Spring naar bijdragen

12 januari

visje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik wil graag BamBam even van harte feliciteren met haar verjaardag. HIEPERDEPIEP, HOERRRRAAAAAAAAAAAAAA!

Beetje laat na alle andere felicitaties, maar ik heb de hele dag niet op het forum kunnen lezen, vandaar. Ik moet nu even naar mijn eten kijken, en hoop dat ik vanavond nog even kan komen kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedmiddag. Dag 18 vandaag en die verloopt zonder problemen. Ik was vanochtend in de sportschool (ik doe één uur per dag aan sport. Zorg voor het lichaam) en ontmoette daar iemand die ik dit jaar nog niet had gezien. Tijdens het opwarmen vroeg hij mij hoe de jaarwisseling was geweest. Toen ik hem zei dat die prima waren verlopen en zonder alcohol stond ie wat raar te kijken. Waarom weet ik niet want ik heb hem nooit over mijn probleem verteld. Ik had er geen moeite mee hem te vertellen dat ik met kerst mijn laatste pilsje had gedronken. Dit gesprek heeft in ieder geval niet een gevoel opgeroepen van weer zin krijgen en daar ben ik blij om.Er is veel rommel in huis want de schilders zijn bezig en dat zal nog wel een paar weken door duren.

Beterschap voor de zieken en sterkte voor iedereen die het moeilijk heeft.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Op stoppen met drinken rust absoluut geen taboe....

Waar wel een taboe op heerst is iemand doodrijden onder invloed van alcohol....ik ken iemand die dat overkomen is....niemand maar dan ook niemand die nog met je wil omgaan....

Ook ik dacht toen ik stopte..."kijk eens wat geweldig ik ben !!" en toen ik een tijdje gestopt was viel het niemand op... en omdat ik graag schouderklopjes wilde hebben was ik teleurgesteld als ik die niet kreeg....

Bij mensen die geen probleem hebben met alcohol hoef ik echt niet aan te komen met mijn alcoholprobleem ...ze snappen het toch niet...en dat is logisch...

Toen ik dronk was ik vaak het (negatieve) middelpunt van belangstelling...en toen ik stopte moest ik leren dat ik om niet zo ziekelijk naar belangstelling en aandacht te zoeken....en dat was lastig in het begin...al de jaren dat ik gedronken en gebruikt heb stond ik centraal in de relatie met mijn vriendin...alles ging over Ziza en zijn problemen...en toen ik stopte veranderde dat niet...want nu stond ik weer centraal omdat ik ging stoppen...weer draaide het om mij....

Gelukkig heeft mijn sponser me snel bijgebracht dat een relatie gaat over 2 mensen en niet een....
Ik moest zo snel mogelijk uit de schijnwerpers en moest maar eens goed kijken wat ik nu kan bijdragen in de relatie met mijn vriendin....samen dingen doen...aandacht geven ...luisteren...en niet zo veel praten en eisen....

Deze manier heeft mijn heel veel voordeel opgeleverd....de kwaliteit van mijn leven is nog nooit zo goed geweest... vandaag voelde ik me vrij en relaxed...geen drama's in mijn leven vandaag....

En daar ben ik dankbaar voor !!

Bambam gefeliciteerd ... !!! harstikke gaaf.... je bent een "coole" vrouw...hou je gevoel voor humor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verjaardagsmenu.
Heerlijke aardappeltjes uit de oven.
Een karbonaadje, in stukjes gesneden, zeer krokant gebakken en daarna nog even in de oven met, ongeveer een ton knoflook. Daarbij Romeinse sla met een lekker dressing en pijnboompitjes.
Tafel mooi gedekt, kaarsjes aan, servetjes erbij helemaal goed.
En wat werd er gedronken bij dit feestmaal......een karaf ontzettend lekker (leiding)WATER. Ik heb genoten! Wat nou iets missen, ja een kater morgen, die mis ik als kiespijn.

Als toetje een heerlijke cappucino met appeltaart en slagroom.

Zo en nou jullie weer.

Oh ja en als extra kado van de parkeerpolitie een vette flip van 50 euri!!!!!!!!
Auto geparkeerd op een plek waar ik al 3,5 parkeer, eerlijk waar. En bedankt he:devil::wacko::D:)

En Ziza, ik bedacht me, nadat ik even stevig had gevloekt; ach, deze flip kan ik nog wel betalen, maar he, IK DRINK NIET. Nananananananananana

zo, rondje met het hondje en dan mag ik straks nog een stukje appeltaart lijkt me zo.
Buikgriep is voorbij, nu nog iets fitter en ik ben weer helemaal het baasje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig dat je buikgriep voorbij is BamBam, kun je toch nog even genieten van je verjaardag, en vooral het lekkere eten en de taart. Ik vroeg me al af bij het begin van je berichtje of je maag dat wel allemaal aan kon.
Wilde die politieagent niet over zijn hart strijken toen je vertelde dat je jarig bent, of heb je dat niet verteld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hier de PRATENDE BUIKGRIEP

heb voor t eerst de energie mijn laptop in bed te pakken (sinds dinsdag !!!!) het is echt horribel. Ik bespaar jullie de details van alle P**** en p***** verhalen maar. Door al het overgeven heb ik vannacht wsch. een maag of darmbloeding gehad, dokter erbij, het valt mee, medicijnen, en rustig uitzieken.

Ik feliciteer BB met haar 24e jaar, meid ik ben al 34 maar........dat komt voor jou ook nog wel.

Mijn gassies zorgen al 4 dagen helemaal alleen voor zichzelf, schuldgevoel :brokenheart:

Hebben de overige zieken ook buikgriep? Ik mis 7 kilo (vocht) in 3,5 dag en drink alleen nog maar ORS.

Daar hebben we t al eens eerder over gehad. Smaakt prima. En geen Gremlins in de buurt met deze aandoening, dat is het voordeel. De nadelen bespaar ik jullie.

Anna, ik geef toe:na 3,5 dag heb je mijn totalen Houten, Houtje en Koekie ruimschoots weer overwonnen. :light: Gefeliciteerd ook. Zo, nu maar weer naar de wc. Later !!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Gek dat je daar over schrijft. Voor degene die al wat langer op het Forum meeschrijven, weten jullie nog dat ik dat ik September schreef over een hele jonge jongen die een andere jongen had doodgereden?
Ik zag vandaag dat er 4 jaar cel tegen hem geeist wordt plus 5 jaar rijontzegging. Ik denk dat die rijontzegging hem weinig zal zeggen maar 4 jaar cel als je net 20 bent?
Mijn hart gaat uit naar hem.
De oud gediende weten dit, ik drink meestal met gebruik van slaaptabletten. Ik heb een hekel aan dronken zijn. Vraag het me niet, ik snap het zelf ook niet. Ik weet alleen dat ik niet goed met emoties om kan gaan. Wat ik doe, de spanning wordt niet gebroken. Misschien is dat een nadeel van alleen wonen, dat het blijft malen in je hoofd. Ik heb vandaag een beetje gemijmerd over vroeger. Toen had ik toch meer druk, een man die maanden weg was, drie kinderen alleen in het buitenland, heimwee altijd uitgeput. Want ik had een baby en oudere kinderen. Waarom dronk ik toen niet. En toen bedacht ik me toen ging ik shoppen. Niet leuk voor je bankbalance maar dan was ik in ieder geval blut maar nuchter.
En nee, ik heb het over extreem shoppen.
Later snapte ik dat, als geld verdienen zoveel belanglijker is dan je vrouw even helpen als zij het extreem moeilijk heeft omdat je kind bijna is overleden dan ben je boos. Dus waar pak je dan iemand bewust of in dit geval onbewust op, precies geld. Dus als dat in boosheid was, ben ik dan nu ook boos op mijzelf?

In ieder geval, ik heb in maart op een morgen wakker geworden en had geen zin in de dag. Nu weet ik dat ik mijzelf toen totaal overbelast had. Ik was ziek, werkte full time plus en had een belachelijke reistijd.
In ieder geval, ik heb een slaaptablet en een borrel genomen, ik wilde slapen. Ik was dood en dood moe.
Ik werd wakker in een politiecel. Ik was blijkbaar in de auto gestapt, ik weet van niets. oke, mijn alcohollevel was niet hoog, net iets te hoog maar niet veel maar ik had wel een heel pakje slaaptabletten op.
Alcohol en medicijnen gaan niet samen, het is russiche roulette. Ik heb geen boete gehad en een minimum aan rijontzegging. Wat mij niet los laat is stel je voor...........
Dus stel je voor, je hebt zoveel gedronken en je hebt een blackout.
Ik weet het niet, laat dat duidelijk zijn. Het was niet de alcohol maar de slaaptabletten maar is dat in feite niet hezelfde?
Ik ken iemand die bijna elke dag te veel drinkt en ook in de auto stapt. Geen black out en niet een keer maar zeker 6 dagen per week. Hij heeft geld, veel geld. Dus wat maakt het hem uit, hij betaalt voor iemand die voor hem rijdt als hij zijn rijbewijs kwijt is en dan begint hij weer van voren af aan.

Ik weet het niet, iemand is verantwoordelijk als iemand gaat drinken maar dan?
Ik denk maar voor the grace of God here go I.
En toch heb ik voor die persoon minachting. Is geld dan toch koning, blijkbaar wel.

Ik ben blij te zien dat er zoveel nieuwen zijn. Welkom. Ik hoop dat het forum jullie zal brengen wat het mij bracht een warm bad. En blijf vasthouden aan je voornemen, het kan. Echt lees het forum maar goed.
De drankduivel is te verslaan.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

BB gefeliciteerd met je 24ste verjaardag. Ben ik net 22 of zo denk ik...

Ben stikkapot. Gelukkig kreeg ik de pc weer in elkaar geknutseld en werkt hij ook.

Kreeg verder nog een akelig bericht van mijn werkgever. Was niet persoonlijk bedoeld, maar ik vrees dat ik mezelf ernstig zal moeten herpakken als ik niet alles wil kwijtraken. Zucht. Zal me leren zeker?

Denk dat ik lekker vette frieten ga halen.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BB,

Een lekker menu, had je voor jezelf samen gesteld!! En weer opgeknapt, heerlijk hé weer naar buiten te kunnen. Want binnen is toch maar niets . Nog een fijne avond.

Houtje, jij aan de p*******, nou dat had ik niet. Ik had hoofdpijn, pijn in mijn spieren en moe. Heel veel geslapen. En heb ook normaal door gegeten. Vervelend die bloeding, is toch niet ernstig hé? Weet je ook waar het van komt? Ik vind zo iets griezelig. Maar beterschap.

Ha die Anna, alles weer kits?

Anjo, wat jij schrijft, van iemand met geld, is erg. Hier in de omgeving, ook iemand. Een eigen bedrijf met een man of 80 personeel. Zuipt zich ook de rambam, betaald de bekeuringen, doet weer eens een verplichte kursus. Laat iemand van zijn personeel hem rijden en gaat maar door. Tot hij iemand dood rijdt, maar dan is het te laat. Ik heb soms de indruk, dat klasse justitie toch bestaat.
Ben maar blij, dat jij dat niet meer doet.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, het is een kwestie van keihard nee zeggen tegen dat eerste glas, en nee blijven zeggen, al komen er nog zoveel argumenten in je hoofd op om ja te zeggen en al heb je nog zoveel trek (dat zijn namelijk de gremlins). Dat glas pak je niet voor jezelf, al denk je op dat moment van wel. Je laat het juist staan voor jezelf.

Ferry, het gaat zo zo. Ik ben bij de huisarts geweest en heb medicijnen gekregen, Paroxetine, ik weet niet of iemand dat kent. Hij vond het nu wel nodig. De klachten kunnen er de eerste weken nog van verergeren, dus dat vind ik wel een eng idee. Ik heb maar voor twee weken, dan moet ik terugkomen om de bijwerkingen te bespreken, en te kijken of de dosering veranderd moet worden. Hij wil het effect heel goed in de gaten gaan houden de eerste tijd, dat vind ik wel positief.

Houtje, goed uitzieken hoor, die maagbloeding klinkt eng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd Marieke, de huisarts zei dat het effect en de bijwerkingen per persoon heel erg kunnen verschillen. Ik vind het eigenlijk geen prettig idee medicijnen te slikken, maar zoals ik me de laatste tijd voel kan het gewoon niet meer, en het wordt alsmaar erger. Ik ben nu wel opgelucht dat ik toch heb durven gaan.

En ik mag er niet bij drinken, dus dat wordt sap en Rivella vanavond.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,
Ik herken je emoties. Ik heb altijd geprobeerd om niet te rijden als ik drink. Ik ben meer een thuisdrinker. Gelukkig voor mij kan ik na een paar dagen nog steeds uit mezelf stoppen. Wat lastig is het jojo effect bij mij ene week uitglijden en daarna totaal niet drinken. Ik ga in extremen en ik weet dat het met emoties te maken. Boosheid, eenzaamheid etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...