Spring naar bijdragen

Cato's draadje.


cato39

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hallo Cato39 (Geheim Agent ??)

Klussen met drank erbij ken ik maar al te goed. Ook koken met drank, de fles stond gewoon op het aanrecht, lekker.
Nu ben ik ook aan het klussen, zie andere dagdraad, maar met een fles water met bubbels.
Mezelf voorgenomen dit klusje vandaag af te maken en geen half werk te leveren zoals in het verleden wel gebeurde.
Als je je nu sterk voelt, neem die refusal dan...............? Je geeft zelf de oplossing al aan......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cato,

Misschien een goed idee, een dagboekdraadje. Klussen met drank erbij deed ik ook altijd. Ik was onvermoeibaar, steeds even een slokje tussendoor. Toch heb ik in de afgelopen drie maanden ook geklust zonder wijn erbij. Het was moeilijk, dat geef ik meteen toe, en ik had ook gigantische trek. Maar ik kan ook aardig hard zijn voor mezelf, dus ik bikkelde er gewoon doorheen.
Wat ik wel ervaar is dat ik zonder drank niet meer zo eindeloos door kan gaan. Ik voel mijn grenzen veel beter aan, en weet dat er een moment is dat ik moet stoppen. Dat kost me nog steeds heel veel moeite, want ik ben het niet gewend. Maar als ik eerlijk ben weet ik ook dat hetgeen ik presteerde nadat ik al uren bezig was, en de nodige wijn naar binnen had gegoten, nou ook niet direct een schoonheidsprijs verdiende. Dan maar overal iets langer over doen, of iets langer uitstellen. En soms hulp vragen, al krijg ik die niet gisteren (als ik iets wil, moet het eigenlijk namelijk al gisteren gebeurd zijn).

Als ik me niet vergis schreef je een tijdje geleden dat je de Refusal op het einde van de middag neemt, vanwege de vermoeidheidseffecten. Als het je op dat moment echter zo'n moeite kost, zou ik toch gaan switchen naar de ochtend, als je er nog zeker van bent. Ik heb al van meerdere mensen, die het middel kennen, gehoord dat de vermoeidheid afneemt als je het langer slikt. Denk er eens over.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato, klussen zonder drank is als fietsten zonder trappers??? Net bedacht of het ergens op slaat waag ik te betwijfelen. Maar ik herken wel wat je schrijft.
Toch vraag ik me af of het de zucht naar drank is of een oud patroon wat zich maar moeilijk laat doorbreken. Zie bv ook het verhaal van Houtje/Koekie.
Die staat al 13 mnd droog en heeft nog moeilijke momenten.

Ik denk dat het ook te maken heeft met patronen. Klussen, meestal leuk maar ook vervelend en vermoeiend, dus mag ik mezelf belonen met drank. Warm weer, klusje doen, biertje, lekker, klussen, nieuw biertje enz.
Koud weer, binnen klussen, ook warm dus, je raadt het al bier.

Klussen met Rivella en water is ook best leuk.

Succes met 'soulsearching'

Groet BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato, ik heb ook het idee dat ik veel creatiever ben als ik iets drink. Ik ben ook - naar mijn idee - gevatter, heb meer inspiratie, en maak zelfs minder tikfouten (tenzij ik meer dan anderhalve fles op heb). De vraag is of dat ook werkelijk zo is (afgezien van de tikfouten dan, want dat is echt zo). Zelf heb je geen referentiekader waaraan je dat kunt meten. En ik mag dan met een paar glazen op overlopen van inspiratie, en het allemaal heel mooi weten te zeggen, ik weet ook dat ik heel vaak teveel heb gezegd op momenten dat ik beter mijn mond kon houden.

Persoonlijk ben ik geneigd te denken dat die creativiteit en inspiratie ook zonder drank ergens in je zit. Iets wat er niet is, kan er ook met drank niet uitkomen. De kunst is dit aan te boren zonder die drempelverlager te gebruiken. En dat vergt waarschijnlijk enige oefening, en nieuwe zelfkennis. Ik heb al weken het idee dat ik nu pas bezig ben mezelf te leren kennen, en met mezelf te leren leven. En datzelfde hoor ik van meer mensen die al eventjes niet drinken. Het stoppen met drinken is pas het begin. Jezelf ontdekken zonder drank is de uitdaging, ook al gaat het vaak gepaard met pijn, verdriet, verveling, en gebeuren er geen wonderen.

Succes met de Refusal morgenochtend!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na z'n veertiende niet meer volgens mij. En alsof dat zo leuk was . Op het eind werd hij panisch van angst omdat de heroine niet meer aansloeg.
Hoezo verzetsdaad, of hoe je het ook wilt noemen, om van het hilton af te springen. Een vieze dikke lafbek was het. Alles lang leve de lol en als het dan ff niet meer gaat zols je wilt trek je de stekker eruit. Sc**t aan de mensen die je achter laat...

Cato, lees het stukje van Anna nog een keer.
Wat er niet inzit komt er ook, onder invloed, niet uit.
Zoek het creatieve, dat heb je, ook zonder drank. Het heeft alleen tijd nodig, veel tijd, om dat tot volle wasdom te laten komen.

En misschien heb je gelijk en ben je minder creatief zonder drank. Dat zou kunnen. Dan sta je voor de keus. Wil je leven met drank plus alle gezeik, alle gedachten, alle gevoelens van onmacht, schaamte, schuld, weet ik veel wat jij allemaal hebt als je teveel drinkt. Dat dus allemaal of leven zonder drank waar het niet altijd zo hip, creatief en fantatstisch en zo allemaal is.

En ja, het leven is oms kl*ten. Soms is het een sleur van werken, boodschappen doen, eten koken, alweer afwassen, alweer naar bed, alweer slapen of niet en dan alweer pstaan om naar dat zeikwerk van me te gaan.
Elke dag maar weer.

Maar ik kan je zeggen dat ik nu al 10 weken s' ochtends wakker wordt en trots ben op mezelf, blij ben met mezelf. Niet bang ben voor de toorn van mijn lief, niet hoef te bedenken; wat heb ik gisteren nou weer gezegd of gedaan.
Niet vreselijk moe in de auto zit op weg naar m'n werk en er alleen maar tegenop zie.
En ja ik ben nog steeds vaak en veel moe, altijd koppijn, maar toch is het anders. En mijn leven is niet flitsend maar het is genoeg. Als ik denk aan al die feesten en partijen. BamBam het hoogste woord, ik stond soms op de tafel met m'n grote bek. De getapte, scherpe, altijd lachen en jolijt BB. Maar dan de volgende dag en dagen, schaamte, schuldgevoel, heibel in de keet. LEKKER, dus niet Cato, dus echt niet.


Ik ben nu baas en dat voelt goed!

Sterkte met de strijd. lekker kletsen zo. doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Cato, op mijn werk doen ook heel veel mensen aan Sonja Bakker, inclusief de nodige SAS-dagen. Fijn dat je een goede dag heb gehad.

Ik doe niet aan Sonja, maar ben er eindelijk in geslaagd een beetje af te vallen. Heerlijk, alle broeken die te strak zaten passen weer. Het gevolg? Iedereen vraagt of ik ziek ben. Nu val ik het eerste in mijn gezicht af, dus dat valt op, en verder voel ik me ook niet helemaal lekker, dus dat kan. Maar het schijnt ook op te vallen dat ik op het moment toch wel minder vrolijk ben dan vroeger. Regelmatig last van somberheid. Had ik met dagelijks een portie wijn in mijn systeem geen last van.

Tja, waar o waar blijft de beloning?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, ook al voelt het nog vaak niet zo; die beloning is er al en er volgt nog meer. Het is jammer dat je somberheid wat meer naar boven komt, het is jammer dat je niet vaker fluitend uit je bed springt, net zoals in die reclames waar de toast al uit de toaster vliegt, je lief liefdevol naar je op kijkt, je hond niet alles onderkwijlt maar hevig kwispelend naar je toe rent, je haren wapperen in de wind enzonogveelmeer!

Hou vol, die shit die achter je ligt wil je toch ook niet terug. Maar dat je je soms afvraagt waar die beloning blijft; I snep wot you meeen.

Heb een goeie dag morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Bam Bam,

Als ik die mensen van de reclame zie, heerlijk springen uit bed, dagcrême, die 10 jaar jonger maakt,
tandpasta die je tanden 10 witter maakt, springen op de fiets, met haren die 10 keer harder glanzen, gaan naar hun werk dat 10 maal leuker is dan de werkelijkheid, werken mannen die wel 10 keer mooier zijn dan bij ons en zo kan ik wel doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...