooid worden. Het is de top van een duin. Overal hoor je het geluid van krijsende meeuwen en je breekt je nek door de konijnenholen. Het waait er altijd, het ruikt zilt. In mijn testament staat dat ik er ook feestelijk uitgestrooid wil worden en ik heb mijn oude moeder maar niet verteld dat haar dat ook gaat overkomen. Het past wel bij haar.Sterkte Koh.Liefs Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Visje weltrusten, stap voor stap, gewoon doen meid, je kunt het.Joann, zo kan ik het ook he:PLady ik wor bijkans gek hier.Ja Stien dat heb ik soms zo als m'n medicatie is uitgewerkt, hihi. Dan komen er zoveel dingen op in m'n hoofd en sommige dingen moeten er dan uit.Anna, er moet toch iemand op eenzame hoogte staan. En persoonlijk vind ik dat het je goed staat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Lady, lachen he, ik heb het ook naar m'n zin.Rufus, wat een mooi stukje is dat, heel mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Sal ik mag toch hopen dat je oppas hebt geregeld anders kun jij ook naar Texel ben ik bang Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 quote: Originally posted by: SallyLady ?????????????????????????????????? Wat is er leuk, hier is niks leuk !!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb heerlijk gelachen vanavond onder andere door de bijdragen van Bammerdebam, maar nu ben ik diep geroerd door het mooie schrijven van Rufus.Tjemig.DAT is dus onder andere spiritualiteit! (Voor mij dan in ieder geval).Sally, ik plaagde je maar wat joh, natuurlijk besef ik wel dat je situatie daar niet leuk is.Maar toch ben ik blij dat je daar bent, in goede handen, en onlangs schreef je toch echt dat jullie onderling ook wel lol hebben.Sterkte kerel, je komende operatie zal best een heftig item zijn in je leven.Schrijf er over hier, indien je wenst.Liefs, Lady. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Hoi Zeeman,Goed weer van je te horen. Ook jij worstelt dus met hoe vroeger het nu beinvloedt. Dat schijn het lot van iedereen te zijn die 'volwassen' wil worden. En leeftijd speelt geen rol. Ik ben 59 en dat inzicht heb ik nog niet eens zo lang.Een paar dagen terug schreef ik dat ik het gevoel had dat ik mezelf opnieuw aan het uitvinden was. Blijkbaar een logisch gebeuren als je een tijdje van de fles bent afgebleven. Kohtje reageerde daarop met de woorden; je bent jezelf niet opnieuw aan het uitvinden maar aan het (her)ontdekken. Heel erg juist. Lastig proces maar noodzakelijk en pijnlijk. Een soort geboorte tijdens het leven. Ik noem het (zeemanstaal): 'de ouwe meuk opruimen'. Wat wil het geval, vandaag valt mijn oog op dit boek in de boekenkast: De herontdekking van het ware zelfdoor Ingeborg BoschUitgever: Van Holkema & WarendorfIk was vergeten dat ik dat een aantal jaren geleden gelezen heb. Ik heb erin gebladerd en herinner me godzijdank het een en ander (die drank toch, he).Het is niet zweverig en gaat over Past Reality Integration, ook wordt fysiologisch ingegaan op chemische processen in ons brein. Afweermechanismes en verdringing b.v. Heel grof gezegd, hoe kun je mechanieken die je vroeger als kind hebt gebruikt om voor jou toen hele erge dingen aan te kunnen en die toen dus zinvol waren om te overleven, een plaats geven in een volwassen leven waarin ze niet meer zinvol zijn. Situaties in het nu die overeenkomen met toen blijven n.l. hetzelfde gedrag triggeren, als je er niets aan doet.Ik ga het weer lezen en ik denk dat het een aanrader is. Boeiend met veel voorbeelden.Sterkte met de doorstart. Advies voor de jaarwisseling: Mango met rode peper van Royal Club in een champagneglas.Een poot van Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Maken jullie maar grapjes, zit ik hier serieus te wezen. Pas maar op anders ga ik m'n profiel aanpassen!Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Rufus, goeie tip. Ik ga in de bieb kijken of ze het boek hebben. Het zal ook nog wel te koop zijn toch?Het zijn idd vaak de oude afwaarmechanismen, die je vroeger goed geholpen hebben, die je nu in de weg zitten om je gedrag te veranderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden