Houtje Geplaatst 2 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2007 O nee Zeeman,Ik geef nooit Steken Onder Water, sorry.Sarcastisch ben ik alléén als ik zeker weet dat de ontvanger het waardeertDus......een geintje gewoon melig. Okee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 2 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2007 Nog even 1 ding:ik betrap mezelf erop dat ik onwillekeurig (= zo'n ingesleten kronkel) denk:Oeps, ik heb wel iets heel erg onaardigs gedaan naar Joann, als ze laat verzoeken de herinnering aan haar weg te vagen....................Maar toch niet, hè?Joann is een grote meid en neemt beslissingen voor zichzelfhet liefst zonder drank, die zorg spreek ik dan maar even uit.Ik heb mijn best gedaan om niemand te kwetsen, het is goed zo.En ja, Ziza, ik herken wat je zegt over het afbreken van contacten die mis lopen: mijn strategie is ook vaak weglopen geweest, dus ik zit met een paar losse eindjes hier en daar.Nu heb ik een gezin, nu hou ik rekening met mijn kinderen, nu kan ik niet weglopen en moet ik dingen oplossen. Mijn aandeel in conflicten uitpluizen en veranderen waar mogelijk.Morgen wordt voor mij een harde les, wat dat betreft.Vooral dat "waar mogelijk" wordt de zwaarste klus. Bij mij is even niet zo veel mogelijk, maar dat aspect van mij kent men niet, ik rende en vloog altijd maar door.Eerlijkheid kent geen tijd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 2 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2007 En (serieus echt) als jij vanaf 5 november knokt om ADB te zijn, en er valt een weekje tussen uit dat het moeilijk en rottig was om de draad op te pikken en jij vindt dat de vóórgaande 47 dagen belangrijker zijn dan die week..... dan tel je dus gewoon vanaf 5 november. En dan kun je op 5 januari zeggen: goh, ik ben nu twee maanden bezig ADB te worden/zijn, het valt soms wel, soms ook niet mee.Dat is toch gewoon zo?Ik vind trouwens niet dat de mensen hier die schrijven over tellen en ADB worden elkaar aanpraten opnieuw te moeten beginnen, volgens mij is het als volgt:De mensen die het gevoel hebben "in de fout" te gaan, melden dat met grote schroom hier. Dan wordt er meestal begripvol gereageerd. Van : joh, we begrijpen dat enz.Er zijn zelfs stemmen opgegaan of we niet allemaal te zoet, lief, aardig en begripvol zijn, in plaats van te streng of mensen "terug naar af sturen" (om het maar even te overdrijven hè, dat is duidelijk toch).Maar omdat dit item zo vaak voor bij komt, wil ik er nu naar aanleiding van jouw weekje mét alcohol (die je wat mij betreft niet op hoeft te biechten, dat bedoel ik dus met mijn verhaal) nu eens even in het algemeen bij stilstaan, het maakt helemaal geen donder uit, HOE EN OF je telt, dat moet je allemaal zelf beslissen.Wel is het zo, dat je, zeker als een aantal mensen hier, de lat voor jezelf hoog legt, en acuut stopt met drinken, ik bijna niemand, nee niemand ken die bv. in het afgelopen jaar dat ik ze ken niet één keer eens "iets" gedronken heeft. Ja, iemand die de lat dan hoog heeft liggen, haalt zichzelf omlaag en zegt: nu is alles mislukt, ik ben weer bij nul, snik, huil, enz. (ik weet het want ik ben ook zo)...... maar je kunt ook fier naar jezelf kijken en zeggen: door deze uitglijer (zie de cursus Minder Drinken op internet) kan ik nu beter mijn einddoel weer formuleren en daar moed uit putten.Dat is denk ik de kunst, leren van het moment, van elke dat, ook als je niet drinkt zoals ik, maar het nog steeds verrrekte moeilijk vindt soms.Misschien moet Anna morgen daar maar eens morgen een doorwrochte analyse over geven, dat kan ze zo goed. Maar ook ZIJ kan het heel goed voor anderen, en is daarnaast soms onzeker over haarzelf. En dát is nou weer een karaktertrek die ik bij veel anderen, gevoelige mensen, maar vooral vrouwen, hier op dit forum herken.Tja Kapitein H., het is vervelend ik weet het maar ik typ helaas met flux tempo. Zal maar niet verraden hoe snel. Maar het gaat om HET SPEL, de inhoud, en niet om de knikkers of het tieptempo. En een jaartje geleden hadden we onze dierbare Piggelmee die in haar Keulsche Pot in Frankrijk (zo noemden we haar kasteel-achtige woonomgeving met bed en breakfast) die op haar verjaardag zo hard op de kachel was gepletterd (enigszins behoorlijk bezopen) dat ze wel dood had kunnen wezen en toen riep JAMAIS PLUS (nooit meer) en ook nooit meer gedronken heeft. Correctie: zij is de enige die ik weet die sinds 27 november 2005 (wat onthoud je dat goed hè) geen drup meer gedronken heeft. Is het een beetje duidelijk? Dat ik geen slechte bedoelingen heb? Maar voor anderen wil helpen hun problemen te formuleren zodat ze ze zelf beter kunnen oplossen.We moeten het allemaal zelf doen hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2007 Hallo,Daar ben ik weer, kan de slaap niet vatten, ga maar even bijlezen.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 2 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2007 Hoi Petra,Heel veel succes dan morgen.... ik wens je veel wijsheid toe...en geduld.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 2 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2007 Ja Houtje, dat klopt, je moet het allemaal zelf doen, op je eigen houtje.Een ander kan me wel steunen of helpen, maar de motivatie moet echt van jezelf komen of je doortelt, valt of weer opstaat en verder gaat.Als ik voor mezelf denk, kan ik beter 10 keer opnieuw beginnen, dan de moed laten zakken en niet meer vechten.Dit heb ik de laatste weken ondervonden en dat is beslist niet goed.Een nieuw jaar, een nieuwe kans. Ik grijp hem aan.Allemaal een heel gezond en gelukkig en een heel geloofwaardig 2007 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2007 Hoi Marion,Fijn dat je er weer bent, meid ik heb je gemist.Hoe gaat het nu?Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2007 Geen reakties, dus ik denk dat iedereen zit te slapen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 2 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2007 Hoi Houtje,Ik ken zat mensen die afgelopen jaar geen druppel hebben gedronken en ook geen vervangende middelen hebben gebruikt....varierend van 1 jaar tot 23 jaar aaneengesloten niet gedronken....dus het kan wel degelijk....en inderdaad iedereen moet het maar voor zichzelf uitmaken hoe hij/zij het ziet...het enige gevaar wat ik zie is dat je jezelf flink in de maling kan nemen op de manier....met alle gevolgen vandien...ik zou het niet kunnen om rustig een drankje te drinken...voor mij zou de enige reden zijn : wegwezen en dronken worden...ik wil dat effect voelen wat alcohol op mij heeft...en vervolgens ga ik net zo lang door dat ik out ben...opsta met schuld en schaamte en me voorneem om het nooit meer te doen...ik heb heel lang in die circel geleefd...ik zou mezelf kunnen wijsmaken dat ik er best eentje kan nemen voor de smaak (goed excuus) of voor de gezelligheid (ook een goed excuus) maar als ik eerlijk ben heb ik het altijd gedaan voor het effect and that's it..punt....en eentje was nooit genoeg...ik wil meer en meer en meer....of ik schakelde over op drugs...en mocht ik ooit weer terugvallen dan zal dat de ware reden zijn...ontsnappen met een zogenaamd gerechtvaardigd excuus (wat gewoon kolder is)..en dat is de waanzin van alcoholisme....ik was altijd bezig om mijn allereerste "high" terug te vinden..de allerlekkerste keer...en raad eens...ik heb hem nooit meer gevonden maar er wel altijd in geloofd dat ik hem zou vinden...dat bewijst weer dat wat ik denk vaak onzin is...Zelf ben ik clean en nuchter sinds 11 september 2005....geen drank en geen drugs...helemaal niets....en ik heb talloze malen opnieuw moeten tellen...en door telkens opnieuw te moeten beginnen ben ik een stuk nederiger en dankbaarder geworden over wat ik vandaag heb....maar dat is hoe het voor mij werkt...Vandaag zijn we allemaal evenlang nuchter.....we hebben allemaal vandaag en dat is wat telt..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2007 Zo, kopje rooibosthee op, was lekker. En ga het maar weer proberen, of ik de slaap kan vinden.doeiiiiiiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 2 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2007 Hai FerryJa het gaat weer goed hoor,Ik hoop, dat je het niet te erg aantrekt van Sally.Lekker slapen en verstand op nulWelterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
postmodernisme Geplaatst 2 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2007 ik zit nu nog aan een glaasje fris. bijkomend voordeel: ik eet niet zoveel toastjes enz nu.elk voordeel heb zijn voordeel wou ik maar zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Hallo, ik ben er weer en nog even, na zeer zware computerproblemen, ettelijke malen vastlopen, opnieuw opstarten, inloggen, waar jullie wellicht niets van merken omdat mijn naam er dan nog onder staat. Ik ben alleen een beetje stilletjes dan.Mooi gezegd Houtje, over wel of niet opnieuw beginnen met tellen. Zoals ik vanmiddag al een beetje duidelijk probeerde te maken denk ik dat het voor iedereen persoonlijk is. Het belangrijkste is dat je je er zelf goed bij voelt.Voor mij persoonlijk geldt dat ik niet het tijdstip waarop ik me er eindelijk van bewust werd dat ik een alcoholprobleem had als uitgangspunt wil nemen, want dat moment was al zeker 2 jaar geleden (aiiiiiii, pijnlijke bekentenis), en ook niet de datum dat ik met de internetbehandeling begon, want het minderen (dat was mijn doel) wilde niet bepaald lukken. Eerst hanteerde ik de datum dat ik besloot een poos helemaal niet te drinken, omdat minderen maar niet wilde lukken. Na dat moment heb nog twee keer gedronken, niet overdreven veel voor mijn doen, maar toch. Toen ik zo'n drie weken ADB was (inclusief die twee uitglijders), en ik merkte dat ik het misschien wel kón, vond ik het voor mezelf zuiverder de begindatum te leggen op de dag nádat ik de laatste keer 2 glazen wijn had gedronken. Dat was 7 augustus. Sinds die datum heb ik één keer drie slokken genomen uit een glas wijn dat in mijn handen werd gedrukt, eigenlijk nog voordat ik me goed realiseerde wat ik deed. Van die drie slokken heb ik iets geleerd, dus ik heb toen doorgeteld. En ik heb twee keer een slok whiskey genomen uit een fles die mijn zoon al 2 jaar had staan. Bewust, omdat ik geen whiskey lust, en het schokeffect was voldoende om me te doen stoppen. Had ik op dat moment een fles wijn opengemaakt, dan had ik hem beslist leeg gedronken. Dus van die twee slokken heb ik ook geleerd, en ook toen heb ik doorgeteld.Ik voel me prettig om op deze manier te tellen. Sommigen zullen zeggen dat ik die eerste week, met die twee uitglijders, best ook mee mag tellen. Maar mijn gevoel zegt van niet, en dus doe ik dat ook niet. Waarmee ik alleen maar aan wil geven dat iedereen als startpunt moet nemen, wat hij of zij als startpunt ervaart. En dit mag later zelfs bijgesteld worden, als je gevoel daarover verandert. Dat heb ik ook gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 3 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2007 Sneeuwwitje,Fijn dat je er weer bent, ik had je ook gemist.Ferry, ik hoop dat je nu ergens in nederland lekker ligt te slapen. Je hebt geprobeerd de knakker te helpen, hij zit duidelijk in nood nog steeds lijkt me. Meer kan je niet doen lijkt me.Maar ik kan me voorstellen dat het je allemaal niet koud laat.Zoals jullie weten is President Ford van de week overleden. Wat ik niet wist dat zij een interventie hebben gehad voor Betty. Zij zijn de enige die niet in het Witte Huis woonde en zij is toen naar een goede kliniek gegaan. Helaas is het nog steeds zo dat niet alle klinieken even goed zijn.In ieder geval zij wist dat ook vandaar dat zij met The Betty Ford clinic is begonnen zodat meer mensen toegang zouden hebben tot goede klinieken.Een lange intro voor hetgeen ik wilde delen. Zij vertelde in het begin was het een hel. Elke dag werd ik wakker en stond er een nieuwe dag die ik nuchter moest volbrengen. En na een tijdje waren dat er al aardig wat en voelde ik me op een manier trots. ( ze zegt "'kinda proud"") Ik denk dat zij haar zelfvertrouwen weer een beetje terug kreeg.Dus ik denk dat het voor sommige heel belangrijk is dat ze de dagen wel tellen.Ik ben klaar wakker en kan de slaap niet vatten. Ga nog maar even proberen.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden