Spring naar bijdragen

Jurgen

Jurgen

Aanbevolen berichten

en in het bijlezen zag ik net dat Bol
al op je heeft gereageerd op dat rouwproces.
mooi is dat he, we vullen elkaar allemaal aan,
op onze eigen verschillende wijzen. Zo haal je er meestal
wel wat uit wat je aanspreekt en waar je dus wat aan hebt
en misschien ook wat mee kunt.
Ik vind ook dat je het forum optimaal benut voor je eigen proces,
precies zoals het bedoeld is, klasse hoor!:present::light::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 9 dagen droogte. Dit weekend een feest gehad met vrienden en ik heb geen druppel gedronken. Veel verbaasde blikken en opmerkingen, normaal zat ik het dichtst bij het krat. Toch veel begrip, daar ben ik echt heel blij om. De meesten hadden wel degelijk door dat ik een probleem had. Dat hadden ze alleen nooit tegen mij uitgesproken. Ook tijdens een etentje bij de chinees gisteren, tussen de bierdrinkers, cola gedronken. Ik voel me goed en fit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jurgen, super knap dat je niets gedronken hebt op dat feest! das karakter hebben! Maar 't moeilijkste is dit nu vol te houden he... Spreek uit ervaring ;) En geloof me, je omstaanders zullen nog meer ogen trekken als je dit volhoudt!
Ik hoop echt van harte dat je het volhoudt, want 't is echt de moeite waard. Alcohol is de duivel dat kan ik je verzekeren!
Ik ben nu 37 dagen droog en man wat voel ik me fit! Zoveel energie dat ik heb niet normaal! Spijtig dat ik dit niet vroeger heb ingezien! Maar goed, ben nu 28 en heb nog een heel leven te genieten ;)
Wou je dit ook nog zeggen: toen ik jouw leeftijd had besefte ik ook al dat ik een probleem had... Heb ook momenten gehad dat ik wou stoppen, en dan stopte ik een aantal weken, of soms is een maand of zelfs een keer 2 maand, maar ik herviel steeds. Laat jou dit aub niet gebeuren man! Want je kan er echt veel door verliezen, zonder dat je het doorhebt!

Keep on going zou ik zeggen!

greoeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties mensen, doet me erg goed.

Hanneke, ik begrijp wat je bedoeld, maar voor mijn gevoel kan ik er beter op uit gaan dan thuis blijven zitten. dat is juist mijn probleem.. Thuis op de bank in mijn eentje iedere dag zat worden.
Desi, ik voelde me ook erg trots, en de volgende dag bedacht ik me inderdaad dat iedereen zich beroerd zou voelen behalve ik. Was echt de enige die niet dronk.
Jerre, inderdaad is volhouden de kunst. Ik weet niet wat de toekomst brengt. Herken je verhaal wel van het stoppen, maar dat was hooguit een paar dagen. Bedankt voor je steun!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in de vooravond van de tweede week toch bezweken. ik voelde me fris en helder, dat was heerlijk. maar het voelde ook kaal en leeg. ik heb een oude auto gekocht om op te knappen, ben ik steeds druk mee en kan ik lekker mijn zinnen mee verzetten. maar toch.. snap mezelf niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jurgen, bekijk het dan maar van de andere kant; de dagen dat je NIET gedronken hebt!!! Nou??? toch vreselijk knap van je?? OK, vandaag of gister een terugval bij je, maar maak een doorstart!! Gooi er weer alcoholvrije dagen tegenaan! Niet blijven treuren om je terugval.
Je vraagt ook wat een arts kan doen als je gaat stoppen met drinken; well, soms geven ze wat kalmeringstabletten, soms helpt dat bij sommigen. Soms is opname nodig. Maar zolang je nog op dit forum kan schrijven, lijkt het mee te vallen. Sterkte, en NOOIT de moed in de schoenen laten zakken.
Lekker alles vertellen hier, lucht op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jurgen,

Het is ook niet te snappen waarom je weer gaat drinken. Totdat je in de gaten krijgt dat het een ziekte is. Bij de AA heb ik veel geleerd over hoe het werkt. We zijn altijd gek als we weer gaan drinken. Al die stemmetjes in ons hoofd. Al die smoezen. Het begint altijd met een dwaze gedachte.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 months later...

Een tijd niet gereageerd, voelde mij niet waardig genoeg. Helaas weer een periode vol drank en drugs. Maar ik las mee.. Voel mij precies als in mijn beginpost. Deze week schrok ik van mijn eigen gedachten. Één grote nachtmerrie, zo is het leven op het moment,geloof niet meer in geluk. Geloof niet meer in vertrouwen. Want het is bewezen dat ik niemand kan vertrouwen. Maar dan ook echt niemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je nog wel vertrouwen in jezelf Jurgen?
Als je zo in wantrouwen zit is de kans groot dat dat mede door
de alcohol komt. Je schreef eerder over liegen en de meeste alcoholisten zijn
ook niet te vertrouwen als ze zo erg drinken.
Ik hoop dat je hulp hebt, iemand die je nog wel vertrouwt, een hulpverlener,
AAbuddy. En anders gaat zoeken Jurgen, het is een eenzaam proces, verstrikt te
zitten in drank en drugs.
Veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jurgen, ik lees dat je erg teleurgesteld bent, over jezelf, je omgeving. Je bent het vertrouwen kwijt, maar weet dat alcohol dit gevoel juist versterkt. Ik was ook veel depressiever toen ik nog dronk, voelde me vaak waardeloos. Als je stopt met alcohol en drugs, ga je je weer sterker voelen en fitter. Je krijgt weer zelfvertrouwen en kunt weer de goede dingen in je omgeving zien. Soms maar een momentje op een dag, maar het komt wel weer. Je houdt jezelf in een vicieuze cirkel op deze manier, en doorbreken begint bij jezelf. En die preken en psychiaters? Zijn die niet juist steunend bedoeld? Ook al is het misschien confronterend en niet wat je wilt horen? Ik hoop dat je de stap weer kunt zetten om het stoppen met die troep en wens je al het succes en sterkte! Hoop ook van je te horen hoe het gaat.

Groet van Josje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach jurgen
wat weten wij nou?
dom zijn is niet niet weten
dom zijn is niet weten dat je niet weet.
100% vertrouwen hoeft toch niet, je hebt jezelf als ijkpunt
en net wat Josje zegt, als je jezelf meer gaat vertrouwen
kun je ook je intuitie naar anderen meer vertrouwen
en selectief zijn mag.
Maar eerst moet jij iets waarmaken naar jezelf
en van daaruit misschien weer naar buiten toe.
succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...