Jos Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Okee , dus niemand weet nog wat ik bij wie is wie neer geschreven heb. Inderdaad Mieke ik ga naar een psychologe, maar dat vlot zeker niet . Het alcohol probleem kreeg ik er bovenop. plus nog een verslaving . Zolang als ik met enkele personen kon spreken die ik vertrouwde had ik geen alcohol probleem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Sandra, logisch dat je je gekwetst voelt. Maar geen reden om te drinken! Goed gedaan hoor. Knuffie, gauw terug jij en uitzieken.. Beterschap en voor straks ook alvast welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Jos, ik ken echt alle verhalen van Wie is Wie niet uit m'n hoofd en ik denk dat er niemand hier is die dat kan. Maar wat wil je nu eigenlijk? Wat zit je dwars? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Allemaal bedankt voor jullie pluimtjes, voel er heel goed bij vooral omdat ik morgen al 4 weken al eken ADB ben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 @ Jos, jammer dat je zo aanvallend schrijft in je laatste stukje, ik zou inderdaad ook niet alle wie is wie stukjes kunnen onthouden, daar zit mijn hoofd al te vol voor. En wat Koh ook al schrijft ik weet niet goed wat je wilt. Je hebt het over enkele vertrouwens personen, waar je mee kon praten en dan geen alco probleem had.? Kan je die dan niet meer bereiken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 @Kohtje, ze gaan 10 april beginnen aan een kant van de wijk, en de werkzaamheden gaan door tot in oktober. Wij wonen net iets voor de helft van die wijk, dus ik schat dat ze wellicht net vóór de bouwvakvakantie bij ons kunnen beginnen. Maar dat weet ik niet zeker. Ik weet ook niet in hoeveel huizen ze tegelijk bezig zijn, dus ik neem aan dat er wat betreft toiletgebruik wel iets te regelen moet zijn met de diverse buren. Wie weet wordt het nog hartstikke gezellig, want je bent onder deze omstandigheden toch een beetje op elkaar aangewezen lijkt me.@Knuffie, beterschap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Sandra, krijg je er van mij voor morgen alvast nog een pluim bij, voor die vier weken. Want die ga je halen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Sandra, hartstikke knap dat je niet bent gaan drinken, en gefeliciteerd met 4 weken ADB! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Sandra, goed gedaan meid! Weer een overwinnig en een dag erbij.Bammetje gaat naar bed. Tot morgen ongetwijfeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Welterusten Bammetje, slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Anna, wij hebben in het noorden van Zweden een keer op een grote afgelegen parkeerplaats gestaan waar je eventueel ook kon kamperen of in een blokhut overnachten. Daar stonden enkele houten huisjes met van die ouderwetse 'tonnetjes'toiletten. Enkele van die huisjes bevatten 2-persoons toiletten, een grote plank met twee gaten naast elkaar. Gezellig hoor. Misschien een idee, een buurttoilet. Kun je 'op je gemak' een beetje bijkletsen met buurtgenoten.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Welterusten Bammie. Ben je ook nog steeds niet de oude? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Ha, ha, Koh, ik zie het al voor me, onder het genot van een heerlijke dampende kop koffie vermengd met andere natuurlijke geuren:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Sorry Bammie, ik moet je nu niks vragen. Ga maar lekker slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Zo, daar ben ik weer......Mijn computer doet het weer sinds een week, maar mijn man zit er nu veel achter.Ik ben zelf een beetje gebroken door alle toestanden.De ene keer ben ik ontzettend kwaad, door de onmacht.Dan ben ik weer ontzettend bezig om alle instanties te bellen, om hulp.Ik heb zelfs de politie gebeld, maar het is geen strafzaak.Dan ben ik weer moedeloos en heb echt nergens zin aan, behalve alcohol.Jullie zullen het wel raden,het is me niet helemaal zonder alcohol gelukt.Maar het is niet meer zoals 6 weken geleden.Op dit moment drink ik 2 keer in de week, dus 5 dagen zonder.En die dagen zonder alcohol zijn de volgende dag zo fijn, dat ik niet snap dat ik er 's avonds toch weer instink.Bammetje, gefeliciteerd met je 22/20 weken.Alle mensen die ik nog niet ken, allemaal een hartelijk welkom en sterkte in de stijd.Anjo, hou vol en laat Jan lekker buiten de deur.Jos, soms zijn we hier aan het geinen, maar dat hoort er ook bij, want wat is niet beter dan humor.Menigeen heeft hierdoor zijn trek kunnen weerstaan en is zo toch de dag of de avond doorgekomen, zonder alcohol en dat is toch ook ons doel.Tja en ik denk dat het woord alcohol hier inderdaad vaker zal vallen, dan dat je op een forum zit voor jeugdpuistjes.Alle griepertjes snel weer beterschap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Ja Visje, die Scandinaviërs staan nog dicht bij de natuur.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Ík ga ook zo slapen, ik krijg het koud hier achter de pc. Ik heb een goede dag gehad en ben tevreden.Welterusten allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 6 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 @ Sneeuwitje, leuk je weer te lezen. Zie het maar zo, je hebt toch winst behaald als je het zo beperkt kan houden! Nu volhouden hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Bammetje, welterusten alvast...Breng die:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:naar Sandra!@Rudy:Ik denk dat je gelijk hebt en dat het zeker in het begin niet slim is om de kat op het spek te binden en oude drinkomgevingen op te zoeken. Een etentje met vrienden is voor mij echter niet alleen een etentje met mensen die drinken, het is een samenkomen van mensen waarvan ik hou, die ik vertrouw, die me kennen. Misschien bedoelde ik dat zo'n situatie ook iets kan opleveren waar je iets aan hebt in plaats van dat het alleen een bedreiging is. Zelf heb ik de afgelopen weken ook niets 'sociaals' gedaan waardoor ik in de verleiding zou kunnen komen. Ik hoop echter wel op den duur met de verlokkingen om te kunnen gaan zonder er per definitie omheen te lopen.Groet,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Ben ik aanvallend dan excuseer ik mij . Ik weet wel waarvan mijn boosheid komt, maar dat heb ik nog niet zolang, hoogstens enkele maanden dat ik mij echt boos voel. Maar ik heb in feite geen rede om boos te zijn op anderen. Wat ik echt raar vind is dat ik momenteel vrouwen echt haat, maar ze ook nodig heb. Dat terwijl ik ongeveer 20 jaar dacht geen vrouwen nodig te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Welterusten Visje.Ha, die Marion. Fijn je weer eens te zien. Ja, dat je het moeilijk hebt momenteel was al wel duidelijk. Mooi dat je de drank zo kunt beperken maar toch wel jammer. Want je weet ook wel dat het gevaar van steeds een beetje meer heel groot is, hè? Ik hoop dat je die twee dagen in de week ook weer kunt terugbrengen naar nul. En ook dat dat vervelende gedoe met die compagnon naar nul gaat want dat vreet ook negatieve energie.Je hebt waarschijnlijk al gezien dat er een appeltje bij is gekomen. Daarom snapte ik je berichtje eerst helemaal niet want ik had je even helemaal niet verwacht en dacht dat het Jos was.. Sorry hoor.Kom je weer wat vaker hier? Ik hoop het. Sterkte met alles, meisje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Twan en Rudy,Volgens mij liggen de verleidingen niet bij een ander, maar bij jezelf, want bijna 21 jaar geleden ben ik ook gestopt met de alcohol en heb dat 16 jaar volgehouden.Toen dronk mijn man iedere avond een paar pilsjes, naar ieder feest kon ik, zonder in de verleiding te vallen.Toen had ik het gewoon en niemand, maar ook niemand kon mij op andere gedachten brengen.Ik was zo standvastig en zeker van mezelf.Zolang je die kracht nog niet echt bezit zal het inderdaad beter zijn om bepaalde situaties te ontwijken.De ene dag gaat het ook beter dan andere, maar meestal gaat het juist fout op die momenten dat je het niet verwacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Hoi Sneeuwwitje, ik ben blij dat je er weer bent, en dat het naar omstandigheden redelijk goed gaat. Ik was al een beetje bezorgd om je.@Kohtje, Ik kan me leukere plaatsen indenken om met iemand bij te kletsen.@Twan en Rudy, ik wil ook graag gewoon sociaal met mensen kunnen omgaan die drinken, kunnen genieten van een gezellige avond, zonder persé zelf weer in de valkuil te vallen. Genoeg mensen kunnen immers met mate drinken? Alleen ik kan het niet.Maar als je net pas bezig bent met stoppen met drinken, vind ik ook dat het gemakkelijker is dit soort gelegenheden even te mijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Jos, je voelt je gekwetst door die vrouw die jou voor jouw gevoel in de maling genomen heeft. Maar daar kunnen alle andere vrouwen van de wereld niets aan doen en dat weet je natuurlijk zelf ook wel. En jouw 'vriendin' zal je ook niet hebben willen kwetsen denk ik. Ze wil niet meer met je praten en dat wil ze waarschijnlijk niet om jou te sparen omdat ze volgens mij denkt (en ik denk dat dat terecht is maar dat weet ik natuurlijk niet zeker) dat ze bij jou het vuurtje aanwakkert als ze met je praat. Je hebt gewoon heel erg sterk last van liefdesverdriet en dan lijkt het of je wereld instort. Maar kijk eens om je heen. Kijk de wijde wereld in en focus je niet op dat ene meisje dat toch onbereikbaar is. Dat is ook een vorm van zelfkwelling waar je nu mee bezig bent. M'n moeder zei vroeger wel eens tegen me, als ik ook weer eens verdriet had als een verkering uit was, Geen hand vol maar een land vol.... Ik kon haar wel schieten als ze me dat op zo'n moment zei en misschien kun jij mij nu ook wel schieten. Maar ze had wel gelijk...Kop op Jos, hoe vrolijker en zelfverzekerder je uitstraalt hoe meer kans op een leuke ontmoeting. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 6 februari 2007 Ik sluit weer af voor vandaag. Allemaal weer een goede nacht en waarschijnlijk ben ik hier morgen wel weer.Welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden