Spring naar bijdragen

woensdag 31 januari


anjo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 156
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Ben net terug van de AA, mensen wat een belevenis. Praten aan de tafel is echt fijn. Je kunt er door praten. Je krijgt onmiddellijk respons. Het is echt geen sekte of zo. Ik ben blij dat ik de stap heb genomen. En zal er elke week naar toe blijven gaan. De mensen die erop afgeven en er nooit zijn geweest, moeten maar erst eens bij zich zelf ten rade gaan, waarom ze erop afgeven. Ik heb er vanavond weer veel over mezelf geleerd. Dingen waar ik nu weer over kan nadenken. Voor degenen die nog twijfelen, ga er eens een keer kijken. Het verplicht je tot niets.


Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond,

Weltrust, Visje.

Ik schrijf zo maar een beetje hier van me af. Heb een vervelende avond gehad en behoefte aan...., alleen de gedachte eraan wordt ik al helemaal warm van. En dat terwijl ik het de laatste tijd ijs en ijs koud heb 'savonds. Met de verwarming op hoog wel te verstaan.

Afscheid genomen van mijn 78 jarige moeder, ze gaat voor een maand naar Spanje. Alleen in d'r uppie.
Ze is sinds een klein jaar alleen en kan geen rust vinden, is dus constant onderweg. Deze maand had ze gepland en had verwacht dat ik ook een paar weken daar zou komen, op z'n minst de eerste week.
Dit steekt ze niet onder stoelen of banken en zit al geruime tijd op m'n gevoel te werken. Zo ook vanavond. Heb het anderhalf uur volgehouden, ben nu helemaal gefrustreerd thuisgekomen.

Nou, ja is niet nodig dat weet ik ook wel. Maar ben zo overgevoelig op dit moment. Normaal kan ik al niet zo heel lang met haar bezig zijn, maar hier kan ik dus helemaal niet tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry,
Goed zeg, dat je goede ervaringen opdoet. Ik speel met de gedachte, maar durf de stap nog niet aan.
Heb angst om in de groep te praten, mogelijk te veel schaamte gevoel.
En na ik meen gisteren schreef, ik dacht Marieke, dat het een hele groep met alleen mannen was. Daar zit ik nou ook niet bepaald op te wachten. Dat zou mij nog een ongemakkelijker gevoel geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry,

Goed voor jou !!

Voor mijzelf kan ik met een gerust hart zeggen : mijn mening, zonder ervaring, is vaak onzin en gebaseerd op negativiteit en angst....totdat ik stappen onderneem en zelf ga ervaren wat iets is...en dat probeer ik met een open mind....en dan blijkt de waarheid vaak totaal anders dan wat ik denk....
Niet zo gek ook want denken is mijn grootste probleem....hahahaha....

Het leven is niet beredeneren maar ervaren...

Ik ben blij voor je man !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rot voor je dat je zo'n moeilijke avond hebt Stien. Het gevoel dat jij beschrijft heb ik ook altijd met mijn moeder, zij weet me ook altijd een schuldgevoel te bezorgen omdat ik niet exact doe wat zij wil. Zet het van je af meid. Je hebt het weer gehad voor vanavond, en nu ga je lekker iets voor jezelf doen. En niet dat glas pakken! Er zijn veel leukere en zinvollere dingen die je kunt doen. Als je nu gaat drinken ben je morgenochtend kwaad op jezelf, en kwaad op je moeder omdat zij je ertoe aan heeft gezet. Niet doen!

Ferry, fijn dat je zo'n goede avond hebt gehad. Zitten er bij die AA groep waar jij naar toe gaat wel meer vrouwen? Ik vind dat ook wel een drempel hoor. En afgezien daarvan gaat het op het moment best wel goed met niet drinken, dus ik heb niet zo'n behoefte erheen te gaan. Ik ben een huismus, ik ga niet graag 's avonds weg.

Fran, top meid! Had je een zware dag?

Ik heb fijn naar Dirty Dancing 2 zitten kijken. Heerlijk ongecompliceerd en ontspannend, en lekker dansen. Met mijn duffe hoofd ben ik niet zo in de mood voor zware kost, dus dit was precies goed. Helaas moet ik er nu nog even uit met mijn hond. Doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Rosie, het is ook nooit goed hé. Maar ook ik heb mijn grenzen afgebakend, maar ze doet psychologisch zo erg haar best om op me in te praten dat ik er "bijna" een schuldgevoel aan
over heb. Voorheen kwam ik dan thuis en greep naar m'n maatje. Maar nu met een fles bubbels zakt het rot gevoel slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Anna. Eigenlijk ben ik al kwaad, op haar en mezelf, het lukt haar steeds weer om mij van het pad af te krijgen. Steeds neem ik me voor alles van mijn rug af te laten glijden, maar het lukt me maar niet. Het blijft toch je moeder denk ik dan weer. Het ergste is uiterlijk lijk ik al op haar, al is het een iets verjongde versie. Ik hoop dat ik de andere karakter eigenschappen niet ook krijg later, zou het zo erg voor mijn omgeving vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het feit dat je nu die karaktertrekken herkent, en weet wat het met je doet, zorgt ervoor dat jij er waarschijnlijk erg alert op bent Stien. Ik denk niet dat jij hetzelfde als je moeder wordt.
Ik ben daar soms ook bang voor, want ik weet dat ik best wel een aantal overeenkomsten met mijn moeder heb, maar ik weet ook heel zeker dat ik haar fouten beslist niet wil maken. Dat zal met misschien niet voor 100% lukken, maar door er op te letten denk ik toch dat ik het anders kan doen. En het feit dat mijn kinderen heel anders zijn dan ik op hun leeftijd geeft me het idee dát ik het ook anders doe. Je kunt niet meer dan je best doen, en alert blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

Ik geef mezelf bij deze een pluim!! En voor er iemand iets zegt...ik bepaal zelf wel waar ik die steek, haha!! De buur was hier vanavond en ik ben er deze keer gezellig gaan bijzitten met een glaasje fris!! Geen commentaar, geen vervelende reactie, heerlijk!!! Vind ik nu even tof van mezelf!!! Voor diegenen die het zich herrinneren, ik had het daar altijd zo moeilijk mee, hé!! Nu had ik er ook moeite mee maar kon er veel makkelijker mee overweg!!!

Knuffie!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...