Spring naar bijdragen

Donderdag 25 Januari


Jos

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 374
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik geloof dat ik het ook niet begrijp. Ben sinds 2 dagen ofzo aangemeld en lees wat mee. Maar af en toe slaat de meligheid hier geloof ik wel toe. Niet dat ik daar bezwaar tegen heb. Maar voor 'ons nieuwkomers' lijkt de discussie misschien wat te weinig over het afblijven v.d. drank te gaan, terwijl jullie meer bezig zijn met bespreken v.d. dagelijkse beslommeringen zo lijkt. Logisch want wellicht hebben die in het verleden juist tot drankmisbruik geleid, of was drank daarbij een onderdeel.

't is effe wennen is wat ik bedoel te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij ligt niets specifieks op mijn lever.
Vanavond was mijn borrelavond. Dus kids uit school ophalen, krantje erbij, pilsje erbij.
Voor het eten paar pilsjes, kids naar bed. Koffie zetten, met nog een paar pilsjes of een flesje wijn achter de pc beetje klooien.

Na mijn aanvaring 2 wkn geleden (zie Wie is Wie) dus maar streep onder dat gebeuren gezet. Vandaar kinderen opgehaald, mee naar Boerenbond genomen en hooi en eten voor het konijntje gekocht, beetje rondgekeken, thuisgekomen. Disney opgezet voor de kids. Sap gegeven, zelf aanmaaklimonade Grapefruitsmaak met Spa rood genomen (lekker!) daarna eten opgezet.

Kinderen liggen nu drie kwartier plat (ze zijn 5 en 2 jaar) en ik zit nu dus op internet. Ga zo ff koffie pakken. Het kost me weinig moeite om nu geen pils of wijn te pakken, maar ik ben er wel erg mee bezig en vraag me af of dat de beleving niet versterkt/verergert.

Ik bedoel, ik rook al maanden niet meer, maar ben me er ook niet echt bewust van. Ben er niet mee bezig. Het nu niet drinken spookt nu een aantal keer per dag door mijn hoofd, terwijl ik daar eigenlijk nooit zo mee bezig was.

Snap je? Ik moet wennen aan het nieuwe stempel om mijn hoofd "A.S. ALCOHOLIST" ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Twijfelaar,

Ik las net je laatste bericht op het Wie is Wie draadje. Daarin zeg je dat je het voelt als 'verraad' naar ons als je toch weer zou gaan drinken (trouwens goed dat je dat al twee weken niet meer doet). Ik denk echt dat dat niet nodig is, als je stopt met drinken doe je dat om je eigen redenen, niet voor ons, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Twijfelaar,

Ja, het is moeilijk om die klik te maken en 'afscheid te nemen'. Zelf kan ik niet matig of sociaal drinken, maar ik heb ook nog altijd die klik niet gemaakt. Maar zoals Twan al zei: Als je het niet voor jezelf kunt doen, lukt het niet. Daar zijn hier al veel verhalen over geschreven. 't Moet uit jezelf komen. Maar het is best angstaanjagend, dat 'nooit meer'.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat snap ik heel goed.
Of sociaal drinken iets voor jou is kun je alleen zelf uitzoeken helaas. Als je moeite hebt met maat houden (zoals bijna iedereen hier) is het misschien goed om in ieder geval een poos helemaal niet te drinken, dit om in ieder geval de gewoonte te doorbreken. Misschien dat je dan ook ervaart wat drank werkelijk voor je betekent, en waarom je eigenlijk drinkt/dronk.

Dat laatste is misschien wel het belangrijkste in mijn beleving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik er ineens zo snel vandoor moet, maar ik heb een afspraak en moet m'n schoenen nog poetsen!

Ik ben er vanavond laat nog wel even...

Het komt goed Twijfelaar, ik denk dat je het midden moet zoeken in de beoordeling van je probleem. Het niet te zwaar maken door er allerlei labels op te plakken, aan de andere kant ook niet bagatelliseren door het weg te wuiven. Ergens in het midden is plek genoeg!

Tot snel,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt niet bedankt.
Je kan niet met niet gepoetste schoenen komen :-)

Het is idd dat ik nu pas na ga denken wat drank feitelijk voor me betekent. Nooit bij stilgestaan. En zoals Francesca schreef, het definitief doorkappen is erg eng. En meer eng omdat ik het gewoon zonde vind.
En ik me dus afvraag of het nodig is.

Oh wacht ff Wie is de mol komt zo. Ik ga even de video instellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weten jullie......

Als het jullie stoort dat ik dat zei vanmorgen over de inhoud en zo, dan hoor ik het liever direct in een reactie aan mij, gewoon "Houtje, niet mee eens".
Dat mag en moet kunnen.
Maar tussen de regels door: "anders moeten we naar een ander forum"
trek ik me aan alsof ik tégen een lollige discussie ben, integendeel. Ik heb uitgebreid gezegd dat dat heel functioneel kan zijn.

Op mijn weloverwogen bericht krijg ik één reactie van visje, waarvoor dank.

Op mijn uitgebreide bericht n.a.v. de opmerking "kinderen zijn flexibel" reageert alleen Anna, dat ik haar niet zo moet ophemelen.

Wat ik hier mis, is dat er teruggelezen wordt en óók op de serieuze postings wordt gereageerd. Ik vind het heel normaal, dat iemand op mijn opmerking van vanmorgen over de hoeveelheid posting enz. een kritiek heeft, toe maar, vertel me maar waar ik het fout zie.

Ik bedoel en zoek naar een afgewogen mix van serieuze steun naar elkaar en lol en grapjes. Waarbij humor de beste medicijn is , zeker weten. Ik citeer Twan :
We waren gewoon wat aan het keten, maar de bedoeling van het forum is natuurlijk een andere


Ook wil ik graag van Fran weten wat ze vindt van mijn verhaal over kinderen, hoe ik er tegen aan kijk, of dat een ander licht werpt op mijn mening.

Of van de anderen die er een beetje over heen vielen, maar zoals gezegd, het was ook wat kort door de bocht.

@RSS-feed: als je windows explorer versie 7 installeert zie je in je taakbalk een oranje knopje dat is voor rss feed. Dat kun je openen en dat de rss feed van dit forum invullen....gaat bijna vanzelf. Dan moet je de Rss feed wel open laten staan, kost ruimte op je scherm.... ik vind het niet zo handig zo'n rommelig scherm, maar goed, het kan dus wel. Ik heb een paar weblogs erin staan die ik interessant vindt en de krant en zo. Volgens mij werkt de rss feed van dit forum niet, ik heb het al een paar keer geprobeerd (misschien iemand anders met ict-vingers wel?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk zijn de woorden 'nooit meer' en 'definitief' beangstigend Twijfelaar. Maar die beslissing hoef je op dit moment ook niet te nemen. Zoals Twan al zei, probeer eerst eens een periode niet te drinken, om de gewoonte af te wennen, en erachter te komen wat alcohol voor jou betekent. Een periode hoeft niet voor altijd te zijn. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor twee of drie maanden.
Met dat idee ben ik in augustus ook gestopt met drinken, niet definitief, en ik heb me ook niet voorgenomen om nooit meer te drinken. In die periode ben ik me wel steeds meer bewust geworden van de redenen waarom ik dronk, en ben ik me ook gaan realiseren dat ik eigenlijk niet matig kan drinken. Dus heb ik niet het besluit genomen om het weer te gaan proberen, en dat besluit neem ik misschien wel nooit. Maar dat betekent niet dat ik besloten heb nooit meer iets te drinken. Snap je het verschil?
Bovendien heb ik in het afgelopen (bijna) half jaar gemerkt, dat ik alcohol eigenlijk helemaal niet nodig heb bij alles wat ik doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb teruggelezen, maar voelde niet meer de behoefte om daarop te reageren, Houtje. Daar heb ik ook niet altijd de energie voor. Dus doe ik liever wat dwaas. En ja, wat jennen is mij niet vreemd. De dwaasheid was trouwens net opgehouden omdat Jos en Twijfelaar een serieuze vraag stelden. Waarop ik ook serieus geantwoord heb. Ook dat is inderdaad de functie van dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vinden van de juiste mix tussen serieus en gek is moeilijk. Mijn ervaring is dat zodra iemand hier een serieus berichtje plaatst, daar ook serieus op gereageerd wordt. Natuurlijk kunnen daar dan nog een paar dwaze berichtjes na komen, omdat ze vaak bijna gelijktijdig geplaatst worden.

Ik kan me voorstellen dat 20 pagina's flauwekul nieuwe mensen kan afschrikken, maar ik moet wél eerlijk bekennen dat ik die flauwekul meestal heel erg leuk vind, en vaak de grootste lol heb gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal weer.
Houtje ik vind het goed te zeggen wat er op je hart ligt. Iedereen heeft zijn eigen mening en dat is goed.
Mijn collega heeft drie keer mijn nek gekraakt, hij had het nog nooit zo heftig gezien bij mij. Het voelt nu iets losser, maar de verdere uitwerking moet nog komen, heeft even tijd nodig.
Ik heb een goede dag gehad. Vandaag een week. De twee wijntjes van gister tel ik niet omdat ik het daarbij heb kunnen laten, al was het wel moeilijk.
Ik ga zo even wat digitale fotos uitzoeken en opsturen naar de Blokker. We maken altijd fotos op dat ding, maar sturen ze nooit op.
Misschien tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...