Spring naar bijdragen

Woensdag 24 januari

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 203
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Waarschuwing:
Lokaal glad door bevriezing van natte weggedeelten en/of winterse neerslag.

Weersverwachting:
Er zijn zonnige perioden. De hele dag kunnen er vanaf zee enkele sneeuwbuien het land optrekken, direkt aan zee zijn dit veelal winterse buien. De maximumtemperatuur ligt rond +3 graden.

Aardbeving Noordzee
Dinsdagavond, om 18:32 uur, heeft zich op een bijzonder ongebruikelijke plaats in de Noordzee een aardbeving voorgedaan met een voorlopige magnitude van 3,8. Het epicentrum lag 73 kilometer ten westen van Brugge. De beving is in Oostburg geregistreerd. Voor zover bekend is de beving nergens gevoeld.

Komende dagen kouder met sneeuwkansen
De komende dagen voert een noordelijke stroming koude lucht aan. Vooral in een smalle kuststrook kunnen steeds sneeuwbuitjes vanaf zee binnendrijven. Op woensdag en donderdag wordt de kans op een (sneeuw)bui overal groter. Niet alleen in de Ardennen dus sneeuwkansen, maar ook in onze regio kan men zich gaan opmaken voor sneeuwvlokken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marc groet 's morgens de dingen
(Paul van Ostaijen)

Dag ventje met de fiets op de vaas met de bloem
ploem ploem
dag stoel naast de tafel
dag brood op de tafel
dag visserke-vis met de pijp
en
dag visserke-vis met de pet
pet en pijp
van het visserke-vis
goeiendag!

Daa-ag vis
dag lieve vis
dag klein visselijn mijn

Fijne dag Allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje boft maar met zo'n ochtendgroet van Twan.

Goedevandaag allemaal. Ik ga zo de ouwe kranten en het glas en blik maar eens verzamelen om buiten te zetten. Over een uurtje of zo komen ze dat weer ophalen. Glas kan nu gewoon weer buiten gezet. Dat was eerder altijd zo frustrerend. Moest met m'n "eigen" glas altijd stad en land affietsen om in sociaal aanvaarde porties de glasbakken her en der door de stad te bevoorraden terwijl ik de zooi zo voor de deur had kunnen zetten. Hoezo alleen met jezelf bezig als je drinkt? Ik deed niet anders dan de buurt beschermen tegen het idee dat er een zuiplap in hun nabijheid zou wonen. Nou ja, die tijden zijn hier gelukkig voorbij. Wie weet hoeveel soortgelijke gevallen er nog meer in de buurt wonen?

Ik neem me voor om er weer een fijne dag van te gaan maken. Vanavond weer tekenen. Geen modeltekenen meer maar vanaf nu portrettekenen en -schilderen. Dat wordt spannend, daar ben ik niet zo goed in en lijkt me zo leuk om wel goed te kunnen.. Goed m'n best doen dus en flink oefenen. Oefening baart kunst lijkt me hier wel op z'n plaats.

Jullie ook allemaal een fijne dag..

O ja, Mieke, je had er gisteren best wat van mogen zeggen hoor, toen je je zo ongemakkelijk voelde. Hadden we je meteen kunnen zeggen dat het allemaal flauwekul was. Daar komt weer het nadeel van dit forum om de hoek kijken dat je elkaar alleen maar leest en dat gezichtsuitdrukkingen en intonatie van de stem hier wegvallen. Ik heb me dat op dat moment niet gerealiseerd en dat vind ik jammer voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, hier visserde -vis! Wat een begroeting van Twan. mag vaker gebeuren!. Weleens een vis gezien met een stijve nek? Nou het ziet er niet uit en is behoorlijk lastig. Ik hoop dat hey vanmiddag beter is, want dan het partijtje voor mijn tweeling, 18 kinderen in totaal. Ik vier het niet thuis gelukkig. Op een kaasboerderij met koeien en hooibalen waar ze dan hun kadootjes moeten zoeken. Rijden op de trekker etc.
Ik ga denk ik maar even naar de sauna, misschien helpt dit. Allen een fijne dag en tot laters.
Visser de vis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen.

Ik hoop ook dat Ferry ons verteld hoe het was bij de AA.

BamBam, ik heb het nu even niet koud, ben in slaap gevallen met tv, verwarming en computer aan:$
Drie maanden koukleumen om de electra rekening wat te drukken naar de knoppen.
Maar ik ben gewoon geen wintermens op bepaalde momenten, zoals ik op het ov sta te wachten.
O fijn nu is er weer een vlkiegtuig gehighjacked, schrijf je dat zo? Ja sorry, mijn hoofd is nog niet wakker probeer in goed nederlands wat neer te schrijven met het Engelse nieuws aan. Nu zitten mijn hersenhelften in de war:D
Ik las gisteren dat je het onderwijs in nederland zo slecht vond. Ik wil even benadrukken dat het niet aan de inzet van de meeste docenten ligt. Ik ren me rot en werk maar een halve baan. Ik vind dat niet erg
meestal maar het probleem ligt niet bij ons maar bij de overheid. ik denk dat het niveau van het onderwijs omhoog zou schieten als die klassen niet zo loeigroot waren.
De mensen die nu de regeltjes maken denken dat de leerlingen waren zoals wij waren, De maatschappij is veranderd, leerlingen zijn mondig, heel erg mondig.

Goed, koffie..........

Iedereen een fijne dag!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge Anjo,

Je moet maar zo denken: die drie maande koukleumen heb je tóch maar mooi bespaard op je gasrekening. Nu is het even wat kouder maar nu schieten overal de gasrekeningen omhoog. Ook hier wel, denk ik.

Visje, sterkte met je nek en hopelijk geniet je van het partijtje vanmiddag. Grappig idee om dat op zo'n boerderij te doen! Geniet in elk geval van de sauna..

Katrientje, ook goeiemorgen... sterkte voor je man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal.

Het gaat me goed.
De laatste dagen geen schokkende dingen meegemaakt die de moeite van het vermelden waard zijn.

Ziza bedankt voor de hartverwarmende berichten over je belevenissen samen met je kinderen.
Zelf heb ik drie, inmiddels volwassen kinderen waar ik mij in mijn drankperiode geen raad mee wist.
Ik heb best wel veel samen met ze gedaan, maar omdat er altijd drank in het spel was, is de herinnering vaag.
Ik herinner me niet veel meer van de tijd dat ze opgroeiden.

Ik denk weleens die tijd weer overdoen en me zo goed voelen als nu, dat zou toch geweldig zijn.
Maar das ne koo in konte kieken, zij mijn opoe altijd.
En die heeft in haar leven veel koeien in de kont gekeken.

.......Je kunt het altijd het beste vinden in je verlangen......
.......Er schuilt vaak dramatisch veel verlies in de poging dat te verwerkelijken......

Adriaan van Dis....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mensen, ook allemaal een goeiemorgen.

Ik ga het maar wat kalmpjes aan doen de volgende tijd. Ik heb hier de voorbije dagen een paar honderd berichten geplaatst, waarvan 99% onzin, en dus spaar ik er nu een paar honderd op voor later. 't Was fijn kletsen en zwetsen met jullie, maar de realiteit roept. En de plicht nog harder.

Maar niet getreurd en niet gezeurd, want ik heb Ziza's raad goed in mijn oren geknoopt, en dus ga ik met frisse moed mijn werkachterstand inhalen.

Iedereen nog veel succes gewenst met ADB worden en zijn en tot later.

Fran

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Kwam slecht in slaap, maar daarna als een blok geslapen.
Veel gedroomd, maar dar hoort er geloof ik bij.

Ferry ik ben heel erg benieuwd hoe het bij de AA is geweest.
Ik denk er ook over om te gaan maar durf niet.
Ik ben bang dat ik na zo'n meeting een ongelooflijke trek krijg en als een speer wat ga halen.
Beslist niet rationeel gedacht, maar ik weet nu ondertussen dat spanning een behoorlijke valkuil voor mij kan zijn.

En om ff op Koh in te haken: Ik schrok best wel ja en ik klapte gewoon dicht. Maar ik heb wel snel gezegd dat het al goed was toch?
Is weer een leerprocesje voor me nietwaar?

Ik ga zo ff boodschappen doen en eet wel gehakt. Tortilla's gevuld met gehakt/prei/paprika/chapignons/ui/hot sausje/kaas en dan de oven in. Lekker met gebakken aardappeltjes.
Toetje: Vienetta ijs.
Ik krijg vanavond een eter die dan Tomkat weer terug brengt.

Kortom genoeg afleiding.
Ik koop geen drank dus drink ik niet vandaag.

Fijne dag en tot strakkies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, ik zie dat je er ook bent, lekker geslapen?
Dag vier?

edit: je was dus net een berichtje aan het typen toen ik ook aan het typen was...
Niet bang zijn om naar de AA te gaan. Als je vantevoren weet dat er een valkuil aan het eind wacht kun je er makkelijk omheen lopen! Gewoon doen, en je voornemen om daarna meteen hier te komen melden hoe het was, recht naar huis dus!

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mieke, weer vol goede moed hè? En je zegt: ik koop geen drank dus ik drink niet vandaag, maar is het niet nog mooier om te zeggen: ik drink (vandaag) niet dus ik hoef geen drank te kopen?
Geniet van het lekkere frisse weer.
Hier bij lange na nog geen sneeuw. Koud en zonnig.. Ook wel mooi hoor Bam. En niet zo nat en glad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke,
Wat ook kan helpen is dat je accepteert dat je het heel eng vindt, en bij binnenkomst meteen tegen iedereen zegt dat je het doodeng vindt. Grote kans dat de aanwezigen daarop een paar hele goede dingen tegen je te zeggen hebben. Ik denk dat het voor iedereen een grote stap is geweest de eerste keer te gaan, dus dat je niet vreemd aangekeken wordt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...