Spring naar bijdragen

woensdag 10 januari

ferry

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 76
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo forummers,
Ben ook weer terug. (zag dat Beep, met wie ik destijds samen ben gestopt en met wie ik nog regelmatig contact heb, mijn come-back al enigszins had aangekondigd in haar "wie is wie" draadje van gisteren)
Voor ieder die mij niet kent staat een beschrijving van mijzelf op "Wie is wie" van 15-11.
Ik had mij in mei 2006 aangemeld, had m'n ups en downs. Heb de tactus-behandeling afgerond.
De laatste tijd begon de klad er weer in te komen en in de maand december was het helemaal mis met een lang weekend Friesland en de feestdagen......Ik zat weer op m'n oude nivo (1,5 ltr. ww. per dag en in het w.e. 2 ltr.)
Ik wil nu de draad weer oppakken.
Ben nu weer 3 dagen droog. Leek wel moeilijker dan de eerste keer in mei vorig jaar!!!!
Maar het beginnetje is er.Hoop jullie straks nog te zien, ga nu ff journaal kijken.
Groet:
Kaab.
Op naar dag 4!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal, bedankt voor alle steunende woorden. Mijn keuze vandaag was volledig bewust en niet onder invloed van gremlins of door het verwijderen van mijn kies. Mijn bewuste keuze heeft te maken met het bewust kiezen voor wat ik wil en waar ik behoefte aan heb. Een diepgaand proces waar ik mij de afgelopen dagen van bewust ben geworden. Een heel leven van mijzelf wegcijferen en het niet mogen en willen van eigen behoeftes en emoties. Dus, vandaag was die behoefte er wel en heb er aan toe gegeven. De verkeerde keuze, maar voor mij op dit moment de eenvoudigste.
Ik wil wel meer vertellen, ik ben vanavond alleen ( mannetje is weg), maar misschien erg vervelend voor de iedereen hier. Liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet bekennen dat ik niet van kuisen hou, of schoonmaken, soppen hoe je het ook noemen wilt.:huh: Ik beschouw dat als een helaas noodzakelijk kwaad, dat ik het liefst zou uitbesteden. Helaas zijn mijn kinderen ook niet geboren met twee wapperende rechterhanden, dus ik slaag er maar niet in eraan te ontkomen.

Ik zou graag nog even aandacht vragen voor het geweldige onderwijs hier in Nederland. Ik heb vanmiddag ook nog een gesprek gehad met de mentor van mijn jongste over zijn wat nalatende schoolprestaties. Vier jaar ben ik zonder succes in de weer geweest om hem op faalangsttraining te krijgen op de middelbare school. Was volgens de "deskundigen" niet nodig, omdat hij het niet zo erg had. Inmiddels 3 maanden op het vervolgonderwijs, krijg ik de vraag waarom hij in vredesnaam geen faalangsttraining heeft gehad op de middelbare school! En op deze school hebben ze geen speciale begeleiding hierin! Mag ik even mijn hart luchten? GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.

Zo, dat luchtte op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, als je vanavond de gelegenheid hebt om er hier over te praten vind ik dat je dat gewoon moet doen. Voor jou lucht het misschien op, en dat helpt je een volgende keer als je het moeilijk hebt. Mijn ervaring is dat het hier schrijven over wat mij dwars zit me helpt om het allemaal duidelijker op een rijtje te zetten. En ik heb nog nooit wat anders dan meeleven en meedenken ontmoet hier.

Ik kan alleen voor mezelf praten, maar ik vind het helemaal niet vervelend als je erover praat. Integendeel, het helpt juist je beter te begrijpen en daardoor misschien ook beter te kunnen steunen als je dat nodig hebt.

Oeps, het vervelende is alleen dat ik nu offline moet, mijn zoon moet nog even iets voor school nakijken op zijn computer.

Aangepast i.v.m. toevoeging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Visje

Vertel maar, ik ben een en al oor, allé, oog!!!!!!!! Ik zal proberen om hier zoveel mogelijk te zijn maar moet soms even bij ventje zitten, ok!! Maar ik ben er , hoor!! Ook als ik niet zo heel direct antwoord!!!

Hoi Anna

Spijtig dat je off-line moet!! Vertel het dan morgen even, ok?

Groetjes van knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, Ik vind het echt geweldig knap dat jij al zo lang (5 maanden las ik ergens) droog staat.
Ik kan me nog herinneren hoe moeilijk jij het had die eerste weken!!!
Jij verdient een geweldige bos bloemen!!!!!!! :present::r:present:o:present:::present:rose;se::present:rose;:present:;:present::present:
Groetjes:
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal nog een goede avond, een beetje een latertje voor mij.

Allereerst de zieken allemaal veel beterschap gewenst, BB, laat je de hekjes vannacht omhoog, kun je
er niet uitrollen in je dromen!

Anna, wat ben je goed bezig geweest met die therapeut. Kan die je ook helpen met verder analyseren.
En ja, die scholen, zeer herkenbaar en je kunt de jaren voor je kind niet terug draaien. Soms vraag ik me af of ze zelf wel kinderen hebben, er wordt soms slecht naar ouders geluisterd.

Marieke, voor jou weer een andere keerzijde, de jeugd neemt tegenwoordig zelf het heft in handen, geen zin is voor velen geen zin. Je bent echt niet de enige die hier mee kampt hoor, mogelijk een tijdelijke dip voor je zoon.

Ziza, gefeliciteerd met je nieuwe baan en dan de luxe van een vierdaagse werkweek, geweldig!
Heel knap dat je alles doorbroken hebt en een eigen keuze hebt gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, ik wil toch wel mijn hart luchten, daar ik hier alleen zit vanavond. Toen ik 4 jaar was is mijn broer geboren met het Down syndroom. Mijn moeder is hier na 1 jaar pas achter gekomen, mijn vader was al ingelicht na de geboorte. Toch vond de arts het beter dat mijn moeder er zelf achter kwam. Na een jaar is dit gebeurt. Ik was toen denk ik 4 jaar. Mijn broer is toen uit huis geplaatst omdat mijn moeder het niet kon verwerken. Na ong. een half jaar is mijn broer weer terug gekomen, om vervolgens toen hij denk ik 4 was weer naar een tehuis ging. Het beeld staat mij nog zo bij, een klein kindje op de arm van een mevrouw en wij rijden weg. ouders. en twee zussen. Ik mocht van mijzelf niet huilen, ik moest sterk zijn, voor mijn vader en moeder, die al zoveel verdriet hadden. Ik heb geen traan gelaten, hoe klein en kwetsbaar ik toen was. Het beeld van een moeder met veel verdriet, de tranen liepen over mijn moeders wangen bij het naaien van de naamplaatjes in mijn broers kleren,ik vergeet het nooit meer, op dat moment heb ik mij weggecijferd. Als klein kind als ik verdriet had moest dit weggemoffeld worden voor onze klanten in de winkel. Ik gaf aan alles toe.
Had ook op 14 jarige leeftijd een vriendje, dan was dit geheim, taboe voor mijn ouders. W eer niet mijn gevoelens delen , terwijl dit zo belangrijk is op die leeftijd Later 5 kindjes, mij opnieuw wegcijferen en nu vandaag even toe willen geven aan iets waar ik zelf voor kies. De verkeerde keuze, ok, voor mij nu even iets voor mijzelf. Waarschijnlijk niet helemaal te volgen, gevoelens zitten diep en stukje bij beetje pas je de puzzel in elkaar. Voor mij vandaag iets waar ik bewust voor kies en niemand die mij daar vanaf houdt!!! Sorry. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe gedachtes.
Liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij een hele kluif geweest, alles globaal teruggelezen dus mocht ik een misser maken,helaas.

Visje, toch vind ik het knap dat je de stap naar de tandarts genomen hebt. Ik hoop dat de napijn mee valt. Jammer dat je even de verkeerde afslag hebt genomen, even omkeren en terug naar waar je was toch?

Marieke, Visje is toch wel een beetje een voorbeeld, de tandarts hoort er gewoon bij. Weet je dat je van een slecht gebit heel ernstige ziektes kan oplopen? Ik wil je niet bang maken hoor, maar een kies die er niet meer thuis hoort en toch blijft zitten kan de hartspier aangedaan van raken. Tenminste dat hebben ze mij altijd wijs gemaakt.

Allen die wat te vieren hebben gefeliciteerd of dit nu een dag of een jaar is, ik kan het niet meer bijbenen. Een ieder die het voornemen hebben heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, visje, onze berichtjes hebben elkaar gekruist!!

Ik word week van jouw verhaal en wenste dat eigenlijk niemand dat hoeft mee te maken!!! Misschien heb je dan nu de verkeerde keuze gemaakt maar ergens kan ik je toch begrijpen, hoor!! Kop op , visje en morgen terug met kop en schouders eronder, hé!!!

Lieve groet van knuffie!!!

Ik ga nu ook nog beetje tv kijken en dan proberen wat vroeger naar bed te gaan!!

Aan allen een nachtzoen en een dikke knuffel!!! Slaapwel!!

Knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Femmy,
Wat grappig, jij hebt je 3 dagen voor mij aangemeld (03-05-2006).
Het is mij ook n beetje hetzelfde vergaan.... 2 weekjes stoppen 2 weekjes drinken, weer stoppen enz.
Begin een beetje het vertrouwen in mezelf te verliezen.
Ik ben ook vanaf zondag gestopt!! (maandag 1e dag droog)
Zal dit ook weer voor 2 weekjes zijn???
We zien wel, ik leef per dag!!!!
Ik wens je doorzettingsvermogen en vertrouwen in jezelf.
Groetjes Kaab.
Ik ga voor dag 4!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmie en Kaab, lijkt wel een stoplicht die staat te knipperen hé, zal vragen of ze op rood kunnen blijven staan. Samen de moed bij elkaar rapen en de week droog weer uit, morgen is al weer donderdag dus gaat snel zat toch. Fijn dat jullie mee schrijven. Kan mij of ieder ander ook zomaar weer gebeuren, maar wel weer het draadje blijven oppakken. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...